Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2016, 11:58   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er is niet eens een filter. Ge verdampt dat en er komt geen teer vrij.
Er zitten geen chemische stoffen in die het extra verslavend maken zoals een sigaret.
Dus hoezo ongezonder?
Jij bent hier naïef (tot uw bron het tegendeel bewijst)
Als ik zie welke smaakjes er allemaal de ronde doen zitten er volgens mij wel degelijk chemische stoffen in...
En gezien het feit dat dat soort chemische stoffen nog maar sinds kort gebruikt worden vrees ik dat het nog niet zo zeker is of die al dan niet verslavend laat staan schadelijk voor de gezondheid zijn.

Ik zou bv niet weten waar er voorheen een Redbull-smaak chemische stof gebruikt werd die bij verhitten niet uiteenvalt en waterdamp een Redbull-smaak geeft.

Het is niet de eerste keer dat men, in een poging om iets slechts af te leren, nog veel slechtere dingen gaan gebruiken.
Denk er overigens aan dat de fabricanten van e-sigaretten en hun vullingen totaaaal niet geinteresseerd zijn in uw gezondheid. Die hebben, net als de traditionele tabaksfabrikanten, enkel oog voor uw portefeuille.

Een e-sigarettenboer heeft er trouwens geen enkel belang bij dat iemand zijn e-sigaret gebruikt om te stoppen met roken. Want eenmaal gestopt ligt de e-sigaret ergens achterin de schuif en verdient hij geen bal meer aan zijn smaakmiddeltjes. Het is dus naief te denken dat zo'n fabrikanten hun e-sigaret aan de man brengen in de hoop dat mensen ze gaan gebruiken als hulpmiddel bij het stoppen. Ze willen dat hun e-sigaretten gebruikt worden als vervangmiddel. En of ze daar wel altijd kosjere manieren voor (gaan blijven) gebruiken lijkt mij twijfelachtig.
Oud 23 oktober 2016, 12:00   #42
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn maar weinig zekerheden in het leven hé?

Wat ik nooit gesnapt heb is dat wie wil stoppen iets anders begint te roken?
Wil je stoppen, stop dan gewoon.
Mentaal ben je er dan klaar voor en lichamelijk is het eens een paar dagen door de zure appel bijten.
Een vrij grote zekerheid is dat de pharmaceutische en tabaksindustrie heel wat inkomsten verliezen door het succes van de e-sigaret. Waardoor elk onderzoek een onderzoek vergt naar wie het financierde.. zoals bij de melk en frisdrankenindustrie. Als er geld mee gemoeid is, komt de gezondheid niet op de eerste plaats.

En verder begrijp ik ook niet waarom je het één zou vervangen door het ander, tenzij het een hulpmiddel is om er volledig mee te stoppen. Edit: of indien het ander echt gezonder blijkt dan het één. Dan is het ook logisch om het één te vervangen.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 23 oktober 2016 om 12:26.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 12:04   #43
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Op welke manier kan met machines getest & aangetoond worden welke schadelijke gevolgen die e-sigaret op lange termijn heeft op de mens?
Machines gaan gewoon na uit welke stoffen de te inhaleren damp bestaat..
En wat lange termijn betreft.. de e-sig kwam pas in 2007 op de markt, dus al bij al vrij recent. Het beste waarop je m.i. kan voortgaan is de verbeterde levenskwaliteit van mensen die ooit rookten en nu dampen.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 12:08   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Machines gaan gewoon na uit welke stoffen de te inhaleren damp bestaat..
En wat lange termijn betreft.. de e-sig kwam pas in 2007 op de markt, dus al bij al vrij recent. Het beste waarop je m.i. kan voortgaan is de verbeterde levenskwaliteit van mensen die ooit rookten en nu dampen.
Natuurlijk, dat weet 't kleinste kind.
Maar toch wordt er voor alles en nog wat op dieren getest. Zelfs gewone sigaretten terwijl de schadelijke gevolgen daarvan reeds lang gekend zijn.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be