![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zever, ga eens uit en wijs mij degene aan die een maat houden. Ze drinken allemaal tot ze op hun gewenst effect zijn, dat variëert. Maar iedereen meer dan 2 glazen. Meer dan 2 glazen drinken = problematisch gebruik. Dat is mij zo gezegd in de professionele hulpverlening. Ik loop tussen de lijnen nu, nu wil ik dat de lijnen consequent toegepast worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tragisch inderdaad. Maar dat is overal waar uitbundig gebruikt wordt. De grootste breker is alcohol, net omdat het zo gemakkelijk te krijgen is en wij meekrijgen met de lepel dat het sociaal is. We kijken het af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees alcohol en agressie, alcohol en verkrachtingen, verkeersongevallen. http://drugsdiscriminatie.be/pdf/alc...n_overlast.pdf Bij 39% van de dodelijk gevallen gaat alcohol gepaard. Het percentage ongevallen waarbij alcohol een rol speelt wordt geschat op 20-30% (Klingemann, 2001b). Bij ongevallen met dodelijke afloop zou in 39 % sprake zijn van alcoholgebruik door de betrokkenen. 31% van de mensen die betrokken zijn bij een ongeval blijkt bovendien genoeg alcohol geconsumeerd te hebben om te kunnen spreken van intoxicatie (Gmel & Rehm, 2003). Go for zero en ge hebt 39% minder doden!? Laatst gewijzigd door Peche : 24 oktober 2016 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Ga eens deftig uit eten.. moet nog geen sterrenniveau zijn, maar 't mag in de buurt komen.. en drink dan eens bij die gerechten gewoon druivensap in plaats van een geslecteerd wijntje. Benieuwd of uw gerecht u even goed smaken zal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het niet zielig dat ge drank nodig hebt om van uw eten te genieten? Dat is hetzelfde als jeugd die XTC pakt om van hun fuif te genieten en de muziek meer te voelen he. Laatst gewijzigd door Peche : 24 oktober 2016 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hum, ik drink niet en toch smaakt m'n eten.... eigenlijk bizar dat je daar wijn voor nodig schijnt te hebben....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik moet bijvoorbeeld geen sausjes bij mijn eten.. dat zegt me niets.. maar voor anderen is dat wel een lekkere aanvulling.. maakt het wat smeuiiger enzo. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 24 oktober 2016 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() Dat is niet verboden als het geen overlast veroorzaakt. Dacht ik toch. Ff checke.
Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 24 oktober 2016 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij mag een veiligheidslabel hebben, maar de anderen moeten maar illegaal aan hun gerief geraken? Alleen maar wat toepasbaar is op u mag dus zijn? Men had nooit het gedoogbeleid mogen intrekken, men heeft er enkel maar zichzelf mee getroffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze U ermee pakken, zijt ge wellicht uw huurwoning kwijt, jeugdbrigade komt langs voor de kinderen, ge moet voorkomen, dat komt op uw strafblad, dag 60% van de vacatures waar men bewijs van goed gedrag en zeden vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, een gebuur die belt en die zegt, ik riek iets raar, dat is overlast.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jeugd is trouwens nog in volle ontwikkeling. Aantasting hiervan door drugs en alcohol is dus des te groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op zijn minst de leeftijd opdrijven naar 18 jaar, maar beter zoals in Amerika 21 jaar. Trouwens, niet iedereen reageert positief op alcohol he. Sommige ervaren dat als leuk terwijl de ander geestelijk anders ontwikkeld is. Die beleeft meer plezier met een jointje en rustige praatjes met vrienden. Maar dat is "overlast". Uitbundig uitgaan en de stad onder zeiken dan weer niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar owee als je één fout maakt, dan kan je duizenden euro's betalen en rijbewijs kwijt. Wat is het verschil tussen rijden na 1 biertje of rijden na een joint die je de avond ervoor rookte? Speekseltesten testen tot weken na het blowen positief. Ze hebben er nieuwe uitgevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
@ Xenophon en Peche.. Ok. Ik ben blijkbaar niet mee met de huidige regels en dacht dat één plant per persoon mocht of gedoogd werd. 'Lage vervolgingsprioriteit' mits enkele voorwaarden, lees ik nu op de site van justitie. Mijn excuses jongens en meisjes. En nu ga ik eten maken voor die van mij thuis is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom mogen ze drinken maar niet iets doen dat minder schadelijk is? Zolang men cannabis verbiedt, dient men de gevaarlijke drugs die daarboven staan ook te verbieden. En dat is alcohol. En neen, niemand mag nog blowen of telen. Vroeger mocht je 3g op zak hebben en 1 plant telen. Dat is voorbij en strafbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie hier als volwassene een jointje wil roken of een plantje telen en geen overlast bezorgt riskeert omzeggens niks. Zoals ik al zei nog vanmiddag.....in Brussel stad ruik je overal wiet....ik had niet de indruk dat die blowers bang waren om betrapt te worden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2016 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |