Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2016, 14:44   #321
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb wel geld.

Ik eet wat ik wil. En als ik ga winkelen, interesseert me de prijs niet zozeer. Het moet lekker en gezond zijn, dus geen Aldi prul.

Daar, niemand hoeft zich er voor te schamen dat ze niet moeten wroeten om rond te komen. Hier wordt net gedaan dat life on the cheap iets is waar je trots op moet zijn. Ik zou me eerder schamen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 14:59   #322
Peche
Banneling

Standaard

Als gij uw status laat afhangen van wat ge kunt kopen hebt ge volgens mij het leven misbegrepen.
Maar ieder zijn pad...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 15:02   #323
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, ben zo geboren en als je met ene trouwt, word je natuurlijk nog aziatischer, ja.
Waarom een nachtwinkel? Hij heeft alhamdolilah werk.
Wat voor werk is 'alhamdolilah werk'? Instructeur in een opleidingscentrum voor zelfmoordterroristen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 15:05   #324
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb wel geld.

Ik eet wat ik wil. En als ik ga winkelen, interesseert me de prijs niet zozeer. Het moet lekker en gezond zijn, dus geen Aldi prul.

Daar, niemand hoeft zich er voor te schamen dat ze niet moeten wroeten om rond te komen. Hier wordt net gedaan dat life on the cheap iets is waar je trots op moet zijn. Ik zou me eerder schamen.
Dat is ietwat zwak als uitgangspunt, niet?
Oud 18 oktober 2016, 15:11   #325
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb wel geld.

Geniet ervan zolang het duurt, met wat chance heel uw leven.

Vergeet echter niet, één serieuze ziekte en uw job/geld is weg.
Oud 18 oktober 2016, 15:12   #326
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als gij uw status laat afhangen van wat ge kunt kopen hebt ge volgens mij het leven misbegrepen.
Maar ieder zijn pad...
Ik vind lekker eten toch een van de duidelijke pluspunten van het leven. Het is een vorm van genieten. Net zoals ik geniet van bijvoorbeeld een mooie zetel, meubelen, een leuke reis....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 15:33   #327
Peche
Banneling

Standaard

Natuurlijk is lekker eten een l uxe.
Ik koop ook regelmatig een cote l'os en dergelijke hoor.

Maar het draait hier maar om één ding Tavek, liefde.
Niet om status.

Wat zou ik met rijkdom zijn als ik geen geliefden had om het aan uit te delen?
Vroeger werkte ik soms 2 jobs en ik kon ook alles kopen, maar ik was nooit thuis.
Ik was altijd met mijn hoofd in mijn werk en kwam moe thuis, enkel zondag was ik paraat.

Nu ben ik werkloos, ik kom de maand uit en ik word al neukend wakker en ga al lepelend slapen.

Rijkdom is geen geld hebben

Jezus zegt: verkoopt al uw bezittingen en gij zult weten wat rijkdom is.
Oud 18 oktober 2016, 15:36   #328
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet om status.

Vroeger werkte ik soms 2 jobs en ik kon ook alles kopen, maar ik was nooit thuis.
Ik was altijd met mijn hoofd in mijn werk en kwam moe thuis, enkel zondag was ik paraat.

Nu ben ik werkloos, ik kom de maand uit en ik word al neukend wakker en ga al lepelend slapen.

Een stapel geld dus.
Oud 18 oktober 2016, 15:38   #329
Peche
Banneling

Standaard

De metafoor is dat bezit ongelukkig maakt. Je hebt nooit genoeg, beter niets willen dus.
Oud 18 oktober 2016, 16:16   #330
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Omg is dat een serie? Ik dacht dat je om een of andere reden over Karen Millen begon hahaha....

Nu, als huisvrouw met baby en 1 inkomen, zetten wij de bloemetjes ook maar bescheiden buiten. En als aziaat kan ik de curry way enkel bijtreden natuurlijk. Doorgaans is het wat betreft voedsel hier:
Ontbijt: 2a3 sneetjes volkoren of bruin brood van de AH (die van 0,79€ per stuk) met margarine langs beide kanten roosteren in een pan. Beleg: confituur of de sambal smeerkaas van AH. En een beker thee met met melk (chai dus) erbij. Kun je er weer tegen tot de middag.
Middag: boterhammen met kaas, choco,... ofzoiets. Een yoghurtje erbij soms van Lidl of aldi. Vandaag was het toast (uit de toaster) met omelet en een glas dubbel frisss sinaasappel mandarijn van de AH.
's avonds: een (indische) curry met chapati's of rijst. Met groeten of vlees afwisselend, that's how we like it. Soms ook wel rijst op zich: pulao, biryani,... soms spaghetti of een wok. Enfin, mogelijkheden zat.

Want zeg, ik heb geen geld.
hihi ziet er bijlange niet slecht uit, yep leve de AH!!! ik heb er gisteren nog wat boodschappen gedaan, en dan te zeggen dat ze in NL tot de duurdere supermarkten behoren, LOL
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 16:23   #331
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb wel geld.

lekker & gezond kan je evengoed in de Aldi vinden.. en ja cheapskaten is iets om trots op te zijn, waarom meer uitgeven als het met minder kan, ik ga als ik uit de schuldsanering ben zeker verder met deze way of life, zeker weten lol
Oud 18 oktober 2016, 16:34   #332
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind lekker eten toch een van de duidelijke pluspunten van het leven. Het is een vorm van genieten. Net zoals ik geniet van bijvoorbeeld een mooie zetel, meubelen, een leuke reis....
lekker hoeft niet duur te zijn i.e. wat ik klaarmaak in de wok is helemaal niet slecht en hetzelfde als toen ik in betere papieren zat.. plus dat ik tegenwoordig geniet van iets goedkoop op de kop te tikken, in feite beseft men niet goed dat wie de volle pot betaalt zich gewoon laat rollen... geldt overigens ook voor reizen...
Oud 18 oktober 2016, 16:37   #333
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lekker & gezond kan je evengoed in de Aldi vinden.. en ja cheapskaten is iets om trots op te zijn, waarom meer uitgeven als het met minder kan, ik ga als ik uit de schuldsanering ben zeker verder met deze way of life, zeker weten lol
Hoe worden de rijken rijk? Door geen geld uit te geven.
Iemand met 1100 euro per maand kan nog altijd meer overhouden dan iemand met 1800 euro.
Het gaat niet over inkomsten, maar uitgaves.
Oud 18 oktober 2016, 16:39   #334
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet om status.

wihihi
Oud 18 oktober 2016, 16:44   #335
Peche
Banneling

Standaard

Trouwens, ik eet hamburgers op een pistolet met ajuin en curry ketjup vandaag.
2 a 3 euro

Laatst gewijzigd door Peche : 18 oktober 2016 om 16:45.
Oud 18 oktober 2016, 16:51   #336
Peche
Banneling

Standaard

Trouwens in italië eten ze allemaal simpel en cheapass en ik vind dat één van de beste keukens.
European cuisine kicks ass!
Vooral de Vlaamse!
VLAAMSE BOERENKOST!
Oud 18 oktober 2016, 17:14   #337
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens in italië eten ze allemaal simpel en cheapass en ik vind dat één van de beste keukens.
European cuisine kicks ass!
Vooral de Vlaamse!
VLAAMSE BOERENKOST!
2!!!!!!
Oud 18 oktober 2016, 17:25   #338
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe worden de rijken rijk? Door geen geld uit te geven.
yep en/of anderen uitbuiten, oplichten...

Citaat:
Iemand met 1100 euro per maand kan nog altijd meer overhouden dan iemand met 1800 euro.
Het gaat niet over inkomsten, maar uitgaves.
idd, doet me denken aan een vroegere buurvrouw die ik eens tegenkwam, ze was aan het shoppen en nodigde me uit om haar te vergezellen op haar route, ik zeg er al bij: het waren geen solden, wat doet dat mens.. de Mango in voor een pulleke (40€), een snijplank en ovenwant in de Habitat (zo'n 20€), dan de boetiekskes afschuimen, ok ik volg haar, ze koopt een regenjas (170€) en het was niet eens een mooie, en daarna moest ze in een tea-room voor een koffie en pannenkoek - evenwel trakteerde ze dus win-win voor mij hehe, lol j/k

tja ze had toen een job maar is niet dat ze fenomenaal veel verdiende of geen huur te betalen had, nou in haar plaats had ik op z'n minst de solden afgewacht en die snijpank en ovenwant in de Hema gekocht + alsook in die hun cafetaria iets gaan drinken... ze zal het zich nu wel beklagen want inmiddels is ze werkloos.. doch cheapskaten daar is die het type niet voor en het zit er ook niet in, die ziet dus in tegenstelling tot ons zwarte sneeuw, yep

Laatst gewijzigd door bembem : 18 oktober 2016 om 17:28.
Oud 18 oktober 2016, 17:31   #339
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik eet hamburgers op een pistolet met ajuin en curry ketjup vandaag.
2 a 3 euro
YUMMIE!
Oud 18 oktober 2016, 17:48   #340
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
yep en/of anderen uitbuiten, oplichten...

idd, doet me denken aan een vroegere buurvrouw die ik eens tegenkwam, ze was aan het shoppen en nodigde me uit om haar te vergezellen op haar route, ik zeg er al bij: het waren geen solden, wat doet dat mens.. de Mango in voor een pulleke (40€), een snijplank en ovenwant in de Habitat (zo'n 20€), dan de boetiekskes afschuimen, ok ik volg haar, ze koopt een regenjas (170€) en het was niet eens een mooie, en daarna moest ze in een tea-room voor een koffie en pannenkoek - evenwel trakteerde ze dus win-win voor mij hehe, lol j/k

tja ze had toen een job maar is niet dat ze fenomenaal veel verdiende of geen huur te betalen had, nou in haar plaats had ik op z'n minst de solden afgewacht en die snijpank en ovenwant in de Hema gekocht + alsook in die hun cafetaria iets gaan drinken... ze zal het zich nu wel beklagen want inmiddels is ze werkloos.. doch cheapskaten daar is die het type niet voor en het zit er ook niet in, die ziet dus in tegenstelling tot ons zwarte sneeuw, yep
Ik ga nu niet beweren dat ik witte sneeuw zie, heb ook al zwarte sneeuw gezien. Maar het leven is way overrated. Mensen lopen mee in de massa consumptie maatschappij die alles wegwerpt en denken bij niets meer na.
En dan krijg je van die oppervlakkigen die niet meer voor zichzelf kunnen denken en zich dan aan anderen optrekken om zich verheven te voelen. Het is een zielig spektakel.

Mensen die kopen en blijven kopen zijn gewoon doodongelukkig die hun leegte nooit zullen vullen. Dat shoppen is louter afleiding.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be