![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.677
|
![]() Citaat:
Tis een soort cvt Doet een soort cvt overgang met de hybride aandrijving En in feite heb je een volledige loskoppeling van uw snelheid en het toerental van de motor , er is gewoon geen verband tussen uw pedaal en uw snelheid,en uw motortoerental zoals met een gewone auto,inderdaad. Die voeling ben je wat kwijt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.887
|
![]() Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.887
|
![]() Citaat:
waar hebben we dat nog gehoord? ![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 oktober 2016 om 17:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.262
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Wij hebben hier verleden jaar een benzinewagen gekocht. In het verleden had mijn ma al een (kleine) bezinewagen, en dat was een gedrocht om mee te rijden.
De nieuwere benzinewagens, met goede turbos, zijn heel wat anders. Die zijn vlot, krachtig en vinnig...aangenaam om mee te rijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.677
|
![]() Citaat:
Natuurlijk vanaf 90 sloeg de motor aan, en reed je gewoon op benzine en je ziet zo'n iPad die zo toont welke power er welke wielen aandrijft en hoeveel energie er zo naar voor/achter gaat van motor/batterij uiteraard aan 120 rij je gewoon hoofdzakelijk op de motor. Die toerenteller is dus heel bizar om te volgen, en je hoort de motor totaal niet draaien in functie van uw snelheid, dat is dus een continu variabel engeoptimaliseerd geheel ![]() ![]() Al de auto's nu hebben een soort 'efficient dynamics' technologie, komt erop neer als je regelmatig laat uitbollen dat de batterij wordt opgeladen, en je ziet dan het verbruik 3-5liter swappen van motor naar batterij opladen. En naarmate je dat spelletje meer speelt verbruikt hij minder. Zo zak je onder de vijf liter.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 17 oktober 2016 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.768
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.677
|
![]() Citaat:
http://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 568 13,66 3,83 5,83 Diesel 49 11,71 1,20 6,04 LPG 2 8,42 6,60 8,41 bij VW niet... alhoewel ze dicht tegen de cijfers zitten van toyat, tenzij de diesel significant minder verbruikt Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 488 13,75 0,13 6,15 Diesel 399 10,11 0,95 5,33 LPG 4 12,81 7,48 9,12 Aardgas 5 5,61 3,98 4,23 Volvo niet Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 173 26,73 5,95 8,91 Diesel 310 12,52 4,05 5,93 LPG 10 15,35 8,04 10,42 Aardgas 1 - - 7,32 Smart niet Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 26 9,34 4,28 5,57 Diesel 5 5,26 3,85 3,99 Audi niet Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 165 23,19 0,20 8,09 Diesel 113 9,76 3,24 5,99 LPG 4 12,28 7,86 9,40 Aardgas 1 - - 4,59 BMW niet Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 223 17,54 4,47 8,55 Diesel 186 12,19 4,44 6,10 LPG 4 12,46 10,38 11,42 Landrover niet Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 2 17,04 11,15 11,21 Diesel 12 11,75 6,19 8,73 LPG 1 - - 18,99 Mercedes niet Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 102 21,97 6,18 8,40 Diesel 71 13,28 4,52 6,91 LPG 1 - - 10,31 De ecosippers : verbruiken 4.5liter in benzine (heb de hybride hier weggelaten omdat het elektrisch verbruik niet duidelijk is of ze opladen of niet) Opel Karl 1.0 Cosmo2016Benzine104,135,4030-09-2016 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Trend2016Benzine144,176,1614-10-2016 Seat Leon ST 1.0 EcoTSI Style Connect2015Benzine434,256,0122-09-2016 Peugeot 108 Access 1.0 e-VTi2016Benzine54,355,6914-10-2016 Suzuki Celerio 1.0 Comfort2015Benzine234,366,3530-06-2016 Suzuki Celerio 1.0 Comfort2015Benzine34,366,9916-11-2015 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Aspiration2015Benzine594,416,5614-10-2016 Mitsubishi Space Star 1.0 Bright2015Benzine1074,456,4903-08-2016 Skoda Citigo 1.0 60pk Greentech Sprint2015Benzine84,475,8308-08-2016 Hyundai i10 1.0 i-Motion Premium2015Benzine634,516,4813-10-2016 Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Business Edi2015Benzine254,62-06-10-2016 De ecosippende diesels, alhoewel een paar extreem zuinig rijden aan 3liter zitten dus ongeveer aan dezelfde cijfers Volvo V60 D6 AWD Twin Engine Summum2015Elektrisch/Diesel26-/3,183,3711-10-2016 Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Shine2016Diesel43,533,5828-05-2016 Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Business2015Diesel593,684,2321-06-2016 Citroen C3 BlueHDi 100 Collection2015Diesel483,783,9713-10-2016 Fiat Punto 1.3 MultiJet 16v 80 Street2015Diesel283,924,0809-10-2016 Peugeot 2008 Allure 1.6 e-HDi 92pk2015Diesel23,944,6519-09-2015 Renault Clio Estate dCi 90 Energy Night & Day2015Diesel124,045,0415-10-2015 Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna2016Diesel174,154,4827-09-2016 Renault Clio dCi 90 Energy Night & Day2015Diesel414,174,4710-10-2016 Dacia Logan MCV dCi 90 Lauréate2015Diesel574,284,8216-10-2016 Citroen DS3 BlueHDi 100 Business2015Diesel314,355,1623-03-2016 Peugeot 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi2015Diesel304,364,7710-10-2016 Peugeot 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi2015Diesel194,374,6803-08-2016 Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 120pk Titanium2015Diesel154,404,7703-10-2016 Volkswagen Golf 1.6 TDI 110pk BlueMotion Trendline2015Diesel74,434,9610-10-2016 Citroen C3 BlueHDi 100 Collection2015Diesel304,454,9211-10-2016 Renault Clio Estate dCi 90 Energy Night & Day2015Diesel354,465,4209-12-2015 Opel Corsa 1.3 CDTi Innovation2016Diesel134,504,7811-10-2016 Renault Clio Estate dCi 90 Energy Limited2016Diesel84,515,2729-07-2016 Renault Mégane dCi 110 Bose2016Diesel284,514,9317-10-2016 Skoda Octavia 1.6 TDI 110pk Greenline Ambition2016Diesel94,515,4906-10-2016 Renault Clio dCi 90 Energy Expression2015Diesel84,555,0107-10-2016 Renault Clio Estate dCi 90 Energy Expression2015Diesel734,555,0908-10-2016 Peugeot 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi2015Diesel304,565,1313-10-2016 Peugeot 308 SW Blue Lease Pack 1.6 BlueHDi2015Diesel504,624,9819-09-2016 Peugeot 308 Blue Lease 1.6 BlueHDi 1202015Diesel994,725,7108-10-2016 Renault Captur dCi 90 Energy Dynamique2015Diesel194,725,0908-09-2016 Citroen C3 BlueHDi 100 Collection2015Diesel54,745,8725-07-2015 Peugeot 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi2015Diesel44,745,4326-09-2015 Peugeot 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi2015Diesel484,745,2220-09-2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.768
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.635
|
![]() Voor mij zijn wagens met zeer kleine benzine motoren met turbo zeker een testrit waard.
Ik heb de 1000cc Ford Focus mogen test rijden en die leverde om en bij de 150 pk. Tijdens een ECO-run liet die een verbruik optekenen van 4,2 liter (ritje vanuit Lommel via secundaire wegen Wallonië doorkruist) en af en toe zat daar wel een fikse acceleratie tussen. Ik neem aan dat er verschillende merken die weg inslaan en die wagens even testen is een aanrader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.887
|
![]() Citaat:
Zelfs bij een zware Skoda Superb stationwagen haalt een even sterke turbobenzine (1,4 TSI 110 kW) een lagere CO2-uitstoot dan een 2.0 diesel met 110 kW. Dit bij knak-dezelfde prestaties. Kijk maar na op autogids: c/p Skoda Superb 1.4 TSI ACT 110kW DSG7 Ambition BENZINE 32.620 € Verbruik 5.1 liters/100 km CO2: 119 g/km Skoda Superb 2.0 CRTDI 110kW DSG6 Ambition DIESEL 34.750 € Verbruik 4.6 liters/km CO2: 121 g/km http://www.autogids.be/auto-kopen/auto-vergelijken.html En dat is het aangegeven normverbruik-constructeur volgens de flut-rollenbank NEDC, bij het #werkelijke verbruik in de dagelijkse praktijk (taffel-Vlaanderen) gaan ook de moderne diesels (+30 %) veel meer afwijken dan moderne benzines (+15%)... dus in de praktijk is het CO2-verschil nog voordeliger voor een benzine. Citaat:
Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 oktober 2016 om 17:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.677
|
![]() Dat laatste vind ik een goed argument:
Extra CO2 is extra plantengroei, extra snelle biomassa, extra algengroei, opwarming naar tropische temperaturen zodat de aarde terug dino's kan kweken., extra opwarming is minder CO2 voor de verwarming van de huizen, dus beter voor het milieu er komt een nieuw evenwicht in aantocht, we moeten dan nooit meer stoken, onze huizen kunnen we allemaal met zonne-energie verwarmen. Extra CO2 is minder besneeuwd oppervlakte dus meer landbouw areaal beschikbaar, tenzij de stijging van de zee vraagt een inspanning om verder in te dijken. Daarnaast nog extra CO2 leidt tot sterkere winden, dus meer wind is meer windenergie, en extra rendabele windparkexploitatie. Extra warmte is meer verdamping dus meer water die uit de hemel valt, dus meer drinkbaar water. Dus niet alles is negatief |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.887
|
![]() ![]() Hier een nieuwe dinosoort: ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 oktober 2016 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
Ik zou nogal bijkomen...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.677
|
![]() je kan ook een natuurwandeling doen langs de snelweg en genieten van de fossiele collega's
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Blijkbaar weinig interesse op dit forum voor een toch wel belangrijke vraag die wellicht veel mensen bezighoud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |