![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Elektrische fietsen die sneller dan 25 km/u. rijden, zijn geen fietsen maar bromfietsen.
Daarom zijn er nieuwe specifieke regels opgenomen in de Wegcode Vanaf 1 oktober is een rijbewijs en een helm verplicht en moeten de fietsen ook een nummerplaat hebben. http://www.standaard.be/cnt/dmf20160913_02466452 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent "vergeten" de N-VA de schuld te geven voor het bestaan van electrische fietsen die harder rijden dan 25km per uur.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() En gewone fietsen met spelkaarten in de wielen die sneller gaan dan 25 km/u, wat daar mee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en bovendien zich zeer verontwaardigd te tonen dat die zaken niet allemaal gratis ter zijner beschikking worden gesteld.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik geen sossen nodig om �*l mijn posting mee te bevuilen.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook hond en kat terug medaille rond nek, dit alles om de 'lege staatskas' even wat bij te spijzen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 september 2016 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over elektrische fietsen, universalia.
Meer bepaald over elektrische fietsen die sneller kunnen rijden 25km per uur. Voor zover ik weet zijn ook alleen bromfietsen die harder rijden dan 25km per uur onderworpen aan dezelfde wet.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan je nu vergeten dat die snelle electrische fietsen een uitvinding zijn van Dewever? Dat patent brengt hem nog wat extra's in het laatje. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Dan gaan er binnenkort weer een paar meer met de auto naar het werk. Zou er mij niet druk in maken.
http://antwerpenize.be/post/20578752...ed-alternatief Goed alternatief? Goed zot! Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 13 september 2016 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Het is dan ook de NVA haar schuld!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Als het wetsvoorstel van de CD&V er door komt dat toelaat ook fietsvergoeding te betalen voor speed e bikes (tot 45 km/h) gaat het een zeer populair pendelding worden.
Ikzelf schaf mij dan zeker eentje aan. Ik woon op 25 km van mijn werk, maar kan via een jaagpad/bosrijke omgeving ernaar fietsen. Tsjing 220 euro per maand netto ! 18 maanden terugbetaaltijd voor de fiets, de rest van de levensduur is winst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel kost een nieuwe, kleine wagen? Plus dan op jaarbasis de kosten voor onderhoud, keuring, verkeersbelasting, benzine...? En dan de vergelijking met een snelle elektrische fiets en de daarbij horende kosten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verzekering van een snelle fiets zal trouwens op een goede honderd tot honderdvijftig euro komen. Verwaarloosbaar op de kostprijs van zo'n snelle fiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ken geen enkele electrische fiets die zonder trappen sneller rijdt dan 25 Km per uur. Daarentegen kunnen alle niet electrische fietsen door het trappen sneller dan 25 Km per uur rijden. En nu?
|
![]() |
![]() |