![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu even serieus. Je moet minstens een tikje narcist zijn om een door en door narcistisch religie te belijden als die van de J. Getuigen.Het narcisme van mensen in deze groepering, van hoog tot laag, is gelegen in de primaire zorg om hun eigen redding, die prevaleert boven normale vriendschapsbanden en familiebanden. De prediking is daardoor in principe niet onzelfzuchtigheid of altruistisch te noemen. Het gaat zo ver dat het narcisme van de getuigen een onderwerp vormt van discussie onder mensen in Hun directe omgeving en van ex JG die daarop vaak stukgelopen zijn. Hier is een link, er zijn 3 pages, en een quote.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Banneling
|
![]() En op welke ervaring baseer jij je Piero? Niet op wat je denkt of leest, wat heb JIJ ooit ervaren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Minister-President
|
![]() Ontluisterend
![]() |
#524 |
Minister-President
|
![]() Ontluisterend
![]() |
#525 |
Minister-President
|
![]() Ontluisterend
![]() |
#526 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Banneling
|
![]() V for...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wedergeboorte? Citaat:
Het doet mij denken aan Scientologie, wat ik overigens als een soort van militaire dienst heb ervaren. Daarna ben ik nooit meer dezelfde geweest: mijn jeugd was gestorven. Citaat:
En ik vrees dat ook het hele forum zal sterven, want het wordt steeds minder. Alles staat bijna vol met mijn draden en reacties alleen. En bij Koetjes en Kalfjes moeten ze ook niks van me hebben. Citaat:
En dan heeft hij ook nog een lichaam dat door God (de miicrowezentjes) geschapen ook des geestes is. Alles is uit de Geest en het zogenaamde lichaam als "stof" is ook geestelijk. En dat te beseffen is de wedergeboorte, hier op aarde reeds, dat evenzeer in de hemel bestaat. Citaat:
Hetzelfde heb ik met Scientologie meegemaakt. Citaat:
Beter is het volgens mij normaal te sterven en wedergeboren te worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iemand die alle anderen op ieder aspect kan inhalen heeft nog nooit bestaan en dat zal ook nooit gebeuren. De waarheid is de gemeenschap van mensen waarin iedereen zijn eigen unieke taak heeft te vervullen en God de eenheid van allen is en niet alleen Jezus of Jahweh. Citaat:
En dan ook nog zonder ziel, het heeft heel veel weg van een griezelfilm. Nu: volgens mij ben je van de ene ellende in de andere terecht gekomen. Maar goed, wie weet wat je er toch nog van weet te maken. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#531 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb ervaren dat een goede nachtrust en een regelmatig leven nodig zijn voor optimaal functioneren. Wie zich daar niet aan houdt is zichzelf en anderen tot last.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Banneling
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door Peche : 8 november 2016 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Banneling
|
![]() Ik ben nu maanden verder in bijbelstudie en ik begin toch te geloven beste mensen
![]() Enfin, ik had in het verleden al iets met de bijbel, maar ik ben toch te geloven dat het een geïnspireerd boek is vol met ervaringen van mannen die op hoge vibratievelden vertoefden. Ik ga nog eens ten rade bij mijn Meester om de zaken in perspectief te stellen. Daarin zal alles bepaald worden en wie weet.... Wie weet word ik gedoopt als Jehova getuige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou verwachten dat ge alle antwoorden in de bijbel vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is de tegenspraak waar heel wat protestantse groepen mee worstelen: hun geloof in de bijbel als enige bron tegenover het vertrouwen dat ze in de groepen koesteren voor bepaalde leiders en groeperingen. Bij de Getuigen is dat heel manifest: ze lezen eigenlijk de bijbel niet, maar lezen de bijbel als illustratie voor de inhoud van de boekjes van hun hoofdkwartier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, u bevestigt wat ik schrijf. En dat is het omgekeerde van de stelling dat de bijbel de bron vormt en zo voor iedere gelovige toegankelijk is. In de praktijk wijken alle protestanten hiervan af en nemen hun toevlucht tot hun eigen boeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kernstuk is nu eenmaal dat de bijbel de referentie is en dat iedere gelovige de Geest ontvangt om de bijbel in geest en waarheid te lezen. Dan heb je geen boekjes nodig. Als je toch boekjes nodig hebt, dan valt het leerstuk van zijn verhoog. |
|
![]() |
![]() |