![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
|
![]() Een spoornetwerk ben je verplicht van permanent die bouten aan te spannen, en om de x jaar de sporen te vernieuwen, of de dwarsliggers te vernieuwen . Vooral in de,bochten duwen de sporen uit elkaar en als,je dat niet onderhoudt ontsporen de treinen. Dus het heeft niets in feite te maken met efficiëntie van het personeel. Het systeem is inefficiënt op zichzelf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||||||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Waar te beginnen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Capaciteit van 5000 per uur is 'meer dan een spoorbedding' zeg je. Klopt, behalve dan van niet. Een enkele M6-stam van 10 rijtuigen heeft al een capaciteit van 1300 zitplaatsen, en op drukke lijnen zoals pakweg Brussel-Leuven kom je in de spits met veel gemak aan een capaciteit per richting per uur van meer dan 10.000 zitplaatsen. Je berekeningskosten voor het aanleggen van de banen zijn al helemaal lachwekkend. Je 'vergeet' de afbraakkosten van de hele spoorinfrastructuur, en een geleidingssysteem heb je kennelijk al helemaal niet nodig. Dat delen door drie schud je ook effen uit je pols zonder je te storen aan de realiteit. Moet dit: Citaat:
Hetzelfde geldt voor de rest van je zogezegd 'logische' redenering waarbij je je niet door enige kennis van zaken laat storen. De gigantische energiekost bijvoorbeeld. Je hebt bijzonder veel fantasie, brother paul, maar realistisch ben je niet. Laatst gewijzigd door Scorpio : 23 september 2016 om 21:41. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 23 september 2016 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
|
![]() Citaat:
1° bestaan er auto's die kunnen rijden zonder piloot ? volgens u bestaat dat niet zeker ? https://www.youtube.com/watch?v=Ol3g7i64RAI 2° bestaan er bij andere constructeurs dezelfde technologie ? laat mij raden volgens u bestaat dat niet volvo http://www.volvocars.com/au/about/in...safe/autopilot ford http://www.nytimes.com/2016/09/20/te...ines.html?_r=0 mercedes https://www.mercedes-benz.com/en/mer...ury-in-motion/ bmw https://www.wired.com/2016/07/bmws-b...ving-car-2021/ 3° die systemen bestaan niet op openbaar vervoer slechte europa is daar mee bezig: mohowsegh https://www.government.nl/topics/mob...iving-vehicles en gans de wereld denkt daar aan: tisnietedoensegh http://www.listener.co.nz/current-af...es-revolution/ mercedes heeft al eentje gemaakt: nieechtwoar http://www.dailymail.co.uk/sciencete...transport.html en in achterlijk finland rijden er al rond: miljaerdedjuewesienwierteloate http://www.curbed.com/2016/8/31/1269...transportation ik denk dat jij wat meer met een ruimdenkende geest moet lezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Citaat:
De discussie is nooit geweest of wat jij voorstelt technisch mogelijk is of zal zijn of niet. De discussie is of het een goed en betaalbaar idee is ter vervanging van de trein. Het is niet omdat iets KAN dat het ook een goed idee is. En ik heb jou nog bijzonder weinig overtuigende argumenten zien geven waarom dat een goed idee zou zijn. Al de linkjes naar nieuwe en bestaande systemen, technologieën en voertuigen hebben één ding met mekaar gemeen: geen enkele ervan is of wordt voorgesteld ter vervanging van een bestaand spoorwegnet. En daar is écht wel een reden voor hoor, en die reden is niet dat jij de enige bent die het licht gezien heeft... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
|
![]() Citaat:
een weg onderhouden kost één tiende van een spoorweg. En dat zie je gewoon aan de cijfers in de begroting... 2000km spoor kost 750miljoen, en 1000km snelweg 60miljoen... Ofwel bezuinigen we teveel op de snelwegen, ofwel spenderen we teveel aan de spoorwegen, ofwel kloppen die cijfers... Dus kunnen we op zijn minst al een consensus daarover zoeken ? Wat is het nu... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
|
![]() Citaat:
Betaalbaar, ik heb geen idee exact wat het zou kosten, maar voortgaand op de kostprijs van 10.000 man personeel bij de spoorweg arato van 3miljard, voortgaand op de onderhoudskost van het spoornetwerk arato van 0.75miljard kun je toch veronderstellen (samen met de proof of pudding van die systemen, en de proof of pudding van buitenlandse treinmaatschappijen die werken met 1/3 van het NMBS personeelsbestand per gereden kilometer) dat automated people movers kunnen werken met de 1/3 van het personeel van wat we nu doen... Dus laten we ruimdenkend dat we willen zijn veronderstellen dat die 4miljard kostprijs halveert naar 2miljard. Wat is het budget die je zou willen spenderen als gezonde economist die 10% rendement zoekt ??? 20Miljard... Vertel mij nu eens, als we 20miljard zouden spenderen aan automated peoplemovers netwerk, denken jullie nu nog allemaal dat je dan geen budget hebt ?? Of redeneren jullie zoals ambtenaren, je hebt het geld om te spenderen maar of het nu opbrengt of niet is niet belangrijK. Ik zeg hier gewoon als je de trein zou vervangen door zo'n automatische treinshuttles, dat we een betere, snellere, performantere NMBS zouden ehbben, en dat het bovendien nog maatschappelijk te verdedigen zou zijn als rendabel Nu stoelt het rendement mijnen heren gewoon op het idee dat de trein minder vervuilt, en dat de trein helpt files te bestrijden... Het rendement stoelt dus niet op 'goedkoper' of 'sneller' of 'betere oplossing'... En daar zit gewoonweg de achillespees van de NMBS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
|
![]() Ik heb toch nog een bedenking:
Je rijdt met een trein van 1300 mensen om de half uur naar Brussel, dus uw capaciteit is 2600 mensen per uur. En in het ander geval rij je met een shuttle van 100mensen om de 2 minuten naar brussel, kom je op dezelfde capaciteit. Als je die wilt verdubbelen moet je gewoon twee shuttles koppelen. Wat is het verschil ? In het eerste geval moet je gemiddeld meer dan 15 minuten wachten op de trein. In het tweede geval wacht je gemiddeld 1 minuut op de trein... Dus je wint 14minuten Wat is het tweede verschil ? De trein heeft een paar km nodig om op snelheid t ekomen en een paar km om te stoppen... dus hij haalt 120km/u maar dit gedurende een piekmomentje, de rest van de tijd moet hij trager rijden. Dus hij rijdt gemiddeld 90km/u en doet over een afstand van 50km Die shuttle trekt heel snel naar 90km/u en kan dus langer zijn snelheid aanhouden want kan korter remmen. Dus zelfs al rijdt hij trager is hij gemiddeld even snel... De oude shuttle van LILLE rijdt dus op banden 90km/u. Een bus mijne heren rijdt ook op banden 90km/u... Dus is het mogelijk om op banden 90km/u te rijden ? Ik denk het wel ? Ik zie elke dag bussen, vrachtwagen 90km/u rijden in veel moeilijkere omstandigheden dan gewoonweg in een eigen gebetonneerde bedding rijden Bron dat de de VAL van Rijsel 90km/u rijdt... http://www.tongji.edu.cn/~yangdy/apm/apmrev.html De capaciteit wordt daar ook besproken, je spreekt dus van 25.000 mensen per dag die deze metro's gebruiken. Dus dat komt overeen met 20 volle treinen per dag... Dat is dus ongeveer de capaciteit die de NMBS voorziet op de meeste lijnen... De kostprijs van zo'n metro systemen (inclusief uitgraven ) is ongeveer 60 miljoen per km. Dat is dus wel een iets anders dan een bestaande bedding ombouwen, maar laten we terug heel ruimdenkend zijn en veronderstellen dat het 40miljoen per km kost. Dus bvb de driehoek Gent Antwerpen Bxl / Bxl Hasselt - Antwerpen / Kortrijk - Gent - Oostende zou je drie driehoeken van 150km maken, heb je 500km x 40 = 20miljard gebouwd Het rendement, hebben we al geschetst, 2miljard besparing per jaar. Nogmaals er is daar niets onrealistisch aan Het is inderdaad een berekening op de rug van een bierviltje, maar het is een relatief realistische redenering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
En 'waar je aan het vertellen'? Moet dat Nederlands voorstellen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Hoeveel bedragen de kosten die ProRail in Nederland bijvoorbeeld naar voor schuift per gelegde en onderhouden kilometer? Daarnaast vraag ik me af hoe uw berekening tot stand is gekomen als het om de autosnelweg gaat. Een autosnelweg zonder viaducten, bruggen...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
|
![]() Citaat:
Kijk, moest ik op de studiedienst zitten van de NMBS zou ik dat wel,eens zitten Berekenen met voldoende diepgang tot,ik inderdaad een dossier heb die stevig genoeg is om u te overtuigen. Nogmaals geloof nu niet omdat er duizend mensen op een trein zitten dat dit met een ander systeem niet kan. Er rijden op een snelweg,ook elke morgen honderdduizend mensen over drie vakken naar Brussel dat is ook tienduizend,per vak per uur. Om maar te,illustreren dat,de,trein daarvoor niet superieur is. Die treinen rijden niet om de vijf minuten maar.misschien om het kwartier tijdens de piekperiode. Leg een cascade van buslijnen in die om de minuut vertrekt, of er rijdenn60 x 50 = 3000 mensen naar Brussel en die bussen gaan nog niet eens in elkaars weg rijden... 60 bussen op 60 km is een bus met,telkens een kilometer afstand tussen elkaar. Dat,zal,dan weer fantasie zijn en niet realistisch. Maar bon we onthouden dat hier mensen zitten die intellectueel gestontipeerd redeneren
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 september 2016 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Hier is het probleem: je denkt aan iets, en beschouwt dat meteen als een fantastisch plan, en iedereen die het daar niet mee eens is is lomp of 'intellectueel gestontipeerd'. Jij en jij alleen bent de visionair. -Je orakelt dat met jouw plan de aanleg- en onderhoudskosten van je 'betonnen banen' een fractie zullen zijn van een spoorweg. Je negeert compleet dat AL de oplossingen van VAL's en APM's die je hier aanhaalt op infrastructuur lopen die niet veel verschilt met een spoorweg, en dus even duur zal zijn in zowel aanleg als onderhoud; -Je haalt systemen als de VAL in Rijsel met een capaciteit van 25.000 passagiers per uur, of people movers op luchthavens aan als een soort openbaring, en een bewijs dat je voorstel werkt. Je negeert compleet dat die systemen ofwel gewoon metro's op banden zijn (VAL) of zeer beperkte systemen op een kleine ruimte en met een lage snelheid op een luchthaven. Geen enkele is zelfs maar van ver vergelijkbaar met jouw voorstel; -Je beweert dat de kosten van het betonneren wel zullen meevallen, maar negeert compleet dat nergens ter wereld nog gewone metro's worden omgebouwd tot rubberen-bandenmetro's, precies omdat die ombouw veel te duur blijkt te zijn en de voordelen vaak niet opwegen tegen de nadelen. En dat gaat over individuele, grade separated lijnen van enkele tientallen kilometers, niet een netwerk van tig lijnen die op alle mogelijke manieren met mekaar in verbinding staan van 3500 kilometer, waarbij dan ook nog eens alle stations compleet verbouwd zouden moeten worden. -Je voorstel tot ombouw zou ja-ren in beslag nemen, en in ombouw zijnde lijnen zouden lange tijd volledig buiten dienst moeten. Als dat drukke lijnen zoals pakweg Brussel-Leuven zijn, zou in de tussenperiode het verkeersinfarct compleet zijn. brother paul, het probleem is niet dat alle anderen niet ruimdenkend zijn, het probleem is dat jij met voorstellen afkomt waar onvoldoende realistisch over is nagedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.945
|
![]() Als men de spoorwegen zou asfalteren, dan is het fileprobleem opgelost. Er zouden zelfs enkele extra autostrades naar Brussel bijkomend kunnen worden ingericht mits de nodige ondertunnelingen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
|
![]() http://www.dailytelegraph.com.au/new...-1111118291442
Een Australisch plan om een treinnetwerk om te vormen tot een 'hoge snelheidsbus - metro netwerk' kost 2 miljard ipv een 12miljard metronetwerk Alles wat je daaromtrent leest bewijst gewoon dat het goedkoper en sneller is om de spoorwegen te asfalteren en te vervangen door hoge snelheidsbussen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Ooit van op- en afritten gehoord? En hoe ziet u dat: autosnelwegen die binnendringen tot in het hart van een stad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |