Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2016, 13:31   #141
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Niet als 12 jarige garen te spinnen, maar wel als 14 jarige te puntlassen. Zo ging dat zelfs nog in het begin van de zestiger jaren.
Wel, die puntlasser van toen heeft een welvaart kunnen opbouwen, met een minumum aan inspanning, welke nu nog met moeite door een ingenieur of een dokter kan geëvenaard worden. Dat zijn mensen die tenminste mogen beseffen dat ze, ondanks hun beperkte capaciteiten, met hun gat in de boter zijn gevallen. En ja, veel jongeren van nu zijn opgegroeid in een ongekende luxe, en ze zijn er vet mee
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 13:31   #142
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Is dat een professionele afwijking van je werk aan de band ?

Nog een schroef, nog eentje, nog eentje....
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 13:39   #143
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wel, die puntlasser van toen heeft een welvaart kunnen opbouwen, met een minumum aan inspanning, welke nu nog met moeite door een ingenieur of een dokter kan geëvenaard worden. Dat zijn mensen die tenminste mogen beseffen dat ze, ondanks hun beperkte capaciteiten, met hun gat in de boter zijn gevallen. En ja, veel jongeren van nu zijn opgegroeid in een ongekende luxe, en ze zijn er vet mee
Nog een obeeske van de huidige generatie die niet weet wat werken is ontbrak natuurlijk in deze topic.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 13:48   #144
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fastfood, videospelletjes en hun eigen bed niet opmaken in 't mama hotel.
Men zou voor minder vet worden. Wat wil je?
Oud 6 november 2016, 14:17   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet als 12 jarige garen te spinnen, maar wel als 14 jarige te puntlassen. Zo ging dat zelfs nog in het begin van de zestiger jaren.
Ik herinner me als 14 jarige in de bakkerij, van 2 uur 's nachts, zes dagen per week zaterdag zondag kerstmis nieuwjaar.
En voor uw nieuwjaar kreeg je een uitgedroogd marsepeinen varkentje dat niet verkocht was geraakt met Sint-Niklaas.
Oud 6 november 2016, 14:20   #146
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me als 14 jarige in de bakkerij, van 2 uur 's nachts, zes dagen per week zaterdag zondag kerstmis nieuwjaar.
En voor uw nieuwjaar kreeg je een uitgedroogd marsepeinen varkentje dat niet verkocht was geraakt met Sint-Niklaas.
Dat kan niet waar zijn want de huidige generatie heeft er nog nooit een game van gezien
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 14:24   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner me de overgang van de 45 u week naar de 40 u week.
De 45 u week: alle arbeiders gingen de zaterdagvoormiddag gewoon werken.

Mijn eerste vakantiejob als 14-jarig manneke: hard labeur voor 20 fr per uur.
Idem toen ik 15 j was.
Maar als 16-jarige die iets of wat kon lezen en schrijven: een bureau-jobke. Ik zal maar niet zeggen wat de oudere en echte secretaresses met me uitspookten.

Gans de humaniora: ook naar school de zaterdagvoormiddag.

Mijn cadeau voor mijn plechtige communie: een grote nieuwe fiets. Om naar 't school te rijden. 't Was nog ene zonder vitessen ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 14:32   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat kan niet waar zijn want de huidige generatie heeft er nog nooit een game van gezien
Mijne kleine op een gegeven moment, zegt hij, papa, waar is uwe gameboy van vroeger? Want dat zullen wel oude spelletjes zijn maar misschien speel ik die graag.
Toen ik hem vertelde dat toen ik zo oud was als hij ik een stukje kletskoord had en twee kapotte marebollen om mee te spelen. Hij moest lachen, hij geloofde dat niet.
Oud 6 november 2016, 18:20   #149
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herinner me de overgang van de 45 u week naar de 40 u week.
Vandaag is dat 38 u week.
En er is steeds minder behoefte aan menselijke werkkracht, mentaal als fysiek.
Dat is de reden waarom de overheid nooit dezelfde evolutie heeft doorgemaakt als de privé wat betreft automatisering, digitalisering, globalisering, ... met als reden "dan zijn die mensen werkloos".
Dat is ook de reden waarom de overheid zo gul is met verlofdagen en extra feestdagen en met deeltijdse betrekkingen die als full-time worden voorgesteld en betaald.
Wij kunnen dat ook zien aan de vervroegde- en bruggepensioneerden, de werkloosheid (ik heb het niet alleen over de vergoede sukkelaars), de mensen die zich verstopt hebben op de ziekenkas of ambtenarij, sociale/gesubsidieerde tewerkstelling etc.
Op dit moment lopen er 10.000den mensen rond die reeds te horen gekregen hebben dat ze de volgende maanden of jaren werkloos zullen worden.
De echte werkloosheid bedraagt ongeveer 35% en jaar na jaar zal dat groeien.

Laatst gewijzigd door demonen : 6 november 2016 om 18:24.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 21:30   #150
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die puntlasser van toen, zou nu misschien ook ingenieur of dokter zijn. Ik zie het verband niet goed tussen een 14-jarige puntlasser, eind van de jaren vijftig, en beperkte capaciteiten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 22:36   #151
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die puntlasser van toen, zou nu misschien ook ingenieur of dokter zijn. Ik zie het verband niet goed tussen een 14-jarige puntlasser, eind van de jaren vijftig, en beperkte capaciteiten.
Mja,toen ik destijds begon te werken,kreeg ik als minderjarige nog niet eens de helft van wat een meerderjarige verdiende voor exact dezelfde job...

Dat zal dus die boter wezen waar wij met ons achterste destijds invielen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 23:02   #152
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nog een obeeske van de huidige generatie die niet weet wat werken is ontbrak natuurlijk in deze topic.
Allez, de bompa spreekt weer.

De generatie met de korste carrieres (32 jaar), de hoogste privileges, de grootste schulden (staatsschuld) gaat ons, de generatie na hun, die hun vuiligheid mogen opkuisen, er van beschuldigen "lui" te zijn ?

Schaam u. Uw generatie heeft op absoluut onverantwoorde wijze de staatskas kaal geplukt en stuurt nu de rekening door naar een ander.

Laatst gewijzigd door Tavek : 6 november 2016 om 23:04.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 23:05   #153
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mja,toen ik destijds begon te werken,kreeg ik als minderjarige nog niet eens de helft van wat een meerderjarige verdiende voor exact dezelfde job...

Dat zal dus die boter wezen waar wij met ons achterste destijds invielen...
dpg beweert toch anders. Jongeren verdienen evenveel als ouderen in dezelfde job !
Oud 6 november 2016, 23:06   #154
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
fastfood, videospelletjes en hun eigen bed niet opmaken in 't mama hotel.
Men zou voor minder vet worden. Wat wil je?
Ze zijn te druk met het opmaken van uw bed, en u regelmatig eens te verleggen zodat ge geen doorligwondes krijgt.
Oud 6 november 2016, 23:06   #155
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Janneke gedaan.
Zijn de argumenten op ?
Oud 6 november 2016, 23:13   #156
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Luxe. Materiele luxe bedoel je.

De druk op jongeren om te presteren is nog nooit zo hoog geweest. De reden: voor de boomers was een A3 diploma reeds voldoende om een job te vinden. Voor de huidige generatie is een bachelor het absolute minimum. Mijn vader had enkel dus een A3 diploma (op 17 jaar beginnen te werken) en heeft zich opgewerkt. Voor zijn job werd nu een masterdiploma gevraagd. Om maar te zeggen dat het voor jongeren heel wat moeilijker is intrede te maken in de arbeidsmarkt.

Getuige ook de epedimie van depressies, burn outs, zelfmoorden en zelfverminkingen. Ja, de huidige generatie is met hun gat in de boter gevallen....newsflash: materiele luxe is niks waard als je dat niet kan vertalen naar zorgeloosheid en hoop. Mijn vader eind jaren 60 had geen probleem met het vinden van werk. Hij had werk om uit te kiezen. Huizen kosten twee keer niks in vergelijking met het verdiende salaris, en ook tufkes en autos waren reeds betaalbaar voor jan met de pet.

Ja, er waren geen PC's, geen Iphones en geen citytrips. Maar er was ook geen tekort aan jobs, geen overmatig hoge eisen aan jongeren, geen peperdure woningen, geen burn outs, geen depressies,....

Jullie hebben het verdomd gemakkelijk gehad.
Oud 6 november 2016, 23:20   #157
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen konden toen ook gewoon gaan studeren, maar de motivatie en de nood was veel minder. Mijn ma is gaan studeren en is gestopt om te gaan werken. Ze wou geld verdienen. Mijn tante idem dito. Mijn nonk is arts geworden.

De dag van vandaag stop je niet meer zo eenvouwig met studeren. Of je wilt graag gaan doppen.

Mijn schoonvader vertelde toen eenvoudig dat zijn broer een brommer kreeg als hij mee in de familiezaak kwam werken ipv een studie aan te vatten. Studeren was bijlange niet zo belangrijk als nu.
Oud 6 november 2016, 23:41   #158
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ouders zijn boomers.
Nu ,ja,u haat uw ouders dan,zij zijn immers verantwoordelijk...

Zij en zij alleen ,en ik een beetje ook volgens u...

En uiteraard al de anderen van diezelfde generatie....

Onheil zal over ons neder dwalen.....

Wij zijn de oorzaak,nou dank je wel voor de conclusie,het is je vergeven weet je...
Oud 6 november 2016, 23:46   #159
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luxe. Materiele luxe bedoel je.

De druk op jongeren om te presteren is nog nooit zo hoog geweest. De reden: voor de boomers was een A3 diploma reeds voldoende om een job te vinden. Voor de huidige generatie is een bachelor het absolute minimum. Mijn vader had enkel dus een A3 diploma (op 17 jaar beginnen te werken) en heeft zich opgewerkt. Voor zijn job werd nu een masterdiploma gevraagd. Om maar te zeggen dat het voor jongeren heel wat moeilijker is intrede te maken in de arbeidsmarkt.

Getuige ook de epedimie van depressies, burn outs, zelfmoorden en zelfverminkingen. Ja, de huidige generatie is met hun gat in de boter gevallen....newsflash: materiele luxe is niks waard als je dat niet kan vertalen naar zorgeloosheid en hoop. Mijn vader eind jaren 60 had geen probleem met het vinden van werk. Hij had werk om uit te kiezen. Huizen kosten twee keer niks in vergelijking met het verdiende salaris, en ook tufkes en autos waren reeds betaalbaar voor jan met de pet.

Ja, er waren geen PC's, geen Iphones en geen citytrips. Maar er was ook geen tekort aan jobs, geen overmatig hoge eisen aan jongeren, geen peperdure woningen, geen burn outs, geen depressies,....

Jullie hebben het verdomd gemakkelijk gehad.
Is het écht,mijn eerste maandloon destijds was 8257 belgische frankskes per maand anno 1972....

En lenen om een huis te kopen destijds mijn beste...14 % ,hoevéél staat dit nu ook alweer....

Er waren zelfs géén badkamers destijds mijn beste,enkel een zinken teil en een moor met kokend water om desgewenst bij te vullen,en vooral niet reclameren als het opeens te heet werd...

Gij zijt van de verwende brigade,een hopeloos geval dus,en dat is de fout die wij babyboomers hebben gemaakt....

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 november 2016 om 23:53.
Oud 7 november 2016, 00:00   #160
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dpg beweert toch anders. Jongeren verdienen evenveel als ouderen in dezelfde job !
U laat hier zien dat u er de botten van kent mijn beste,zijn uw oogkleppen écht zo groot,tja blijkbaar wel,anders had u wél beter geweten en vooral gezwegen alvorens te posten.....

Ik weet van waar ik kom,wat ik kreeg,en vooral wat een ander kreeg voor krek hetzelfde werk ...

Héél anders dan de huidige tijden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be