![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zou voor minder vet worden. Wat wil je?
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor uw nieuwjaar kreeg je een uitgedroogd marsepeinen varkentje dat niet verkocht was geraakt met Sint-Niklaas.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me de overgang van de 45 u week naar de 40 u week.
De 45 u week: alle arbeiders gingen de zaterdagvoormiddag gewoon werken. Mijn eerste vakantiejob als 14-jarig manneke: hard labeur voor 20 fr per uur. Idem toen ik 15 j was. Maar als 16-jarige die iets of wat kon lezen en schrijven: een bureau-jobke. Ik zal maar niet zeggen wat de oudere en echte secretaresses met me uitspookten. Gans de humaniora: ook naar school de zaterdagvoormiddag. Mijn cadeau voor mijn plechtige communie: een grote nieuwe fiets. Om naar 't school te rijden. 't Was nog ene zonder vitessen ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik hem vertelde dat toen ik zo oud was als hij ik een stukje kletskoord had en twee kapotte marebollen om mee te spelen. Hij moest lachen, hij geloofde dat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En er is steeds minder behoefte aan menselijke werkkracht, mentaal als fysiek. Dat is de reden waarom de overheid nooit dezelfde evolutie heeft doorgemaakt als de privé wat betreft automatisering, digitalisering, globalisering, ... met als reden "dan zijn die mensen werkloos". Dat is ook de reden waarom de overheid zo gul is met verlofdagen en extra feestdagen en met deeltijdse betrekkingen die als full-time worden voorgesteld en betaald. Wij kunnen dat ook zien aan de vervroegde- en bruggepensioneerden, de werkloosheid (ik heb het niet alleen over de vergoede sukkelaars), de mensen die zich verstopt hebben op de ziekenkas of ambtenarij, sociale/gesubsidieerde tewerkstelling etc. Op dit moment lopen er 10.000den mensen rond die reeds te horen gekregen hebben dat ze de volgende maanden of jaren werkloos zullen worden. De echte werkloosheid bedraagt ongeveer 35% en jaar na jaar zal dat groeien. Laatst gewijzigd door demonen : 6 november 2016 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal dus die boter wezen waar wij met ons achterste destijds invielen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De generatie met de korste carrieres (32 jaar), de hoogste privileges, de grootste schulden (staatsschuld) gaat ons, de generatie na hun, die hun vuiligheid mogen opkuisen, er van beschuldigen "lui" te zijn ? Schaam u. Uw generatie heeft op absoluut onverantwoorde wijze de staatskas kaal geplukt en stuurt nu de rekening door naar een ander. Laatst gewijzigd door Tavek : 6 november 2016 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() dpg beweert toch anders. Jongeren verdienen evenveel als ouderen in dezelfde job !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De druk op jongeren om te presteren is nog nooit zo hoog geweest. De reden: voor de boomers was een A3 diploma reeds voldoende om een job te vinden. Voor de huidige generatie is een bachelor het absolute minimum. Mijn vader had enkel dus een A3 diploma (op 17 jaar beginnen te werken) en heeft zich opgewerkt. Voor zijn job werd nu een masterdiploma gevraagd. Om maar te zeggen dat het voor jongeren heel wat moeilijker is intrede te maken in de arbeidsmarkt. Getuige ook de epedimie van depressies, burn outs, zelfmoorden en zelfverminkingen. Ja, de huidige generatie is met hun gat in de boter gevallen....newsflash: materiele luxe is niks waard als je dat niet kan vertalen naar zorgeloosheid en hoop. Mijn vader eind jaren 60 had geen probleem met het vinden van werk. Hij had werk om uit te kiezen. Huizen kosten twee keer niks in vergelijking met het verdiende salaris, en ook tufkes en autos waren reeds betaalbaar voor jan met de pet. Ja, er waren geen PC's, geen Iphones en geen citytrips. Maar er was ook geen tekort aan jobs, geen overmatig hoge eisen aan jongeren, geen peperdure woningen, geen burn outs, geen depressies,.... Jullie hebben het verdomd gemakkelijk gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dag van vandaag stop je niet meer zo eenvouwig met studeren. Of je wilt graag gaan doppen. Mijn schoonvader vertelde toen eenvoudig dat zijn broer een brommer kreeg als hij mee in de familiezaak kwam werken ipv een studie aan te vatten. Studeren was bijlange niet zo belangrijk als nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ,ja,u haat uw ouders dan,zij zijn immers verantwoordelijk...
Zij en zij alleen ,en ik een beetje ook volgens u... En uiteraard al de anderen van diezelfde generatie.... Onheil zal over ons neder dwalen..... Wij zijn de oorzaak,nou dank je wel voor de conclusie,het is je vergeven weet je... |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En lenen om een huis te kopen destijds mijn beste...14 % ,hoevéél staat dit nu ook alweer.... Er waren zelfs géén badkamers destijds mijn beste,enkel een zinken teil en een moor met kokend water om desgewenst bij te vullen,en vooral niet reclameren als het opeens te heet werd... Gij zijt van de verwende brigade,een hopeloos geval dus,en dat is de fout die wij babyboomers hebben gemaakt.... Laatst gewijzigd door Svennies : 6 november 2016 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet van waar ik kom,wat ik kreeg,en vooral wat een ander kreeg voor krek hetzelfde werk ... Héél anders dan de huidige tijden |
|
![]() |
![]() |