Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2016, 22:49   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gezond verstand is niet aan U besteed.
Bron ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 22:50   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar ontkent niemand dat er 1 miljoen Belgen een alcoholprobleem hebben. Als corporaties eraan verdienen mogen zelfs de maatschappelijk schadelijkste drugs legaal zijn. Volksgezondheid is dan niet meer zo van belang.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 00:48   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uw indruk is maar half correct. Uiteindelijk kopen die gewoon aan in de Colruyt of de Macro om dan in't zwart met 300% winst te verkopen.

Ergo, de BTW is wel betaald bij de eerste aankoop.
Die indruk heb ik toch ook.

Maar ze moeten nog een ander kanaal hebben die hun bevoorraad en wellicht zonder btw.
Oud 9 november 2016, 08:02   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
Uw schrijfsels hier op't forum.
Oud 9 november 2016, 08:05   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Maar ze moeten nog een ander kanaal hebben die hun bevoorraad en wellicht zonder btw.
Neen, waarom? Een blikje Carapils verkopen aan €2,5 terwijl het in de Colruyt €0.66 inclusief BTW is... Dan gaat die € 0.14 de zorg niet meer zijn
Oud 9 november 2016, 10:04   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw schrijfsels hier op't forum.
Bedankt voor jouw feedback. Uit welke van mijn schrijfsels maak jij op dat gezond verstand niet aan mij besteed zou zijn ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 9 november 2016, 10:07   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Iedereen kan aan dezelfde prijs aankopen in de Colruyt met een extra korting kaart. Als je tips weet hoe je goedkoper aan nachtwinkelmateriaal kan geraken hoor ik het graag. Je kan gaan shoppen in Nederland maar daar ontsnap je nooit aan BTW en kan je geen Carapils krijgen.

Oud 9 november 2016, 10:17   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Blijkbaar ontkent niemand dat er 1 miljoen Belgen een alcoholprobleem hebben. Als corporaties eraan verdienen mogen zelfs de maatschappelijk schadelijkste drugs legaal zijn. Volksgezondheid is dan niet meer zo van belang.
Ik denk dat er flink gelachen wordt met die stelling.

Alles hangt er maar van af wat je bedoelt met een alcoholprobleem.

Als je iedere avond twee zware bieren binnen kapt (oud grapje: mijn moeder gaat altijd naar bed met een Trappist ...), en af en toe 's middags een glas wijn als aperitief en een glas wijn bij het eten, dan zijt ge volgens sommigen al een groot probleem.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 13:52   #29
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Als je iedere avond twee zware bieren binnen kapt (oud grapje: mijn moeder gaat altijd naar bed met een Trappist ...), en af en toe 's middags een glas wijn als aperitief en een glas wijn bij het eten, dan zijt ge volgens sommigen al een groot probleem.

.
Ontkenning is de eerste fase

Het gaat trouwens niet alleen om verslaving hé, maar ook op het verhoogd risico op kanker.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 13:59   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Volgens een bepaald forummer was ik al een stiekeme drinker en alcoholicus omdat ik 's avonds eens een biertje of een wijntje drink. Alle gevoel voor proportie is verloren in deze discussie.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 14:29   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Volgens een bepaald forummer was ik al een stiekeme drinker en alcoholicus omdat ik 's avonds eens een biertje of een wijntje drink. Alle gevoel voor proportie is verloren in deze discussie.
Ik zou zeggen geniet ervan...er is een verschil tussen sociale drinkers, problematische drinkers en aan alcohol verslaafd zijn.
Onder sociale drinkers zitten mensen die iedere dag wel een glas drinken, of meer, maar dat onder controle hebben, niets mis mee dus.
Dat gezaag over" je krijgt er kanker van" luister ik niet meer, het ene moment is het goed voor je hart dat glas rode wijn, het andere moment val je zowat dood.
Geniet maar met mate is een goed motto.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 14:32   #32
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik zou zeggen geniet ervan...er is een verschil tussen sociale drinkers, problematische drinkers en aan alcohol verslaafd zijn.
Onder sociale drinkers zitten mensen die iedere dag wel een glas drinken, of meer, maar dat onder controle hebben, niets mis mee dus.
Dat gezaag over" je krijgt er kanker van" luister ik niet meer, het ene moment is het goed voor je hart dat glas rode wijn, het andere moment val je zowat dood.
Geniet maar met mate is een goed motto.
Ik heb kanker gehad. Het laatste dat ik wil, is me constant angst laten aanpraten op basis van labotests, waarbij ratten het equivalent te drinken krijgen van de dagproductie van de Stella in Leuven.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 9 november 2016 om 14:32.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 14:37   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:

Kan iemand mij een logische verklaring geven van waarom de dame in kwestie zijnde, M. De Block, deze domme uitspraken doet?

Langs alle kanten zie je acties verschijnen die de mensen wil behoeden voor drank- en rook'misbruik', drugsmisbruik en dan dit.

Ok, ok het zal om de lege staatskas te spijzen zijn waarschijnlijk.

Zoals ik al eerder schreef zouden die nachtwinkeltjes moeten verboden worden daar ze niet thuishoren in het straatbeeld.

Het zijn gewoon 'slim' opgezette verzamelpunten voor wie weet wat.

Wie gaat daar iets kopen, de één of andere onnozele die zijn sigaretjes/bier/drugs vergeten is?

Aan mij zullen die geen bal verdienen, ik heb geen boodschap aan waterpijpen.

Aan de kust zijn er gemeenten waar men in bepaalde straten al meer dan 6 �* 7 van dat soort winkeltjes kan vinden.

Weer maar eens de inwijkelingen voordelen geven?
Degene die denkt dat ie de alcoholproblemen kan oplossen door de verkoop te verbieden in tankstations of in nachtwinkels moet zich dringend laten nakijken.

In een niet zo ver verleden waren er geen nachtwinkels en veel minder tankstations waar je drank kon kopen, toch waren er alcohollisten.

Degene die wil drinken ...

Of is de volgende stap de drooglegging?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 14:43   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Geen probleem schoof, geen probleem.

Ik heb er gekend die dronken tot ze neervielen, geen probleem.

Alcohol is nooit een probleem.

Alle dagen heel de dag door drinken, (het is maar wijn, voor de gezondheid...), geen enkel probleem.
Oud 9 november 2016, 15:12   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Degene die denkt dat ie de alcoholproblemen kan oplossen door de verkoop te verbieden in tankstations of in nachtwinkels moet zich dringend laten nakijken.
...
Dat is raar.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die beweerde dat met één maatregel, vb. die tankstations, het alcoholprobleem opgelost zou worden.

We moeten het probleem ook niet ontkennen. Niet overdrijven en niet ontkennen.

Neem nu het gevaar van roken. Werd dit opgelost door de maatregel dat men niet meer mag roken in restaurants en in cafetaria van sportclubs ?
Neen. Maar het heeft begod wel een ernstige gedragswijziging veroorzaakt.

Specifiek voor verkoop langs autostrades, vind ik dat een verkoopverbod gunstig is om impulsaankoop en impulsverbruik tegen te gaan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 november 2016, 15:18   #36
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb kanker gehad. Het laatste dat ik wil, is me constant angst laten aanpraten op basis van labotests, waarbij ratten het equivalent te drinken krijgen van de dagproductie van de Stella in Leuven.
Natuurlijk. Als iemand van een brug springt of een kogel door zijn kop jaagt is dat op eigen verantwoordelijkheid en risico. Volwassenen zouden oud en wijs genoeg moeten zijn. Dat ze allerlei ziekenhuizen belasten met hun stunts is een andere zaak, zo wordt de ziekteverzekering weer onbetaalbaar.

Ofwel moet je dan nog meer investeren in efficiente ziektezorg ofwel af en toe een junk die heel zijn omgeving uitbuit laten verrotten in de goot als voorbeeld...
Oud 10 november 2016, 16:36   #37
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik raadpleeg dikwijls de oprichtingsactes van het staatsblad uit nieuwsgierigheid.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 10:20   #38
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb toch sterk de indruk dat de staat niet te veel aan nachtwinkels verdienen.

Maar ik kan mis zijn.
Neen, u bent juist.
Hoe dikwijls zie je niet in een grootwarenhuis een uitbater van een nachtwinkel die zijn voorraad voor zijn nachtwinkel daar koopt.(2 grote platte karren in 1 keer)
Vervolgens verkoopt hij dat gewoon door in zijn nachtwinkel met grote winst.
En hoeveel belasting betaalt hij op die inkomsten?
Ik denk niet veel.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 11:02   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, u bent juist.
Hoe dikwijls zie je niet in een grootwarenhuis een uitbater van een nachtwinkel die zijn voorraad voor zijn nachtwinkel daar koopt.(2 grote platte karren in 1 keer)
Vervolgens verkoopt hij dat gewoon door in zijn nachtwinkel met grote winst.
En hoeveel belasting betaalt hij op die inkomsten?
Ik denk niet veel.
Ik heb onlangs net het omgekeerde gelezen.

Ze geven teveel aan aan de belastingen. Zo kunnen ze zwart geld witwassen !

.

Oud 11 november 2016, 11:03   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb onlangs net het omgekeerde gelezen.

Ze geven teveel aan aan de belastingen. Zo kunnen ze zwart geld witwassen !
Vertel, van waar zou dat zwart geld dan afkomstig van zijn ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be