![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vorig jaar 2015 zouden die doelstellingen bereikt moeten (geweest) zijn. Ik heb er nog geen begin van gezien, laat staan 't uiteindelijke doel bereikt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets te maken met "eigen volk eerst = vb praat en dus mis"! Waarom zouden particulieren, enkele zeldzame tijdelijke uitzonderingen daar gelaten, moeten andere lieden zelf in hun eigen huis opvangen? Daar dienen andere instanties en andere ter beschikking staande middelen voor op de kosten van de belastingbetaler: WIJ dus! En we moeten ons niet verplicht voelen om in ons landje honderdduizenden sociale woningen te bouwen om de rest van de wereld op te vangen! Nog zoiets idioot en onmogelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zouden zij die voor opvang zijn het zelf moeten doen als gij uw eigen volk niet eens opvangt maar in tentjes laat kreperen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prietpraat. Wij laten ons eigen volk en anderen niet zomaar in tentjes creperen. Ze hoeven zich enkel maar te melden om opgevangen te worden en Jordy wilde dat niet! Nu gaat men verplicht iemand aanduiden voor die gevallen om ze op te volgen eens ze uit het tehuis zijn. En als er toch nog ene zich ergens gaat verstoppen en zichzelf laat doodgaan, tja...
Laatst gewijzigd door andev : 13 september 2016 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door dpg : 13 september 2016 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Ten gevolge van de voortplanting zijn onze aantallen inderdaad van 3 miljard naar 7 miljard gegaan op een halve eeuw tijd.
En deze aantallen zijn inderdaad de hoofdoorzaak van tal van zaken die mislopen. De aantallen doen teruglopen kan op zeer onvriendelijke manieren zoals oorlog, terreur, hongersnood, genocide, … Het kan echter ook door zoals je stelt bij te sturen op vlak van voortplanting, hetgeen ook niet echt vriendelijk te noemen is maar toch wel stukken vriendelijker lijkt het me dan die eerder genoemde manieren die eerder onder horror geplaatst kunnen worden. Het zou iets zijn waar eensgezindheid zou kunnen over ontstaan als het verwoestend effect ervan voldoende duidelijk wordt voor alle partijen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou ze de regels consequent toepassen sterf je gewoon in je eigen kak en pis. En ge moet chance hebben met verpleegsters die U komen wassen. Sommige zijn vies van U en raken U amper aan, dus laat staan deftig tussen de balzak wassen. Daar moeten wij onze zorgen naartoe smijten. De ouderen die hier heel hun leven afdroegen. Maar ook deze regering laat ze in de koude staan en er is steeds minder budget om met te spelen. De rapefugee krijgt natuurlijk alle luxe en gratis doktersbezoeken. Allemaal ten koste van onze maatschappij. Vroeger liep Borgerhout vol met kutmarokkaantjes, maar die vertrokken naar Syrië dus ge ervaart nu een zekere "ruimte". Kwamen die negers dat opvullen. Overal waar ge hier komt negers uit arme landen, ergo economische vluchtelingen. Europa mist de ballen te zeggen dat wij de babyboom van Afrika niet meer dragen, niet meer onderhouden. Stuur een papier op dat ze maar zoveel kinderen mogen maken als ze kunnen voederen en ze daar te houden. De melk en honing is op, zelfs voor eigen volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil niet zozeer schoppen, maar wel genezen. Wie kan zeggen dat de leefwereld van de mensen kerngezond is? Moeten we niet toegeven dat de leefwereld van de mensen op z'n minst een klein beetje ziek is. Is het dan niet goed om te proberen om daar iets aan te doen. Ook religies hadden initieel het beste voor met de mensheid. Als we aannemen dat er zoiets als goed en slecht bestaat, kunnen we dan niet beter streven naar het goede. Tussen Good en God en Evil en Devil is ook taalkundig niet zoveel verschil. Als we nu aannemen dat de ware religie wil streven naar het goede, dan zijn we al een heel eind lijkt me. Dan moeten al die religies maar eens nagaan of hun leer deze toetssteen kan doorstaan. Tenslotte zijn er religies genoeg, en allemaal claimen ze in naam van de ware God te handelen (zelfs deze die de meest afschuwelijke misdaden – slechte daden stellen). Religies (mss initieel goddelijk - een discussie apart - maar ondertussen allemaal besmeurd met de inbreng van de imperfecte mens) Ik zou wel willen vragen aan eenieder die zich gelovig noemt om na te gaan of zijn leer echt naar een betere wereld leidt. Zo was het ooit effectief heel goed voor de mens om zijn aantallen laten te stijgen (en was het ooit best perfect verdedigbaar). Momenteel is dat echter niet langer het geval. Zelfs gelovigen die via de baarmoeder de wereld willen veroveren kunnen zich beter realiseren dat het nooit ophoud als we met teveel zijn. Er ontstaan dan immers binnen diezelfde religie afscheuringen waarbij dan ieder afscheursel weer beweert het ware geloof in pacht te hebben en daar vervolgens spijtig genoeg vaak redenen genoeg in ziet om de afvalligen uit te moorden (we hoeven daar niet aan te twijfelen, dat gebeurt nu reeds volop) Deze toetssteen alleen al zou voor een normaal denkend mens moeten volstaan om te beseffen dat men niet goed bezig is, maar wel slecht en bijgevolg de verkeerde God dient. Net zoals het besef dat onze groeiende aantallen in de huidige omstandigheden een directe aanleiding zijn tot veel 'ellende en miserie' Als je hier even onbevangen en onbevooroordeeld over nadenkt kan je niet anders dan tot deze conclusie komen. Wat dit betekend voor de inhoud van een religie wordt dan ook meteen duidelijk. Gelukkig zijn hier ook al tekenen dat ook hier de geesten stilaan rijpen. Zo heeft de huidige paus eigenlijk afstand genomen van het vroeger veelkweekprogramma. Hopelijk zet deze trend zich ook elders door. Laatst gewijzigd door satiper : 14 september 2016 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet ik wel dat je gelijk hebt, maar ik vrees dat de tijd dat de wereld rustig wil overdenken en bezinnen op zijn laatste beentjes loopt... De conflicten, vroeger geconfineerd in bepaalde streken, worden wereldconflicten en ik vrees dat het deksel stilletjes aan van de ketel zal afgeblazen worden... Dat samen met de opwarming van de aarde en het algemeen verloederd ecologisch systeem met daarboven op de mens die almaar dwazer lijkt te worden... Pessimisme troef en de voorgestelde oplossingen lijken de problemen eerder te verergeren dan op te lossen... Vraag is wie zal overwinnen; het leven of de dood... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volledige uitwissing, niet uitgesloten, maar volgens mij wel weinig waarschijnlijk. Ik denk eerder aan een uitbreiding van de 'ellende en miserie'. Waar je dit een tijd terug als eilanden kon zien lijkt de zaak zich te keren en gaan we stilaan naar eilanden (eilandjes) van 'geluk en voorspoed' in een zee van 'miserie en ellende'. Ik denk nog steeds dat we de zaak kunnen keren, hoe langer we hiermee echter talmen hoe nijpender de problemen natuurlijk worden. Als we niets doen denk ik dat we evolueren naar een zeer diep dal. Een herstart is dan misschien terug mogelijk, maar we gaan ons (vooral onze nakomelingen) daar natuurlijk een zeer slechte dienst mee bewijzen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Nooit meer oorlog' is er te lezen op het ijzermonument. Ik stel me dan de vraag of er echt miljoenen doden en gewonden moeten vallen vooraleer men tot dit kleine beetje inzicht komt. Moet de mens telkens met zijn hoofd tegen de muur lopen om te beseffen dat dit pijn doet? Men zegt van de mens dat het een rationeel wezen is. Je zou dus eigenlijk beter mogen verwachten. Ik blijf hopen en ijveren voor inzicht bij de mensheid, zonder dat ze door de harde leerschool moet langsgaan. Dus ik hoop dat dat diepe dal kan vermeden worden. Is ook de reden dat ik af en toe mijn bijdrage probeer te leveren hiertoe. Of het lukt en in hoeverre het lukt zullen we moeten afwachten. Zolang de boodschap slechts door enkelingen gedragen wordt ziet het er inderdaad niet echt veelbelovend uit. Als ze echter aangroeit tot een massale stroom van bewustzijn die door de mensheid vloeit is er heel veel mogelijk. Het komt er dus op aan, mekaar aan te steken en deze massale stroming op gang te krijgen. Alle bijdragen kunnen hiertoe helpen en zijn dus zeer welkom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bembem : 14 september 2016 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |