![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is zoals gelovigen die aan mij vragen om te bewijzen dat hun opperwezen niet bestaat! De bewijsplicht ligt bij degene die de stelling maakt. Gij dus. Uw geloof heeft een naam: antropocentrisme. Het criterium om de mens een 'special place' te geven is trouwens zeer discutabel! Wie bepaalt dat 'duizend woorden' HET criterium is om een dier een 'special place' te geven? Gij? Wie heeft u het mandaat gegeven om dat te beslissen? Waarom gebruikt ge geen ander 'leuke en unieke' eigenschap van de mens als criterium, zoals oorlog, moord, pedofilie, ... Keuzes genoeg! Bovendien, wie zegt dat andere dieren ook geen duizend woorden hebben? Dolfijnen bvb? Volgens mij hebben die een zeer complexe taal. Of enig ander dier dmv. gebaren, reuksporen, etc etc.? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
|
![]() En nog een argument is dat na 13 weken zwangerschap elke foetus zowat zijn eigen tempo krijgt en juiste datum van conceptie niet meer te bepalen is.
Als een foetus iets groter is dan gemiddeld, is dat een extra risico. Dat heeft ook meegespeeld in de stemming van deze wet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je vergelijkt weer appelen met peren. Mijn stelling is falsifieerbaar, deze van de gelovigen niet. Ik nam gewoon een parameter ter discriminatie. Als deze van de woordenschat niet zou pakken zal ik er wel een andere vinden. En wees gerust, ik wil de mens geen andere plaats toebedelen dan hij verdient dus ik hang het antropocentrisme niet aan maar we kunnen wel degelijk stellen dat bepaalde kenmerken veel meer ontwikkeld zijn vergeleken met andere dieren en communicatie is er één van. Uw laatste punt is zeker relevant, alleen zijn geuren of gebaren geen woorden en is de complexiteit van een veel lagere orde dan bij de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wie denkt gij wel dat gij zijt? Gij denkt van u eigen te kunnen beslissen dat 'woorden' van een hogere orde zijn dan andere communicatie? Man man man! ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En natuurlijk neem ik er één criterium uit, maar ik zou ook een combinatie kunnen nemen. En het feit dat alle dieren dezelfde voorvader delen, alle zoogdieren althans (ik zou niet weten indien dit voor alles telt, bijvoorbeeld inclusief alle insecten) doet niet af van het feit dat we verder kunnen geëvolueerd zijn. Met verder geëvolueerd bedoel ik dan dat ons systeem als geheel, maatschappij inclusief, complexer is dan andere dieren. En ja, woorden zijn een hogere vorm van communicatie. Ze zijn een standaardisatie van een beschrijving van concepten. Via woorden kunnen we zaken communiceren met elkaar wat anders zeer moeilijk zou liggen. Ik stel voor dat je me eens een dier uitzoekt die dergelijke discussies voert zoals we nu bezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laat me dit voorbeeld geven. Gij denkt dat een hond dommer is dan de mens? Omdat hij 'geen 1000 woorden' kent? (onlangs bleek dat de hond in staat is om 250 tal woorden te herkennen, maar soit) Ge vergist u. In de relatie hond-mens is de hond de slimmerik. Want hij kan op een heel gemakkelijke manier zijn DNA verspreiden. De mens helpt de hond, kweekt de hond, voedert de hond. En de hond hoeft alleen wat te kwispelen om dat te bekomen. In de struggle for life is de hond de winnaar. En dat is het enige waar het om gaat. En op dat vlak is de hond super intelligent. En hij hoeft er zelfs geen 1000 woorden voor te kennen. Laatst gewijzigd door geertvdb : 24 september 2016 om 10:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor zover ik weet doet een mens met een hond nog altijd wat en zoveel hij wil......de hond kan enkel rekenen op medeleven of medelijden. Iets vertellen is leuk...maar een beetje nadenken alvorens je iets neerpent is leuker. Kijk hier hangen zo'n paar slimmeriken ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2016 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chapeau. Wie zei ook alweer; "Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik dieren ga apprecieren."?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 24 september 2016 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||
|
![]() Citaat:
Denken ![]() Tot voor kort stond de hond op het menu in China. Maar dat ook is aan het veranderen. De hond wordt daar ook een 'vriend van het huis', en krijgt alle privileges dat het wil, tot eigen aangepaste kleding toe. Citaat:
Ik heb u dat al eens uitgelegd: maar cannabis (een plant) is slimmer dan u. (niet dan mij, ik blijf van dee boecht af, ik weet wel beter ![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 24 september 2016 om 16:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als uw hond bij mij wat komt kwispelen met zijn staart is het enige dat hij zal krijgen een stamp tegen zijn achterste ![]() ![]() Of meen jij dat echt als je een wildvreemde op oudejaarsavond een gelukkig jaar toewenst ? ![]() En ge had beter wat eerder van de cannabis gebleven .....Zie maar wat er van je vriend is geworden....Hoe gaat het er trouwens mee ? Nog geen beterschap in zicht ? Ik denk nog alle dagen aan die ouders.... ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2016 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chinezen maken doorgaans wel het verschil tussen een hond als gezelschapsdier en een hond om op te eten (die daar meestal ook speciaal voor gekweekt wordt). Iemand die zijn hond vertroetelt kan wel terzelfdertijd in de restaurant hond gaan eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo vinden mensen van hier het bv heel vies dat ze in Azië sprinkhanen eten....terwijl je je dan kan afvragen wat het verschil is met een garnaal.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 24 september 2016 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() 2
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En vanaf welk moment is die hond zoveel intelligenter geworden dan de mens? Want ja, honden zijn nog niet zo lang gedomesticeerd, hooguit 100.000 jaar of zo. Maar kwispelen deed hij misschien al voordien. Er moet dus ergens een keerpunt zijn wat de hond geschikt maakte voor domesticatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op You Tube staan ook miljarden filmpjes van mensen die zo'n kwispelend mormel een trap geven.....Kaaaiiieeeet Kaaaaaiiiiiieeeet ![]() Jij had je vriend tegen zichzelf moeten beschermen. Met al je kennis en ervaring met allerhande substanties was jij de persoon om in te grijpen. Heb je niet gedaan....mooie vriend ben jij.Durf jij die ouders nog aan te kijken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
|
![]() De beelden van honden op het menu in China maken mensen wakker, maar kijk eens naar het filmpje op deze pagina:
http://www.abortionno.org/ En oordeel dan zelf. Ik weet dat er altijd mensen met gebrek aan empathie dit zullen uitkijken alsof het niets is, maar ik hoop dat enkele mensen wel nadenken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Sorry, maar hier reageer ik zelfs niet op! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
|
![]() Ja, die van u. Ik ben eigenlijk veel te goed voor deze wereld.
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |