![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij ook trouwens, ballekes. ![]()
![]() |
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe niet anders. Hoge pay als er cure is. No pay als er geen cure is. Groot voordeel : mijn advocaat zal niet procederen als de kans op winnen niet meer dan reëel is. Er is hier vrijheid van contracteren hé. En een mondeling contract is ook een contract. Ik werk al jaren zo Laatst gewijzigd door Pericles : 8 november 2016 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken een advocaat die alle invorderingen van facturen zo regelt voor een zelfstandige. 't is er ene met een groot bakkes en veel show, en hij recupereert relatief veel openstaande schulden. Voor de twee partijen goed dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een incassobureau dus. Daar is dat wel toegelaten dacht ik.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mogelijk om een deel van de vergoeding te laten afhangen van de bereikte "cure". Het is echter verboden voor advocaten om de vergoeding volledig te laten afhangen van het bereikte resultaat. Art. 446ter Gerechtelijk Wetboek: De advocaten begroten hun ereloon met de bescheidenheid die van hun functie moet worden verwacht. Een beding daaromtrent dat uitsluitend verbonden is aan de uitslag van het geschil, is verboden. En in de Codex Deontologie voor advocaten: Afdeling X.3.3. - Pactum de quota litis Art. X.3.3.1. De advocaat mag zijn honorarium niet vaststellen op basis van een "pactum de quota litis". Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 november 2016 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja als de kans op winnen klein is zal hij dat zeggen. Het is een jeugdvriend.
Maar ik ken wel 10 advokaten die no cure no pay werken. Het is dat aanvaarden of naar iemand anders gaan, er zijn er genoeg . Het heeft ook zo zijn voordelen voor hen. De "pay" is goed als de "cure" goed is. ![]() Aan andere spelletjes doe ik niet mee. Ik ben niet gek. Anders kan men je om het even wat wijsmaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Incassobureau's mogen dit, advocaten echter niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bewijst het feit dat veel horecazaken in het zwart werken dat zwartwerk toegelaten is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wat het is. Er zijn er genoeg. Ik ben er zeker van dat het gros zo werk want anders komen ze niet aan de bak. Waarom zou het trouwens niet mogen? Een advokaat mag zelfs gratis werken als hij dat wil. Laatst gewijzigd door Pericles : 8 november 2016 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Newsmonkey Laatst gewijzigd door Jakko : 8 november 2016 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eenmanskantoortjes misschien. Grotere kantoren werken quasi altijd met een vast uurloon (eventueel aanpasbaar aan de moeilijkheid van de zaak) en kunnen hoe dan ook niet riskeren indien zoiets aan het licht komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn advokaat leidt een kantoor met 7 andere advokaten onder zich. Maar een contract tegen 1 euro per uur + fee in geval van gunstig resultaat mag wel dan? ![]() Ik weet in ieder geval dat in Nederland na cure no pay de regel is. En ik heb de indruk, eerlijk gezegd, dat dat hier ook zo is. Doe anders maar je boeken toe als,advokaat. Je gaat alleen nog maar een paar gekken aantrekken. ![]() Iedereen werkt zo. Wie gaat trouwens bepalen hoeveel uren je precies voor iemand gewerkt hebt. Dat kan 0 uren zijn, nietwaar? ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 8 november 2016 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hem vroeger honderden zaken bezorgd , als makelaar. Wel, hij werkt voor mij gratis als dat moet. Is dat ook verboden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behoudens de wettelijke uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld degene die ik hierboven heb geciteerd.
Citaat:
Het zou natuurlijk wel erg grappig (en hypocriet) zijn moest een advocate van 'progress lawyers network' zich bezondigen aan no cure no pay-erelonen en nu dus volledig bot vangen ![]() Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 november 2016 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De praktijk is anders. Je kan ook principieel failliet gaan natuurlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |