Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2016, 09:24   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dat het alleen de schuld is van de sossen is wat jullie al 2 jaar beweren. Nochtans zat ook de CD&V en de OVLD in die regeringen en daar hebben jullie ook een regering mee gevormd.
Dat ontkent niemand,
maar ondertussen is de kiesuitslag wat de kiesuitslag is.

We doen het nu zonder de ergste kanker, wat niet betekent dat er geen pest of geen cholera meer is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 09:37   #82
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

meer, langer en voor minder werken...
kostelijke opvang commerce
rek het tot het ultieme freak geneeskunde
gezellig
Oud 5 november 2016, 09:44   #83
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hebben 1000 keer per infovergadering gezegd dat wij voor een evolutie staan, en geen revolutie.
Ik heb hier reeds meermaals geponeerd dat de N-VA-top quasi volledig uit de ambtenarij komt en er geen enkel belang bij heeft dat er, wat U een 'revolutie' noemt, komt want dan schieten zij ook in hun eigen voeten. Ook U bent 15 jaar te vroeg vrijwillig aan de kant gaan staan ondanks een benoeming voor het leven. U gaf als redenen : "omdat het systeem dat toeliet" en omdat uw werkloze vrouw ("heksie perfectie" noemt U haar) dat wenste. ps U zou uw nickname beter veranderen van Schoof naar Sloef.
Gepensioneerde statutaire ambtenaren krijgen nu gemiddeld 2,2x zoveel pensioen als werknemers uit de privé. Dit verschil is extreem en het groeit zelfs nog! De Staat heeft aan elke statutaire ambtenaar gemiddeld een PENSIOENschuld van 600.000 Euro!
Er is echter geen enkele aanvaardbare reden voor zo’n verschil. Op een beperkt aantal na, kennen alle statutaire ambtenaren al vele jaren een gelijk loon als werknemers in de privé met een vergelijkbare functie, verantwoordelijkheid, competentievereisten en werkomstandigheden. De inhaalbeweging is quasi volledig voltooid maar tegelijk kennen die ambtenaren een veel hogere jobzekerheid. Hun totale vergoeding tijdens het werken ligt al veel hoger. En daar bovenop krijgen ze nog een pensioen, dat zij graag ‘uitgesteld loon’ dat ook veel hoger ligt. Geen enkele sociale, noch democratische, noch bestuurlijke overweging verantwoord dat.
Het optrekken van alle lagere pensioenen (voor werknemers in de privé en contractuelen) is budgettair totaal onmogelijk. Dat is zuivere waanzin gezien de budgetaire toestand van onze globale overheden. Daarom zijn er slechts enkele oplossingen mogelijk:
of de hoogste pensioenen veel zwaarder belasten,
of alle toekomstige pensioenrechten voor iedereen radicaal gelijkschakelen,
of ook alle pensioenberekeningen voor wie vanaf morgen op pensioen gaat gelijkschakelen,
of een combinatie van beide 1. en 2. of 2. en 3..
En mochten de vakbonden van de statutaire ambtenaren menen dat zij het behoud van hun privileges kunnen verantwoorden, dan wordt het hoog tijd dat ze daarvoor ook eindelijk eens wat relevante argumenten aandragen; Want dat deden ze de voorbije decennia nooit! En laten ze zich geen illusies maken, vroeg of laat worden deze privileges door rechtbanken, en desnoods door het Europees mensenrechtenhof weggeveegd.

Laatst gewijzigd door demonen : 5 november 2016 om 10:06.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 11:08   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Juist ja,kan je nog korter door de bocht mijn beste.....

Ik weet het wel,wij hebben al die jaren moeten afdragen voor de pensioenen van de generaties die voor ons op pensioen gegaan zijn...

U houdt uw eigen afdragen die u momenteel doet liever voor uzelf...

En dan maar klagen....

Ik zeg,zwijgen,werken én betalen...

Dat doe ik momenteel al 44 jaar lang....

Edit: de eerste 5 jaar van mijn beroepsloopbaan worden nog geeneens meegeteld in mijn pensioenberekening....

Nochtans heb ik in diezelfde 5 jaar nét zo goed bijgedragen....

Dat hebben we aan het klein crookodilleke te danken met zijn pensioenhervorming...

Of gunt u mij nu mijn pensioen niet dat volgend jaar oktober ingaat na de volle 45 jaar arbeid...

Zeg het eens....
Niemand misgunt hier niemand zijn pensioen.
Gewoon dat iedereen inlevert wanneer er bespaard moeten...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 november 2016 om 11:08.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 11:16   #85
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik heb hier reeds meermaals geponeerd dat de N-VA-top quasi volledig uit de ambtenarij komt en er geen enkel belang bij heeft dat er, wat U een 'revolutie' noemt, komt want dan schieten zij ook in hun eigen voeten. Ook U bent 15 jaar te vroeg vrijwillig aan de kant gaan staan ondanks een benoeming voor het leven. U gaf als redenen : "omdat het systeem dat toeliet" en omdat uw werkloze vrouw ("heksie perfectie" noemt U haar) dat wenste. ps U zou uw nickname beter veranderen van Schoof naar Sloef.
Gepensioneerde statutaire ambtenaren krijgen nu gemiddeld 2,2x zoveel pensioen als werknemers uit de privé. Dit verschil is extreem en het groeit zelfs nog! De Staat heeft aan elke statutaire ambtenaar gemiddeld een PENSIOENschuld van 600.000 Euro!
Er is echter geen enkele aanvaardbare reden voor zo’n verschil. Op een beperkt aantal na, kennen alle statutaire ambtenaren al vele jaren een gelijk loon als werknemers in de privé met een vergelijkbare functie, verantwoordelijkheid, competentievereisten en werkomstandigheden. De inhaalbeweging is quasi volledig voltooid maar tegelijk kennen die ambtenaren een veel hogere jobzekerheid. Hun totale vergoeding tijdens het werken ligt al veel hoger. En daar bovenop krijgen ze nog een pensioen, dat zij graag ‘uitgesteld loon’ dat ook veel hoger ligt. Geen enkele sociale, noch democratische, noch bestuurlijke overweging verantwoord dat.
Het optrekken van alle lagere pensioenen (voor werknemers in de privé en contractuelen) is budgettair totaal onmogelijk. Dat is zuivere waanzin gezien de budgetaire toestand van onze globale overheden. Daarom zijn er slechts enkele oplossingen mogelijk:
of de hoogste pensioenen veel zwaarder belasten,
of alle toekomstige pensioenrechten voor iedereen radicaal gelijkschakelen,
of ook alle pensioenberekeningen voor wie vanaf morgen op pensioen gaat gelijkschakelen,
of een combinatie van beide 1. en 2. of 2. en 3..
En mochten de vakbonden van de statutaire ambtenaren menen dat zij het behoud van hun privileges kunnen verantwoorden, dan wordt het hoog tijd dat ze daarvoor ook eindelijk eens wat relevante argumenten aandragen; Want dat deden ze de voorbije decennia nooit! En laten ze zich geen illusies maken, vroeg of laat worden deze privileges door rechtbanken, en desnoods door het Europees mensenrechtenhof weggeveegd.
Ik hoop maar dat ook ik nog 25 jaar pensioen kan trekken, net als de gemiddelde ambtenaar...

Ambtenaren leven gemiddeld wel héél lang als we demonen mogen geloven.
Zo'n 92 jaar...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 november 2016 om 11:25.
Oud 5 november 2016, 11:41   #86
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niemand misgunt hier niemand zijn pensioen.
Gewoon dat iedereen inlevert wanneer er bespaard moeten...
Is dat niet rechtvaardiger dan wat er nu gebeurt?
Oud 5 november 2016, 12:37   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze hebben veel meer uitgegeven dan ze hadden, getuige de staatsschuld. Neen dus.
Je bent er nu toch ook en er wordt nog steeds veel meer uitgegeven dan ze hebben.
Oud 5 november 2016, 12:57   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent er nu toch ook en er wordt nog steeds veel meer uitgegeven dan ze hebben.
En aan de intresten om de vroegere schulden af te betalen, zal het niet liggen, want die zijn negatief. Waren de schulden in het verleden gemaakt, toch nog voor iets goed.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 14:18   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat ze met velen zijn, en niet gespaard hebben voor hun pensioen (maar meer hebben uitgegeven) moeten wij nu a) overmatig veel pensioenen betalen en b) de staatsschuld torsen.

Dat lukt ons niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 15:05   #90
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
meer, langer en voor minder werken...
kostelijke opvang commerce
rek het tot het ultieme freak geneeskunde
gezellig
2

ik word ziek van wat ik zie
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 15:21   #91
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze met velen zijn, en niet gespaard hebben voor hun pensioen (maar meer hebben uitgegeven) moeten wij nu a) overmatig veel pensioenen betalen en b) de staatsschuld torsen.

Dat lukt ons niet.
Nu ook sparen ze niet, of toch onvoldoende voor hun pensioen. Reeds een twintig tal jaren weet men dat het geheel, met als voornaamste reden de vergrijzingsgolf, op een fiasco afstevent, en men komt niet verder dan wat lullen over het witte boek en het groene boek, en wat maatregelen die over een tien �* twintigtal jaren pas echt effect gaan hebben. Ook de huidige generatie schuift alles af, op de generatie na hun.
Oud 5 november 2016, 15:27   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu ook sparen ze niet, of toch onvoldoende voor hun pensioen. Reeds een twintig tal jaren weet men dat het geheel, met als voornaamste reden de vergrijzingsgolf, op een fiasco afstevent, en men komt niet verder dan wat lullen over het witte boek en het groene boek, en wat maatregelen die over een tien �* twintigtal jaren pas echt effect gaan hebben. Ook de huidige generatie schuift alles af, op de generatie na hun.
De boomers zijn aan hun carriere begonnen met een land waar werk in overvloed was, en migrantenarm. Een lage staatsschuld.

Waar zijn wij mee mogen beginnen ?
Oud 5 november 2016, 15:31   #93
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier reeds meermaals geponeerd dat de N-VA-top quasi volledig uit de ambtenarij komt en er geen enkel belang bij heeft dat er, wat U een 'revolutie' noemt, komt want dan schieten zij ook in hun eigen voeten. .
.. het palmares aan ex-ambtenaren bij de nazionaaltjes

valère de scherp
manuela van werde
peter de beurzensnijer
miss handelsgids
vuig henrikje (voortaan V&W)
veerle wouters (voortaan W&V)
bertje wollants
jan spooren
wouter raskin
werner janssen
karolien groosemans
peter het dekkerke
inez dekoninck
vera celis
cathy coudyzer
koen daniels
marius meremans
willy seghers
wilfried vandaele

en niet te vergeten : het bardoganneke

.. en dan vergeet ik voor het gemak die nazionaaljtes wiens enige beroepervaring bestaat uit potverteren&kabineteren, zoals tentenkampfke tejo ...

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 5 november 2016 om 15:38.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 15:41   #94
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De boomers zijn aan hun carriere begonnen met een land waar werk in overvloed was, en migrantenarm. Een lage staatsschuld.

Met héééél goede "volksvertegenwoordigers" in België en Europa, die zorgen dat zij geen problemen hebben.

De boomers pakten alle werk aan, maar tegenwoordig moet alles in hun ADHD hoofdje en bij hun diploma passen, och arme, het is om medelijden mee te krijgen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 15:50   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Men rekende toen nog met mechanische rekenmachines (of nog leuker met een rekenlat), in een auto was niets elektronika te vinden, robotten waren futuristisch, steenkool werd 1000 meter onder de grond gedolven, intresten bereikten een rekordniveau van 15%, klassen in het middelbaar werden bevolkt met 50 leerlingen...
Maw het was toen ook allemaal zo simpel niet.
Oud 5 november 2016, 15:52   #96
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
intresten bereikten een rekordniveau van 15%.
Hoeveel bedroeg de inflatie?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 15:59   #97
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met héééél goede "volksvertegenwoordigers" in België en Europa, die zorgen dat zij geen problemen hebben.

De boomers pakten alle werk aan, maar tegenwoordig moet alles in hun ADHD hoofdje en bij hun diploma passen, och arme, het is om medelijden mee te krijgen.
Onze generatie werkt harder en langer als die van u hoor. Wij hebben de luxe van huisvrouwen/mannen en parttimers niet.
Oud 5 november 2016, 18:39   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vroeger in de draad vroeg iemand zich af hoe een beginnend werknemer het kan flikken om geld te laten reserveren voor zijn tweede pijler.

Wel, als de godverdomse lasten op arbeid wat minderen, dan zouden ze wat beter kunnen starten met hun eigen woonst, en daarna met hun pensioenopbouw.

Ik moest daar aan denken als ik het las over dit 24-jarig meisje,

Ze verdient bruto 1900 euro per maand, en de vuile staat weet daar 500 euro van af te romen, zodat ze uitkomt op 1400 euro netto.

Ik vind dat iemand die minder dan 1500 euro netto heeft, maximaal 100 euro belastingen op arbeid zou moeten betalen.

Maar 24 jaar ononderbroken PS-beleid heeft dat fenomeen van belastingen alleen maar verergerd, in plaats van opgelost. Wat logisch is. Sossen doen het met andermans centen.

http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...=newsletter-PM
Dat arme meiske MOET zoveel belastingen betalen, anders kan de staat jouw exorbitante ambtenarenpensioen niet meer betalen !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 18:40   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel bedroeg de inflatie?
Een 10% of zo. Inflatie zal dan wel, op termijn, het bnp verhogen, en zo de relatieve schuldenberg verkleinen. Maar op het moment zelf, moet de 15% wel worden betaald op de volledige schuld.
Oud 5 november 2016, 18:42   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Juist ja,kan je nog korter door de bocht mijn beste.....

Ik weet het wel,wij hebben al die jaren moeten afdragen voor de pensioenen van de generaties die voor ons op pensioen gegaan zijn...

U houdt uw eigen afdragen die u momenteel doet liever voor uzelf...

En dan maar klagen....

Ik zeg,zwijgen,werken én betalen...

Dat doe ik momenteel al 44 jaar lang....

Edit: de eerste 5 jaar van mijn beroepsloopbaan worden nog geeneens meegeteld in mijn pensioenberekening....

Nochtans heb ik in diezelfde 5 jaar nét zo goed bijgedragen....

Dat hebben we aan het klein crookodilleke te danken met zijn pensioenhervorming...

Of gunt u mij nu mijn pensioen niet dat volgend jaar oktober ingaat na de volle 45 jaar arbeid...

Zeg het eens....
Alle gewerkte jaren tellen toch mee in de breuk op 45 jaar ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be