Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2016, 15:39   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er staat 300.000 tot 3miljoen
dus er zit een variatie op van 10x
en nu ga ik eens kijken

iedereen nu akkoord dat ik nooit 30.000 geschreven heb
jack heeft vermoedelijk die 300.000 gedeeld door 10 en 30.000 van gemaakt in de veronderstelling dat de elastiek van toepassing was op die 300.000 ipv op die 3 miljoen

ok nu iedereen ?
Een 3 met vier nullen erachter is volgens mij nog altijd 30 duizend hoor.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 15:42   #102
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sorry, herlees je bericht. Je schreef wel degelijk 30.000 euro.

En je komt zelf uit een sector die onder de fluwelen bescherming van de vestigingswet valt, net als notarissen, en weet dus heel goed dat er van inkomensriscico's in jullie sector geen enkele sprake is.
Zelfs een notaris wiens praktijk slabakt omdat hij te oud is en niet meer mee kan, zal zijn notariaat voor een fortuin kunnen verkopen. De vestigingswet zorgt voor een quasi gegarandeerde verrijking van hij die erin kan worden opgenomen. Lees : zonen en dochters van... en enkele die het geluk hebben dat papa of mama hun entree kan financieren + beschikt over de nodige politieke drukkingskracht.

Ik neem aan dat ik je niet moet vertellen welke belachelijke sommen men neertelt voor een apotheek over te nemen ? Zelfs al heeft die de laatste 5 jaar nauwlijks iets verkocht ? Daarin schuilt de kracht van de vestigingswet : een gesloten systeem, waarbij uitbreiding onmogelijk is en je dus enkel bestaande collega's hun praktijk kunt overnemen. Lees : extreem duur betalen. Gewoon een nummer kopen, zelfs op de boerebuiten van Dadizele : 250.000 euro.
Het is te zot voor woorden die vestigingswet op apotheken.
En Panda, die 250.000 euro alleen voor het nummer is zelfs aan de lage kant. Ik heb al andere bedragen gehoord.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 15:49   #103
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er staat 300.000 tot 3miljoen
dus er zit een variatie op van 10x
en nu ga ik eens kijken

iedereen nu akkoord dat ik nooit 30.000 geschreven heb
jack heeft vermoedelijk die 300.000 gedeeld door 10 en 30.000 van gemaakt in de veronderstelling dat de elastiek van toepassing was op die 300.000 ipv op die 3 miljoen

ok nu iedereen ?
Juist ja,kijk hieronder eens....

Citaat:
een notaris heeft dus het ene jaar 300.00 inkomen en 5 jaar later 3miljoen inkomen. Ik vraag mij af welke ambtenaar kan leven met een elastiek x10 /10 jojo op zijn inkomen...

wanneer moeten zij betogen ?
Rarara,hoeveel nullen staan daar nu....

Het is goed te zien dat u uw eigen post nog geeneens herlas om zodoende de

fout vast te stellen alvorens hier al toeterend te komen reageren...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 15:50   #104
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En Panda, die 250.000 euro alleen voor het nummer is zelfs aan de lage kant. Ik heb al andere bedragen gehoord.
Inderdaad. en laat ons eerlijk zijn hé, die apothekers zijn veredelde kassiers. Hoeveel bereidingen maken die nog op een dag. Moet je daarvoor 5 jaar studeren en vervolgens een half miljoen dokken om verkoper of verkoopster te kunnen spelen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 15:52   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het voorbeeld dat ik gaf is echt, je moet je voorstellen : een boeregat in de west vloanders, eigenlijk een groot kruispunt met een markt, twee cafés, 1 bakker, en in een klein straatje achter de 'grote' markt ligt een apotheek waar de 80 jarige nog zijn pillekes verkocht. Die zijn spellement is verkocht, en de kandidaat overnemer heeft het niet kunnen halen met een bod van 250.000 euro voor dat nummer. (want laat ons wel wezen : daar gaat het om...). Een van de conglomeraten heeft dat opgekocht voor een bedrag dat ver boven de normale waarderingsregels ligt. Het gaat enkel om het nummer... In een gesloten economie krijg je dergelijke perversies van normale marktmechanismen. Nu staan daar in dienst van het conglomeraat wat afgestudeerde apothekers in loondienst te verkopen.

Maar daar ga je Paul niet over Larmoyeren hoor...
Oud 7 oktober 2016, 16:04   #106
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Juist ja,kijk hieronder eens....

Rarara,hoeveel nullen staan daar nu....

Het is goed te zien dat u uw eigen post nog geeneens herlas om zodoende de

fout vast te stellen alvorens hier al toeterend te komen reageren...
ja t'zijn natuurlijk maar pesewezen die nooit fouten maken hé
en pretentiekloten die nooit hun fouten kunnen toegeven
en arrogante zakken die denken dat ze andere daar moeten op wijzen en alleen maar zitten zagen over fouten ipv over de inhoud te discuteren

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 oktober 2016 om 16:05.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 16:07   #107
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ja t'zijn natuurlijk maar pesewezen die nooit fouten maken hé
en pretentiekloten die nooit hun fouten kunnen toegeven
en arrogante zakken die denken dat ze andere daar moeten op wijzen en alleen maar zitten zagen over fouten ipv over de inhoud te discuteren
Je bent nu wel heel hard voor jezelf....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 16:08   #108
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad. en laat ons eerlijk zijn hé, die apothekers zijn veredelde kassiers. Hoeveel bereidingen maken die nog op een dag. Moet je daarvoor 5 jaar studeren en vervolgens een half miljoen dokken om verkoper of verkoopster te kunnen spelen.
sukkelaars toch, zodanig arm van geest dat ze zelfs de toegevoegde waarde van een arts en apotheker niet snappen. Alé gow segh...

Kijk : als ik stel voor dat je alles in de zelfdistributie stort, en we gaan dan eens goed lachen na vijf jaar en een paar honderduizend doden verder. Doe maar zou ik zeggen. Echt waar. Als je gelooft dat het werkt moet je het doen zou ik zeggen. Echt waar, ik lach nu al op voorhand, maar bon ,van mij ga je het toch niet geloven. Dus echt doen.
Oud 7 oktober 2016, 16:16   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sukkelaars toch, zodanig arm van geest dat ze zelfs de toegevoegde waarde van een arts en apotheker niet snappen. Alé gow segh...

Kijk : als ik stel voor dat je alles in de zelfdistributie stort, en we gaan dan eens goed lachen na vijf jaar en een paar honderduizend doden verder. Doe maar zou ik zeggen. Echt waar. Als je gelooft dat het werkt moet je het doen zou ik zeggen. Echt waar, ik lach nu al op voorhand, maar bon ,van mij ga je het toch niet geloven. Dus echt doen.
Niemand sprak over een arts hoor...
Die genieten overigens niet over een win-for-life regeling via een vestigingswet...
Oud 7 oktober 2016, 16:18   #110
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je bent nu wel heel hard voor jezelf....
ik dacht dat ik mijn fout toegegeven had, en als ik dat eens niet doe ben ik dan hard voor mijzelf jawel
dan kun jij niet hé, hard zijn voor uzelf

en kun je nu over de inhoud beginnen discuteren, of gaan we nog taalfoutjes verbeteren ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 oktober 2016 om 16:20.
Oud 7 oktober 2016, 16:26   #111
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niemand sprak over een arts hoor...
Die genieten overigens niet over een win-for-life regeling via een vestigingswet...
ha ja er zijn tientallen monopolies

het geneesmiddel monopolie van de firma
het voorschrijfmonopolie van de arts
het terugbetaalmonopolie van de ziekenbond
het terugbetaalsysteem monopolie van het riziv
het geneesmiddelaflevermonopolie van de apotheker
het kinesitherapie monopolie van de kinesist
het mondverzorgingsmonopolie van de tandarts
het ziekenhuismonopolie in elke stad
etc

je moet ze vooral allemaal aanpakken, want intellectueel correct als je bent kun je toch niet verlagen tot het discuteren over één monopolie die er zelfs geen is. Want waarom gevendie apothekers anders korting ? Als ze een monopolie zouden hebben zouden ze geen korting geven.

Artsen geven geen korting, firma's geven geen korting, ziekenfondsen geven geen korting, en tandartsen ook niet. Dus er zijn een paar monopolies die veel dringender en veel sterker wegen dan het aflevermonopolie

maar nogmaals, ik ben academisch losgeredeneerd, doen jongen, echt waar en denk niet na, gewoon doen, het wijst gewoon zichzelf. Ok en neem dan de verantwoordelijkheid van uw foute beslissing zoals een klasse mens past, dus niet rond de pot draaien maar doen en de gevolgen dragen en dan de gepaste oplossing geven.
Oud 7 oktober 2016, 16:28   #112
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik dacht dat ik mijn fout toegegeven had, en als ik dat eens niet doe ben ik dan hard voor mijzelf jawel
dan kun jij niet hé, hard zijn voor uzelf

en kun je nu over de inhoud beginnen discuteren, of gaan we nog taalfoutjes verbeteren ?
Notarissen vormen een beschermde kaste in ons systeem.
Ze verdienen goed, zeer goed.
Ze bezitten veel, heel veel.

Dat hun inkomen niet elke maand hetzelfde is, zal ik niet ontkennen.
Maar om nu te suggereren dat deze mensen ook zouden moeten betogen, is van de pot gerukt.
Oud 7 oktober 2016, 16:29   #113
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ha ja er zijn tientallen monopolies

het geneesmiddel monopolie van de firma
het voorschrijfmonopolie van de arts
het terugbetaalmonopolie van de ziekenbond
het terugbetaalsysteem monopolie van het riziv
het geneesmiddelaflevermonopolie van de apotheker
het kinesitherapie monopolie van de kinesist
het mondverzorgingsmonopolie van de tandarts
het ziekenhuismonopolie in elke stad
etc

je moet ze vooral allemaal aanpakken, want intellectueel correct als je bent kun je toch niet verlagen tot het discuteren over één monopolie die er zelfs geen is. Want waarom gevendie apothekers anders korting ? Als ze een monopolie zouden hebben zouden ze geen korting geven.

Artsen geven geen korting, firma's geven geen korting, ziekenfondsen geven geen korting, en tandartsen ook niet. Dus er zijn een paar monopolies die veel dringender en veel sterker wegen dan het aflevermonopolie

maar nogmaals, ik ben academisch losgeredeneerd, doen jongen, echt waar en denk niet na, gewoon doen, het wijst gewoon zichzelf. Ok en neem dan de verantwoordelijkheid van uw foute beslissing zoals een klasse mens past, dus niet rond de pot draaien maar doen en de gevolgen dragen en dan de gepaste oplossing geven.
Vervelend hè?
Wanneer anderen uw verworven rechten als privileges beginnen te beschouwen?
Oud 7 oktober 2016, 17:05   #114
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vervelend hè?
Wanneer anderen uw verworven rechten als privileges beginnen te beschouwen?
Kijk in feite is er weinig monopolie in de farmacie, en dat snappen de mensen niet... Schaf die vestigingswet af en ik weet niet of iedere apotheek nog op zijn plaats zou blijven, dus je zult een centralisatie krijgen. Het is een spreidingswet

Dan de distributie zelf zit veel te dicht bij elkaar, dus zoals ik zei er is weinig monopolie aan. ik vind dat niet vervelend, ik ben daarover losgeredeneerd. Het is gewoon een perceptie. Dus als je die perceptie kwijtkan en de andere monopolies sneuvelen dan wordt het weer leuker.

Dus nee, ik vind dat je alle monopolies moet aanpakken, maar dan ook helemaal consequent
Oud 7 oktober 2016, 17:12   #115
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Notarissen vormen een beschermde kaste in ons systeem.
Ze verdienen goed, zeer goed.
Ze bezitten veel, heel veel.

Dat hun inkomen niet elke maand hetzelfde is, zal ik niet ontkennen.
Maar om nu te suggereren dat deze mensen ook zouden moeten betogen, is van de pot gerukt.
wel notarissen zijn veredelde belastingambtenaren voor onze overheid, zorgen dat de transacties juist geregeld worden, en doen dat redelijk efficient. Hun loon daarentegen is vermoedelijk aan de hoge kant. Maar en dan moet je toegeven er bestaat toch een merkwaardig fenomeen van makelaars die gigantisch veel geld verdienen bovenop het loon van de notaris. Dus blijkbaar is er behoefte aan mensen die 'deals' maken en mensen die 'deals formaliseren'
Dus waar zit het monopolie ? Bij debelasting die de overheid int, bij de wedde die de notaris vraagt en zijn werk die hij daarbij uitvoert ? of bij de immomakelaar die een deel van zijn wedde indirect ziet weglopen naar de notaris? Vanwaar komt die perceptie; Gewoon het 'monopolie gegeven' schept die perceptie

Nochthans vraag u eens af, hoe zou je zo'n deal kunnen formaliseren waar alle clausules zoals ze nu bestaangecontroleerd en uitgevoerd worden ?
Oud 7 oktober 2016, 17:16   #116
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
wel notarissen zijn veredelde belastingambtenaren voor onze overheid, zorgen dat de transacties juist geregeld worden, en doen dat redelijk efficient. Hun loon daarentegen is vermoedelijk aan de hoge kant. Maar en dan moet je toegeven er bestaat toch een merkwaardig fenomeen van makelaars die gigantisch veel geld verdienen bovenop het loon van de notaris. Dus blijkbaar is er behoefte aan mensen die 'deals' maken en mensen die 'deals formaliseren'
Dus waar zit het monopolie ? Bij debelasting die de overheid int, bij de wedde die de notaris vraagt en zijn werk die hij daarbij uitvoert ? of bij de immomakelaar die een deel van zijn wedde indirect ziet weglopen naar de notaris? Vanwaar komt die perceptie; Gewoon het 'monopolie gegeven' schept die perceptie

Nochthans vraag u eens af, hoe zou je zo'n deal kunnen formaliseren waar alle clausules zoals ze nu bestaangecontroleerd en uitgevoerd worden ?
Hun loon is vermoedelijk aan de hoge kant...
Heb je al ooit immo gekocht en verkocht?

Het monopolie zit hem in de astronomisch hoge overname voor een notarispraktijk.
Daarom ook dat het dikwijls van vader op zoon gaat...
In geval van betwistingen of in geval van gesjoemel zijn ze untouchable, ze regelen zelf hun geschillen en dulden geen pottenkijkers.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 oktober 2016 om 17:24.
Oud 7 oktober 2016, 17:29   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad .....dat vraag ik me ook af. En die bereidingen zou men nog altijd kunnen laten bereiden in een bedrijf waar echte apothekers werken.

Volgens mij volstaat een lichte opleiding om heden een apotheek te runnen. De tijd dat dokters iets onleesbaar krabbelden is ook voorbij ...alle voorschriften lopen uit de printer.

In vele landen wordt een apotheek dan ook helemaal niet gerund door mensen die een diploma apotheek hebben en dat stelt naar mijn weten geen problemen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 17:34   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kan jij dan geen doosje dafalgan of een doosje temesta uit een rek halen ? Met de beste wil ter wereld kan ik echt niet begrijpen waarom je daar specifiek een apotheker voor nodig zou hebben ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 18:37   #119
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hun loon is vermoedelijk aan de hoge kant...
Heb je al ooit immo gekocht en verkocht?

Het monopolie zit hem in de astronomisch hoge overname voor een notarispraktijk.
Daarom ook dat het dikwijls van vader op zoon gaat...
In geval van betwistingen of in geval van gesjoemel zijn ze untouchable, ze regelen zelf hun geschillen en dulden geen pottenkijkers.
Ik heb een dubbel gevoel bij notarissen.

Ok ik betaal een paar duizend euro aan notariskosten als ik een huis koop.

Maar ik ben nergens zo goed geholpen bij informatievragen en/of onafhankelijk advies als bij hun.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2016, 18:39   #120
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja tot er ene doodligt omdat ge de dosissen verkeerd mengt, of dat ge niet doorhebt dat bepaalde geneesmiddelen absoluut niet samen gaan.

Apotheek is de dag van vandaag inderdaad vooral verkoop. Maar soms ook niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be