![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Heb je de vennootschap verkocht of niet? 2. Heb je bij de verkoop ontslag genomen als zaakvoerder en bestuurslid en heb je bij het akkoord de koper verplicht jouw kwijting te verlenen voor de afgelopen periode en heb je ook als verplichting opgenomen dat hij dit publiceert in het staatsblad? Ik kan me echt, met de beste wil van de wereld, niet inbeelden dat men jouw woning gaat verkopen op basis van de verklaring van één malafide figuur. Een ambtenaar is geen rechter en een geschil ivm belastingen moet m.i. nog steeds voor de rechter komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor dat je de draad van in het begin eens herleest.
Ik ga me echt niet schuldig voelen omdat ik zelf geen helderziende ben die kan zien wat een overnemer met een bedrijf wil uitspoken. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 oktober 2016 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
|
![]() Doe dan wat beter je best. Het is de realiteit.
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 oktober 2016 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat er een aantal inconsistenties in jouw verhaal zitten. Indien we spreken van frauduleuze praktijken is dit een zaak van het parket en wordt dit strafrechtelijk vervolgd. Dit is dus geen gewone belastingsaanslag maar een strafprocedure. Dan moet je niet bij de ambtenarij zijn om dit recht te zetten maar bij justitie waar er procedures gelden. Geef me gerust een post waar alles klaar en duidelijk beschreven staat en ik zal het veel aandacht lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Banneling
|
![]() Een samenvatting in 1 paragraaf ja.
Wat is er gebeurd. Kort en bondig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het raadsel niet.
Maar aangezien Johan het beu is zichzelf voor de tigste keer te herhalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#688 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan ook niet zomaar een huis van iemand verkopen. Daar zijn gerechtelijke procedures voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belastingsbetaler mag zelf bewijzen dat de verschuldigde belastingen verkeerdelijk berekend zijn, maar toch zal eerst betaald worden. Dat de hele affaire Daelemans een opstapeling van ambtenaarlijke missingen en vergissingen is veranderd niks aan de basiswetgeving als het op belastingen aankomt.
![]() |
![]() |
#690 |
Banneling
|
![]() Het is onmogelijk in dit land om te ondernemen op een ietwat succesvolle grotere manier zonder veel geld en veeeeeeeel connecties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat deze vennootschap belastingen diende te betalen die op één of andere manier niet geïnd werden en dat deze verhaald zijn op JD. Welke belastingen waren dit, vennootschapsbelastingen? Waar was de koper? Verdwenen met de noorderzon met het geld uit de vennootschap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat deze belastingen eerder de wens van een ambtenaar zijn, dan op wettelijke gronden gestoeld veranderd niks aan de zaak. Eerst betalen, dan misschien terugkrijgen, als de magistratuur meewerkt. Citaat:
![]() |
![]() |
#693 | |
|
![]() Citaat:
Vooroordelen, onwetendheid en het totaal ontbreken van enige goesting om informatie te raadplegen. Als je nu nog niet doorhebt dat ik als buitenstaander via een aanslag personenbelasting 230.000€ mocht ophoesten voor 'investeringen' van iemand anders dan ben je met vlag en wimpel geslaagd om ons ambtenarenkorps te vervoegen. Zij zijn vandaag, 7 jaar na de aanslag en na '1.000.000' doorgestuurde bewijzen ook nog zo ver niet. Komt het doordat halfbakken dossiers van koterij naar koterij worden gestuurd of is het gewoon onwil, ik weet het niet. Feit is dat ik zowat alle kabinetten van ministers en alle ombudsdiensten heb aangeschreven en hun antwoord is niet echt iets waar we als Belg fier moeten op zijn. Bedekt komt het neer op het volgende; “Sorry mijnheer Daelemans maar wij vinden dat je kan wachten tot een onderzoek waar je niks mee hebt te maken is afgerond. Als dat nog 10 jaar duurt …. is dat onze schuld niet. “ “Uw bewijzen en doorgestuurde documenten? Pffff.... die bekijken we gewoonweg niet, 7 jaar geleden niet, 6 jaar geleden niet, …... en vandaag ook niet “ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Banneling
|
![]() De kanker van de vaste benoeming en de kolossale overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
|
![]() Citaat:
alleen dienen hiervan voor 'echt verklaarde' kopijen van voorgelegd te worden.(de eerder ter sprake gekomen onwil weet je wel) Die komen vrij van zodra het onderzoek is afgerond ..binnen X... dagen, weken, maanden, jaren? Ik ben er in ieder geval gerust in dat er niet kan 'gefoefeld' worden met de documenten die in het strafdossier zitten. Toch niet wat mijn oude vennootschap en zijn rekeningen betreft. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 oktober 2016 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
|
![]() A propos, besef ook heel goed dat ik puur per toeval op dat strafdossier ben beland. Voor hetzelfde geld kijk ik over het voor mij O zo belangrijk artikel heen en word ik door de overheid en justitie gewoon opgelicht.
Tot op vandaag weigert nog zelfs de BBI om me te woord te staan in verband met het fiscaal dossier van mijn oude vennootschap. In die 7 jaar is elke officiële deur naar informatie voor mijn neus dichtgelagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe wil je dat ambtenaren je serieus nemen als je op deze manier communiceert? We zijn nu weer een aantal posts verder en we zijn niets gekort, geen duidelijke weergave van de situatie, niets. Inderdaad, als ik ambtenaar was zou ik er ook niet teveel aandacht aan besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het Johans verhaal wel duidelijk.
Misschien een verschil in bevattingsvermogen? Nu moet ik toegeven, ik heb een soortgelijke, edoch veel minder dure situatie gehad, dus ik ken het gezeik wel.
![]() |
#699 |
|
![]() Niet moeilijk als je zelf niet weet waar hun onzin vandaan komt.
Nu weten we het wel en het is pijnlijk eenvoudig. Op rekeningen van mijn oude vennootschap is in 2007 zo'n dikke 400.000€ gestort. Vervolgens heeft de BTW Dienst van Ciney opdracht gegeven om dit bij mijn inkomen van 2007 bij te voegen en me daarop te belasten. Ze hadden niet door dat de zaak einde 2005 was overgelaten. Vanaf 2009 is dat pas tot hen doorgedrongen en gezien men er vrij zeker van was dat ik nooit de waarheid zou achterhalen hebben ze ook bewust hun fout niet gecorrigeerd. Begin je een beetje te snappen hoe hard dit nog gaat stinken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
|
![]() Citaat:
Dit is de situatie en indien je ergens extra info over nodig hebt of dingen zijn niet duidelijk dan heb je dat de volgende dag in je bus. Wat is daar mis mee? Het is misschien wat gemakkelijker om de realiteit in te schatten als ik je vertel dat ik in deze hele affaire door geen enkele ambtenaar of inspecteur ben benaderd om ook maar de minste uitleg te verschaffen. Gewoon een aanslagbiljet van 230.000€ en dat was het. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 oktober 2016 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |