Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw mening over het vrouwenstemrecht?
Dat moeten we behouden. 9 75,00%
Dat moeten we tijdelijk afschaffen. 3 25,00%
Dat moeten we afschaffen. 0 0%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2016, 21:42   #21
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik merk toch wel iets belangrijk op. Vrouwen stemden tegen de Brexit, tegen Trump en binnenkort ook tegen FPO in Oostenrijk. Terwijl mannen ruim voor de Brexit en Trump waren en ook FPO boven groen verkiezen.

Wat is jullie mening daarover? Is het vrouwenstemrecht een historische vergissing? Zijn vrouwen al klaar voor stemrecht? Moeten we het vrouwenstemrecht tijdelijk afschaffen tot onze beschaving gered is, of moeten we het volledig afschaffen?

Mijn mening: Er bestaan heel wat slimme vrouwen en ik zie mijn dochters even graag als mijn zoon, maar ik denk dat we vandaag op een cruciaal punt staan in de geschiedenis en tijdelijk het vrouwenstemrecht moeten herzien tot onze Westerse beschaving gered is én we het marxisme niet langer een gevaar is voor Europa.
... of tijdelijk het 'mannenstemrecht' even opschorten ?
Uit jouw uitleg moge het duidelijk zijn dat zij eerder vanuit een buikgevoel hebben gestemd...en zoiets is kunnen op zo'n 'cruciaal punt in de geschiedenis' missen als kiespijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 21:50   #22
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je weet dat ik in de verste verte geen voorstander ben van het marxisme. Maar of het nu een reden zou zijn om één helft van de mensheid het stemrecht te ontnemen omdat hun stemgedrag de andere helft niet bevalt is nu toch wel van de pot gerukt. Zelfs in het hart van de vrouwonvriendelijke islam, met name Saoudi-arabië hebben de vrouwen stemrecht
Nee nee, we vinden stemrecht heus niet zo belangrijk hoor. Wat telt is het geld (hoe meer, hoe beter) waarvoor we als zijnde het zwakke geslacht niet altijd, zeg maar meestal, zelf voor kunnen zorgen. Geef ons een degelijke vrouwenuitkering (onderhevig aan indexatie), en wij geven u onze stem. Ok,?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 november 2016 om 21:53.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2016, 01:43   #23
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee nee, we vinden stemrecht heus niet zo belangrijk hoor. Wat telt is het geld (hoe meer, hoe beter) waarvoor we als zijnde het zwakke geslacht niet altijd, zeg maar meestal, zelf voor kunnen zorgen. Geef ons een degelijke vrouwenuitkering (onderhevig aan indexatie), en wij geven u onze stem. Ok,?
Opties zat als je een luie vrouw bent.

Optie 1 =>

Optie 2 =>

Oud 17 november 2016, 06:00   #24
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je weet dat ik in de verste verte geen voorstander ben van het marxisme.
Citaat:
Maar of het nu een reden zou zijn om één helft van de mensheid het stemrecht te ontnemen omdat hun stemgedrag de andere helft niet bevalt is nu toch wel van de pot gerukt.
Zelfs in het hart van de vrouwonvriendelijke islam, met name Saoudi-arabië hebben de vrouwen stemrecht
Helemaal niet .... wat hebben vrouwen samenwonend of gehuwd met een gast van 2 paspoorten hier te stemmen???? die grap klopt toch niet?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2016, 08:08   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je kunt een half uur lang je eigen post editen. Zet een fout recht : je bent de mogelijkheid vergeten aan te zetten dat men ziet wie op wat stemde. Anders is er geen lol aan.
Oh ja : en ook ZKH Prins Laurent ontbreekt.
Inderdaad,een onverschoonbare tekortkoming....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2016, 12:09   #26
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... of tijdelijk het 'mannenstemrecht' even opschorten ?
Uit jouw uitleg moge het duidelijk zijn dat zij eerder vanuit een buikgevoel hebben gestemd...en zoiets is kunnen op zo'n 'cruciaal punt in de geschiedenis' missen als kiespijn
Onze "witte ridder"; vrouwen zijn hier in het Westen veel te verwend en lui. Ze zijn gewend alles van de "pappie" te krijgen. Zo krijg je ook heel die politiek correcte zever over discriminatie voor het minste.

Het is vooral de opvoeding van de babyboomers die de vrouwen hier rotverwend en lui heeft gemaakt.
Oud 19 november 2016, 21:58   #27
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Opties zat als je een luie vrouw bent.

Optie 1 =>

Optie 2 =>

Lui, hoe dat zo?
Oud 19 november 2016, 22:00   #28
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze "witte ridder"; vrouwen zijn hier in het Westen veel te verwend en lui. Ze zijn gewend alles van de "pappie" te krijgen. Zo krijg je ook heel die politiek correcte zever over discriminatie voor het minste.

Het is vooral de opvoeding van de babyboomers die de vrouwen hier rotverwend en lui heeft gemaakt.
Nee da's niet waar, niet alles. Zoals jij wellicht ook niet alles van je Pappie kreeg, herinner je hem nog tv verslaafde.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 november 2016 om 22:01.
Oud 20 november 2016, 04:43   #29
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
De probleemstelling blijft wel overeind : vrouwen stemmen meer links. Ze stemmen dus mee voor onze ondergang. Hoe kunnen we die schadelijke stemmen neutraliseren?
Dus je stelt voor om af te stappen van een democratie dan? Alle groepen die te links stemmen, sluiten we uit? Bovendien stelt er zich geen probleem in deze optiek: Trump is verkozen en het Brexit kamp heeft ook gewonnen (wat volgens mij dan weer het begin van het einde).

Zomaar groepen uitsluiten omdat een groot deel ervan je mening niet volgt... in een democratie... kan het nog gekker? Als ik het goed begrijp mogen enkel mannen vanaf een bepaalde leeftijd nog stemmen dan. En dan ontdek je dat daar ook een grote groep linkse stemmers in zitten...

Als je iets wilt aanpassen, dan zou dat het systeem moeten zijn. Het systeem in de US is ef'ed up met hun kiesmannen. Zelfde hier met de particratie. Echte democratie kan je beide niet echt noemen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 22:25   #30
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals gewoonlijk mis je het punt volkomen.

... en voor ge het me nog eens expliciet vraagt :
Het punt is dat vrouwen volgens die redenering hun stem meer zouden 'verdienen'
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 04:17   #31
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Ik ken de oorsprong niet van politieke correctheid maar het feit dat het zich aan het uitbreiden is, en dat het overal voor komt, is vooral te danken aan mensen die er munt uit slaan. Zowat elke uitspraak kan je wel verdraaien zodat hij kan op gevat worden als een aanval op één of andere minderheid/groepen met 'minder' rechten of dergelijke.

Het wordt gewoon dringend tijd dat we zowel de PC business als de PC personen straal negeren. Uiteraard heb je ook de white knights die met schoon vrouwkes gaan meeheulen met de intentie tot god weet welke plannen. Maar als je van Praha een white knight probeert te maken, dan weet je ofwel niet wat het woord inhoudt of dan ken je duidelijk Praha niet.

"Baby boomers are the demographic group born during the post–World War II baby boom, approximately between the years 1946 and 1964."

Dus vrouwen tussen de leeftijd van 52 en 70 -als ze nog leven- zouden PC moeten zijn volgens jou? En alles van papa dearest gekregen hebben? En dus geen stem verdienen/nog bekwaam om te stemmen/... vul zelf in.

Wat met de immense groep vrouwen tussen 18 en 51? Wat is daar je excuus?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 08:53   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lui, hoe dat zo?
Omdat je blijkbaar vindt dat je niet hoeft te werken maar toch een uitkering verdient. Ik weet niet of je het beseft, maar die uitkering wordt betaald door de andere mensen die wel werken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 12:29   #33
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Op basis van deze draad stel ik nog een poll voor:

Is Drukazz volgens jou

- Een man
- Een vrouw
Hebben trollen een geslacht?
Oud 22 november 2016, 12:51   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord met afschaffen, op voorwaarde dat huisvrouwen een uitkering van de overheid krijgen.

Hey, alles heeft z'n prijs in het leven.
En wat is het verband tussen die uitkering en stemrecht? Bent u echt zo dom als uw mening steeds weergeeft of gewoon een trol?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 12:55   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
" We" zijn dus wel louter door Allah gebrainwashte domme gansjes hoor.
En ja voor jou telt enkel geld, hoop dat je man eens meeleest!
Geld geven aan domme gansjes omdat ze graag thuis zitten en geen enkele ambitie hebben, probeer eens in pakweg Iran?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 13:57   #36
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik merk toch wel iets belangrijk op. Vrouwen stemden tegen de Brexit, tegen Trump en binnenkort ook tegen FPO in Oostenrijk. Terwijl mannen ruim voor de Brexit en Trump waren en ook FPO boven groen verkiezen.

Wat is jullie mening daarover? Is het vrouwenstemrecht een historische vergissing? Zijn vrouwen al klaar voor stemrecht? Moeten we het vrouwenstemrecht tijdelijk afschaffen tot onze beschaving gered is, of moeten we het volledig afschaffen?

Mijn mening: Er bestaan heel wat slimme vrouwen en ik zie mijn dochters even graag als mijn zoon, maar ik denk dat we vandaag op een cruciaal punt staan in de geschiedenis en tijdelijk het vrouwenstemrecht moeten herzien tot onze Westerse beschaving gered is én we het marxisme niet langer een gevaar is voor Europa.
Als 90% van de vluchtelingen en immigranten van het vrouwelijke geslacht zouden zijn. Met de leeftijd tussen de 18 en 30 jaar; dan zouden de vrouwen massaal op Trump en Brexit hebben gestemd en de mannen tegen.

Je kan om deze theorie lachen, toch is het de waarheid.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 november 2016 om 14:03.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 08:17   #37
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1 woord:

Idioot
Oud 24 november 2016, 08:23   #38
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wat is het verband tussen die uitkering en stemrecht? Bent u echt zo dom als uw mening steeds weergeeft of gewoon een trol?
Dat die profiteuze maar naar haar land gaat gaan zagen om een uitkering ! wat peis die feitelijk dat wij hier zijn melkkoeien...
Oud 24 november 2016, 08:33   #39
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat die profiteuze maar naar haar land gaat gaan zagen om een uitkering ! wat peis die feitelijk dat wij hier zijn melkkoeien...
't hier wel een Belgische site he, geen Nederlandse!
Oud 24 november 2016, 08:35   #40
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't hier wel een Belgische site he, geen Nederlandse!
ja en ? wat bedoel je daar nu mee
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be