Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2016, 14:14   #161
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Een nieuwe dag, een nieuwe N-VA'ster die met een dom en totalitair voorstel komt:

Nadia Sminate wil deze onderdrukte vrouwen helpen door hun kledij te verbieden.
Ik zie hier (bij deze foto) geen enkele reden om wat dan ook te verbieden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:29   #162
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zie hier (bij deze foto) geen enkele reden om wat dan ook te verbieden.
Ik ook niet. De N-VA wel.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:34   #163
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is rechtspositivistische onzin. Het al dan niet hebben van een recht hangt niet af van de acceptatie van dat recht door de overheid.

Los daarvan, Knuppel weet zeer goed dat ik haar geblokkeerd heb en haar bijdragen dus niet meer lees. Waarom ze dan blijft reageren op mij, is mij een raadsel.
Ach, het is nu eenmaal niet verboden van te reageren, jij van alle mensen zou dat moeten appreciëren.
Oud 21 augustus 2016, 15:27   #164
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is rechtspositivistische onzin. Het al dan niet hebben van een recht hangt niet af van de acceptatie van dat recht door de overheid.

Los daarvan, Knuppel weet zeer goed dat ik haar geblokkeerd heb en haar bijdragen dus niet meer lees. Waarom ze dan blijft reageren op mij, is mij een raadsel.
Neen, het is net aan de overheid - in casu het gerecht in de toepassing en de wetgever in de normering - om erop toe te zien dat procedurefouten wel degelijk zullen als gevolg hebben dat een verdachte vrijuit gaat.
De rechter moet de mogelijkheid hebben om de verdachte te vrijwaren van vervolging op basis van onrechtmatig verkregen bewijs. De wetgever moet hiervoor de wettelijke mogelijkheid creëren.
Als dat niet het geval is, heb je een almachtig gerecht waartegen de burger totaal machteloos is.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 augustus 2016 om 15:33.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:28   #165
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach, het is nu eenmaal niet verboden van te reageren, jij van alle mensen zou dat moeten appreciëren.
Het is geen kwestie van appreciatie. Ik stel gewoon de absurditeit ervan vast. Het is als praten tegen een muur: iemand mag dat doen, ik zal niemand dat ooit verbieden, maar echt nuttig is het niet.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 21 augustus 2016, 15:32   #166
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, het is net aan de overheid - in casu het gerecht in de toepassing en de wetgever in de normering - om erop toe te zien dat procedurefouten wel degelijk zullen als gevolg hebben dat een verdachte vrijuit gaat.
U stelde dat een verdacht zijn rechten verliest als een rechtbank procedurefouten toelaat. Dat is rechtspositivisme, nl. het recht komt vanuit de overheid, een rechtsfilosofie waartegen ik me sterk verzet.

Het recht komt vanuit de mens, niet vanuit de overheidsgoedkeuring van die rechten via wetgeving. Kort gezegd: de wet is irrelevant om te beoordelen welke rechten een individu heeft.

Oud 21 augustus 2016, 15:35   #167
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U stelde dat een verdacht zijn rechten verliest als een rechtbank procedurefouten toelaat. Dat is rechtspositivisme, nl. het recht komt vanuit de overheid, een rechtsfilosofie waartegen ik me sterk verzet.

Het recht komt vanuit de mens, niet vanuit de overheidsgoedkeuring van die rechten via wetgeving. Kort gezegd: de wet is irrelevant om te beoordelen welke rechten een individu heeft.
Het recht komt voort vanuit de wet, dus de wil van het volk via zijn verkozenen. Het volk = de mens.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:35   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben niet helemaal mee, de rechten van de verdediging zijn wettelijk vastgelegd, tellen die dan mee of niet?
Oud 21 augustus 2016, 15:41   #169
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. De N-VA wel.
Idd

Citaat:
"Ik geloof niet dat vrouwen in naam van het geloof met zo'n gedrocht op het strand willen rondlopen", zegt N-VA-parlementslid en voorzitter van de commissie Radicalisering in het Vlaams Parlement, Nadia Sminate.
bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...mse-kust.dhtml

Gebrek aan empathisch vermogen? Oogkleppen op het hoofd?
Is dit een gedrocht?

Dat lijkt mij toch mooier om naar te kijken dan dit:

Maar ik zal wel een slechtere smaak hebben dan mevrouw Sminata zeker???
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:55   #170
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het recht komt voort vanuit de wet, dus de wil van het volk via zijn verkozenen. Het volk = de mens.
Dat is rechtspositivisme: het recht is de wet. Als de wet de vrijheid van meningsuiting afschaft, is er dan plots geen recht meer op vrijheid van meningsuiting? Natuurlijk wel.

Recht overstijgt de wet. Dat is ook de logica van o.a. de Nüremberg-processen. Wettelijk was er geen enkele basis om de Nazi-kopstukken te veroordelen.

Oud 21 augustus 2016, 15:57   #171
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Idd

Is dit een gedrocht?

Ha zo! Dus als de madam uit de bovenste foto besluit om zich in bikini te vertonen dan ziet ze er uit als die op de onderste foto. Merkwaardig...

Laatst gewijzigd door quercus : 21 augustus 2016 om 15:58.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:57   #172
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben niet helemaal mee, de rechten van de verdediging zijn wettelijk vastgelegd, tellen die dan mee of niet?
Die zijn belangrijk om voor de rechtbank gelijk te halen. Maar de wettelijke bepalingen (die bepaalde procedurefouten kunnen tolereren) doen niets af aan het fundamentele recht (het 'morele recht') op verdediging.

Oud 21 augustus 2016, 15:59   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het recht komt voort vanuit de wet, dus de wil van het volk via zijn verkozenen.
Dat is een Leugen met een hoofdletter.

Eens de verkiezingen voorbij zijn de verkiezingsbeloften waarmee de kiezer zijn stem werd ontfrutseld vergeten.

De regeerprogramma's bewijzen het.
Oud 21 augustus 2016, 16:11   #174
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd

Is dit een gedrocht?

Zou kan ik het ook.

Oud 21 augustus 2016, 17:34   #175
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zou kan ik het ook.
Ge snapt dus mijn standpunt: Een boerkini is evenmin een gedrocht als een bikini.

Die madam van NVA lult maar wat uit haar nek. Ofwel kent ze er niks van, ofwel wil ze bewust mensen misleiden. Ik gok op dat laatste.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 17:37   #176
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht

"Het is overigens opmerkelijk hoe snel sommige politici, die beweren de Verlichting en de mensenrechten te dienen, bereid zijn die Verlichting uit te draaien en rechten in te perken voor burgers die het met hen oneens zijn."
cfr : het cordon tegen het VB.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 17:44   #177
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ha zo! Dus als de madam uit de bovenste foto besluit om zich in bikini te vertonen dan ziet ze er uit als die op de onderste foto. Merkwaardig...
2.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 19:05   #178
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
cfr : het cordon tegen het VB.
Het politieke cordon neemt geen enkel recht weg. Het politieke proces was een schending van de rechten van VB'ers, het cordon niet.

Oud 22 augustus 2016, 10:46   #179
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zijn belangrijk om voor de rechtbank gelijk te halen. Maar de wettelijke bepalingen (die bepaalde procedurefouten kunnen tolereren) doen niets af aan het fundamentele recht (het 'morele recht') op verdediging.
Dewever is terug in het land, en.....voor de zoveelste keer is hij verkeerd begrepen

Dit waren zijn eerdere woorden:
N-VA voorzitter Bart De Wever stelt voor dat de burgemeester of de politie eender wie kan opsluiten, afluisteren, schaduwen, en diens e-mail lezen. Zonder dat daar een onderzoeksrechter aan te pas komt. Het gerecht ruimt plaats voor de willekeur van burgemeester en politie.

De Wever wil naar eigen zeggen een “gewapend bestuur”. Hij wil huizen kunnen sluiten waarvan hij “weet dat er verdachte zaken gebeuren”, hij wil zijn politie en de inlichtingendiensten mensen laten schaduwen, hun gsm’s laten afluisteren en lezen en hen laten aanhouden zonder rechterlijk bevel. “Ik kan nu alleen optreden nadat er strafrechtelijke feiten zijn gepleegd. Ik kan niet preventief optreden.”

Vandaag in de standaard:

‘Het recht op vrije meningsuiting, de rol van justitie in de vrijheidsberoving, enzovoort, daar laten we niet aan raken’, zei Peeters, die brandhout maakte van het bewapend bestuur dat De Wever eerder voorstelde. ‘Als het bijvoorbeeld de bedoeling is om de burgemeesters de bevoegdheid te geven mensen aan te houden, is er een probleem.’

Ik mag toch nog besluiten dat CD&V op stemmen van moslims mikt? Maar daarom heb ik nog niet gezegd dat het een moslimpartij is.’

Ook over het gewapend bestuur worden bewust misverstanden verspreid, zegt De Wever. ‘Alsof ik me als burgemeester een soort sheriff waan die het recht opeist om willekeurig en naar eigen goeddunken een aantal extremistische moslims op te sluiten.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160822_02433824
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 10:58   #180
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge snapt dus mijn standpunt: Een boerkini is evenmin een gedrocht als een bikini.

Die madam van NVA lult maar wat uit haar nek. Ofwel kent ze er niks van, ofwel wil ze bewust mensen misleiden. Ik gok op dat laatste.
Hier volg ik je volledig

https://www.vlaamsparlement.be/plena...erslag/1054859
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be