Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2016, 12:25   #641
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Het bestaat en het is geen alleenstaand geval, dus is er geen probleem. Dat zijn uitgaven die op termijn meer opbrengen dan ze kosten en dus ook in tijden van besparingen mogelijk zijn. Het is zelfs een vorm van besparingen maar dat gaat ver boven de pamfletten logica van de vakbond.
Investeren om te besparen kennen ze in de privé al heel veel jaren.

Bij Ford (waar ik veel gewerkt heb) moest er ieder jaar 7% bespaard worden.
Dit kon door besparing op materiaal maar ook door besparing op personeel.
De besparende afdeling kreeg gedurende 1 jaar een budget, gelijk aan een jaarloon, per persoon die men uitspaarde. Dat geld kon de afdeling gebruiken voor opleidingen, automatisatie's, ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 23:12   #642
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze hebben wel geld om mensen te betalen om pakjes en post rond te dragen.
Jongen wordt nu eindelijk eens wakker, heel veel mensen gaan binnenkort op pensioen en worden niet vervangen. Er is maar één middel om de personeelsvermindering op te vangen en dat is slimmer werken.
Meer doen met dezelfde inspanning, dat heet efficiënt werken.
Maar ik moet niet wakker worden, ik ben altijd wakker.
Veel mensen gaan inderdaad binnenkort in pensioen en een plan is om die mensen dan niet te vervangen.
Maar dat gaat nog een hoop problemen met zich meebrengen?
Je hebt nu eenmaal een aantal personen nodig om een trein veilig te laten rijden en als 1 schakel uitvalt dan blijft de trein staan.
Maar u kan dat niet weten want...
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 21:05   #643
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar ik moet niet wakker worden, ik ben altijd wakker.
Veel mensen gaan inderdaad binnenkort in pensioen en een plan is om die mensen dan niet te vervangen.
Maar dat gaat nog een hoop problemen met zich meebrengen?
Je hebt nu eenmaal een aantal personen nodig om een trein veilig te laten rijden en als 1 schakel uitvalt dan blijft de trein staan.
Maar u kan dat niet weten want...
Koppen niet vervangen is niet hetzelfde als functies niet invullen.
Maar dat kunt u niet weten, tenzij u weer in de computer van uwe baas gaat neuzen tijdens zijn afwezigheid.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 09:53   #644
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Koppen niet vervangen is niet hetzelfde als functies niet invullen.
Maar dat kunt u niet weten, tenzij u weer in de computer van uwe baas gaat neuzen tijdens zijn afwezigheid.
Maar u heeft nu eenmaal koppen nodig om die functies in te vullen.
Er zijn nu eenmaal een aantal personen nodig om een trein veilig te laten rijden en als daar 1 functie tussen uit valt dan kan een trein niet veilig vertrekken en dan is het beter dat die trein niet vertrekt.
Want wie is verantwoordelijk als die trein toch vertrekt en er gebeurd daardoor een ongeval?
Gaat u rijden met een wagen die niet veilig is?
Ik niet.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 10:33   #645
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

En nog een bewijs dat het starttopic fout is: de aangekondigde staking van 24/11/2016.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...073,bs.1,d.d24

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 11 november 2016 om 10:36.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 10:37   #646
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar u heeft nu eenmaal koppen nodig om die functies in te vullen.
Er zijn nu eenmaal een aantal personen nodig om een trein veilig te laten rijden en als daar 1 functie tussen uit valt dan kan een trein niet veilig vertrekken en dan is het beter dat die trein niet vertrekt.
Want wie is verantwoordelijk als die trein toch vertrekt en er gebeurd daardoor een ongeval?
Gaat u rijden met een wagen die niet veilig is?
Ik niet.
Natuurlijk zijn er koppen nodig om treinen veilig te laten rijden.
De vraag is alleen moeten dat er zoveel zijn als nu?

Volgens de directie kan het met een pak koppen minder.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 11:05   #647
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er koppen nodig om treinen veilig te laten rijden.
De vraag is alleen moeten dat er zoveel zijn als nu?

Volgens de directie kan het met een pak koppen minder.
Er is nu eenmaal een veiligheidsprocedure die moet gevolgd worden om een trein veilig te laten rijden.
En als er daar 1 kop tussen uitvalt dan kan die trein niet veilig rijden.
Wat als ze die trein toch laten rijden en er gebeurd een ongeval, wie is daar verantwoordelijk?
Een voorbeeld : de schouwer moet de schouwing uitvoeren voordat de trein vertrekt en een remproef eerste vertrek doen aan gesleepte stellen.
Wat als er geen schouwer aanwezig is door ziekte of afwezigheid en de rangeerder doet de remproef eerste vertrek.(wat niet mag aan gesleepte stellen) En de rangeerder mag die trein ook niet schouwen.
Men laat die trein rijden en er gebeurd een ongeval doordat die trein niet tijdig kan stoppen of er gebeurd iets anders omdat er geen schouwing is uitgevoerd.
Wie is daar verantwoordelijk?
De directie zal hun verantwoordelijkheid wel intrekken met het systeem paraplu.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 11 november 2016 om 11:06.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 12:48   #648
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Er is nu eenmaal een veiligheidsprocedure die moet gevolgd worden om een trein veilig te laten rijden.
En als er daar 1 kop tussen uitvalt dan kan die trein niet veilig rijden.
Wat als ze die trein toch laten rijden en er gebeurd een ongeval, wie is daar verantwoordelijk?
Een voorbeeld : de schouwer moet de schouwing uitvoeren voordat de trein vertrekt en een remproef eerste vertrek doen aan gesleepte stellen.
Wat als er geen schouwer aanwezig is door ziekte of afwezigheid en de rangeerder doet de remproef eerste vertrek.(wat niet mag aan gesleepte stellen) En de rangeerder mag die trein ook niet schouwen.
Men laat die trein rijden en er gebeurd een ongeval doordat die trein niet tijdig kan stoppen of er gebeurd iets anders omdat er geen schouwing is uitgevoerd.
Wie is daar verantwoordelijk?
De directie zal hun verantwoordelijkheid wel intrekken met het systeem paraplu.
Procedures worden opgesteld door mensen en kunnen ook door mensen aangepast worden.

De elektronische wereld staat ter beschikking van iedereen die dat echt wilt.

Het voorbeeldje van uwe brief.

Naar Hasselt sporen, brief afgeven, wachten op antwoord terug naar uw stationneke sporen, kost ongeveer 1 dag werk.
Via de elektronische weg koste dat nog geen minuut, uwe baas moest de eerste brief toch schrijven.
De correspondent moest de brief toch lezen en beantwoorden.

Het ergst van alles is dat de weg die nu bewandelt werd, heel veel tijd kostte.

Als er zoals u een paar honderd rondlopen, kunnen ze die met één pennentrek wegsaneren en alles zal vlotter i.p.v. trager verlopen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 13:21   #649
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Procedures worden opgesteld door mensen en kunnen ook door mensen aangepast worden.

De elektronische wereld staat ter beschikking van iedereen die dat echt wilt.

Het voorbeeldje van uwe brief.

Naar Hasselt sporen, brief afgeven, wachten op antwoord terug naar uw stationneke sporen, kost ongeveer 1 dag werk.
Via de elektronische weg koste dat nog geen minuut, uwe baas moest de eerste brief toch schrijven.
De correspondent moest de brief toch lezen en beantwoorden.

Het ergst van alles is dat de weg die nu bewandelt werd, heel veel tijd kostte.

Als er zoals u een paar honderd rondlopen, kunnen ze die met één pennentrek wegsaneren en alles zal vlotter i.p.v. trager verlopen.
Voor de tigste maal: dat was op vraag van mijn baas.
Natuurlijk werkt het normaal zo niet.
Maar om terug te komen op het starttopic, nog een bewijs dat dit fout is, is het feit dat vandaag die van het leger actie voeren.
U moet nu toch duidelijk toegeven dat het starttopic volledig fout is.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...38493631,d.d2s

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 15 november 2016 om 13:50.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 17:57   #650
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ai, ai, nog een bewijs dat het starttopic volledig fout is.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...39250283,d.d2s
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 20:06   #651
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ai, ai, nog een bewijs dat het starttopic volledig fout is.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...39250283,d.d2s
Een goed en rechtvaardig plan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 10:28   #652
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ai, ai, nog een bewijs dat het starttopic volledig fout is.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...39250283,d.d2s
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een goed en rechtvaardig plan.
Ik vind het geen goed en rechtvaardig plan, maar het bewijst wel dat uw starttopic volledig fout is.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 17:36   #653
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik vind het geen goed en rechtvaardig plan, maar het bewijst wel dat uw starttopic volledig fout is.
Hoezo is die fout?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 23:50   #654
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoezo is die fout?
Dus u weet zelfs niet meer waarover u het starttopic bent begonnen.
De vakbonden gingen stoppen met alle acties en ondertussen zijn er talloze acties van verschillende vakbonden geweest.
Wat u in het starttopic schreef was dus niet de waarheid.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 07:37   #655
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dus u weet zelfs niet meer waarover u het starttopic bent begonnen.
De vakbonden gingen stoppen met alle acties en ondertussen zijn er talloze acties van verschillende vakbonden geweest.
Wat u in het starttopic schreef was dus niet de waarheid.
Een aantal dat je kan tellen is niet talloos.
De acties die gevoerd zijn kan je moeilijk acties noemen.
Dus de starttopic blijft overeind.


Yes we can,
Roger!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 09:42   #656
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een aantal dat je kan tellen is niet talloos.
De acties die gevoerd zijn kan je moeilijk acties noemen.
Dus de starttopic blijft overeind.


Yes we can,
Roger!
No, you can't.
Roger out.
Want al is er maar 1 actie van de vakbonden geweest nadat u het starttopic hebt gepost dan is uw starttopic fout.
En er staan nog acties te gebeuren dus...

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 20 november 2016 om 09:42.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 12:24   #657
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Weeral een bewijs dat het starttopic volledig fout is, het starttopic blijft dus niet overeind.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Brussel.dhtml
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 13:49   #658
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Weeral een bewijs dat het starttopic volledig fout is.
Je kunt nu toch stellen dat wat geschreven staat in het starttopic een leugen is.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...urnaal/2.47655

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2826768

De NMBS heeft geen extra treinen ingelegd.
Een beslissing van de top van de NMBS, niet van de vakbonden.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 24 november 2016 om 13:53.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 07:48   #659
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
No, you can't.
Roger out.
Want al is er maar 1 actie van de vakbonden geweest nadat u het starttopic hebt gepost dan is uw starttopic fout.
En er staan nog acties te gebeuren dus...
De Leeuw brult als een schaap.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 18:08   #660
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Leeuw brult als een schaap.
De leeuw brult als een schaap en een ander bleit als een schaap.
Maar u moet nu toch toegeven dat het starttopic volledig fout is.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be