![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Omgekeerd lijkt me dat in geen geval waar. En toch, als je hier meeleest.. ijveren velen voor een samenleving, die zich niet schikt naar de zwakkere, maar die er is voor de sterke. Want.. ze moeten zich maar aanpassen.. Zoals tegen een blinde zeggen, dat die dan maar wat beter zijn best moet doen om te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een klaploper dus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() Ik ben geen fraudeur. Stel u voor: het uitdrukkelijk willen werken is een voorwaarde voor een uitkering. Denkt u echt dat het zo simpel ligt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die niet de wil tot werken uitstraalt zal bij elke sollicitatie steeds falen. Dan weet je al op voorhand wat het resultaat zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een leefloon of invaliditeit hebben die voorwaarde niet, maar dat is ook een inferieur bedrag van wat u nu trekt. Ik begrijp dus goed genoeg waarom je uit die eerste ruif wil blijven eten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() 2x
Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 november 2016 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door je in te schrijven bij de VDAB als werkzoekende verklaar je uitdrukkelijk dat je wil werken. Dat men je daarna bij de trajectbegeleiding vragen stelt over je sollicitaties en hoe dat verloopt is niet meer dan normaal. En als zij het vermoeden hebben dat iemand er de kantjes van af loopt hebben zij het recht om je tijdelijk te schorsen. Dat zijn er meerdere duizenden per jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geloof ik. Je zult tot hiertoe geluk gehad hebben zeker ? Maar gezien de begrotingsperikelen zullen de controles ongetwijfeld steeds verder gaan. Vroeg of laat zal men de poseurs wel weten uit te filteren tussen de echte (= onvrijwillig) werklozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We leven nu in een maatschappij die alle lasten op hun schouders legt, waardoor ze eigenlijk niet meer de vruchten kunnen plukken van hun werk. En die lasten, dat zijn de monden van de inactieven die ze moeten voeden. Tot op een hoogte is dat ok: de bejaarden en kinderen, die moet men bijstaan. Gehandicapten. Maar al de rest.... Neen, een maatschappij op maat van de zwaksten is een maatschappij die dicht bij de afgrond staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
Gij hebt zo iets van:" gij kunt wel typen, willen of niet, blablabla" Ik sta gewoon op de rand van volledige invaliditeit en ik kan niet verplicht worden op sollicitaties te gaan. Alleen op VDAB uitnodigingen, maar die krijg ik niet. Laatst gewijzigd door Bhairav : 4 november 2016 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij kunt gij inderdaad niks. Ik snap gewoon nog altijd niet waarom jij naar de VDAB bent gestapt. Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 november 2016 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |