Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2016, 00:09   #21
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op pc spelen vind ik niet goed.

Console vind ik veel beter.
2

Een pc is soms een gedoe om te spelen, een controller ligt véél gemakkelijker in de hand dan een toetsenbord.

Niet voor alle spellen uiteraard, maar toch voor veel. Diablo III bv., toch een paradepaardje van de PC wereld, speelt een stuk vlotter op PS4.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 00:09   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
PS4.

Allemaal persoonlijk uiteraard, maar de PS4 heeft m.i. een betere controller en betere games.

Wat betreft 4K, dat is nog lang niet ingeburgerd. Blu-ray is er nog om een serieuze tijd te blijven.
Blu ray is ook al passe.

DVD en Blurays lopen fors achteruit in veroopsvolumes. Streaming en on-demand hebben het volledig vervangen.

Waarom een 15 euro bluray kopen als je het ofwel in 4K kan streamen voor bijna niks (netflix) of huren voor 4-5 euro ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 00:10   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
2

Een pc is soms een gedoe om te spelen, een controller ligt véél gemakkelijker in de hand dan een toetsenbord.

Niet voor alle spellen uiteraard, maar toch voor veel. Diablo III bv., toch een paradepaardje van de PC wereld, speelt een stuk vlotter op PS4.
De dualshock werkt nochtans perfect op mijn pc

Voor bepaalde gernes is het het handiger. Ik speel Wichter 3 dus met controller.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 00:23   #24
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
PS4.

Allemaal persoonlijk uiteraard, maar de PS4 heeft m.i. een betere controller en betere games.

Wat betreft 4K, dat is nog lang niet ingeburgerd. Blu-ray is er nog om een serieuze tijd te blijven.
Ja, maar mijn volgende aankoop is een UHD tv. Ik weet dat ps4 pro zijn graphics upscaled naar 4K, maar heeft hij daarom een 4K blu ray speler? Neen dat denk ik niet.
Wel stom, een toestel hebben dat games upscaled naar 4K maar geen UHD blu ray kan afspelen? Ik kan me vergissen, maar zo begreep ik dat toch.

De Playstation is wel "beter" qua gaming, maar ik koop dat ook als DVD speler. Dan ben ik beter af bij Xbox.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 00:23   #25
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Blu ray is ook al passe.

DVD en Blurays lopen fors achteruit in veroopsvolumes. Streaming en on-demand hebben het volledig vervangen.

Waarom een 15 euro bluray kopen als je het ofwel in 4K kan streamen voor bijna niks (netflix) of huren voor 4-5 euro ?
Kopen ?

De bibliotheek is een steenworp ver, massa's keuze qua films en gratis mee te nemen.

Ik hoef die dingen heus niet op mijn harde schijf te hebben, daar houd ik me niet mee bezig.
Oud 22 november 2016, 00:25   #26
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Blu ray is ook al passe.

Verzamelaars zijn daar niets mee.
Oud 22 november 2016, 00:32   #27
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dualshock werkt nochtans perfect op mijn pc

Voor bepaalde gernes is het het handiger. Ik speel Wichter 3 dus met controller.
Moet je nog eens, bovenop je dure power pc, investeren in een deftige controller. Het houdt niet op.

De grote reden reden van het succes van consoles is:

- goedkoper
- goede controller
- gebruiksvriendelijker
- automatische updates
- plug & play
- eerlijker qua mulitplayer (iedereen heeft hetzelfde toestel)
- geen oneindig fijn tunen van software en hardware
- te spelen vanuit je luie zetel op een groot tv-scherm
- gezelliger om te spelen met vrienden

Framerate ? Die mag je gerust hebben. Met de komst van de PS4 pro wordt de afstand tussen PC en console trouwens eens te meer een stuk kleiner. The Last of Us is probleemloos speelbaar in 60 fps.
Oud 22 november 2016, 01:04   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Wel wel, ze hebben allemaal de beste (snelste) 'joysticks'. LOLOLOL

https://www.youtube.com/watch?v=fAJMwDUKrps

https://www.youtube.com/watch?v=wQCaNdrN4ro

https://www.youtube.com/watch?v=xs5HYA4-4FE

LOL
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 08:59   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja dat is een beetje "onzin". Vroeger had je de PS3 die inderdaad een andere architectuur had waardoor ze veel konden optimaliseren. Men kon veel dichter op de hardware programmeren, so to speak.

De huidige PS4 en Xbox zijn AMD x86 APU's, identiek aan hun (reeds voorbijgestreefde) PC varianten. De Xbox one werkt met DirextX 11 en 12, de PS4 met OpenGL (ben niet zeker van dat laatste).

The Witcher 3 aan sub 30 FPS op een PS4 is om ziek van te worden als je 60+ fps gewend bent. Zet op uw pc maar eens de lock op 30 fps...ik word er letterlijk misselijk van.

En dan allemaal die rare resoluties. Geen 1080 p, maar 970p in veel titels.
Ik game niet meer op pc. Altijd maar nieuwe videokaarten en procesoren kopen. De kwaliteit op een ps4 is meer dan genoeg en je ziet het verschil niet. Op grafisch vlak is het sinds de ps3 en de 360 meer dan goed genoeg voor mij. Al dat gedoe over framerate etc is enkel maar om de boekskes te doen verkopen. The Witcher is trouwens een verschrikkelijk vervelend game.

UHD tv is ook weer bucht om nieuwe tv's te verkopen. Blu ray is nog niet eens doorgebroken.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 november 2016 om 09:01.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 09:11   #30
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

UHD tv is ook weer bucht om nieuwe tv's te verkopen. Blu ray is nog niet eens doorgebroken.
Hola zeker? Al eens een UHD tv naast een gewone HD tv gezet?
Ga eens kijken in de mediamarkt.

Ik vraag mij alleen af, wat is het nut van een gebogen scherm? Is dat voor lichtinval te vermijden of voor de 3D effecten?
Ik wacht eigenlijk vol ongeduld op de 3D tv's zonder brilleke. Zoals de Nintento 3DS, daar heb je geen bril nodig om 3D te spelen. Waarom dat wegblijft op de grote schermen is mij de vraag.

EDIT: en blu ray is al jaren doorgebroken, nu is het UHD blu ray.
En op die UHD blu ray spelers kan je nog altijd de allereerste DVD's afspelen.

Laatst gewijzigd door Peche : 22 november 2016 om 09:14.
Oud 22 november 2016, 09:33   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hola zeker? Al eens een UHD tv naast een gewone HD tv gezet?
Ga eens kijken in de mediamarkt.

Ik vraag mij alleen af, wat is het nut van een gebogen scherm? Is dat voor lichtinval te vermijden of voor de 3D effecten?
Ik wacht eigenlijk vol ongeduld op de 3D tv's zonder brilleke. Zoals de Nintento 3DS, daar heb je geen bril nodig om 3D te spelen. Waarom dat wegblijft op de grote schermen is mij de vraag.

EDIT: en blu ray is al jaren doorgebroken, nu is het UHD blu ray.
En op die UHD blu ray spelers kan je nog altijd de allereerste DVD's afspelen.
De standaard voor tv uitzendingen is nog altijd 720p. De meeste films en series zijn in Belgie zelfs niet op BR beschikbaar.

Bovendien is het bronmateriaal dikwijls zo slecht dat er bijna geen verschil is tussen dvd en br.

Last but not least: je ziet het verschil pas als je de pixels kan zien. Als je dus op 3m afstand zit zal een uhd enkel verschil geven bij een 80 inch scherm of zo.
Oud 22 november 2016, 09:44   #32
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
De standaard voor tv uitzendingen is nog altijd 720p. De meeste films en series zijn in Belgie zelfs niet op BR beschikbaar.

Bovendien is het bronmateriaal dikwijls zo slecht dat er bijna geen verschil is tussen dvd en br.

Last but not least: je ziet het verschil pas als je de pixels kan zien. Als je dus op 3m afstand zit zal een uhd enkel verschil geven bij een 80 inch scherm of zo.
Wel ik ben gaan kijken in de mediamarkt. Ik vind het verschil significant. Ik laat ze nog wat zakken in prijs. Bij mij moet dat een 200hz zijn. Ik kan nu al ene kopen, maar dan is dat 50Hz en waarom koop je dan UHD he?

Ik verzamel films en kijk veel films. Daarom is zo'n UHD blu ray voor mij wel een goed geschenk. Het verschil is significant.
Het is een kwestie van tijd dat je digicorder ook 4K afspeelt.

Echt, ga maar eens kijken in de mediamarkt, je zal direct zien aan de kleuren van een UHD dat het veel scherper is.
Oud 22 november 2016, 09:54   #33
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ik ben gaan kijken in de mediamarkt. Ik vind het verschil significant. Ik laat ze nog wat zakken in prijs. Bij mij moet dat een 200hz zijn. Ik kan nu al ene kopen, maar dan is dat 50Hz en waarom koop je dan UHD he?

Ik verzamel films en kijk veel films. Daarom is zo'n UHD blu ray voor mij wel een goed geschenk. Het verschil is significant.

Echt, ga maar eens kijken in de mediamarkt, je zal direct zien aan de kleuren van een UHD dat het veel scherper is.
Y
Oud 22 november 2016, 10:01   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als er een verschil in kleur is dan betekent het dat ze bij Mediamarkt zitten foefelen hebben. Scherper zal wel, maar enkel als de bron UHD is en je er met je neus opstaat.

Zet een HD en UHD van 55inch naast mekaar, ga op 3 meter afstand zitten, speel dezelfde film en je ziet geen verschil.

ps. hogere frequentie is wel aan te raden, maar kijk goed of het échte frequentie is. Alle fabrikanten zitten met die hz-specificatie te knoeien.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 november 2016 om 10:02.
Oud 22 november 2016, 10:03   #35
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er een verschil in kleur is dan betekent het dat ze bij Mediamarkt zitten foefelen hebben. Scherper zal wel, maar enkel als de bron UHD is en je er met je neus opstaat.

Zet een HD en UHD van 55inch naast mekaar, ga op 3 meter afstand zitten, speel dezelfde film en je ziet geen verschil.
Je ziet dat verschil wel. Maar dan moet je wel UHD afspelen op die UHD tv he.
Dat is niet enkel in kleur, maar ook in diepte. Verre afstanden op het scherm kan full HD niet zo zuiver naar buiten dragen dan UHD.

Het verschil is significant, dichtbij en ver. Ga maar eens naar de mediamarkt kijken van ver en dicht
Oud 22 november 2016, 10:10   #36
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Als het voor bluray's af te spelen is, beter een standalone speler. Ik herinner me nog van m'n ps3 dat die, zelf bij een film, af en toe kon staan blazen gelijk zot.
Persoonlijk stoorde mij dat enorm op stille stukken van films.
Alle films nu via streaming, of combinatie NAS + Mediaspeler.

Verder, als het voor games is, PS4. Heb een goeie gamepc staan, maar PS4 heeft wel een deel leuke exclusives.
Gebogen schermen zijn bullshit. En ik zou toch ook eens kijken naar oled schermen (momenteel nog bug met ps4, maar er is een workaround en patch onderweg 't schijnt).
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 10:12   #37
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als het voor bluray's af te spelen is, beter een standalone speler. Ik herinner me nog van m'n ps3 dat die, zelf bij een film, af en toe kon staan blazen gelijk zot.

Verder, als het voor games is, PS4. Heb een goeie gamepc staan, maar PS4 heeft wel een deel leuke exclusives.
Gebogen schermen zijn bullshit. En ik zou toch ook eens kijken naar oled schermen (momenteel nog bug met ps4, maar er is een workaround en patch onderweg 't schijnt).
Xbox one S heeft dat probleem niet. Echt muisstil.

Waarom is zo'n gebogen scherm bullshit? Wat is het nut daar überhaupt van? Weerkaatsing voorkomen?
Oud 22 november 2016, 10:22   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht

Ik vind de BR spelers van de PS3 en 4 veel beter dan de standalone en Oled is nog vreselijk duur en gaat dat blijven zolang LG het monopolie heeft.
Oud 22 november 2016, 10:23   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Xbox one S heeft dat probleem niet. Echt muisstil.

Waarom is zo'n gebogen scherm bullshit? Wat is het nut daar überhaupt van? Weerkaatsing voorkomen?
Bioscoopscherm imiteren dacht ik?
Oud 22 november 2016, 11:11   #40
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind de BR spelers van de PS3 en 4 veel beter dan de standalone en Oled is nog vreselijk duur en gaat dat blijven zolang LG het monopolie heeft.
Zal aan de PS3 gelegen hebben, maar wat een pokkeherrie maakte dat ding.
Standalone geen ervaring mee, heb toen een bluraydrive in mijn htpc gestoken.
Ik denk als UHD bluray een vereiste is, de xbox one s misschien wel de beste aankoop is.
En oled is idd nog duur, maar een 55" is nu toch te vinden voor zo'n €2000. ik begin het toch te overwegen voor onze volgende TV-aankoop.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be