Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2016, 07:36   #21
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet alleen Bourgeois zwijgt dat hij er van zweet.
Hoorde iemand Liesbeth Homans al ?
Of Jan Jambon, behalve in zijn korte commentaar gisteren op Radio 1 waarin hij vol achter BDW gaat staan ?
Theo Francken ?
Muyters ?
Peumans ?
Vandeput ?
Bracke ?

Ik lees dat als signaal dat BDW zijn fameus interview in L'Echo wel degelijk doorgesproken was in het partijbestuur. Dat kan bijna niet anders, tenzij hij ondertussen bij die mensen de goddelijke status heeft gekregen en mag doen wat hij wil.

Dat er wat dissonantie zou komen, moet hij zeker geweten hebben. Vandaar dat zijn woordvoerder Pohlman daarna sussende woorden mocht gaan vertellen aan De Tijd en Trends/Knack. Vandaar dat Peter Deroover uitgezonden was naar de zevende dag om de (100% voorspelbare) negatieve reactie van VVB te counteren.

Tot daar lijkt het mij gewoon het uitrollen van een meticuleus goed voorbereide media move met als doel een politieke zet te doen richting zijn belangrijkste politieke medestanders van MR en (wie weet...) ook tegenstrever PS. Een roadmap richting 2019.

Maar een openlijke challenge, via de pers dan nog, door leden van het partijbestuur zonder enig intern overleg en geformuleerd als een ultimatum aan zijn persoonlijk adres is een stap te ver. Ik geloof niet dat een voorzitter zich kan handhaven als hij dan de betrokken agitators niet keihard aanpakt.

De volgende zet in dit spel is morgen : dat gesprek tussen BDW en zijn twee uitdagers. Zal hij slim en sterk genoeg zijn om met die twee een modus vivendi te vinden ? Of blijft het een principieel gesprek met veel haantjes gedrag ? Niet vergeten dat het nu in BDW zijn eigen belang is dat hij het gekrakeel over iets dat hoe dan ook pas belang heeft in 2019 nu zo snel mogelijk terug in de koelkast krijgt.
Als voorzitter moet hij aan het heden denken, aan de toekomst voor en na de verkiezingen van 2019. Maar ook aan 2018 waarin hij zijn partij moet proberen in zoveel mogelijk gemeentes binnen te loodsen in coalities. Tot dat voorbij is, kan hij gekrakeel in eigen rangen missen als kiespijn.
Dat klopt niet hoor, want Theofiel Asiel wil DUIDELIJK de meubeltjes redden, door aan te kondigen dat hij illegalen langer wil opsluiten
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 07:39   #22
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor een antwoord op die vragen ga je best te rade bij de traditionele machtspartijen. CD&V, O VLD en SP.a zijn heel bedreven in die leugenachtige politiek.

De leugen zit nu eenmaal in politiekers. Zoals in de ex-voorzitter van het Vlaams Belang Frank Vanhecke. Die staalhard loog en bleef liegen dat hij een verhouding had met MRM.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 september 2016 om 07:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 07:40   #23
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik was één van hun grootste verdedigers op dit forum.
Ik voelde mij aangesproken in het verhaal vd "hard werkende Vlaming".
Eén van hun ministers behoort tot mijn (oude) vriendenkring!
Schijnbaar is het begrip "hard werkende Vlaming" enkel van toepassing voor personen die vroegtijdig de arbeidsmarkt verlaten
Oud 20 september 2016, 07:43   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was één van hun grootste verdedigers op dit forum.
Ik voelde mij aangesproken in het verhaal vd "hard werkende Vlaming".
Eén van hun ministers behoort tot mijn (oude) vriendenkring!
ach iedereen maakt wel eens een inschattingsfout.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 07:50   #25
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus klopt het toch dat N-VA staat voor "Niet Voor Arbeiders".
Hela daar staan de sossen voor; allemaal in de hangmat en enkel economie in staatshanden (daar kan er veel bekokstoofd worden en daar kan er veel geld in de handjes van enkel de vrienden blijven hangen)... Dood aan de vrije ondernemers en andere vrije-, geen staats-, broodverschaffers door werk voor de arbeiders...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 07:54   #26
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar Van Cauwelaert zegt blijkbaar heel veel van wat ik ook zeg, hij vindt het ook een blunder van formaat.
Hij zegt ook dat de N-VA nog moet bewijzen dat ze iets zullen hebben om te tonen aan de kiezer.
Hij gaat nog een stapje verder als hij spreekt van een Egmont moment.
Het is niet zozeer wat hij zegt, maar dat hij het mag zeggen... want moest hij ook maar de minste praat vertellen die positief zou kunnen zijn voor de NVa dan moest hij zijn mond houden...

Tot daar het Vlaamse of moet ik zeggen Belgische journaille...
Oud 20 september 2016, 08:06   #27
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van Cauwelaert slaat, zoals altijd, nagels met koppen, en ik ben het helemaal met hem eens. De Wever heeft de initiële fout gemaakt door te zeggen dat hij met Michel verder wilde, zonder staatshervorming.
Daarna liet Roover zich (in de zevende dag) zeer arrogant uit tegenover de voorzitter van de VVB. De VVB was nergens meer voor nodig. (Wetend dat zich in die kringen de achterban van de N-VA bevindt is zoiets onvergeeflijk)

Als klap op de vuurpijl stoot De Wever Vuye en Wouters uit het partijbestuur. Uitgerekend de mensen die hij opdroeg om een staatshervorming voor te bereiden. De Wever kan hen niet uit de partij gooien, maar als ze uit zichzelf opstappen is het hek van de dam. Dan gaat de N-VA gegarandeerd dezelfde weg op als de VU.

Van Cauwelaert haalde hetzelfde aan waar ik het deze namiddag over had. In 1970 was er ook onvrede omdat het niet genoeg was wat er op tafel lag, maar nu ligt er NIETS. (Zelfs De Roover keerde de VU om die reden zijn rug toe in 1970) Bovendien zou er na de verkiezingen evenmin iets in huis komen van een staatshervorming. Dat verkoop je niet aan je eigen achterban.

Van Cauwelaert wijst echter ook op iets wat ik nog van niemand hoorde, maar wat me wel aan de VU herinnert ten tijde van het Lambermontakkoord. De onderhandelaars waren Bert Anciaux en Patrick van Krunkelsven. Bourgeois was nog maar recent, en zeer tot ongenoegen van Anciaux en Van Krunkelsven, tot voorzitter verkozen, maar werd niet op de hoogte gehouden door hen. De sfeer was toen ook in de VU verpest.

Wat de reden precies is weten we niet. Van Cauwelaert is voorzichting in zijn bewoordingen, maar volgens mij zou het heel goed kunnen dat het de autoritaire houding van De Wever is waardoor hij geïsoleerd geraakt in zijn eigen partij. Dat kan tot gevolg hebben dat hij verstoken blijft van de waarheid.

Morgen zou er een gesprek zijn met Vuye en Wouters. Als De Wever volhardt in de boosheid stappen die twee op en is het afgelopen met de N-VA.
Vreemd niet dat ik anders om zeggens nooit over VVB hoor spreken???
Alleen om de Vlamingen en de legitieme Vlaamse eisen nog verder de dieperik in te duwen en te verkrachten krijgen ze nu ineens wel het volle woord van ons 'Vlaams' journaille...

Dat en niets anders komt bij mij heel kwaadaardig over...

Vlaanderen wordt op alle manieren slecht behandeld door la Belgique en ons Vlaams journaille zwijgt in alle talen en kijkt de andere kant uit, want het heropgevoed Vlaams volk mag het niet weten... Dat heropgevoed Vlaams volk wordt ook zo min als mogelijk ingelicht over wat het VVB, dat toch zichzelf als opdracht heeft gesteld de Vlaamse verzuchtingen kenbaar te maken, uitvoert en nu, nu het VVB misschien terecht opmerkingen heeft over het NVa en over BDW, nu mogen ze wel ineens voor het grote daglicht komen...

Wat stel jij dan voor??? Dat NVa de Vlaamse kaart openlijk speelt en aan de zijlijn blijft staan, dus zichzelf in een cordon plaatst met het VB, en onze andere Vlaamse collaborateurs Vlaanderen verder laat uitverkopen aan la Belgique???

Dank zij het Vlaams Belgische journaille en die overlopers is Vlaanderen een gewillig lam dat geslachtofferd wordt op het altaar van de grote francofonie en hun enig doel is dat Vlaamse volk verder verdeeld en onmondig te houden en jullie spelen hun spel mee...

Dat noem ik verraad aan het Vlaamse volk...

Als er iets moet aangevallen worden in Vlaanderen, meer dan ooit en met alle middelen dan is het dat indoctrinatiefront dat het Vlaamse journaille is...

Zonder echte persvrijheid geen democratie en in la Belgique geen Vlaamse ontvoogding, in tegendeel.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 september 2016 om 08:08.
Oud 20 september 2016, 08:12   #28
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Spreken is zilver. Zwijgen is goud. Ook als er siroop aan hangt.
Ik moet u voor éénmaal gelijk geven; vooral als je weet dat het Vlaamse journaille toch maar kenbaar maakt van al wat je zegt dat wat in hun eigen anti-Vlaamse kraam past en er zelfs totaal niet voor terugschrikt om je woorden te verdraaien of, totaal niet ter zake doende items, eruit te vergroten om de Vlaamse bevolking vooral verder te verdelen...
Oud 20 september 2016, 08:18   #29
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik moet u voor éénmaal gelijk geven; vooral als je weet dat het Vlaamse journaille toch maar kenbaar maakt van al wat je zegt dat wat in hun eigen anti-Vlaamse kraam past en er zelfs totaal niet voor terugschrikt om je woorden te verdraaien of, totaal niet ter zake doende items, eruit te vergroten om de Vlaamse bevolking vooral verder te verdelen...
Marieke, na het Belgische journaille, spreek jij nu ook al over het Vlaamse journaille dat de Vlaamse bevolking verder wil verdelen.
Maar....waar hoort "doorbraak" dan bij ? Of is het volgens jou de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie tegen de rest van de wereld ?

http://doorbraak.be/nl/nieuws/we-vrezen-niets

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 20 september 2016 om 08:23.
Oud 20 september 2016, 08:24   #30
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dus klopt het toch dat N-VA staat voor "Niet Voor Arbeiders".
Ge moet in de toekomst stemmen voor PVDA,ge gaat dan veel beter af zijn.
Ge kunt dan leven in een sociaal paradijs op een economisch kerkhof.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 08:27   #31
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Ge moet in de toekomst stemmen voor PVDA,ge gaat dan veel beter af zijn.
Ge kunt dan leven in een sociaal paradijs op een economisch kerkhof.
Om van een economisch kerkhof te kunnen genieten moet je vooral stemmen op partijen die EENZIJDIGE Vlaamse onafhankelijkheid prediken, dat is de kortste weg
Oud 20 september 2016, 08:28   #32
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet alleen Bourgeois zwijgt dat hij er van zweet.
Hoorde iemand Liesbeth Homans al ?
Of Jan Jambon, behalve in zijn korte commentaar gisteren op Radio 1 waarin hij vol achter BDW gaat staan ?
Theo Francken ?
Muyters ?
Peumans ?
Vandeput ?
Bracke ?

Ik lees dat als signaal dat BDW zijn fameus interview in L'Echo wel degelijk doorgesproken was in het partijbestuur. Dat kan bijna niet anders, tenzij hij ondertussen bij die mensen de goddelijke status heeft gekregen en mag doen wat hij wil.

Dat er wat dissonantie zou komen, moet hij zeker geweten hebben. Vandaar dat zijn woordvoerder Pohlman daarna sussende woorden mocht gaan vertellen aan De Tijd en Trends/Knack. Vandaar dat Peter Deroover uitgezonden was naar de zevende dag om de (100% voorspelbare) negatieve reactie van VVB te counteren.

Tot daar lijkt het mij gewoon het uitrollen van een meticuleus goed voorbereide media move met als doel een politieke zet te doen richting zijn belangrijkste politieke medestanders van MR en (wie weet...) ook tegenstrever PS. Een roadmap richting 2019.

Maar een openlijke challenge, via de pers dan nog, door leden van het partijbestuur zonder enig intern overleg en geformuleerd als een ultimatum aan zijn persoonlijk adres is een stap te ver. Ik geloof niet dat een voorzitter zich kan handhaven als hij dan de betrokken agitators niet keihard aanpakt.

De volgende zet in dit spel is morgen : dat gesprek tussen BDW en zijn twee uitdagers. Zal hij slim en sterk genoeg zijn om met die twee een modus vivendi te vinden ? Of blijft het een principieel gesprek met veel haantjes gedrag ? Niet vergeten dat het nu in BDW zijn eigen belang is dat hij het gekrakeel over iets dat hoe dan ook pas belang heeft in 2019 nu zo snel mogelijk terug in de koelkast krijgt.
Als voorzitter moet hij aan het heden denken, aan de toekomst voor en na de verkiezingen van 2019. Maar ook aan 2018 waarin hij zijn partij moet proberen in zoveel mogelijk gemeentes binnen te loodsen in coalities. Tot dat voorbij is, kan hij gekrakeel in eigen rangen missen als kiespijn.
Misschien. Maar misschien heeft Dewever gewoon een fout gemaakt en heeft hij zijn mond voorbij gepraat. Wie zal het zeggen?
Of misschien heeft hij zich gewoon slecht uitgedrukt (in welke taal heeft Dewever het interview gegeven), dat kan ook.

Feit is, het zullen niet zijn beste dagen zijn... Dat overkomt iedereen wel eens, zelfs de Grote Leider.
Oud 20 september 2016, 08:33   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ik val een beetje van mijn stoel. Zelfs op dit forum zijn er blijkbaar nog mensen die denken dat oppositiepartijen hun wilde en wereldvreemde beloften gaan waarmaken eens ze aan de macht zijn
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 08:33   #34
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien. Maar misschien heeft Dewever gewoon een fout gemaakt en heeft hij zijn mond voorbij gepraat. Wie zal het zeggen?
Of misschien heeft hij zich gewoon slecht uitgedrukt (in welke taal heeft Dewever het interview gegeven), dat kan ook.

Feit is, het zullen niet zijn beste dagen zijn... Dat overkomt iedereen wel eens, zelfs de Grote Leider.
Mogelijk een programmapunt, dat Vlaamse politiekers ENKEL aan Vlaamse journalisten een interview mogen afleveren
Oud 20 september 2016, 08:34   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Al deze zogenaamde kritiek op de nva is dikke bla bla.

Dikke bla bla omdat men de zaken zeer handig maar wel dik verkeerd voorstelt.

Je zou me nu kunnen vragen of ik dan punt per punt wel eens zou repliceren. Wel, daar heb ik tijd noch goesting voor om dit hier en nu op een rijtje te zetten.

Daarom slechts één samenvatting: het zou met Di Rupo II een echte catastrofe geworden zijn, en tenminste nu zitten we op weg naar een verbetering, wag van de archi slechte toestand waarin we nu zitten; weg van de Griekse dreiging.
Zelfs op communautair vlak heeft het er nooit zo goed uit gezien als nu. Vroeger zegden alle oude machtspartijen droogjes 'njet" en nu staat er droogjes iets in het regeerakkoord.

Maar ok, we zitten nu gelijk Van Biesen die heel de linkse kerk over zich kreeg ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 08:39   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vreemd niet dat ik anders om zeggens nooit over VVB hoor spreken???
Alleen om de Vlamingen en de legitieme Vlaamse eisen nog verder de dieperik in te duwen en te verkrachten krijgen ze nu ineens wel het volle woord van ons 'Vlaams' journaille...

Dat en niets anders komt bij mij heel kwaadaardig over...

Vlaanderen wordt op alle manieren slecht behandeld door la Belgique en ons Vlaams journaille zwijgt in alle talen en kijkt de andere kant uit, want het heropgevoed Vlaams volk mag het niet weten... Dat heropgevoed Vlaams volk wordt ook zo min als mogelijk ingelicht over wat het VVB, dat toch zichzelf als opdracht heeft gesteld de Vlaamse verzuchtingen kenbaar te maken, uitvoert en nu, nu het VVB misschien terecht opmerkingen heeft over het NVa en over BDW, nu mogen ze wel ineens voor het grote daglicht komen...

Wat stel jij dan voor??? Dat NVa de Vlaamse kaart openlijk speelt en aan de zijlijn blijft staan, dus zichzelf in een cordon plaatst met het VB, en onze andere Vlaamse collaborateurs Vlaanderen verder laat uitverkopen aan la Belgique???

Dank zij het Vlaams Belgische journaille en die overlopers is Vlaanderen een gewillig lam dat geslachtofferd wordt op het altaar van de grote francofonie en hun enig doel is dat Vlaamse volk verder verdeeld en onmondig te houden en jullie spelen hun spel mee...

Dat noem ik verraad aan het Vlaamse volk...

Als er iets moet aangevallen worden in Vlaanderen, meer dan ooit en met alle middelen dan is het dat indoctrinatiefront dat het Vlaamse journaille is...

Zonder echte persvrijheid geen democratie en in la Belgique geen Vlaamse ontvoogding, in tegendeel.

Zeg het knuppel maar eens goed hoor Marie !

mee spelen met zij die het vlaamse volk verdelen en onmondig houden, da kan ni hé !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 08:39   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik en vele anderen stemden voor grote veranderingen dus a-traditioneel.
Gaat de N-VA ons verraden?
U alvast niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 08:40   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zou Huub zich voelen?
Waarom?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 08:42   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Al deze zogenaamde kritiek op de nva is dikke bla bla.

Dikke bla bla omdat men de zaken zeer handig maar wel dik verkeerd voorstelt.

Je zou me nu kunnen vragen of ik dan punt per punt wel eens zou repliceren. Wel, daar heb ik tijd noch goesting voor om dit hier en nu op een rijtje te zetten.

Daarom slechts één samenvatting: het zou met Di Rupo II een echte catastrofe geworden zijn, en tenminste nu zitten we op weg naar een verbetering, wag van de archi slechte toestand waarin we nu zitten; weg van de Griekse dreiging.
Zelfs op communautair vlak heeft het er nooit zo goed uit gezien als nu. Vroeger zegden alle oude machtspartijen droogjes 'njet" en nu staat er droogjes iets in het regeerakkoord.

Maar ok, we zitten nu gelijk Van Biesen die heel de linkse kerk over zich kreeg ...

.

lolbroek ! Er staat juist niets over communautaire zaken in het regeerakkoord. Het komt gewoon 5 jaar niet aan bod. En daar ben jij dan nog fier op blijkbaar...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 08:52   #40
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Dus wie confederalisme wil moet hopen op de Waalse kiezer. ^^

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be