![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meeste Walen begrijpen me wel. Ik let er dan ook op dat ik mooi Nederlands spreek. Een Waal zei me eens dat hij in Vlaanderen was en naar de slager ging om zijn Nederlands te oefenen, en hij sprak Nederlands tegen de slager en die antwoordde in 't Frans. Hij vond dat heel vreemd maar ook grappig. ALs je hun niet stimuleert, gaan ze het ook niet doen hé. De fout ligt ook bij de Vlamingen. Zeuren dat ze geen Nederlands willen spreken maar wel altijd zelf overschakelen naar Frans. Da's vrij hypocriet hé.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in Amsterdam kom en iets in het Nederlands (met Vlaams accent) zeg, antwoorden Nederlanders me vaak in van dat Nederlands-Engels. Dat zegt me twee dingen:
- onze taalverwantschap met Nederlanders verkleint - Nederlanders denken vooral dat ze goed Engels praten, en doen het te pas en te onpas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trololoo
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hey, ik ben niet verantwoordelijk voor het opvoeden van de Franstaligen hé, dat ze hun plan trekken! ik heb daar geen misplaatst medelijden mee. en dat ze hun Nederlands oefenen met iemand die daar tijd voor heeft, ik heb geen tijd om hen ook nog eens Nederlands te leren. de transfers zijn voor mij al voldoende inspanning geweest. ik ga er ook niet nog eens mijn tijd aan verdoen. laat mij m'n Frans maar oefenen. zo egoistisch ben ik nog wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat laat natuurlijk sporen na.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 november 2016 om 13:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, zo lang "de kassa" maar rinkelt, nietwaar ??
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is een echte grootstad, dat is iets wat wij niet kennen in België. De kosmopolitische Amsterdammer is zo vertrouwd met het omschakelen naar Engels dat hij dit doet bij t minste accent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder anderen u, maar je beseft het niet omdat je het succesvol hebt verdrongen.
Allemaal deel van de imperialistische Franstalige waandenkwereld.
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dit wordt wat vervelend, het eeuwige slachtoffertje spelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen kan zich een tijdje beschaafder voordoen dan dat hij is, vooral als hij in het buitenland opereert of als hij tijdelijk andere mensen bij hem ontvangt... Maar zo een laagje vernis vliegt er gemakkelijk af als het niet meer tijdelijk is... En maak je geen zorgen; ik heb hier, als Vlaming geen enkel probleem met mijn buren... Ik maak dan ook geen problemen en heb mij volkomen aangepast... Maar hoe goed ze zich ook verdraagzaam en beschaafd willen voordoen, steeds weer verraden kleine dingen hun Vlaamse aversie of vooroordelen die ze dagelijks ingelepeld krijgen... En de media die houdt natuurlijk compleet geen rekening met mij en die spuit voortdurend haar anti-Vlaamse franstalige grootheid uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat mijn kinderen vertellen dat de Franstaligen in hun team uitstekend Nederlands praten is dan toeval. Dat die Waalse boerin waar we tijdens een weekend Ardennen mee spraken toevallig behoorlijk goed Nederlands sprak is toeval. Dat de Franstalige buren in Brussel van een van de kinderen behoorlijk tot uitstekend Nederlands spreken uit eigen initiatief is louter toeval. Niet zeveren hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
anekdotisch bijv.naamw.Uitspraak: [anɛg'dotis] 1) gebaseerd op of met het karakter van een anekdote Voorbeeld: `anekdotisch verhaal` 2) anekdotisch bewijs (gebaseerd op één specifiek geval uit de omgeving) © Kernerman Dictiona... fyi ook drie anekdotische voorbeelden maken niet dat het geen anekdotische voorbeelden meer zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |