![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
|
![]() Citaat:
Moest de trein segmenteren in shuttles per wagon en verbinding om de vijf minuten een verbinding maken ipv een trein van tien wagons op,het uur zou dezelfd capaciteit maximaal 2 minuten tijdverlies betekenen voor de burger. Dus het omvormen naar shuttles zou de service verbeteren Het is ook verwonderlijk dat er geen ontwerp van trein bestaat die toelaat om bvb 200 per uur te rijden op de bestaande bedding. Als je weet dat een auto moeiteloos 200 haalt zonder sporen, vandaag is het nogal bizar dat de trein zijn snelheid moet afbouwen. Vermoedelijk zit de technologie met de ijzer rails gewoon hopeloos verouderd en kunnen we beter gewoon de bedding betonneren of asfalteren en vervangen door een vierweg bedding waar automatische shuttles op banden aan 200 km per uur naar Brussel rijden, zodat de tijdswinst ontstaat zoals je verwacht van een vervoer die in een aparte bedding zit
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 september 2016 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
U spreekt over een bestaande bedding. Waarom eigenlijk? Of laat u een wagen ook aan 200 km/u over een traject van Parijs-Roubaix rijden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.790
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Echter daarvoor moet er wel nog een en ander gebeuren. Spoorwegen moeten de (tegenwoordig Europese) technische normen volgen. Wat is er onder andere nodig om 200 kph te rijden: - Alle overwegen moeten weg. - De afstand tussen bijde sporen moet vergroot - Er moeten op de perrons afschermingen geplaatst worden (zoals je nu al ziet tussen Brussel en Leuven) - Er moet een treinbeveiligingssysteem met kabinesignalisering aanwezig zijn ( ETCS L2) Dat doe je niet een twee drie, en het nut van 200kph voor treinen in België is beperkt. Auto's zijn ook niet zo snel (20 kph gemiddeld in de steden bijv.). Als je kijkt naar succesvolle systemen in het buitenland dan blijkt dat snelheid niet de voornaamste succesfactor is. Veel belangrijker zijn: - Stiptheid. - Hoge frequentie. Een trein elk half uur is eigenlijk het minimum. Liever elk kwartier. - Integratie. In België moet je een afzonderlijk kaartje kopen voor de trein en de bus. Zelfs Italië doet het hier beter... In Bern, een stad van de grootte van Brugge, heeft het OV een aandeel van 50%. En dat is met treinen die meestal niet harder dan 80 kph gaan...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Uw wagen staat u op elk ogenblik op te wachten en brengt u zonder overstappen van punt A naar punt B. Dat zal altijd het grote voordeel ten overstaan van het openbaar vervoer zijn; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
|
![]() Citaat:
Een trein heeft een remafstand van KILOMETERS... een auto druk je uit in tientallen meters... Het remmen bepaalt hoe veel treinen en hoe snel ze achter elkaar kunnen rijden... Dus als je wilt 10 shuttles achter elkaar doen toekomen in Brussel met enkele seconden verschil heb je volgens mij shuttles op rubberen banden nodig en kun je beter het spoor betonneren Het spoor is gewoon een truuk om zonder te sturen te rijden.. Je hebt geen stuur nodig dat is het enige voordeel van een spoor... Je moet gewoon gasgeven en remmen... Het sturen kun je automatiseren door duidelijke witte lijnen te trekken... of zelfs met inductielussen etc. Dus kun je ervoor zorgen dat auto's zonder handen aan het stuur op de snelweg 160km/u tot 300km/u rijden. Dus die sporen heb je niet nodig.. Het tweede probleem die opgelost werd met sporen was een vlakke bedding met minimale wrijvingsweerstand. Dat de luchtweerstand groter en belangrijker is dan de wrijving van de wielen is bvb door de treinontwerper al 200jaar genegeerd... Daar zie je hoe 'dom' politiek en beleid is.. Dat het kan, is geen fantasie, audi heeft zo'n test op de Nurburgring gedaan waar ze moeiteloos elke chauffeur klopten omdat de computer er moeiteloos elk milliseconde eruitperst en elke optimalisatie eruitkrijgt. En ja ze rijden daar tot 300km/u, dus het kan En waarom moet het sneller. ik zeg gewoon als je een dienst geeft die sneller is aan dezelfde prijs, dat je consumenten automatisch gat overtuigen om het te gebruiken. Als uw dienst beperkt tot trager rijden dan de auto, en duurder ben je ten dode opgeschreven...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 september 2016 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.790
|
![]() Citaat:
Maar waarom zou je als sardientjes in een trein willen zitten als je de luxe van uw, of in elk geval mijn wagen hebt? Een salon op wielen, zelf in te vullen werktijden, geen haar op mijn hoofd die er nog maar aan denkt het openbaar vervoer te nemen. De fiets? Voor groenen en marginalen die zich geen degelijke wagen kunnen veroorloven. Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 september 2016 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.666
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.666
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
|
![]() Citaat:
- aparte bedding - trein splitsen in 10 stukjes en om de 3 minuten een verbinding in 'metro stijl' is belangrijker dan één keer een 20 wagon dubbeldektrein met gigantische locomotief om de half uur de reden dat belgie de treinen gaan afbouwen is, is dat Infrax gewoon per trein tarifieerd; de fout zit dus om te beginnen daar. infeite zou infrax bvb een kostprijs niet per gereden kilometer maar per wagon moeten rekenen. Dan zou het dilemma al verdwijnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
|
![]() Voor snelle treinen is het niet eenvoudig zomaar snellere infra aan te leggen ook als er plaats zou zijn, bvb Duitsland:
De intercitys IC mogen daar in de regel tot 160 kmh maar ook tot 200 kmh (sinds 1978*, regel sinds 1991*). De rood ingekleurde delen > 200 kmh zijn meestal voor de ICExpress (detailkaart eronder met aantal treinen per uur en tot 300 kmh) ![]() https://de.wikipedia.org/wiki/Intercity_(Deutschland) https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_...Express-Linien ![]() Takte und zulässige Höchstgeschwindigkeiten im deutschen ICE-Netz (2015/16) Citaat:
München-Hamburg: 5,5 hr ICE Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2016 om 11:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.543
|
![]() Oh jawel hoor: als je de groene propagandamachine mag geloven, dan staat de auto altijd en overal stil terwijl het openbaar vervoer je altijd en overal op een ik en een gij naar toe brengt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Er zijn wel meer voordelen hoor. Het significant lager energieverbruik bijvoorbeeld. De eenvoudg waarmee je elektrische tractie kan gebruiken. Het feit dat je 1000 passagiers in een keer kan vervoeren.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Een ander probleem voor de NMBS is dat ze nog steeds op elke trein twee personeelsleden willen. Voor stoptreinen is eenmansbediening echter beter. Dan kan je aan dezelfde kostprijs twee keer zoveel treinen laten rijden.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook in tangen en slotbrekers is er goed materiaal. Waar een goed slot goed voor is, is de occasionele fietsenlener stoppen. Maar een dure fiets in het oog van een "pro", die is weg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergo, de trein is ideaal om op kernenergie te rijden zonder een kernreactor mobiel te maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |