Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2016, 07:49   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hihi groentje yep klopt wat je daar zegt, over werk hoef ik me gelukkig niet druk te maken vermits ik bij wijze van spreken ook met pensioen ben, heb een inkomen als invalide en klus wat bij the creative way vandaar, maw. ik kan gaan en staan waar ik wil XD!

Interpreteer ik dit nu goed? Uzelf beschouwen als links, maar dan wel de belastingen/sociale zekerheid oplichten?

Ach, laat anderen (lees: werkenden) maar voor uw uitkering betalen, nietwaar?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 08:53   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blankenberge is nog zo slecht niet om er te wonen.
Je hebt er alles, en waarschijnlijk veel beter dan in die lugubere randwijken van Antwerpen waar de nachtwinkels en pita zaken domineren naast horden hangjongeren en het verkeersplan er één is om gek van te worden.

Liever een net appartement voor weinig geld dan een kruipkelder voor veel geld.

Ik zou niet twijfelen.
Oud 28 september 2016, 09:06   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Interpreteer ik dit nu goed? Uzelf beschouwen als links, maar dan wel de belastingen/sociale zekerheid oplichten?

Bembem heeft beslist dat ze nooit meer gaat werken, en gaat dus proberen te profiteren.

Ik vind het jammer dat de staat zulke mensen niet laat verhongeren ergens in een kamp tussen de autobaan en de stad....

Laatst gewijzigd door Tavek : 28 september 2016 om 09:06.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 09:19   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bembem heeft beslist dat ze nooit meer gaat werken, en gaat dus proberen te profiteren.

Ik vind het jammer dat de staat zulke mensen niet laat verhongeren ergens in een kamp tussen de autobaan en de stad....
In Calais?
Daar is het ook goedkoop wonen.
Oud 28 september 2016, 09:46   #25
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt op dat huren in Blankenberge goedkoop is, althans tov. bvb. Antwerpen. Binnen 2 jaar loopt mijn huurcontract af en zodoende dacht ik van naar de kust te verkassen, vermits de zee me altijd heeft aangetrokken en het er de laatste tijd zo goedkoop lijkt.

Bvb. waar ik momenteel zit (Merksem, regio Antwerpen) huur ik een studio aan 430€ per maand, zonder terras, kelder, bergruimte, bad - enkel douche.

Voor een appartement met 1 kamer betaalt men hier in Antwerpen en regio minstens zo'n 500€. Da's de standaardprijs of men dient aan sociaal tarief te huren wat neerkomt op zich op de wachtlijst zetten (wat sowieso de beste optie is).

Daarentegen heeft men heden ten dage in Blankenberge reeds een appartement met 2 slaapkamers, ligbad, terras (maw. voldoende ruimte) aan 470€!!!

Euh, dat is ongeveer aan sociaal tarief dus. Ik kon m'n ogen dan ook amper geloven toen ik gisteren de advertentie zag op Hebbes.

Ok het oogt een beetje oud maar best te doen + dat er sowieso het genot van de zee is en genoeg ruimte, althans meer dan wat ik nu heb en dat voor slechts 40€ meer per maand. En zo zijn er daar in Blankenberge nog tal van andere appartementen met 2 slaaplamers beschikbaar die zelfs in betere staat verkeren (nieuw, modern enzo) aan om en bij de 500€ per maand.

Euh, ik heb dan ook de stellige indruk dat ik me hier in Antwerpen goed laat rollen qua huurprijs, en denk dan ook sterk om van zodra m'n huurcontract afloopt ofwel sociaal te huren ofwel naar Blankenberge te verhuizen!!!!

Foto's volgen, LOL.
Bemmeke ik hoop dat Blankenberge geen probleem geeft hoor. Niet dat ik hier iets mee te maken heb hoor, maar.

Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 15:46   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wacht tot november of december, en ga dan eens een dagje rondlopen in Blankenberge. Het is er doods, niets te beleven, bijna alleen bejaarden die er rondlopen. Enorm veel gepensioneerde antwerpenaars die hun boeltje verkocht hebben en op hun kleine appartementje aan zee wonen. Een slordige stad, grauw, weinig waardevol openbaar domein. De tijd is echt blijven stilstaan in Blankenberge...
Alleen al omwille van het onuitstaanbare maar overal aanwezige luide gebruik van plat aantwaarps is het voor mij een plaats die ik absoluut uitsluit om langer dan een dag te bezoeken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 15:48   #27
Tavek
Banneling

Standaard

Blankenberge is een oude, vervallen stad met heel veel, oude, vervallen mensen.

Een oord van triestigheid.
Oud 28 september 2016, 16:24   #28
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blankenberge is een oude, vervallen stad met heel veel, oude, vervallen mensen.

Een oord van triestigheid.
Het kan bij mij ook al 30 jaar geleden of meer zijn dat ik er nog geweest ben maar dat was toen al zo. In tegenstelling tot Oostende, Knokke etc heeft Blankenberge geen imago of aantrekkingspool. Tenzij men voor Benidorm op zijn Vlaams is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 16:52   #29
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:

Allez het invalide bashen is begonnen... Straks moet ik nog de trein op richting Polen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 16:55   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je hebt er alles, en waarschijnlijk veel beter dan in die lugubere randwijken van Antwerpen waar de nachtwinkels en pita zaken domineren naast horden hangjongeren en het verkeersplan er één is om gek van te worden.

Ik zou niet twijfelen.
Lugubere randwijken is fel overdreven lol, is helemaal niet zoals men het voorstelt... Geen Bronx-toestanden enzo...
Oud 28 september 2016, 17:01   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Ik zou niet twijfelen.
2!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wacht tot november of december, en ga dan eens een dagje rondlopen in Blankenberge. Het is er doods, niets te beleven, bijna alleen bejaarden die er rondlopen. Enorm veel gepensioneerde antwerpenaars die hun boeltje verkocht hebben en op hun kleine appartementje aan zee wonen. Een slordige stad, grauw, weinig waardevol openbaar domein. De tijd is echt blijven stilstaan in Blankenberge...
Alleen al omwille van het onuitstaanbare maar overal aanwezige luide gebruik van plat aantwaarps is het voor mij een plaats die ik absoluut uitsluit om langer dan een dag te bezoeken.
Pandareus ik ken het hoor, ben er onlangs en vroeger veel geweest om er vrienden te bezoeken die er woonden, ook dat grauwe enzo spreekt me aan plus dat ik sowieso een binnenhuismens ben en liever op de pc zit dan telkens naar buiten te gaan, alhoewel ik aan de zee toch wel meer buitenkwam dan usual -> krabben vangen op de golvenbreker, wandelingen op de dijk en op het strand, quiztaxen en picknicken in de duinen... heerlijk! Yep, ik zie het helemaal zitten, XD!

Laatst gewijzigd door bembem : 28 september 2016 om 17:02.
Oud 28 september 2016, 17:01   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez het invalide bashen is begonnen... Straks moet ik nog de trein op richting Polen.
Het gaat me niet over die invaliditeitsuitkering (die kan volledig terecht zijn, ik ken uw concrete situatie niet), maar wel over het feit dat - indien ik het goed begrijp - u in het zwart bijklust!

Maar ongetwijfeld is kritiek op iemand die in het zwart werkt en de sociale zekerheid oplicht (door iemand die zichzelf als links beschouwt, hoe hypocriet) volgens u nazigedachtegoed. Als je de nazi's er elke keer maar weer kan bijsleuren hé.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 september 2016 om 17:04.
Oud 28 september 2016, 17:08   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik uw draad opvissen waarin je je methode beschrijft om jezelf zot te laten verklaren voor een uitkering ?

Je bent niet invalide. U bashen is daarom een herensport.
Oud 28 september 2016, 17:09   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat me niet over die invaliditeitsuitkering (die kan volledig terecht zijn, ik ken uw concrete situatie niet), maar wel over het feit dat - indien ik het goed begrijp - u in het zwart bijklust!
Maar nee, ik ben het hen zelfs nog gaan vragen vooraleer ik m'n boek uitbracht of dat m'n uitkering in het gedrang zou brengen. Welnu, ik mag bijklussen tot aan een bepaald plafond, yep. Is helemaal niet in het zwart dus

Het getuigt toch wel van nogal wat kleinburgerlijkheid om direct op de zwakkere te zitten vitten die iets van zijn situatie tracht te maken, pfff.
Oud 28 september 2016, 17:12   #35
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik uw draad opvissen waarin je je methode beschrijft om jezelf zot te laten verklaren voor een uitkering ?

Nee is verkeerd geïnterpreteerd, want ik vroeg in die draad om advies ivm. de instanties die destijds op m'n nek zaten. Tja, het is toch normaal dat een mens zich wat informeert indien men van overheidswege een bepaald statuut zit op te dringen.
Oud 28 september 2016, 17:13   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Breendonk.
Oud 28 september 2016, 17:13   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- lol -
Oud 28 september 2016, 17:15   #38
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In ieder geval, men kan het me moeilijk kwalijk nemen dat ik er alsnog iets van tracht te bakken i.e. met m'n euro's een ietwat menswaardig bestaan probeer op te bouwen. Ik ga me toch niet continu laten rollen door een huisjesmelker zeker...

Laatst gewijzigd door bembem : 28 september 2016 om 17:16.
Oud 28 september 2016, 17:16   #39
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Breendonk.
- lol -
Oud 28 september 2016, 17:17   #40
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nee, ik ben het hen zelfs nog gaan vragen vooraleer ik m'n boek uitbracht of dat m'n uitkering in het gedrang zou brengen. Welnu, ik mag bijklussen tot aan een bepaald plafond, yep. Is helemaal niet in het zwart dus
Omdat u sprak over bijklussen "the creative way" ging ik er van uit dat het in het zwart was. De uitspraak 'creatief boekhouden' wordt vaak gebruikt als eufemisme voor frauduleus boekhouden, dus ik dacht dat je 'creatief' hier in dezelfde betekenis gebruikte.

Ik heb trouwens twee maal expliciet vermeld "indien ik het goed begrijp". Van begin af aan heb ik dus duidelijk gemaakt dat het mogelijk was dat ik uw post verkeerd interpreteerde. Ik ken namelijk uw situatie niet.

Citaat:
Het getuigt toch wel van nogal wat kleinburgerlijkheid om direct op de zwakkere te zitten vitten die iets van zijn situatie tracht te maken, pfff.
Dit heb ik nooit gedaan.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 september 2016 om 17:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be