Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2016, 14:03   #361
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.562
Standaard

mercedes is ook goed bezig
http://www.autowereld.com/nieuws/aut...-generation-eq

https://www.mercedes-benz.com/en/mer...ity-revisited/

nog 3 jaartjes wachten

With “Generation EQ”, Mercedes-Benz shows how electric cars can soon move into the fast lane: The concept vehicle, with the appearance of a sporty SUV coupé, gives a preview of a new generation of vehicles with battery-electric drives. The dynamic exterior design with its new electro-look underlines the focus on the powerful electric drive system: Two electric motors, with a system output that can be increased to up to 300 kW thanks to scalable battery components, and permanent all-wheel drive deliver the guarantee of dynamic high-level performance.
With a range of up to 500 kilometres and the typical Mercedes strengths of safety, comfort, functionality and connectivity, “Generation EQ” meets every demand in terms of contemporary, sustainable mobility. Also on the inside, the vehicle offers innovative solutions, including a completely new interior concept. Celebrating its world premiere at the Paris Motor Show, “Generation EQ” is the forerunner of Mercedes-Benz’s new product brand for electric mobility, EQ.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 14:08   #362
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het diepgaander artikel vertelt in feite vooral over de 'selfdriving' technology... en de research die ze opgestapeld hebben
Armzalig niet?

Vandaag in het Duitse nieuws: na USA is ook China, de spreuk "Made in Germany" blijkbaar verleden tijd, de cijfers liegen niet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2016 om 14:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 14:11   #363
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.562
Standaard

http://www.groen7.nl/hier-wordt-de-e...es-eq-gebouwd/
mercedes is zijn fabriek en batterijfabriek aan het bouwen

http://www.groen7.nl/hier-komt-de-tw...k-van-daimler/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 14:11   #364
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Armzalig niet?
nee, ze zitten toch al heel ver
doet mij een beetje denken aan Kodak, die had ook alle technologie off the shelve liggen, telkens een concurrent met iets nieuws uitpakte konden ze met een toverstokje bijbenen... dat is een beetje hetzelfde dat ze doen.
Nu iedereen weet ondertussen wel hoever kodak zit

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 november 2016 om 14:12.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 14:17   #365
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.562
Standaard

Micele

als er IETS veranderd is, ipv concepts voor te stellen waar 700pk onder de motorkap ligt, pakken ze nu allemaal met 'elektrische' concepts uit...

http://www.lopinion.fr/edition/econo...couleur-113203
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 14:18   #366
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
€ 500 miljoen voor een batterijfabriek? Nog altijd armzalig.

Tesla Gigafactory is voorlopig met $ 5 miljard begroot.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 14:19   #367
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Citaat:
Met een investering van ongeveer 500 miljoen euro wordt de productiefaciliteit een van de grootste en modernste accufabrieken in Europa.
€ 500 miljoen voor een batterijfabriek? Nog altijd armzalig.

Tesla Gigafactory is voorlopig met $ 5 miljard begroot, en een klein deel draait al.
Dit is een echt grote batterijfabriek:
http://www.sprout.nl/artikel/innovat...as-gigafactory
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2016 om 14:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 14:28   #368
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Micele

als er IETS veranderd is, ipv concepts voor te stellen waar 700pk onder de motorkap ligt, pakken ze nu allemaal met 'elektrische' concepts uit...

http://www.lopinion.fr/edition/econo...couleur-113203
Concepts... dus eerder op papier, voor mij blijft dat eerder armzalig.

Dat ze ooit massa´s E-wagens moeten bouwen is logisch, ze kunnen ook niet anders.

Maar de Europese markt zal tegen 2020 wel al overspoeld zijn door E-auto´s van Amerikaanse (Tesla, GM) en Aziatische makelij (BYD, Nissan, Kia, ...).
En momenteel (jaar 2016) verkoopt zelfs de Franse Zoe beter dan BMW i3 in Duitsland... en dan is de Zoe 41 kWh versie nog niet op de markt...
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Germany
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2016 om 14:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 15:22   #369
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Concepts... dus eerder op papier, voor mij blijft dat eerder armzalig.

Dat ze ooit massa´s E-wagens moeten bouwen is logisch, ze kunnen ook niet anders.

Maar de Europese markt zal tegen 2020 wel al overspoeld zijn door E-auto´s van Amerikaanse (Tesla, GM) en Aziatische makelij (BYD, Nissan, Kia, ...).
En momenteel (jaar 2016) verkoopt zelfs de Franse Zoe beter dan BMW i3 in Duitsland... en dan is de Zoe 41 kWh versie nog niet op de markt...
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Germany
De i3: 40,000 euro voor een elektrisch Smartje. Het is verbazingwekkend dat ze er toch nog een paar van verkopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 15:38   #370
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat zijn nog steeds zeer lage getallen.

Als Tesla werkelijk naar 400-500k wagens per jaar gaat gaan met zijn model 3 gaan ze kwa prijs echt kunnen concurreren. Voor de meeste wagenfabrikanten zijn dit nevenmodellen en autos produceren aan enkele duizenden stuks (soms zelfs honderden) is echt niet rendabel.

Gezien de volumeverhogingen van Tesla afgelopen jaar, ziet het er wel goed uit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2016, 16:05   #371
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De i3: 40,000 euro voor een elektrisch Smartje. Het is verbazingwekkend dat ze er toch nog een paar van verkopen.
Zeg maar een lelijk opgeblazen Smartje.

BMW doet er precies alles aan om bepaalde auto´s niet verkocht te krijgen, ze hebben zelfs 2 modellen bij de lelijkste top 5 van 2015 (GT en I3...) :
Citaat:
http://www.carbuzz.com/news/2016/1/1...-2015-7731502/
What The Hell Were They Thinking? The Five Ugliest Cars Of 2015
Stel eens voor... dezelfde prijsklasse 2017?:




__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2016 om 16:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 12:20   #372
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
As said, leer lezen, het stond erbij over welk isotoop van Jood het gong: I-123. En I-123 heeft wel degelijk een Ci/g van 2000000. Het ene dient vooral voor nucleaire behandelingen, het andere voor medische beeldvorming. Niet onbelangrijk detail, dus net iets beter google gebruiken volgende keer

Maar he kijk, ook daar: I-123 met een Ci/g van 2000000 is minder gevaarlijk dan I-131 die slechts 125000 als Ci/g waarde heeft. Jouw theorie volgend zou het net het omgekeerde moeten zijn .

Erger nog: I-131 in een lage dosis is schadelijker voor je schildklier dan in ene hoge dosis. Wil je even gokken naar het hoe en waarom daarvan?



Nope
Als je schildklier-kanker wil triggeren, dan moet je maar met je bb-geweertje schieten. Wil je cellen echt laten afsterven, dan moet je je bb-gun maar vervangen door een bb-gatling gun.

En dat is trouwens niet het effect van Jood an sich. Je verwart het element met de straling.



Wellicht, anders zou je een aantal fundamentele fouten niet maken



Het zou fijn zijn moest dit gesprek zich beperken tot het vinden van zwakke plekken; voorlopig blijft het zoeken naar enige "sterke" plek.
Als het allemaal fout is wat ik schreef, dan verneem ik graag jouw uitleg terzake, want buiten wat beweringen heb ik nog niet veel concrete informatie gezien.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 12:21   #373
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We moeten geen zwakke plek inroepen. Gewoon feiten.

De eerste 3 atoombommen. Trinity/Little Boy/Fat Man. Ground Zero gewoon toegankelijk, met moeite een licht verhoogde achtergrondstraling meetbaar.

De Britse kernramp in Sellafield/Windscale. De brand in plutoniumkweekreactor 1 en de bijhorende vervuiling. Resultaat, wat economische schade en een setback in het Britse atoomwapenprogramma. De man die in de reactor-vuurhaard heeft gekeken is verdorie nog 90 geworden.

Mayak/Kyshtym ramp. Ook een setback in het Sovjet atoombomprogramma. Volgens Sovjet bronnen, 8000 kankerdoden die misschien gerelateerd zijn.
En een enorm natuurgebied gecreëerd.

Three Mile Island meltdown. In een reactor gelijk aan de modellen in Doel en Thiange smolt een belangrijk deel van de reactorkern. Resultaat. Economisch verlies en Greenpeace geeft aan dat er misschien 1 kankerdode op die ramps naam kan geschreven worden.
Alle reactoren van dit type in toen gebruik of aanbouw hebben aanpassingen gekregen waarmee dit soort van ramp moeilijker kan voorkomen.

De ontploffing van reactor 4 in Tjernobyl. Resultaat. Europa is niet ontvolkt, en er is een prachtnatuurgebied bijgekomen.


Fukushima. 20K doden door 2 natuurrampen tegelijk. Meltdown van een hoop reactoren, geen directe doden.

Moet ik nu even een kort overloop geven van andere industriële rampen in dezelfde tijdsperiode? Ik kan alvast 3 namen geven.
Seveso
Bhopal
Banqiao
Dan stelt zich de vraag, waarom er niemand in de buurt van Fukushima en Tsjernobyl om de meest omvangrijke van al die ongelukken mag wonen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:16   #374
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dan stelt zich de vraag, waarom er niemand in de buurt van Fukushima en Tsjernobyl om de meest omvangrijke van al die ongelukken mag wonen.
in feite is dat veilig daar wonen, er zijn mensen die niet verhuisd zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 14:17   #375
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.562
Standaard

Micele

de elektrische mini in 2019
de BMM X3 in 2020

het wordt druk in elektroland

http://www.autoweek.nl/nieuws/elektr...-komt-in-2019/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 15:13   #376
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Micele

de elektrische mini in 2019
de BMM X3 in 2020

het wordt druk in elektroland

http://www.autoweek.nl/nieuws/elektr...-komt-in-2019/
Tja Paul, het klimaatverdrag van Parijs start officieel vandaag, was ook in het middagnieuws.

Weinig mensen beseffen wat dat eigenlijk inhoudt, maar ik heb wel naar het nieuws geluisterd. Ze willen de opwarming van de aarde beperken met 2°C minder tov 2100 of een halvering van de voorspelde +4°C.

In Gigatonnen CO2-vermindering uitgedrukt komt er op neer om plots al het fossiel verkeer van de wegen te halen en dat x15 als ik die vrouw op het nieuws goed begrepen had...
Statistisch-2012, aandeel wereldwijde CO2 uitstoot:
Citaat:
- wegverkeer 16,93 %
- scheepvaart 2,4 %
- luchtverkeer 2,42 %
- ander verkeer 0,89 % (spoorverkeer)


- stroom en warmte 42 %
- industrie 20 %
- huishouden 6 %
- alle andere 9 %

https://de.statista.com/statistik/da...e-brennstoffe/
Anteil der Verkehrsträger an den weltweiten CO2-Emissionen aus der Verbrennung fossiler Brennstoffe im Jahr 2012

Die Statistik zeigt die Anteile der einzelnen Verkehrsträger an den gesamten weltweiten CO2-Emissionen aus der Verbrennung fossiler Brennstoffe im Jahr 2012. Der gesamte Verkehr hatte einen Anteil von 23 Prozent, dieser wird in der Statistik noch unter dem Luft-, Straßen- und Schiffsverkehr unterteilt.
Volgens diverse media gaat het klimaatverdrag nog niet ver genoeg:
Citaat:
http://www.demorgen.be/wetenschap/vn...eren-be71f0e4/

De doelstellingen in de klimaatovereenkomst van Parijs gaan niet ver genoeg. Morgen wordt die klimaatovereenkomst van kracht, maar volgens het Milieubureau van de VN moet de CO2-uitstoot met nog eens een kwart extra worden gereduceerd.

Het milieubureau bracht vandaag het Emissions Gaprapport uit. Daarin staat dat de wereldwijde CO2-uitstoot in 2030 naar verwachting zo'n 54 tot 56 gigaton bedraagt. Dat is veel meer dan de 42 gigaton om de temperatuurstijging deze eeuw onder de 2 graden te houden.

Als de temperatuurstijging onder de 2 graden blijft, zal dat volgens wetenschappers de kans op onder meer hevige stormen, langere droogte, en de stijging van de zeespiegel kleiner maken.

