![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 29 november 2016 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Dat heb ik niet gedaan he? Misschien is de alien niet letterlijk geland. Misschien ontdekten we de alien binnen ons. Maar wat is alien? Het betekent letterlijk iets vreemd. Wat als de alien via telepathie werkt en niet via radiokanalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles staat subliminaal weggemoffeld in de bijbel. Man en vrouw waren gelijk. Man wou meer rechten. Vrouw werd de dupe van de zondeval Man neemt over. De vrouw moet zich onderwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie dat je je Avatar hebt veranderd. Het is me niet zo duidelijk wat het voor moet stellen.
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gewone taal alstublieft.
Natuurverschijnselen zoals de regelmatige bewegingen van zon en maan doorheen het jaar. De goden namen toe in aantal ze functies kregen met betrekking tot rivieren en de opbrengst van landbouw en veeteeld, als beschermers tegen plagen of ziekten. Daar voor zijn allemaal archeologische bewijzen gevonden. Niet voor cosmonauten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks moet ik nog onder je bed kijken.... ![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik neem tegen dan alvast wat popcorn in voorraad. Citaat:
In rustige tijden is er ook een logistiek vandoen, om de bevolking in hun behoeften te kunnen voorzien, alleen wordt dat dan wat opgedreven wanneer de verre voorvaderen van de familie Backeljauw de kriebels voelden om in ’t groot wat te gaan klussen.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Lees de OP nog eens. Naast het feit dat ik me afvraag of ze ons de duivel aangedaan hebben, vraag ik me af wie God is. Waarom deze plots verschijnt bij de mensheid. Jij wauwelt dat ik wauwel en wat bereikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Oorspronkelijk was het woord Heer of opperste Heer (adonai). JHWH volgens Mozes: de Heere uw God is een (1) en de enige ware God. En bij de mohammedanen is Hij Allah, de Eerste of de Enige. Heeft natuurlijk niet met de drieeenheid te maken,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Uiteraard niet. De drievuldigheid zijn de Vader, de zoon en de heilige geest. Door veel Christenen wordt dat in eenheid beleefd. Volgens JG zijn het losstaande zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
De innovatie van de gothiek was niet slechts de luchtboog. Dat was vooral de vierdeling van de gewelven met een betere spreiding van de krachten op de draagconstructie. Tongewelven en bogen hebben als zwakte dat ze de wanden uiteendrukken en daarom zijn er trekstangen vereist aan de voet van de boog of anders een schakeling van bogen waardoir de dwarskrachten worden opgeheven. Maar echt belangwekkend en vermoedelijk origineel is de enorme betonnen (!) koepel van het Pantheon in Rome die uit losse segmenten bestaat. Deze inspireerde Philippo Brunelleschi voor een nog ingewikkelder en innovatief systeem voor de koepel van de Dom van Florence, bestaande uit op het oog gewone bakstenen die in een zelfdragend patroon rondom werden gestapeld, zonder steigerwerk. Ook die constructie wordt aan de voet bijeengehouden, namelijk door een rondomlopende metalen ring die de spatkrachten opvangt. Er zijn waarschijnlijk talloze uitvindingen gedaan ook in de bouwkunde, die nooit werden toegeoast omdat er geen vraag was, of geen vertrouwen, of geen geld, of competitie en valse concurrentie, of ontoereikende materialen en stand van de techniek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan we weer heel het flutsite-lijstje af of zo ? Daar is tal van keren op geantwoord en als ge opgelet had dan zat het antwoord al in één van mijn vorige posts verwerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij bent anders wel begonnen over het vermeende feit dat onze voorouders (normaliter) te dom waren om te helpen donderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms is dat de uitkomst van een lang pad andere kennis opbouwen en soms ligt dat in een dom ongeluk. Niettemin, je moet het ook 'willen' zien en 'willen' benutten. In die tijd was dat niet zo evident Citaat:
Ge vind er zelfs filmpjes van op youtube hoe ge dat kunt doen ( of ze 500 ton zijn dat zal wel niet ) all by your self. Het enige probleem bij horizontaal transport is wrijving Maar vertel me eens ... welke stenen wogen er bij de Eqyptenaren 500 ton en meer ? Op monolite obelisken na kan ik me ze niet bedenken en zijn ze echt beperkt in aantal. De Romeinen deden beter Citaat:
Komaan hé Wij zouden dat niet redden zonder computers ed |
|||
![]() |
![]() |