![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opdrijven van minimumleeftijd naar 18 zoals in nederland Zwaar beboeten en strenge repressie via controles, lukraak gelijk "ne lotto" mensen uit het verkeer pikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/ar...reakfast.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het opdrijven van de minimumleeftijd naar 18 jaar. En weet ge Fred, ik ga mijn goesting nog krijgen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja die controles .....dat heeft niet veel vandoen met alcohol himself maar eerder met middelen manschappen ....kortom met geld. Je kan evengoed stellen dat er in het algemeen meer zou moeten worden gecontroleerd zoals op diefstallen....snelheid....agressie ...overlast enz......maar vraag is waar begint dat en waar eindigt dat.....In een wereld waar nooit meer eens iets foutloopt gaat het misschien ook maar heel saai leven worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge zet undercoverflikken aan horeca zaken, ge laat ze de wagen instappen en ge laat ze blazen. Rijbewijs afpakken, zwaar beboeten, psychotechnische testen, medische testen, ... Ze doen het al reeds, maar voeren het niet consequent uit. Alcohol is schadelijker dan meeste drugs die in de omloop zijn op het illegale circuit. Het is alles behalve sociaal, het is marginaal. Tijd de jeugd een signaal te geven dat alcohol niet OK is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Minister
|
![]() Een verplicht alcohol/drugsslot op ieder voertuig lijkt me nog het best als je een nultolerantie in 't verkeer wil. Dan leg je de horeca-uitbater geen extra druk op en hebben agenten tijd om 'gespuis' aan te pakken. Want dat laatste gaat in de toekomst nog 't meest van doen zijn.
Maar het is wel prettig te lezen, dat je niet meer ijvert voor een totaalverbod op alcohol.. ![]() De jeugd krijgt overigens al erg veel signalen.. de mentaliteit omtrent alcohol in het verkeer is de afgelopen jaren al enorm veranderd. Roekeloze helden heb je natuurlijk altijd en overal. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 27 oktober 2016 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoog beboeten en mensen hun rijbewijs afpakken en opnieuw laten afleggen helpt ook. Zwaardere straffen, we gaan veel te laks met alcohol om. BE spiegelt zich beter wat meer aan Nederland en minder aan Wallonie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vroeger heerste rond zat zijn helemaal niet datzelfde taboe als nu...het maakte gewoon deel uit van het dagelijkse leven en werd alom aanvaard. Ja dat waren nog eens wilde jaren...... ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2016 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hysterisch gedaas van iemand die als ik je schrijfsels wat samenvat minder dan twee weken geleden zichzelf de vernieling in heeft gezopen, zich daardoor als een idioot heeft gedragen, zitten blowen heeft tot hij krankjorum was en dan een huilbui heeft gekregen bij zijn madam tegen wie hij zich als een varken heeft gedragen... Je kruipt eerst vier a vijf dagen door het stof, huilie-huilie + ellenlange jeremiades over schuldbesef, en dan komt de speelvogel weer boven. Een melig verhaal van iemand die het verschil niet ziet tussen schuldgevoel en zelfbeklag ontaard in een "roeping" omdat een kloot van het derde knopsgat van de Jehova's toevallig is komen aanbellen. Een teken ! Een visioen ! ![]() ![]() ![]() En altijd dat dégoutante zelfmedelijden... beuââââârk... Hoelang ga je dit rolletje eigenlijk nog volhouden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet zeggen, daarnet heeft iemand mij aan het denken gebracht. Ik ga vanaf heden niet meer politiek betrokken zijn. Maar dat van die JG meen ik wel degelijk. Het is geen zelfbeklag, het is oprecht. Beeld je eens in dat uw drank wordt afgepakt. Probeer U dat eens in te beelden, een leven zonder drinken. Gewoon voor de gein. Ik zou U wel eens willen zien. Ik zal uw sigaretten en drank eens afpakken en zien hoe gij erop reageert de eerste maanden. Ge zit hier de ketel te verwijten meneer pot. (dit is niet beledigend bedoeld voor ik weer strafpunten voor een misverstand krijg) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik speel al jaren spelletjes. Van simulatiegames (Caesar 3 en de andere city construction games, Simcity's, de Anno reeks, etc...), naar shooters (CoD, battlefield, etc...) tot de befaamde GTA reeks. Nooit ofte nimmer heb ik problemen gehad om werkelijkheid van een game te onderscheiden. Er is ook niemand die ik ken die dat probleem heeft. Jij moet je falen als ouder niet afsteken op games. Er is geen enkel wetenschappelijke consensus dat "kwaadaardige" games schadelijk zouden zijn.
![]() |
![]() |
#293 | ||
Banneling
|
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 oktober 2016 om 07:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 oktober 2016 om 07:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is gewoon niet voldoende bewezen dat spelletjes zou leiden tot meer kwaadaardigheid. Ge klinkt als die debiel Thompson die rechtszaak na rechtszaak verliest met dit onderwerp. Trouwens, ben jij eigenlijk niet hypocriet bezig? Fulmineren tegen Peche dat hij alcohol wil verbieden, maar dan zelf van leer trekken als een volleerd Don Quichotte naar spelletjes.
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 oktober 2016 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geweldig. 15 pagina's gewijd aan Peche's frustratie dat hij niet mag blowen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |