Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2016, 17:46   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Schuldgraad : 110%
Begrotingstekort : 3,5%
Dat betekent Troika, toch?
Zie jij ze?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 17:49   #42
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zie jij ze?
U kent iemand die iemand vd Troika kent?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 17:50   #43
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U kent iemand die iemand vd Troika kent?
Neen, ik ken alleen een clown die voorspelde dat ze hier in april zouden staan.
Oud 31 augustus 2016, 17:51   #44
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent elke dag aan uw voordeur gaan kijken of ze er stonden?
Oud 31 augustus 2016, 17:53   #45
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent elke dag aan uw voordeur gaan kijken of ze er stonden?
Oh, ze zijn hier in het geheim?
In de bunker in Evere?
Oud 31 augustus 2016, 18:59   #46
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, ze zijn hier in het geheim?
In de bunker in Evere?
U kent iemand die daar iemand kent?
De wereld is klein, enfin, de uwe toch.
Oud 31 augustus 2016, 19:01   #47
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk jaar ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 19:02   #48
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Welk jaar ?
Het jaar dat Merkel gedwongen moest aftreden...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 19:28   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik stel voor dat jij eens enkele weken komt meedraaien op de werkvloer van een bedrijf.
Als werkgever mag je eerst beginnen met je nieuwe arbeider alles af te leren wat die op school heeft geleerd.
Te beginnen met de werkonderbrekingen om de 100 minuten, want een lesuur is slechts 50 minuten en om de 2 lesuren is er een onderbreking van 15 minuten. En je mag ze dan gaan aanleren dat ze op het begin van de werktijd op hun werkplaats moeten zijn in werkkledij.
Daarnaast mag je ze gaan afleren om reeds 10 minuten voor het tijd te stoppen met werken en vooral gaan aanleren dat ze vanaf het eerste ogenblik moeten bezig zijn met het werk en niet eerst een kwartier over hun gezin en vakanties moeten staan lullen.
8 uur betaald worden betekend 8 uur werken en het werk dat niet gedaan is kan niet als huiswerk worden meegegeven.
???

Wat wilt u aantonen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 19:30   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is meer als voldoende tijd voorzien om "uit te rusten" voor leerkrachten.

Nachtshiften zijn ook zwaar.
Verpleegsters hebben ook een zwaar beroep.
Maar zijn hebben verre van zoveel verlof als een leerkracht.

Dus ik zou u eens snel beginnen schamen als je meent dat leerkracht een zwaar beroep is. Als het een job was van 38h en 25 verlofdagen, dan was ik akkoord met u. Maar nu, neen.
Ik moet mij niet schamen. Wel integendeel, ik schreef immers niet wat u ervan maakt. Er staat "kleuterleider/-dster" niet het algemene woord "leraar".

Voor het overige gaf ik ook dat er gerust nog zwaardere beroepen bestaan. Leest u eens opnieuw wat ik schreef over een bouwvakker bijvoorbeeld?
Oud 31 augustus 2016, 19:31   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
36 x 26 uur dat is 936 uur en dan moet je er nog elke week een uur of 3 voor turnen en zwemmen aftrekken , want dat wordt door de turnleraar gegeven.
Asjeblieft zeg zwaar beroep.
En dan, met alle respect, de meeste kleuterjuffen zijn gewoon zo dom als een achterdeur.
Goede raad: stuur uw kinderen zeker niet naar de kleuterklas. Engageer een of andere hooggeleerde dame met een pak diploma's om op uw kleine kinderen te passen.
Oud 31 augustus 2016, 19:38   #52
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik stel voor dat jij eens enkele weken komt meedraaien op de werkvloer van een bedrijf.
Als werkgever mag je eerst beginnen met je nieuwe arbeider alles af te leren wat die op school heeft geleerd.
Te beginnen met de werkonderbrekingen om de 100 minuten, want een lesuur is slechts 50 minuten en om de 2 lesuren is er een onderbreking van 15 minuten. En je mag ze dan gaan aanleren dat ze op het begin van de werktijd op hun werkplaats moeten zijn in werkkledij.
Daarnaast mag je ze gaan afleren om reeds 10 minuten voor het tijd te stoppen met werken en vooral gaan aanleren dat ze vanaf het eerste ogenblik moeten bezig zijn met het werk en niet eerst een kwartier over hun gezin en vakanties moeten staan lullen.
8 uur betaald worden betekend 8 uur werken en het werk dat niet gedaan is kan niet als huiswerk worden meegegeven.
Met al die uitleg over hoe leuk en gemakkelijk het is leerkracht te zijn...blijf ik toch met een probleempje:
- hoe komt het dat zovelen onder diegenen die zich geroepen voelen het na een paar jaar voor bekeken houden?
- klopt het dat men voor de komende jaren een serieus tekort aan leerkrachten meent te zullen hebben?
... en nog een paar dingen.
Waarom staan de jobzoekers dan niet in lange rijen aan te schuiven voor het bekomen van zoveel moois?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 19:46   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Met al die uitleg over hoe leuk en gemakkelijk het is leerkracht te zijn...blijf ik toch met een probleempje:
- hoe komt het dat zovelen onder diegenen die zich geroepen voelen het na een paar jaar voor bekeken houden?
- klopt het dat men voor de komende jaren een serieus tekort aan leerkrachten meent te zullen hebben?
... en nog een paar dingen.
Waarom staan de jobzoekers dan niet in lange rijen aan te schuiven voor het bekomen van zoveel moois?
Of een andere vraag: waarom slaagt het onderwijs er zo slecht in om technische vacatures in te vullen. Je moet als directie maar eens een ingenieur zoeken om aan de IW'ers les te geven...
Oud 31 augustus 2016, 20:01   #54
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet uw licht eens gaan opsteken bij mensen die dergelijk beroep heel hun leven uitgevoerd hebben, maar nu jong gepensioneerde zijn. Ge kunt ze vooral vinden in private bouwwerven van huizen voor hun kinderen en/of kleinkinderen.

.
Dat is waar, maar er staat geen druk meer achter hen, ze worden er ook niet voor betaald, en als het een paar dagen niet kan, geen probleem dan kan het niet, deze mensen houden zich wat bezig.
Gaan werken voor ne baas is wat anders
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 20:12   #55
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op zich is het een interessant: langer werken, maar wel aangepast werk. Ik vraag me evenwel of wat de modaliteiten kunnen zijn en hoe het te regelen valt.

Stel: een bouwvakker van 55 jaar. Rug versleten. Hij moet nog tien jaar langer werken. Welke werkbare taak kan die man nu krijgen binnen een bijvoorbeeld kleine of middelgrote bouwfirma? Iemand?
AL deze discussies zouden overbodig zijn moest er in 1e instantie niet gewerkt worden met een pensioenleeftijd maar met carrierejaren. Zware beroepen en al helemaal zware beroepen waarbij men moeilijk of niet kan herorienteren naar 'lichter' werk hangen allemaal samen met relatief korte scholing en dus een vroeger begin van de actieve carriere.

Het enige wat men zou moeten doen is een carriereduur bepalen. als voorbeeld nemen we bijvoorbeeld 42 jaar.

Een bouwvakker die op zijn 18e begint te werken zou na die 42 jaar, dus op zijn 60e op volledig pensioen kunnen (er vanuit gaande dat hij altijd blijft werken). Iemand die verder studeerde en bijvoorbeeld pas op zijn 25e ging werken kan dan op zijn 67 op pensioen.

Als buffer voor de mensen die de 42 actieve carrièrejaren niet halen moet er dan secundair aan bovenstaande een 'pensieonleeftijd zijn vanaf wanneer mensen niet meer de arbeidsmarkt worden opgejaagd.

Als men dan nog het pensioen berekent op de gehele carriere en een bonus-malus in rekening brengt voor de volle 42 jaar of in mindering brengt als men minder actieve jaren heeft gedaan dan heeft men een zeer goed en vooral eerlijker systeem.

Geen gelijkstelling voor werkloosheid.
Wel gelijkstelling voor ziekte e.d. en uiteraard garantie op een minimumpensioen.

Ik vraag me trouwens ook af hoe men zou omgaan met zo'n definiering van zware beroepen. Volstaat het om pakweg 5 jaar voor de vervroegde pensioenleeftijd van een zwaar beroep dat beroep te gaan uitoefenen om vroeger op pensioen te mogen? Hoe gaat men dat allemaal nakijken? Opnieuw is het meteen duidelijk dat het veel interessanter is om te kijken hoe lang mensen actief geweest zijn. Wie dan nog op zijn 67e moet werken in een zwaar beroep zal dat alleen maar voor hebben omdat hij/zij gedurende de carriere jaren niet gewerkt heeft en dus daaruit ook minder ballast meedraagt.

Laatst gewijzigd door doremi : 31 augustus 2016 om 20:29.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 20:56   #56
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of een andere vraag: waarom slaagt het onderwijs er zo slecht in om technische vacatures in te vullen. Je moet als directie maar eens een ingenieur zoeken om aan de IW'ers les te geven...
Omdat ingenieurs en pedagogische bekwaamheidsbewijzen niet goed samengaan.

Mocht je dat diploma niet nodig hebben, zou je meer hooggeschoolden het onderwijs in zien trekken. Nu het zelfs niet meer mogelijk wordt om het in avondonderwijs te volgen, ga je 0,0 instroom krijgen, buiten wat doppers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 21:26   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat is waar, maar er staat geen druk meer achter hen, ze worden er ook niet voor betaald, en als het een paar dagen niet kan, geen probleem dan kan het niet, deze mensen houden zich wat bezig.
Gaan werken voor ne baas is wat anders
Dan is misschien een oplossing om als bouwarbeider vanaf je 45° zelfstandig beginnen te werken,
of om bouwfirma's op te richten die een soort van statuut van beschuttende werkplaats hebben (met vanzelfsprekend dien verstande dat ze dan ook niet moeten reclameren dat ze geen pree hebben gelijk een huisarts of ingenieur ...)

Ik wil wel even focussen: niemand (en dus zeker ikzelf niet) gunt arbeiders die gewerkt hebben zoals dit helaas nodig is in de bouw, geen tijdig pensioen.
Ik hoop dat ze echt grondig werk maken van die bepaling wie welke rechten heeft wegens de uitoefening van een zwaar beroep.
Zodanig liefst dat er geen profiteurs zijn, en zodanig ook dat wie meer zijn best doet dan anderen, of wie meer talenten heeft dan anderen, daar ook de vruchten van mag plukken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 21:27   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Welk jaar ?
Dit jaar...
Oud 31 augustus 2016, 21:29   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U kent iemand die daar iemand kent?
De wereld is klein, enfin, de uwe toch.
Eigenlijk wel, geen troïka te bespeuren ginder...
Uw voorspelling was dus waardeloos.
Oud 31 augustus 2016, 21:30   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat ingenieurs en pedagogische bekwaamheidsbewijzen niet goed samengaan.

Mocht je dat diploma niet nodig hebben, zou je meer hooggeschoolden het onderwijs in zien trekken. Nu het zelfs niet meer mogelijk wordt om het in avondonderwijs te volgen, ga je 0,0 instroom krijgen, buiten wat doppers.
Zou het kunnen dat die vlag de lading niet dekt ?
Wat wilt ge nu een ingenieur ambeteren met al diene zever ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be