![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als mijn huurder vanwege minder goede isolatie in een oudere woning 1000 liter mazout per jaar meer verbruikt dan een vergelijkbare jongere woning kost hem dat ong. 550 euro per jaar. Die huurder betaalt mij 550 euro per maand waar de huurder van die andere geïsoleerde woning 750 per maand betaalt. Alleen een lomperik die enkel rekenkunde van de lagere school beheerst zal op het idee komen mij asociaal te noemen. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is best asociaal. Het is een zeer goede zaak dat de overheid u dwingt om uw pand up to date te houden. Aan krotten hebben we geen nood. De middenstanderlogica ligt er weer dik op. Een logica die er geen is, of valt samen te vatten als "ik ik ik en de rest kan stikken". |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
|
Citaat:
Die fruitaanplanting kost ook een beetje werk, maar levert mij vanaf mei tot ong november vers onbespoten fruit. Ga gij maar in een appartement wonen. Ga dan maar in uw stinkende omgeving naar de winkel bespoten fruit kopen dat van de andere kant van de wereld komt en dus voor veel milieuvervuiling gezorgd heeft. Zolang ik kan blijf ik hier zitten. Dan hoef ik niet naar de dure fitness (want ik doe tuinwerk) om mij lichamelijk gezond te houden. Dan kunnen mijn kleinkinderen fijn en veilig in mijn eigen hof spelen, eventueel met vele vriendjes in plaats van op een verloederd speelpleintje. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat ik ook merk aan 'stadsvolk' is dat ze, ondanks hun bekrompen visie op wooncomfort, zelden de territoriale integriteit van meer landelijke bewoners respecteren. Want met vrouw en kinderen indringen op particuliere gronden, daar zien ze dan meestal geen problemen in. En liefst laten ze dan nog wat rommel achter ook. En dan terwijl wij al pakken geld betalen om stadsparken voor die mensen te onderhouden. Ik ontneem niemand het recht om klein en dicht op elkaar te gaan wonen, maar zelf wens ik ook niet gestoord te worden. |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
|
Citaat:
Ik begin te begrijpen dat jongeren niet toekomen met hun inkomen. Welke eisen dat die tegenwoordig eisen voor hun woning. Het is tegenwoordig altijd hetzelfde. De huur mag niks kosten, maar de eigenaar zou wel een appartement moeten inrichten die aan alle nieuwste eisen voldoet? BTW die woning wordt tegenwoordig op gas verwarmd. Hoeveel CO2 stuurt ge dan de lucht in? Denk ge dat die huurder zich zorgen maakt over het milieu? Die is al lang blij dat hij aan een goedkope prijs, op een uitstekend centrale ligging een grote comfortabele woning ter beschikking heeft. Eet gij trouwens koeienvlees? Dan zou ik maar stoppen met mij verwijten te maken over het milieu. Want methaan uit koeienscheten is blijkbaar veel schadelijker dan de uitstoot van een mazoutkachel. Hoeveel CO2 wordt er gezuiverd door het groen in mijn hof? Bomen en struiken die ik betaald heb en door mezelf onderhouden wordt op grond die ikzelf betaald heb? Ik denk dat gij in uw klein hofke veel minder milieuschade compenseert dan ik doe. Ma gij heb liever grote groene bossen die door de overheid moeten betaald en onderhouden worden, en waar geen mens meer mag in komen? Of neen, de burger moet dat betalen en mag in zijn eigen bos niet meer komen. En als ge zo begaan zijt met het milieu? Waarom gaat ge niet reclameren bij de Vlaamse overheid over al die nieuwe middenbermen op de rijksweg? Hoeveel km moeten veel van de inwoners van het Maasland nu omrijden elke keer ze van huis gaan? 1000, 2000 km per jaar? Vraagt het eens aan die wat in Maasmechelen tussen de Brico en het college wonen. Of in Rotem en Elen enz.... |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laat ze maar plannen. Ik weet wel beter. Mijn om zeep geholpen gronden stonden vroeger vol vlinderstruiken en ander groen. Telkenjare moest ik ook een pak groen snoeien en naar het containerpark afvoeren. Plotsklaps mocht dat niet meer naar het dichter bijgelegen park van de buurgemeente. En van nu af moest die groenafval in een verzamelbak worden gekieperd vanaf een perron dat twee meter hoog was. En waarvan ik op zeker ogenblik bijna naar beneden tuimelde. En toen heb ik mij kwaad gemaakt en gezworen dat het gedaan was met die ellende. Binnen de drie weken lagen al mijn vlinderplanten en andere soorten sierstruiken met bijenbloemen erop tegen de grond. Er is nooit tevoren zo een kaalslag geweest als toen in mijn dorp. Want ik was natuurlijk niet de enige die geviseerd werd en zeven kilometer verder mijn groen via dat perron takje per takje in die container moest storten. Ik heb altijd een groene visie gehad maar ze moeten niet overdrijven en met de mensen hun voeten spelen. Nu is dat spelletje terug veranderd en mag men vanaf een hoogte; bereikbaar met auto en aanhangwagen; uw takkenafval rechtstreeks in die container storten. Zelf heb ik het nog niet gezien hoe het nu is. Want mijn groen is weg. Ik heb geen afval meer. En van mijn grasmaaisel maak ik compost. Maar of het milieu nu echt gebaat is met mijn werkwijze betwijfel ik. Maar ik heb de troost en het besef dat 7km ver rijden naar het containerpark ook niet milieuvriendelijk te noemen is. En als je dan verneemt waar die takken verhakselt worden; ook niet dicht bij de deur natuurlijk; dan blijft er van bescherming van het milieu niks meer over. Mijn probleem verdomd niet meer. Ze zullen nu niet meer lachen in die stadsappartementjes tweehoog als ik met mijn volgeladen stootkarren onder hun terras doortuf. En nog eens dik moet betalen bovenop voor mijn zuurstof producerende afval. Moet ik betalen? Prima, goed om weten dan. Maar ik moet ook niks produceren. Problemen opgelost. Definitief. Als groene vind ik het spijtig dat het zo moest eindigen maar ik loop hier tenslotte niet rond op deze aardkloot om met mijn voeten te laten spelen. Dat ik op 30 aren waardeloze niet meer bebouwbare onbereikbare grond in bouwzone het gras moet afrijden is er reeds teveel aan. Dat de politieker die me dit lapte het zelf maar komt doen. Maar meneerke is dood. Hijzelf heeft nooit een vierkante meter gras afgereden. Alle jong, dat is werken zulle!!! Dat is iets voor werkmensen. Laatst gewijzigd door werkman : 4 december 2016 om 17:20. |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(en om verder te gaan op jouw off topic gezwam: ik woon op 'slechts' 670 vierkante metertjes, en ik zal deze woning tijdig verlaten voor een appartementje.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zoals het evenmin de fout is van die buurgemeente dat jij weerom de onnozelaar komt spelen. Jij hebt die eigenschap van bij de geboorte. Hoepel op vent. Ik verspil geen woorden meer aan U. En ik verwacht hetzelfde van uwentwege. Of ga je straks weer huilen bij de moderator? Doe maar hoor. Wat ga je hem vertellen? Mijnheer ; hij doet weer wrevelig. Nu mag ik hem al niet meer lastig vallen en verwijten dat hij een stuntel is? Wel vent; mocht je slagen in uw opzet dan moet ikzelf de knoop niet meer doorhakken. Want dat verblijf hier tussen idiote klootzakken ligt mij van dag tot dag minder. Dus ga op een ander spelen vent. |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zal mij ook overkomen. Tegen leeftijd en oud worden is niks te beginnen. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Tijden veranderen. Zo vlug mogelijk uitvoeren wat er mogelijk is. Als uw botten beginnen te kraken heb je niks aan 2,4 hectaren. En je loop een groot risico. Als er iemand met de nodige relaties brood ziet in uw hectaren ben je ze zo kwijt. Onteigening voor openbare nutsvoorzieningen of iets dergelijks. Zo is er weerom een neef van mijn echtgenote die een vervallen boerderij opkocht en opbouwde tot een prachtige uitbating voor toerisme. Hij beging echter een fout. Hij bouwde ook de achterliggende stallingen om als opslagplaatsen voor de uitbating.. Waarschijnlijk verwaarloosde hij daar ook vergunning voor aan te vragen. Resultaat? Hij werd veroordeeld tot afbraak van alles. Gelukkig vond hij kopers met relaties. Van de stallingen werd na de verkoop een klompenmuseum gemaakt en toen bleek alles in orde. Niks afbraak nog. Het ligt soms op een klein plaatsje. Maar zijn toeristische uitbating is hij wel kwijt. Ik vermoed voor een zacht prijsje. Maar beter zo want aan afbreken had niemand nog iets. Het kan verkeren zei Bredero. Ik denk dat hij dat sindsdien ook zelf wel door heeft. Maar....hoera. Eindelijk hebben wij een klompenmuseum middenin de bossen. Prachtig gelegen nog wel aan kruisende fietsroutes. Ik wist niet dat fietsers met klompen reden? Teveel eigen initiatief wordt hier niet gewaardeerd. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Tijden veranderen. Zo vlug mogelijk uitvoeren wat er mogelijk is. Als uw botten beginnen te kraken heb je niks aan 2,4 hectaren. En je loop een groot risico. Als er iemand met de nodige relaties brood ziet in uw hectaren ben je ze zo kwijt. Onteigening voor openbare nutsvoorzieningen of iets dergelijks. Zo is er weerom een neef van mijn echtgenote die een vervallen boerderij opkocht en opbouwde tot een prachtige uitbating voor toerisme. Hij beging echter een fout. Hij bouwde ook de achterliggende stallingen om als opslagplaatsen voor de uitbating.. Waarschijnlijk verwaarloosde hij daar ook vergunning voor aan te vragen. Resultaat? Hij werd veroordeeld tot afbraak van alles. Gelukkig vond hij kopers met relaties. Van de stallingen werd na de verkoop een klompenmuseum gemaakt en toen bleek alles in orde. Niks afbraak nog. Het ligt soms op een klein plaatsje. Maar zijn toeristische uitbating is hij wel kwijt. Ik vermoed voor een zacht prijsje. Maar beter zo want aan afbreken had niemand nog iets. Het kan verkeren zei Bredero. Ik denk dat hij dat sindsdien ook zelf wel door heeft. Maar....hoera. Eindelijk hebben wij een klompenmuseum middenin de bossen. Prachtig gelegen nog wel aan kruisende fietsroutes. Ik wist niet dat fietsers met klompen reden? Teveel eigen initiatief wordt hier niet gewaardeerd. |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Banneling
|
Een klompenmuseum...
Boeiend. |