Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2016, 20:20   #321
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Ik praat wel eens met m'n vrienden en aanschouw mezelf als een van hen die jihad en ander extremisme als een ernstig te nemen fenomeen ziet. Daarom stem ik niet op het VB. Sorry nee dat kan ik gewoon niet.
Jij ziet extremisme als een ernstig fenomeen.
Is het dan niet raar dat je niet op een parij stemt die lang geleden in haar 70 punten programma al waarschuwde voor het oprukkend islam extremisme ?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 20:27   #322
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en welke toegevingen mbt migratie verwacht gij dan wel ???
Erkennen dat er migratie mogelijk is, ook van moslims.
Oud 27 september 2016, 20:28   #323
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wat zijn de voorwaarden om erkent te worden??? Of mag voor jou iedereen zo maar binnen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 20:35   #324
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Democratie gaat om de meerderheid te laten beslissen.
Ja. Maar particratie is geen democratie.

Neen, ik vind het niet normaal dat de wetgevende macht de gerechtelijke macht de modaliteiten verschaft om dissidenten te laten veroordelen.

Dat dit systeem al honderden jaren oud, en ons zal overleven, maakt het evenmin democratisch als een grondwet democratisch is die door een kliek Franstalige notabelen werd geschreven.
Oud 27 september 2016, 20:38   #325
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat wordt hier uiteraard mooi verzwegen.

maw, als het VB haar bestaansreden, demoniseren van de Islam, opgeeft, dan mag het meeregeren.
.
Juist.

Het VB mag mee regeren als ze hun ( terechte ) kritiek op de islam laten vallen.
Maar aan de sossen die nooit anders deden dan het katholicisme verketteren stelde men nooit die voorwaarde om mee te regeren.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 september 2016 om 20:38.
Oud 27 september 2016, 20:39   #326
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zitten er nog hier niet genoeg moslims en moslimterroristen naar jouw zin?

Veel persoonlijk contact met moslims kan jou in alle geval niet aangewreven worden want dan piepte je wel anders.
Oud 27 september 2016, 20:40   #327
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Juist.

Het VB mag mee regeren als ze hun ( terechte ) kritiek op de islam laten vallen.
Maar aan de sossen die nooit anders deden dan het katholicisme verketteren stelde men nooit die voorwaarde om mee te regeren.
AIAIAI!
Die komt pijnlijk precies aan.
Oud 27 september 2016, 20:44   #328
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft, zeker niet onvoorwaardelijk, want :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
met lui die zich identificeren met een godsdienst, heb ik al een hemelsgroot probleem, aangezien dat die godsdienst boven het burgerschap plaatst, en de facto dus een zware vorm van extremisme is.
Toen ik nog in Brussel woonde heb ik de vraag eens gesteld aan een ingeweken Marokkaan, of hij zich Belg dan wel Marokkaan voelt. "Je suis musulman, monsieur". En daarmee kon ik het doen. Toen wist ik genoeg, dit komt nooit nog goed.
En ik heb uiteraard evenveel problemen met lui die zich indentificeren als katholieken, joden, protestanten.......enz, en wel om dezelfde reden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 20:46   #329
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het VB zegt dat moslims evenwaardige burgers zijn en dat de Islam een religie is die hier een plaats heeft, dan mag het VB meeregeren, ja.
Nochtans zegt ook Dewael dat de islam hier eigenlijk geen plaats heeft.

Citaat:
"Ik kan geen cultuur aanvaarden die nog tot religieuze besnijdenissen overgaat," zo luidt het credo van Patrick Dewael. "Ik kan geen cultuur accepteren die vrouwen in een minderwaardige positie duwt, omdat ze hun lichaamsdelen moeten bedekken. Ik kan niet akkoord gaan met de onderdrukking van vrouwen door ze binnenshuis te houden en zelfs niet de kans te geven om inburgeringscursussen te volgen. Ik aanvaard geen cultuur waar geen scheiding is tussen kerk en staat". "Dat ze in de praktijk geen scheiding van kerk en staat erkennen, is echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen treffen tegenover vrouwen, kan niet meer worden getolereerd. Als we daaraan toegeven, halen we onze beschaving omlaag."
Oud 27 september 2016, 20:49   #330
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert en of het jullie fout is of niet; maar het VB heeft op bestuursniveau nog niets bewezen...
Een voetballer die nooit mag mee spelen zal ook nooit een doelpunt maken.
Oud 27 september 2016, 20:50   #331
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans zegt ook Dewael dat de islam hier eigenlijk geen plaats heeft.
Hij zegt meteen ook dat het Jodendom hier geen plaats heeft (besnijdenis). Op dat vlak kan ik hem wel gelijk geven, men zou dat net zoals onverdoofd slachten moeten verbieden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 21:28   #332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Vermoedelijk heeft het vertrek van Vuye en Wouters de bijzonder harde houding van Knuppel toch wel mede veroorzaakt. Je ziet nu duidelijk dat ze gekozen heeft en het is niet voor de N-VA. Haar goed recht natuurlijk, maar of dit de juiste keuze is? De toekomst zal het uitwijzen.
Het heden wijst er al op dat dit de enige juiste keuze. Met de N-VA in de regering komen we immers geen centimeter dichter bij onze Vlaams-nationalistische betrachtingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 21:32   #333
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik wil anders toch graag de eerste van die honderdduizenden nog zien die door het VB "gedeporteerd" werden.
Denk je dat dit leuk is of zo ? Gelukkig voor de belgische maatschappij heeft dat varken dat het 70 puntenplan geschreven heeft nooit de kans gekregen om zijn walgelijke plan in actie om te zetten. Hij heeft -gelukkig voor ons- nooit de macht kunnen verwerven om mensen effectief te laten deporteren.
Anders hadden we als klein landje nog de wereldpers kunnen halen.

Citaat:
Ik heb wél weet van een gedeporteerde vrouw die het loodje legde tijdens haar deportatie, maar daar had het VB geen donder mee te maken.
Klopt, het heeft dan ook geen bal te maken met het 70 ptn plan en je opmerking is dus irrelevant met het thema.

Citaat:
Ik weet ook dat er vandaag honderdduizenden "vreemdelingen" in Turkije en Griekenland vast zitten die daar niet voor opteerden, en ook daar zit het VB voor niets tussen.
Bendankt voor deze uiterst belangrijke verduidelijking dat het vlaams blok geen rol speelt op de griekse eilanden. Eerlijk, daar zou ik zonder jouw hulp écht nooit aan gedacht hebben...

Citaat:
Dewinter noem je maar wat je wil, maar laat Annemans gerust. Van iemand die zelfs de begrafenis van Morel misbruikte om op iedereen te kunnen kakken die hij niet lust hoeft niemand les te krijgen in fatsoen.
Het enige verschil tussen annemans en PhDW is dat de eerste wat intelligenter is en beter gebekt als het op echt belangrijke thema's aan komt. PhDW is altijd gebleven wat hij was op 18 jaar : een ongecultiveerde straatvechter.
Maar ze zijn alletwee even zwart van inborst. (courtesy by Max van Dietschland, van wie ik deze kwalificatie heb opgepikt in een ander draadje)
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 21:32   #334
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zie daar niet per se een slechte zaak in hoor

als N-VA en VB een beetje leren om normaal met elkaar om te gaan, dan zorgen de VB stemmen ervoor dat N-VA recht blijft op het communautaire pad en omgekeerd.

uiteindelijk zal heel Belgique dan rekening moeten houden met het hele Vlaams Nationale stemmenaantal.
Er was een uitgestoken hand van het Vlaams Belang, maar een zekere BdW vond dat het zijn persoonlijke missie was om - naar zijn eigen woorden - het Vlaams Blok uit te roken.
Oud 27 september 2016, 21:34   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De kernzaak is natuurlijk dat het VB al een tijdje geleden de kar gekeerd heeft: de focus is/was helemaal verschoven van Vlaams Nationalisme naar anti-islam.
Daar merk ik als VB'er helemaal niets van. Het enige dat een beetje ongesneeuwd is geraakt, vormen de ethische standpunten. Niet het Vlaams-nationalisme.
Oud 27 september 2016, 21:35   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waar hij terecht voor buiten gebonjourd werd.
Bent u plotseling al het partijgeweten van de N-VA?
Oud 27 september 2016, 21:40   #337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vreemd want ik stem VB en ben geen racist, ik heb enkel iets tegen islam en tegen immigratie die hier op onze kap komt leven.
Niet op letten. Als het Vlaams Belang ter sprake komt, verliest Pandareus zijn verstand en verdwijnt het dun laagje fatsoen. Dan begint hij steevast te vervallen in heel stereotiepe taal. Allemaal heel voorspelbaar. Ik vind het altijd grappig, maar niet van die aard om er nog verder aandacht aan te geven.
Oud 27 september 2016, 23:21   #338
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Iemand die probeert het cordon sanitaire te doorbreken moet eruit. Overal in elke vlaamse partij is dat zo. Ook bij N-VA. De Wever had gelijk van hem op straat te stampen.
De politieke deining rond ontslag Vuye en Wouters en het ontbreken daarvan in uw voorbeeld, illustreren een politiek event t.o.v. een louter partij-hygiëne operatie.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 23:44   #339
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doe geen moeite panda. Dat gezeik over deportatie hebben we al gehad in een draad van jou.

Geen énkele partij komt alleen aan de macht, dus ook het VB niet. Dat eeuwige gezever van jou over een 70-puntenplan dat allang niet meer bestaat had die partij dus nooit of vanzeleven kunnen uitvoeren.

Ik vind het doodjammer dat de "democratische" partijen er maar een klein deel van hebben uitgevoerd. De problemen zouden vandaag niet zijn wat zijn.
"Deportatie" kan voorkomen worden door veel selectiever te zijn bij het binnenlaten van mensen waarvan voorspelbaar is dat ze voor problematische toestanden zullen zorgen.
Oud 28 september 2016, 05:48   #340
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een voetballer die nooit mag mee spelen zal ook nooit een doelpunt maken.
Daarom ook dat het hoogstnoodzakelijk is voor een beroepsspeler dat hij opgesteld wordt om in form te blijven en om zijn kunnen te bewijzen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be