Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2016, 21:02   #421
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De dubbele nationaliteit - Belgisch-Nederlands - is illegaal zowel voor Nederlanders als Belgen.
In geval van huwelijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 21:02   #422
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Benieuwd hoe dit in elkaar steekt? Heeft u een link?

Ken wel dat dat een familielid van het Belgische Koningshuis niet mag huwen met een lid van het Nederlandse Koningshuis.
Zover ik weet is dit omgekeerd wel toegestaan (?)

O.a. Lara Fabian heeft zowel de Belgische als de Canadese nationaliteit
Citaat:
Na de Belgische Revolutie van 1830 legde het Belgische Nationaal Congres per decreet vast dat het Huis van Oranje voor eeuwig uitgesloten was van de Belgische troon.
Decreet 24 november 1830 betreffende de eeuwige uitsluiting van de familie Oranje-Nassau van enige macht in België (Bull. Off., nr. XLI): Het Nationaal Congres verklaart dat de leden van de familie Oranje-Nassau voor eeuwig zijn uitgesloten van enige macht in België.
*
https://nl.wikipedia.org/wiki/Splitsing_van_Belgi%C3%AB

Daarom trouwen de Saksen Coburgers altijd met Frans-of anderstaligen maar nooit met Nederlandstaligen. De enige Seksen Coburger die het wél aandurfde om, als weduwnaar, met een "Vlaamse" te trouwen veroorzaakte een burgeroorlog en verloor de troon.
Oud 16 september 2016, 21:05   #423
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In geval van huwelijk?
In geval van een Belgisch-Nederlands huwelijk is de dubbele nationaliteit uitgesloten voor de partners en voor de kinderen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 21:09   #424
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dubbele nationaliteit - Belgisch-Nederlands - is illegaal zowel voor Nederlanders als Belgen.
Tiens ? Wat vertelt gij nu?

Citaat:
Verstappen is de zoon van de Nederlander Jos Verstappen, een ex-Formule 1-coureur, en de Belgische Sophie Kumpen, die vroeger op hoog niveau kartte. Verstappen heeft hierdoor vanaf zijn geboorte een dubbele nationaliteit. Na de echtscheiding van zijn ouders groeide hij op bij zijn vader. Verstappen heeft een zus en een halfzus
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Verstappen_(coureur)

Citaat:
"De situatie is dat Max beide nationaliteiten heeft, omdat ik en Sophie getrouwd waren op het moment dat hij geboren werd. Maar aangezien hij racet onder een Nederlandse licentie is hij iets meer Nederlands dan Belgisch. Zo voelt hij dat zelf ook. Als Nederland tegen België moet voetballen, is hij voor Oranje. En als hij achttien is en moet kiezen, zal dat voor de Nederlandse nationaliteit zijn."
bron: http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/...liteit-van-max

Laatst gewijzigd door pajoske : 16 september 2016 om 21:12.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 21:11   #425
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In geval van een Belgisch-Nederlands huwelijk is de dubbele nationaliteit uitgesloten voor de partners en voor de kinderen.
Ik wou het juist zeggen maar pajoske is me voor
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 21:14   #426
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is inderdaad een uiting van een totaal losgeslagen politieke correctheid, waardoor zelfs niet langer de vraag wordt gesteld of iemand dat wel gezegd heeft. Een beschuldiging is al genoeg om onmiddellijk aan de schandpaal te worden genageld.
En de berichtgeving erover in de pers verloopt volgens een strakke regie én het volk trapt erin.

Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 21:21   #427
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, in dit walgelijk overgevoelig politiek correct klimaat moest hij dat.

Zum kotzen.

Misschien is dat wel het lesje: de illusie van de redelijkheid van het establishment.

Voor hen die nu nog niet inzien dat we een compleet krankzinnige weg zijn ingeslagen is er geen hoop meer.
Gans dit scenario is voor mij echt van de pot gerukt. Als ik Van Biesen geweest was zou ik toch niet zo door het stof zijn gesparteld voor iets dat niet eens beantwoordt aan "racisme" in de authentieke betekenis van het woord. Hij had beter de eer aan zichzelf gehouden en tegen Rutten gezegd dat ze haar stiefmoederspeech mocht inslikken.
Oud 16 september 2016, 21:23   #428
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Indien den Bies zoals hij zelf poogt ons te doen geloven, geen zo'n stoute taal gebruikt had, dan had hij kunnen reageren als volgt:
doe allemaal maar niet onnozel, ik heb dat niet gezegd, ik ga me dan ook niet verontschuldigden, want a) ik heb het niet gezegd en b) ik ben geen racist, dus stop er maar mee en ga over naar de orde van de dag.
En Rutten kon zeggen: "allez zeg, den braafsten van ons allemaal, die staat boven alle verdenking van racisme, en dat is het laatste wat ik daarover wil horen".

Dus begin ik te geloven dat hij onder de middag wat teveel wijn geslurpt heeft bij het eten, plus ne pousse .... en lap: een lapsus linguae, ne slip van zijn tong ...

Maar waarom reageert de vld zo als gestoken door een wesp ?

Ik begin te geloven dat ze intern wel af en toe zo een praat laten horen, maar dit niet willen laten uitlekken.
En dan moet diegene die 'gelekt' heeft, het boetekleed aantrekken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 21:25   #429
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En de berichtgeving erover in de pers verloopt volgens een strakke regie én het volk trapt erin.

Niet "het volk" maar een bepaald volk.
Oud 16 september 2016, 21:31   #430
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, in dit walgelijk overgevoelig politiek correct klimaat moest hij dat.

Zum kotzen.

Misschien is dat wel het lesje: de illusie van de redelijkheid van het establishment.

Voor hen die nu nog niet inzien dat we een compleet krankzinnige weg zijn ingeslagen is er geen hoop meer.
Zo is dat.
Oud 16 september 2016, 21:32   #431
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Indien den Bies zoals hij zelf poogt ons te doen geloven, geen zo'n stoute taal gebruikt had, dan had hij kunnen reageren als volgt:
doe allemaal maar niet onnozel, ik heb dat niet gezegd, ik ga me dan ook niet verontschuldigden, want a) ik heb het niet gezegd en b) ik ben geen racist, dus stop er maar mee en ga over naar de orde van de dag.
En Rutten kon zeggen: "allez zeg, den braafsten van ons allemaal, die staat boven alle verdenking van racisme, en dat is het laatste wat ik daarover wil horen".

Dus begin ik te geloven dat hij onder de middag wat teveel wijn geslurpt heeft bij het eten, plus ne pousse .... en lap: een lapsus linguae, ne slip van zijn tong ...

Ik begin te geloven dat ze intern wel af en toe zo een praat laten horen, maar dit niet willen laten uitlekken.

.
Volgens mij waren ze allemaal poepeloerezat want iedereen heeft iets anders gehoord
Oud 16 september 2016, 21:33   #432
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Gans dit scenario is voor mij echt van de pot gerukt. Als ik Van Biesen geweest was zou ik toch niet zo door het stof zijn gesparteld voor iets dat niet eens beantwoordt aan "racisme" in de authentieke betekenis van het woord. Hij had beter de eer aan zichzelf gehouden en tegen Rutten gezegd dat ze haar stiefmoederspeech mocht inslikken.
Voor al het goud ter wereld kroop ik niet als een stinkdier door het stof.
Oud 16 september 2016, 21:34   #433
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens mij waren ze allemaal poepeloerezat want iedereen heeft iets anders gehoord
Iedereen hoorde dus wat hij wilde horen?

Je hoeft niet te vragen wat een kloothommels daar zitten.
Oud 16 september 2016, 21:35   #434
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Lees de info in jouw link. Op tijdstip van meerderjarigheid moet de persoon in kwestie kiezen voor Belgische of Nederlandse nationaliteit. Dubbele nationaliteit Belgisch-Nederlands is uitgesloten.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 21:52   #435
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Racisten die hier het vuur uit de sloffen discussiëren voor iemand die geen racist zegt te zijn en de uitspraken die hier bejubeld worden zegt niet te hebben gedaan, en al zeker niet als racistisch te hebben bedoeld.

Alleen op dit forum vol gestoorden.
Boenk erop ! gisteren was hij nog een traditio, vandaag is hij de nieuwe held van de blokkers zelf al slooft hij zich uit om te zeggen dat racisme voor hem niet kan.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 21:53   #436
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees de info in jouw link. Op tijdstip van meerderjarigheid moet de persoon in kwestie kiezen voor Belgische of Nederlandse nationaliteit. Dubbele nationaliteit Belgisch-Nederlands is uitgesloten.
Hij hoeft helemaal niet te kiezen vermits hij in Belgie geboren is.

http://www.ikkeerterug.nl/dubbele-na...et-ook-alweer/

Citaat:
Daarnaast zijn er nog 2 uitzonderingen, eigenlijk gewoon door ‘omstandigheden’ en deels door regelgeving van andere landen:

1. Nederlanders die met een andere dubbele nationaliteit zijn geboren, hoeven van Nederland later niet te kiezen (maar let op: dat andere land zou dat wél kunnen vereisen)

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 september 2016 om 21:54.
Oud 16 september 2016, 22:06   #437
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
En dat puur omwille van haar afkomst.

Als men een zotte Erdoganist met een BMW met allemaal Turks gedoe op de achterruit vraagt om terug te keren naar Turkije is dit een andere zaak: diens loyaliteit ligt immers elders, en men dient dit ook nadrukkelijk te vermelden bij het verzoek om te remigreren. Iemand te verzoeken om terug te keren puur op basis van afkomst is in geen enkel geval verdedigbaar.
Waarom niet? Een samenleving is gebaat bij zoveel mogelijk homozygositeit. Daarbij ben ik niet direct voorstander van een grootschalig deportatie-beleid, maar men moet wel focussen op remigratie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 22:23   #438
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Ik vermoed dat Van Biesen zijn biezen MOET pakken.
Oud 16 september 2016, 22:27   #439
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat Groene Calvo eerder van iets anders zal snoepen:

Oud 16 september 2016, 22:31   #440
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Boenk erop ! gisteren was hij nog een traditio, vandaag is hij de nieuwe held van de blokkers zelf al slooft hij zich uit om te zeggen dat racisme voor hem niet kan.
Wij, "blokkers", zijn dan ook geen racisten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be