"Vermijdbare tragedies"
"We gaan in de goede richting", zei directeur van het Milieubureau Erik Solheim. "De overeenkomst van Parijs zal de klimaatveranderingen vertragen, maar het is niet genoeg om die te stoppen".

Hij waarschuwde voor "vermijdbare menselijke tragedies" in de vorm van honger, ziekte en conflicten als gevolg van de opwarming van de aarde. Solheim riep eerder op tot actie over te gaan. Om te beginnen op de Wereld Klimaat Conferentie die maandag begint in de Marokkaanse stad Marrakesh.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2016 om 15:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 18:24   #377
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in feite is dat veilig daar wonen, er zijn mensen die niet verhuisd zijn.
Graag een bron waaruit blijkt dat die daar met toestemming van de overheid wonen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 19:15   #378
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.619
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dan stelt zich de vraag, waarom er niemand in de buurt van Fukushima en Tsjernobyl om de meest omvangrijke van al die ongelukken mag wonen.
Omdat de respectievelijke overheden het verbieden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Graag een bron waaruit blijkt dat die daar met toestemming van de overheid wonen.
Ah, neen, de respectievelijke overheden hebben de gebieden tot onbewoonbaar verklaart.

Dan stelt zich de vraag, waarom?
Zoals feiten aantonen, het blijkt minder erg te zijn dan bepaalde andere "industriële" ongevallen.
Bhopal bijvoorbeeld, da's nog steeds een grote poel van ellende, direct herleidbaar tot de giframp van de Union Carbide fabriek.

Dit in tegenstelling tot Hiroshima en Nagasaki. Daar zij "echte" atoombommen op ontploft, alle radioactieve rotzooi er direct op uitgestort. Nu grote steden, met normale achtergrondstalingswaardes, met alle gezever en gezeik van fossiele brandstofwagens in gebruik, met de geplogenheden van met een paar 100 000 tegelijk in dezelfde omgeving te zeiken en schijten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 november 2016 om 19:16.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 19:39   #379
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat de respectievelijke overheden het verbieden.


Ah, neen, de respectievelijke overheden hebben de gebieden tot onbewoonbaar verklaart.

Dan stelt zich de vraag, waarom?
Zoals feiten aantonen, het blijkt minder erg te zijn dan bepaalde andere "industriële" ongevallen.
Bhopal bijvoorbeeld, da's nog steeds een grote poel van ellende, direct herleidbaar tot de giframp van de Union Carbide fabriek.

Dit in tegenstelling tot Hiroshima en Nagasaki. Daar zij "echte" atoombommen op ontploft, alle radioactieve rotzooi er direct op uitgestort. Nu grote steden, met normale achtergrondstalingswaardes, met alle gezever en gezeik van fossiele brandstofwagens in gebruik, met de geplogenheden van met een paar 100 000 tegelijk in dezelfde omgeving te zeiken en schijten.
Dus jouw stelling is : de overheden verbieden het zonder reden ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 20:00   #380
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat de respectievelijke overheden het verbieden.


Ah, neen, de respectievelijke overheden hebben de gebieden tot onbewoonbaar verklaart.

Dan stelt zich de vraag, waarom?
Zoals feiten aantonen, het blijkt minder erg te zijn dan bepaalde andere "industriële" ongevallen.
Bhopal bijvoorbeeld, da's nog steeds een grote poel van ellende, direct herleidbaar tot de giframp van de Union Carbide fabriek.


Dit in tegenstelling tot Hiroshima en Nagasaki. Daar zij "echte" atoombommen op ontploft, alle radioactieve rotzooi er direct op uitgestort. Nu grote steden, met normale achtergrondstalingswaardes, met alle gezever en gezeik van fossiele brandstofwagens in gebruik, met de geplogenheden van met een paar 100 000 tegelijk in dezelfde omgeving te zeiken en schijten.
De verontreiniging van de Bhopal site heeft niks met de ramp te maken. Dat was een gaslek en de MIC was na een paar dagen weg.

De verontreiniging van de site was een gevolg van de verwaarlozing van de fabriek en het feit dat het als een stort voor chemisch afval gebruikt werd.
Het is alsof men na de ramp in Fukushima tonnen radioaktief afval zou gaan dumpen en dan zeggen: dat is allemaal het gevolg van die ramp
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be