Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2016, 09:11   #81
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ze schrijven hetgeen ik al herhaaldelijk aangehaald heb:

Gezondheid, onderwijs, research.....in dit land splitst men, elders centraliseert men.

Ze gaan dat niet graag lezen bij de NVA. Benieuwd welke uitleg de "big manitou" gaat klaar hebben als antwoord.
Vlamingen vragen samenhangende en afgeronden bevoegdheidspaketten en niet de cacafonie die ze Vlaanderen nu door de keel schuiven omdat de francofonie absoluut niet zijn macht op Vlaanderen wil loslaten...
De francofonie is steeds heel goed in het uitleggen en zichzelf ophemelen maar als het op daden en goed bestuur aankomt hebben ze de veel bescheidener en realistisch werkende Vlamingen nodig...
zij zelf zullen daarna wel de pluimen op hun franstalige hoek steken en bovendien Vlaanderen blijven beschimpen voor elke misrekening die Vlaanderen (wie niets doet doet ook niets verkeerd) begaat...

Hoe wil je dat een volk dat in een 'zichzelf verheerlijkende' bull is opgevoed zijn voeten nog op de grond houdt???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2016, 09:12   #82
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vlamingen vragen samenhangende en afgeronden bevoegdheidspaketten en niet de cacafonie die ze Vlaanderen nu door de keel schuiven omdat de francofonie absoluut niet zijn macht op Vlaanderen wil loslaten...
De francofonie is steeds heel goed in het uitleggen en zichzelf ophemelen maar als het op daden en goed bestuur aankomt hebben ze de veel bescheidener en realistisch werkende Vlamingen nodig...
zij zelf zullen daarna wel de pluimen op hun franstalige hoek steken en bovendien Vlaanderen blijven beschimpen voor elke misrekening die Vlaanderen (wie niets doet doet ook niets verkeerd) begaat...

Hoe wil je dat een volk dat in een 'zichzelf verheerlijkende' bull is opgevoed zijn voeten nog op de grond houdt???
Cacafonie...
Door de keel...

Dit is hier een politiek forum, Marie.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 november 2016 om 09:13.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2016, 09:12   #83
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Geen, ik leg op mijn boterhammen alleen haat tegen politieke volksmisleiders.
Alle franstalige politiekers tussen jouw boterham is wel wat veel, niet???
Oud 17 november 2016, 09:16   #84
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Hautain gedrag is geen bewijs van kennis.
Integendeel zelfs.
Hautain gedrag moet meestal hun onkunde camoufleren...
Oud 17 november 2016, 09:26   #85
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij mijn weten beslist de ouderraad, met gewone meerderheid, welke de 2de taal wordt.
In Wallonië wel, maar ik geloof dat in Bruxelles Nederlands als tweede taal verplicht is...
Dat wil wel niet zeggen dat die tweede taal daarom ook goed gegeven wordt en niet door vele studenten gezien wordt als zuiver tijdverlies. Als jij voor een grote groep anti-Nederlandsvoelige leerlingen les moet geven zakt het niveau van de lesgeving automatisch, ook voor de meer welwillende leerlingen...
Oud 17 november 2016, 09:26   #86
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar ligt het probleem! De Vlaamse partijen dringen reeds vele jaren en bij elke van de opeenvolgende staatshervormingen aan op het overhevelen van homogene bevoegdheidspakketten. En toch zijn er, altijd maar opnieuw Belgicistisch reagerende politici die van die bevoegdheden een onderdeel willen laten hangen op federaal niveau. Met alle gevolgen van dien voor wat betreft het concreet uitvoeren van een beleid. Het werkt doodgewoon verlammend en het betekent in de praktijk een enorm tijdverlies. De zevende (en hopelijk laatste) hervorming die er sowieso zit aan te komen moet op dat vlak in ieder geval anders.
2
Oud 17 november 2016, 09:27   #87
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Eigenlijk is het toch ongelooflijk. Dat de Amerikanen hier een eerste Europese nieuwssite moeten uit de grond stampen omdat de Europeanen daar blijkbaar nog niet zelf aan gedacht hebben.
2
Oud 17 november 2016, 21:43   #88
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hautain gedrag moet meestal hun onkunde camoufleren...

Het is zelfs meer dan dat. Het is een ziekte waarvan de slachtoffers zelf nooit bewust zijn of worden dat ze ziek zijn.
Normaal is in debat gaan met zulke mensen zinloos. Je weet bij voorbaat dat ieder overleg of debat zal eindigen op een poging tot een kleinerende scheldpartij. Sommigen hebben het geestelijk vermogen van een hond.
Vreten ze uit een of andere kom dan blijft men best uit hun omgeving want dan bijten ze. En dat volstaat meestal nog niet. Want sommige honden leven om te bijten. Ze zoeken in het rond om te bijten. Ik steek er mijn tijd niet meer in. Het is hier soms een triestige bedoening op dit forum.
De reden van mijn gedaalde activiteit moet dus niet verder gezocht worden.
Normaal houd ik mij niet op met dergelijke individuen.
Ze dus zelf opzoeken op een forum is dus te mijden.
Dus als er weerom heibel van komt is en was dit gedeeltelijk mijn schuld.
De oplossing ligt dus uitsluitend bij mij. Wegblijven van dit forum dus in de mate van het mogelijke. Waarvan akte dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be