Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
|
Discussietools |
4 oktober 2016, 08:08 | #1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
|
De toekomst van Europa ligt in China
China wordt steeds belangrijker voor de handel en economie van Europa.
Terwijl Europa moddert met de vluchtelingen uit de Arabische landen en de oorlog van de moslims ,rijden de treinen uit China Europa binnen. Europa zal haar koers drastisch moeten wijzigen. citaat NRC : Ooit brachten kamelen zijde en jade van China naar Europa, nu komen computers en telefoons per trein. Het vervoer over de Nieuwe Zijderoute groeit snel. Sinds deze week rijdt de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express. Het is geen bestseller, de ‘Zijderoute per trein’ van reisorganisatie Kilroy. Hooguit een paar mensen per jaar boeken de „ontzettend unieke” treinreis door Centraal-Azië naar China, aldus een medewerker. Hoe anders is dat met het goederenvervoer tussen Europa en China. Spoorverbindingen tussen grote Chinese steden en Europa winnen razendsnel aan populariteit. De noordelijke route door Rusland was al langer in gebruik. Het gaat nu om de zuidelijke route via Kazachstan, die deels overlapt met de klassieke Zijderoute, meer dan 11.000 kilometer door zes landen. Een nog zuidelijker route, via Iran en Turkije, bevindt zich in de proeffase. De voordelen van de trein zijn aanzienlijk. Het is veel goedkoper dan vliegen en veel sneller dan varen. Een treintransport tussen China en Europa duurt vijftien �* zeventien dagen, een containerschip doet er minstens een maand over. Zeker ten opzichte van vliegen is de trein milieuvriendelijk. Ook aantrekkelijk: de Chinese overheid investeert miljarden dollars in de Nieuwe Zijderoute. Nederlandse transportbedrijven en logistieke dienstverleners staan klaar om mee te doen. Het Brabantse GVT had deze week de primeur van de eerste spoorshuttle tussen China en Nederland, de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express. Nu rijdt de dienst één keer per week, eind 2017 moet dat vijf keer per week zijn. Sinds deze zomer biedt New Silkway Logistics, een initiatief van drie vervoerders uit Nederland en België, transport aan over twee routes naar China. Nu zijn het vijf containers per week, de ambitie is vijftig containers per week volgende zomer. De groei is nauwelijks bij te houden, zegt Rien Gulden van DB Schenker, logistiek dienstverlener en Europees marktleider voor spoorgoederenvervoer. „In 2011 begonnen we met elf treinen vanuit China naar Europa. Vorig jaar waren het er 815 beide kanten op, dit jaar verwachten we er 6.000 voor heel Europa.” Focus van de groei is de vorige maand geopende spoorterminal in woestijnstad Khorgos aan de grens van Kazachstan en China. Gulden: „Khorgos wordt het nieuwe Dubai. Zoals Dubai heeft geleerd van Singapore, leert Khorgos van Dubai.” https://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/30...18199-a1524380 Laatst gewijzigd door cato : 4 oktober 2016 om 08:26. |
4 oktober 2016, 09:28 | #2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
|
Citaat:
|
|
4 oktober 2016, 10:02 | #3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
|
Citaat:
moeten ontwikkelingen en haar bemoeienis met het MO moeten afbouwen. Rusland en Turkije richten hun speren op het MO , wij zullen onze grenzen moeten bewaken . Laatst gewijzigd door cato : 4 oktober 2016 om 10:02. |
|
5 oktober 2016, 15:26 | #4 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
China heft vooral veel importrechten op goederen uit Europa. Omgekeerd is dat wel even anders...
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 5 oktober 2016 om 15:28. |
15 oktober 2016, 10:48 | #5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
|
Citaat:
Europa richt zich veel te veel op de Arabische landen en Rusland. Deze eenzijdige blik kost veel geld ,leveren veel vluchtelingen en jihadisten en leveren te veel oorlogen op en onveiligheid. Dit alles is eigenlijk meer de schuld van Amerika ,die met zijn neokoloniale oorlogen in het MO en koude Oorlog met Rusland , Europa meesleept in een poel van verderf. Juist daarom zal Europa meer een eigen koers moeten varen . |
|
15 oktober 2016, 13:38 | #6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
Kan u daar cijfers op plakken? Zonnepanelen, staal...
|
18 oktober 2016, 10:49 | #7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.825
|
Citaat:
(Of Canada) |
|
19 oktober 2016, 22:52 | #8 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Citaat:
Aan China heeft de EU niets. Omgekeerd heeft China heel veel aan de EU en vooral de Europese consument. Niet voor niets zat China naar aanleiding van de Europese crisis zelf in niet al te beste papieren.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 19 oktober 2016 om 22:53. |
|
20 oktober 2016, 09:34 | #9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.825
|
Citaat:
De nieuwe zijderoute van Lianyungang (haven met +/- 4.000.000 inwoners) tot St Petersburg (haven met +/- 5.000.000 inwoners) wordt jaar na jaar drukker. De treinen & vrachtwagens zijn 10 dagen onderweg om +/- 8000 km af te leggen. Laatst gewijzigd door Boduo : 20 oktober 2016 om 09:37. |
|
20 oktober 2016, 10:25 | #10 |
Gouverneur
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
|
De Amerikanen zullen wel wat verder stoken in het midden oosten en Oost Europa als die treinen echt te goed beginnen renderen. Een echt eengemaakt euroaziatisch continent is hun grootste nachtmerrie.
|
20 oktober 2016, 13:54 | #11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
Citaat:
|
|
20 oktober 2016, 13:56 | #12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
Nochtans is de toekomst ook voor de VS veel mooier indien ze hun project tot wereldcontrole en daarbij horende destructie van alternatieven staken.
|
20 oktober 2016, 14:07 | #13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
|
20 oktober 2016, 14:40 | #14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
|
Citaat:
|
|
20 oktober 2016, 15:19 | #15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
|
20 oktober 2016, 16:36 | #16 |
Banneling
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
|
oei zo plots nu ?
|
20 oktober 2016, 18:07 | #17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
|
Citaat:
Ook andere metalen producten zijn er vaak erg hoge antidumpingrechten verschuldigd. |
|
20 oktober 2016, 19:17 | #18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.864
|
Citaat:
Veel Westerse bedrijven vestigen zich trouwens liever in China omdat ze daar goedkoper produceren en er dus geen importrechten op hun producten zijn en vooral omdat ze meteen midden in een afzetmarkt zitten van 1,3 miljard verbruikers. |
|
20 oktober 2016, 21:36 | #19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.825
|
Citaat:
|
|
20 oktober 2016, 21:40 | #20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.825
|
Citaat:
|
|