![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een pc is soms een gedoe om te spelen, een controller ligt véél gemakkelijker in de hand dan een toetsenbord. Niet voor alle spellen uiteraard, maar toch voor veel. Diablo III bv., toch een paradepaardje van de PC wereld, speelt een stuk vlotter op PS4. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DVD en Blurays lopen fors achteruit in veroopsvolumes. Streaming en on-demand hebben het volledig vervangen. Waarom een 15 euro bluray kopen als je het ofwel in 4K kan streamen voor bijna niks (netflix) of huren voor 4-5 euro ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor bepaalde gernes is het het handiger. Ik speel Wichter 3 dus met controller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel stom, een toestel hebben dat games upscaled naar 4K maar geen UHD blu ray kan afspelen? Ik kan me vergissen, maar zo begreep ik dat toch. De Playstation is wel "beter" qua gaming, maar ik koop dat ook als DVD speler. Dan ben ik beter af bij Xbox. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
De bibliotheek is een steenworp ver, massa's keuze qua films en gratis mee te nemen. Ik hoef die dingen heus niet op mijn harde schijf te hebben, daar houd ik me niet mee bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Verzamelaars zijn daar niets mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
De grote reden reden van het succes van consoles is: - goedkoper - goede controller - gebruiksvriendelijker - automatische updates - plug & play - eerlijker qua mulitplayer (iedereen heeft hetzelfde toestel) - geen oneindig fijn tunen van software en hardware - te spelen vanuit je luie zetel op een groot tv-scherm - gezelliger om te spelen met vrienden Framerate ? Die mag je gerust hebben. Met de komst van de PS4 pro wordt de afstand tussen PC en console trouwens eens te meer een stuk kleiner. The Last of Us is probleemloos speelbaar in 60 fps. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel wel, ze hebben allemaal de beste (snelste) 'joysticks'. LOLOLOL
https://www.youtube.com/watch?v=fAJMwDUKrps https://www.youtube.com/watch?v=wQCaNdrN4ro https://www.youtube.com/watch?v=xs5HYA4-4FE LOL |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
UHD tv is ook weer bucht om nieuwe tv's te verkopen. Blu ray is nog niet eens doorgebroken. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 november 2016 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga eens kijken in de mediamarkt. Ik vraag mij alleen af, wat is het nut van een gebogen scherm? Is dat voor lichtinval te vermijden of voor de 3D effecten? Ik wacht eigenlijk vol ongeduld op de 3D tv's zonder brilleke. Zoals de Nintento 3DS, daar heb je geen bril nodig om 3D te spelen. Waarom dat wegblijft op de grote schermen is mij de vraag. EDIT: en blu ray is al jaren doorgebroken, nu is het UHD blu ray. En op die UHD blu ray spelers kan je nog altijd de allereerste DVD's afspelen. Laatst gewijzigd door Peche : 22 november 2016 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het bronmateriaal dikwijls zo slecht dat er bijna geen verschil is tussen dvd en br. Last but not least: je ziet het verschil pas als je de pixels kan zien. Als je dus op 3m afstand zit zal een uhd enkel verschil geven bij een 80 inch scherm of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verzamel films en kijk veel films. Daarom is zo'n UHD blu ray voor mij wel een goed geschenk. Het verschil is significant. Het is een kwestie van tijd dat je digicorder ook 4K afspeelt. Echt, ga maar eens kijken in de mediamarkt, je zal direct zien aan de kleuren van een UHD dat het veel scherper is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet een HD en UHD van 55inch naast mekaar, ga op 3 meter afstand zitten, speel dezelfde film en je ziet geen verschil. ps. hogere frequentie is wel aan te raden, maar kijk goed of het échte frequentie is. Alle fabrikanten zitten met die hz-specificatie te knoeien. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 november 2016 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is niet enkel in kleur, maar ook in diepte. Verre afstanden op het scherm kan full HD niet zo zuiver naar buiten dragen dan UHD. Het verschil is significant, dichtbij en ver. Ga maar eens naar de mediamarkt kijken van ver en dicht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het voor bluray's af te spelen is, beter een standalone speler. Ik herinner me nog van m'n ps3 dat die, zelf bij een film, af en toe kon staan blazen gelijk zot.
Persoonlijk stoorde mij dat enorm op stille stukken van films. Alle films nu via streaming, of combinatie NAS + Mediaspeler. Verder, als het voor games is, PS4. Heb een goeie gamepc staan, maar PS4 heeft wel een deel leuke exclusives. Gebogen schermen zijn bullshit. En ik zou toch ook eens kijken naar oled schermen (momenteel nog bug met ps4, maar er is een workaround en patch onderweg 't schijnt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom is zo'n gebogen scherm bullshit? Wat is het nut daar überhaupt van? Weerkaatsing voorkomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Standalone geen ervaring mee, heb toen een bluraydrive in mijn htpc gestoken. Ik denk als UHD bluray een vereiste is, de xbox one s misschien wel de beste aankoop is. En oled is idd nog duur, maar een 55" is nu toch te vinden voor zo'n €2000. ik begin het toch te overwegen voor onze volgende TV-aankoop. |
|
![]() |
![]() |