Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2016, 11:06   #21
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Madame Kitir kan een serieus zaagske spannen.
De die ... veel tam tam voor zo'n jong ding ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 11:27   #22
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja die Van Biesen moet echt eens buiten komen.Als arbeider met 27 jaar dienst op de werkvloer in 3 verschillende firma's ben ik nog nooit een Turk of Marokkaan tegen het lijf gelopen op het werk.Mijn vrouw heeft er nog maar 23 jaar op de teller en de enigen van vreemde origine die ze langere tijd bij haar heeft weten werken waren Nederlanders,1 Fransman,1 Amerikaanse,1 iemand van Congolese afkomst die geadopteerd werd en iemand van Vlaams-Filipijnse afkomst.Voor kortere tijdspannes van minder dan 2 weken tot minder dan een dag heeft ze wel al de volledige Maghreb en allerlei grauwkleurige Oostblokmoslims gezien.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 11:32   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Tja die Van Biesen moet echt eens buiten komen.Als arbeider met 27 jaar dienst op de werkvloer in 3 verschillende firma's ben ik nog nooit een Turk of Marokkaan tegen het lijf gelopen op het werk..
Ik wel maar langer dan een maand hielden ze het niet vol.
Tot mijn werkgever na het zoveelste probleem met dat volk zei: '' Nu heb ik er mijn buik van vol, er komt geen enkele Marokkaan of Turk meer in.''

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 oktober 2016 om 11:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 11:37   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kitir: "Verontschuldigingen van Van Biesen waren duidelijk niet oprecht"

"Ik stel vast dat de verontschuldigingen van Luk Van Biesen niet oprecht waren. Dat is pijnlijk." Meryame Kitir (sp.a) is snoeihard voor Van Biesen (Open Vld), nadat hij in een interview met De Morgen opnieuw ingaat op de racismerel in de Kamer, ruim een maand geleden.

Ga terug naar Marokko, hier heb je nog steeds niets bewezen.
Op Ford was je ook al een parasiet, gewerkt heb je er nooit.

Luc had zich nooit publiekelijk mogen laten vernederen.

http://www.demorgen.be/politiek/kiti...echt-bc836e79/
Wanneer Luc dit echt gezegd heeft, moet hij zich dood schamen. Voor een beroepsmatige zakkenvuller, want dat zijn politici, kan die uitspraak tellen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 11:41   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Tja die Van Biesen moet echt eens buiten komen.Als arbeider met 27 jaar dienst op de werkvloer in 3 verschillende firma's ben ik nog nooit een Turk of Marokkaan tegen het lijf gelopen op het werk.Mijn vrouw heeft er nog maar 23 jaar op de teller en de enigen van vreemde origine die ze langere tijd bij haar heeft weten werken waren Nederlanders,1 Fransman,1 Amerikaanse,1 iemand van Congolese afkomst die geadopteerd werd en iemand van Vlaams-Filipijnse afkomst.Voor kortere tijdspannes van minder dan 2 weken tot minder dan een dag heeft ze wel al de volledige Maghreb en allerlei grauwkleurige Oostblokmoslims gezien.
Misschien moet u buitenkomen? Neem de dienstenchequesector, daar werken overwegend allochtonen, ook veel moslima's als arbeidsters.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 11:51   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Madame Kitir kan een serieus zaagske spannen.
Dat is het gevolg van het feit dat een aantal mensen denken dat zij hier alles gedaan krijgen als ze maar constant 'racisme' roepen.
Oud 22 oktober 2016, 11:53   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien moet u buitenkomen? Neem de dienstenchequesector, daar werken overwegend allochtonen, ook veel moslima's als arbeidsters.
Er was destijds een wet.
Als men 1 autochtoon wou aannemen met dienstencheques dan moest men 2 allochtonen aanwerven.
Die regel is afgeschaft want het gros van de allochtonen voldeed gewoon niet. Het was echt een kermis van gaan en komen.
één van mijn schoonzussen is daarvoor administratief verabntwoordelijk bij de boerenbond (o.a. hé).
Ze was blij toen aan die absurditeit een einde kwam.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 11:56   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Slapjanus Luc had van in het begin moeten beseffen dat hij niet moest meegaan in dat politiek correct spelletje. Zeker niet op zijn leeftijd.
Inderdaad, dat is net mijn punt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 12:00   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Kitir heeft zichzelf door dit voorval kunnen opblazen als een giftige pad en ze is zo al niet mager... Haar belangrijkheid binnen spa heeft enorme proporties aangenomen want ze is een boegbeeld van de poco's geworden door dat voorval. Van Biesen is inderdaad geplooid als de eerste de beste loser die zich vastklampt aan zijn postje maar wat verwacht men anders van een OVLDer?
Toch heeft niet alleen hij schuld aan die openbare excuses, onze hele maatschappij is naar zo'n dingen geëvolueerd, tegenwoordig is iedereen bang om een verkeerd woord te zeggen, kijk maar naar de verwijten die Theo Francken kreeg met zijn "kutmarokkaantjes" of Bart De Wever met zijn "Berbers".

Er zijn tal van voorbeelden waarin die lange-teen inwijkelingen zich geviseerd voelen.
Oud 22 oktober 2016, 12:03   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch heeft niet alleen hij schuld aan die openbare excuses, onze hele maatschappij is naar zo'n dingen geëvolueerd, tegenwoordig is iedereen bang om een verkeerd woord te zeggen, kijk maar naar de verwijten die Theo Francken kreeg met zijn "kutmarokkaantjes" of Bart De Wever met zijn "Berbers".

Er zijn tal van voorbeelden waarin die lange-teen inwijkelingen zich geviseerd voelen.
bestond nochtans al veel langer, en is een "uitvinding" van Yves Desmet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 12:04   #31
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De N-VA moet niet zagen.
Ze zou identiek hetzelfde spel spelen mocht het over VB-er gaan die krek dezelfde uitspraken deed als Francken of De Wever.
Ze zijn daar ook in hoge mate hypocriet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 12:05   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bestond nochtans al veel langer, en is een "uitvinding" van Yves Desmet.
Weet ik ook wel, toch moest ook hij zich verontschuldigen.
Oud 22 oktober 2016, 12:12   #33
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Ben jij nu van mening dat enkel Kitir en Calvo de uitspraak van Van Biesen hebben gehoord ? Want het feit dat voorzitter Rutten zo krachtig uit de hoek kwam en komt heeft alles te maken dat "eigen" fractieleden van open VLD ook die uitspraken hebben bevestigd !
Maar nu is het wachten op een reactie van Rutten, want....zulke voorvallen waren NIET vatbaar voor herhaling !

Rutten is nog nooit zo woest geweest.

Citaat:
De woordvoerder van voorzitter Gwendolyn Rutten liet gisteravond weten dat men op het partijhoofdkwartier niet te spreken is over de uitlatingen van Van Biesen. "De voorzitter was al woest, en dat is met deze nieuwe verklaringen niet anders." Het is dan ook niet uitgesloten dat Rutten alsnog maatregelen neemt tegen Van Biesen.
Nieuwe rel over racisme in de maak - De Morgen
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 12:18   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Rutten is nog nooit zo woest geweest.
Volgens de laatste peiling, kan Rutten zich beter focussen op de "vooruitgang" van haar partij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 12:45   #35
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mijn werkgever laat zijn huis poetsen met dienstencheques,altijd zijn het al Poolse vrouwen en 1 keer een Roemeense geweest.De bureaus worden gepoetst door een firma,ik zie en hoor daar enkel en alleen blanken met West-Vlaamse tongval.

En wat dat buitenkomen betreft,mijn verlof neem ik altijd buiten de normale vakantiemaanden,wat mij dan telkens opvalt is dat de meeste blanke mensen die je op straat tegen komt ouderen zijn.Terwijl allochtonen overwegend jongeren zijn.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 13:14   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er bestaat ook nog zoiets als eigenwaarde. Hij heeft echter geplooid als een doorversleten knipmes.
Daar kan ik inkomen. We zullen wellicht nooit echt weten wat er, midden in het geschreeuw en de herrie, heel precies door Van Biesen geroepen is. Misschien weet hij het zelf ook zo goed niet meer. Uw zelfbeheersing verliezen kan u dingen doen zeggen of roepen die je niet echt meent.
Ik vind dat Ketir er beter had aan gedaan om eens in de wandelgangen van het parlement (of desnoods in een gezellig café buiten) met Van Biesen rustig te praten. En daarna geen show-vertoning gehouden voor de TV camera's aan de voet van de trap waar Van Biesen dan als een kleine jongen zijn verhaaltje mocht doen en door het stof kruipen. Dat had alle allures van een wraakoefening vanwege Kitir. Het zou volstaan hebben dat ze gewoon allebei met een vriendelijke smile kort verklaarden dat de zaak was bijgelegd. Dat was ruim genoeg.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 13:16   #37
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Morokko is precies niet zo populair
Oud 22 oktober 2016, 13:32   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Morokko is precies niet zo populair
Toch niet wanneer het wordt uitgesproken of geroepen door een autochtoon.
Oud 22 oktober 2016, 13:38   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De N-VA moet niet zagen.
Ze zou identiek hetzelfde spel spelen mocht het over VB-er gaan die krek dezelfde uitspraken deed als Francken of De Wever.
Ze zijn daar ook in hoge mate hypocriet.
En wat De Wever had verklaard was niet eens beledigend. Het was doodeenvoudig een nuchtere vaststelling dat van de Noord-Afrikaanse inwijkelingen, de Berbers het moeilijkst integreerbaar zijn. Wat daar nu "racistisch" aan zou zijn, dat moet men mij maar eens uitleggen.
Maar ja, we hebben zoiets nog gekend. Toen Marion Van San in een studie schreef dat in Amsterdam Marokkanen het sterkst vertegenwoordigd waren in misdaadcijfers was het kot ook te klein, zowel in Vlaanderen als in Nederland. Die politiek-correcte schijnheiligheid begint echt ondraaglijk te worden.
Oud 22 oktober 2016, 13:41   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En... hoe doet een nieuw dat? Een en al oor.
Zodanig krachtig dat je geweldig moet opletten of je bezorgt jezelf een flinke jaap in je vingers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be