Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2016, 13:46   #361
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Googlen? zoals: http://http://skepp.be/nl/wetenschap...p#.WAnd45N95p8

Dit lijkt me een goede samenvatting te zijn.
Nee, google eens fatsoenlijk.

Ik heb niet veel moeite moeten doen:

The terms species and race are attempts to take something continuous, degree of genetic similar, and turn it into something absolute. If God really had created species one by one as some people think the Bible says, there wouldn't be a problem. But different species arise via natural selection from a small number of ancestor species. There will always be cases that straddle the borders between species and race.

Dit is een perfecte samenvatting van wat ik al de hele tijd schrijf. Zet uw religieuze oogkleppen af!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2016, 13:55   #362
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, google eens fatsoenlijk.

Ik heb niet veel moeite moeten doen:

The terms species and race are attempts to take something continuous, degree of genetic similar, and turn it into something absolute. If God really had created species one by one as some people think the Bible says, there wouldn't be a problem. But different species arise via natural selection from a small number of ancestor species. There will always be cases that straddle the borders between species and race.

Dit is een perfecte samenvatting van wat ik al de hele tijd schrijf. Zet uw religieuze oogkleppen af!
Heel grappig. Deze zin illustreert namelijk perfect waar gans deze discussie over begonnen is, namelijk de drogreden van continuïteit.

Een soort is een soort, en een een verschillende soort is niet hetzelfde als een verschillend ras. Maar, waar deze zin juist op slaat is dat er gevallen zijn die zich op grens bevinden. Het is dus zeer moeilijk, zo niet onmogelijk, om te bepalen wanneer een verschil in rassen een verschil in soort wordt, maar het is er uiteindelijk wel. Eenmaal een verschil in soort is er geen weg terug. Dit is per definitie zo.

Ik heb nooit anders beweerd en alle andere zaken die ik erbij betrokken heb was juist om dit te illustreren.

In elk geval mijn dank daarvoor.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2016, 14:12   #363
geertvdb

Standaard

Citaat:
Heel grappig. Deze zin illustreert namelijk perfect waar gans deze discussie over begonnen is, namelijk de drogreden van continuïteit.
>Fout! De hele discussie is begonnen omdat gij van 'gelooft' dat de mens een 'special place' heeft. Ik heb u daarmee permanent schaakmat gezet. Ge hebt u eruit proberen te wringen met de grootste onzin.

Citaat:
Een soort is een soort,
Fout! Dat blijkt niet zo te zijn. Toch niet volgens UW criteria.
Citaat:
en een een verschillende soort is niet hetzelfde als een verschillend ras.
Volgens welk criteria? Opnieuw een eigen verzonnen criteria?
Citaat:
Maar, waar deze zin juist op slaat is dat er gevallen zijn die zich op grens bevinden. Het is dus zeer moeilijk, zo niet onmogelijk, om te bepalen wanneer een verschil in rassen een verschil in soort wordt, maar het is er uiteindelijk wel.
Maar GIJ hebt hier zitten orakelen dat ge absoluut het verschil kunt bepalen wanneer een ras een soort wordt: nl. wanneer voorplanten niet meer kan. En nu kunt ge het plots 'niet meer bepalen'?
Citaat:
Eenmaal een verschil in soort is er geen weg terug. Dit is per definitie zo.
Google dat maar eens!

Man man man ... gij weet er toch echt niets van!

Google eens: Lateral Gene Transfer

Citaat:

Ik heb nooit anders beweerd en alle andere zaken die ik erbij betrokken heb was juist om dit te illustreren.

In elk geval mijn dank daarvoor.
Aaarg .... iel aaaaarg.
Oud 21 oktober 2016, 14:48   #364
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
>Fout! De hele discussie is begonnen omdat gij van 'gelooft' dat de mens een 'special place' heeft. Ik heb u daarmee permanent schaakmat gezet. Ge hebt u eruit proberen te wringen met de grootste onzin.

Fout! Dat blijkt niet zo te zijn. Toch niet volgens UW criteria.
Volgens welk criteria? Opnieuw een eigen verzonnen criteria?
Maar GIJ hebt hier zitten orakelen dat ge absoluut het verschil kunt bepalen wanneer een ras een soort wordt: nl. wanneer voorplanten niet meer kan. En nu kunt ge het plots 'niet meer bepalen'?
Google dat maar eens!

Man man man ... gij weet er toch echt niets van!

Google eens: Lateral Gene Transfer

Aaarg .... iel aaaaarg.
Tja, al uw uitlatingen helpen niet natuurlijk.

Ik zou zeggen, ga maar eens terug naar de studieboeken. Ik ben wel geen antropoloog, enkel een ingenieur, maar blijkbaar beheers ik de materie beter dan jij. Je bent trouwens zelfs niet in staat een tekst correct te interpreteren. Heb je eigenlijk wel een diploma begin ik me zo af te vragen.

Daarenboven ben jij het die dezelfde fout maakt als de religieuzen. Veel mensen verwerpen juist de evolutietheorie omdat ze weigeren aan te nemen dat uit één soort meerdere soorten kunnen ontstaan en feitelijk doe jij hetzelfde door eigenlijk te stellen dat het begrip soort eigenlijk niet bestaat en arbitrair is. Jullie verwerpen beide het feit dat 'iets' kan veranderen in 'iets anders' door een opeenvolging van minimale wijzigingen waarbij men de overgang van dit 'iets' naar dit 'iets anders' niet kan aanduiden.

En weze dit nu inderdaad de start van de discussie, namelijk is er een verschil tussen een individu en een foetus, waarbij jij beweerde van niet juist omdat men geen overgang kan definiëren.

Trouwens over LGT spreek ik niet, ik ken er te weinig van en dit is niet relevant voor wezens die zich seksueel reproduceren, wat alle zoogdieren wel degelijk zijn.
Oud 21 oktober 2016, 19:01   #365
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, maar in de Filipijnen gaat het goed! Dat moet u zeker plezieren dat daar de War on Drugs zeer efficient verloopt!
Efficiënt ? Heb je al cijfers wat het kost ? Heb je al cijfers of het gebruik is afgenomen ?

En nu je een kenner bent zou je toch moeten weten om even in die regionen te blijven dat Thailand begin jaren 2000 met premier Taksin dezelfde toer is opgegaan....het doden van duizenden dealers en gebruikers.
http://www.nrc.nl/nieuws/2003/03/11/...29991-a1180429

Terwijl nu 16 jaar later het gebruik van Yabaa enkel is toegenomen ...in die mate dat vooraanstaande politici (zelfs onder het oog van de militaire junta) nu voorzichtig pleiten voor een andere aanpak en bekennen dat de war on drugs het verkeerde effect heeft gehad....
Volstaan deze argumenten

http://www.metronieuws.nl/xl/raar/20...er-dan-alcohol

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2016 om 19:15.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2016, 19:13   #366
geertvdb

Standaard

Citaat:
Tja, al uw uitlatingen helpen niet natuurlijk.

Ik zou zeggen, ga maar eens terug naar de studieboeken. Ik ben wel geen antropoloog,
Ha ha ha ha ha!
IK WEL!
Ik moest dat al heel deze thread verzwijgen omdat ik geen machtsargument wou gebruiken, maar nu ge er zelf over begint!

Citaat:
enkel een ingenieur, maar blijkbaar beheers ik de materie beter dan jij.
Ha ha ha ha ha!
NOT!
Citaat:
Je bent trouwens zelfs niet in staat een tekst correct te interpreteren. Heb je eigenlijk wel een diploma begin ik me zo af te vragen.
Ja! Antropologie, en nog iets anders, maar dat verklap ik pas als ge stommiteiten vertelt in dat vakgebied, en ge als argument gebruikt: Ik zou zeggen, ga maar eens terug naar de studieboeken. Ik ben wel geen (................) , enkel een ingenieur .... Dan ga ik d�*t diploma ook bovenhalen. Nu kan ik dat nog niet, want dat zou een machtsargument zijn ...
Citaat:
Daarenboven ben jij het die dezelfde fout maakt als de religieuzen. Veel mensen verwerpen juist de evolutietheorie omdat ze weigeren aan te nemen dat uit één soort meerdere soorten kunnen ontstaan en feitelijk doe jij hetzelfde door eigenlijk te stellen dat het begrip soort eigenlijk niet bestaat en arbitrair is.
NEEN! Nooit heb ik gezegd dat het begrip soort niet bestaat, wel dat de criteria om een onderscheid te maken tussen ras en soort arbitrair zijn.
Citaat:
Jullie verwerpen beide het feit dat 'iets' kan veranderen in 'iets anders' door een opeenvolging van minimale wijzigingen waarbij men de overgang van dit 'iets' naar dit 'iets anders' niet kan aanduiden.
Waar verwerp ik dat? Ik stel gewoon dat wat men aanziet als 'iets anders', gewoon arbitrair is.
Citaat:

En weze dit nu inderdaad de start van de discussie, namelijk is er een verschil tussen een individu en een foetus, waarbij jij beweerde van niet juist omdat men geen overgang kan definiëren.
NEEN! Ik heb gezegd dat het individu een illusie is. Iets wat gij toeschrijft aan een levend wezen. En dat ge dezelfde denkfout maakt dan gelovige anti abortusaanhangers.
Citaat:

Trouwens over LGT spreek ik niet, ik ken er te weinig van en dit is niet relevant voor wezens die zich seksueel reproduceren, wat alle zoogdieren wel degelijk zijn.
Trouwens over LGT spreek ik niet, ik ken er te weinig

Dat is zeer intelligent!

Vervang 'LTG' evenwel door 'alles'; en we geraken er beetje bij beetje!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2016 om 19:33.
Oud 21 oktober 2016, 19:20   #367
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Efficiënt ? Heb je al cijfers wat het kost ? Heb je al cijfers of het gebruik is afgenomen ?

En nu je een kenner bent zou je toch moeten weten dat Thailand begin jaren 2000 met Taksin dezelfde toer is opgegaan
http://www.nrc.nl/nieuws/2003/03/11/...29991-a1180429

Terwijl we nu 16 jaar later het gebruik van Yabaa enkel is toegenomen ...in die mate dat vooraanstaande politici (zelfs onder het oog van de militaire junta nu voorzichtig pleiten voor een andere aanpak en bekennen dat de war on drugs het verkeerde effect had

http://www.metronieuws.nl/xl/raar/20...er-dan-alcohol
Tuurlijk! Al die drugsdealers zijn dood. Is het drugsgebruik nu .... toegenomen volgens u in de Filipijnen? Nog net gelezen dat 60 000 dealers zich hebben aangegeven! Succes!

Ge moet toch blij zijn! Zoveel geklaag heb ik gehoord van u dat de War on Drugs mislukt, en zoveel geld kost! En nu dat het lukt en goeiekoop is, dan is het nog niet goed!

Nu begin ik te denken dat uw 'bezorgdheid' daarover niet 'oprecht' was ....

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2016 om 19:31.
Oud 21 oktober 2016, 19:36   #368
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk! Als die drugsdealers zijn dood. Is het drugsgebruik nu .... toegenomen volgens u in de Filipijnen? Nog net gelezen dat 60 000 dealers zich hebben aangegeven! Succes!

Ge moet toch blij zijn! Zoveel geklaag heb ik gehoord van u dat de War on Drugs mislukt, en zoveel geld kost! En nu dat het lukt en goeiekoop is, dan is het nog niet goed!

Is het drugsgebruik volgens u afgenomen in de Filipijnen ? Had je daar ook officiële en niet partijdige cijfers van ? Ik bedoel niet de cijfers die die gek zelf rondbazuint ? Heb je cijfers van kopstukken die zich hebben aangegeven ?

En waar heb je dat gelezen op Fok Forum
Wat verder op dit zeer relevant forum staat ook dat

Enkele 10.000-en op de 3 miljoen. Wat een reddende engel.

Gezien die gek maar wat raskaalt zichzelf graag vergelijkt met Hitler en zichzelf meer en meer isoleert en stilaan de VS strategisch op de zenuwen begint te werken zou er binnenkort wel eens snel een einde kunnen komen aan zijn kop en regime.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2016 om 19:45.
Oud 21 oktober 2016, 19:51   #369
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ha ha ha ha ha!
IK WEL!
Ik moest dat al heel deze thread verzwijgen omdat ik geen machtsargument wou gebruiken, maar nu ge er zelf over begint!

Ha ha ha ha ha!
NOT!
Ja! Antropologie, en nog iets anders, maar dat verklap ik pas als ge stommiteiten vertelt in dat vakgebied, en ge als argument gebruikt: Ik zou zeggen, ga maar eens terug naar de studieboeken. Ik ben wel geen (................) , enkel een ingenieur .... Dan ga ik d�*t diploma ook bovenhalen. Nu kan ik dat nog niet, want dat zou een machtsargument zijn ... NEEN! Nooit heb ik gezegd dat het begrip soort niet bestaat, wel dat de criteria om een onderscheid te maken tussen ras en soort arbitrair zijn. Waar verwerp ik dat? Ik stel gewoon dat wat men aanziet als 'iets anders', gewoon arbitrair is. NEEN! Ik heb gezegd dat het individu een illusie is. Iets wat gij toeschrijft aan een levend wezen. En dat ge dezelfde denkfout maakt dan gelovige anti abortusaanhangers.

Trouwens over LGT spreek ik niet, ik ken er te weinig

Dat is zeer intelligent!

Vervang 'LTG' evenwel door 'alles'; en we geraken er beetje bij beetje!
Wel, een geluk dat we op dit forum iemand in ons midden hebben die gestudeerd heeft en geen denkfouten maakt.

Ik zal inderdaad niet anders kunnen dan me neerleggen bij uw superioriteit. Laat me echter raden, uw ander diploma zal toch geen moraal wetenschappen zijn zeker zoals jouw maatje van Gaia?

Hopelijk is het geen wiskunde want dan ga je vertellen dat het verschil tussen natuurlijke en complexe getallen arbitrair is en mag men de ganse wiskunde in de prullenbak gooien.

Dactylo zal het ook wel niet zijn.
Oud 21 oktober 2016, 19:52   #370
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tuurlijk! Al die drugsdealers zijn dood. Is het drugsgebruik nu .... toegenomen volgens u in de Filipijnen? Nog net gelezen dat 60 000 dealers zich hebben aangegeven! Succes!

Is het verschil tussen alcohol en drugs niet echt arbitrair?

Ik zou toch eens een hersenscan laten doen.
Oud 21 oktober 2016, 20:41   #371
geertvdb

Standaard

Citaat:
Is het drugsgebruik volgens u afgenomen in de Filipijnen ? Had je daar ook officiële en niet partijdige cijfers van ? Ik bedoel niet de cijfers die die gek zelf rondbazuint ? Heb je cijfers van kopstukken die zich hebben aangegeven ?

En waar heb je dat gelezen op Fok Forum
Wat verder op dit zeer relevant forum staat ook dat

Enkele 10.000-en op de 3 miljoen. Wat een reddende engel.

Gezien die gek maar wat raskaalt zichzelf graag vergelijkt met Hitler en zichzelf meer en meer isoleert en stilaan de VS strategisch op de zenuwen begint te werken zou er binnenkort wel eens snel een einde kunnen komen aan zijn kop en regime.....
Maar allez! Heeft hij niet dezelfde ultra rechtse ultra libertaire overtuiging als gij? Ik dacht net dat ge een grote fan van hem zou zijn!

Eindelijk een politieker die de problemen aanpakt, en dan is het nog niet goed!
Oud 21 oktober 2016, 20:45   #372
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wel, een geluk dat we op dit forum iemand in ons midden hebben die gestudeerd heeft en geen denkfouten maakt.
Tja ... gij begint erover dat ge ingenieur zijt .... Ge zijt op een vlijmscherpe counter gelopen ....
Citaat:

Ik zal inderdaad niet anders kunnen dan me neerleggen bij uw superioriteit. Laat me echter raden, uw ander diploma zal toch geen moraal wetenschappen zijn zeker zoals jouw maatje van Gaia?
Nee! ge hebt daar al eens proberen achter te vissen, en ik heb toen toch NEE gezegd!
Citaat:

Hopelijk is het geen wiskunde want dan ga je vertellen dat het verschil tussen natuurlijke en complexe getallen arbitrair is en mag men de ganse wiskunde in de prullenbak gooien.

Dactylo zal het ook wel niet zijn.
Zo neerbuigend over dactylo! Foei!
Oud 21 oktober 2016, 20:56   #373
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar allez! Heeft hij niet dezelfde ultra rechtse ultra libertaire overtuiging als gij? Ik dacht net dat ge een grote fan van hem zou zijn!

Die man pakt geen problemen aan. Problemen aanpakken is iets ...problemen oplossen is nog iets heel anders.
Oud 21 oktober 2016, 22:19   #374
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2016 om 22:20.
Oud 21 oktober 2016, 22:19   #375
geertvdb

Standaard

Citaat:
Die man pakt geen problemen aan. Problemen aanpakken is iets ...problemen oplossen is nog iets heel anders.
Geef hem eens tijd! Hij heeft een democratisch mandaat gekregen. Het volk heeft gesproken. Daar kunt ge toch niets tegen hebben?
En nogmaals, waarom zijt gij geen fan van hem? He's right up your alley ...
Oud 22 oktober 2016, 10:10   #376
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja ... gij begint erover dat ge ingenieur zijt .... Ge zijt op een vlijmscherpe counter gelopen .... Nee! ge hebt daar al eens proberen achter te vissen, en ik heb toen toch NEE gezegd!

Zo neerbuigend over dactylo! Foei!
Ik zou niet weten welke counter. Maar ik ben wel geïnteresseerd, want logisch nadenken was toch geen vereiste om eender welk diploma je zou kunnen hebben te behalen. Mensen kleineren daarentegen zal wel een voordeel geweest zijn. Misschien hebben de proffen je erdoor gelaten om van je af te zijn.
Oud 22 oktober 2016, 14:06   #377
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef hem eens tijd! Hij heeft een democratisch mandaat gekregen. Het volk heeft gesproken. Daar kunt ge toch niets tegen hebben?
En nogmaals, waarom zijt gij geen fan van hem? He's right up your alley ...

Zouden de ouders van uw gekke verslaafde vriend ook fan zijn van die man ? Ik mag te hopen van wel.
Daar zouden ze hun zoon direct hebben neergelegd......goedkoop makkelijk en efficiënt....geen gezeik meer in instellingen geen kosten meer....Hard maar terecht.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2016 om 14:32.
Oud 22 oktober 2016, 14:19   #378
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2016 om 14:24.
Oud 22 oktober 2016, 14:19   #379
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad......zo zouden er hier ook moeten zijn. Uw vriend zouden we dan kunnen afmaken....nog voordat hij de kans kreeg om gek te worden .Voor zo'n vuile verslaafde zie ik geen betere oplossing...Opgeruimd staat netjes.....En die ouders hielden zich maar best koest ....of....pang pang...zo gebeurd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2016 om 14:26.
Oud 22 oktober 2016, 15:35   #380
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten welke counter. Maar ik ben wel geïnteresseerd, want logisch nadenken was toch geen vereiste om eender welk diploma je zou kunnen hebben te behalen.
Maar gij zijt degene die constant bezig is over diploma's!
Citaat:
Mensen kleineren daarentegen zal wel een voordeel geweest zijn. Misschien hebben de proffen je erdoor gelaten om van je af te zijn.
Dat is een feit dat zeker is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be