Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2016, 22:48   #301
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

@ "Frankenstein":

Laat u door het construct "Gipsy" toch niet opjutten.

Ooit ging het hier prat op een opvoeding in de 'Franstalige cultuur', maar als u het taalgebruik van dat ding ietwat grondiger bestudeert, zult u al snel merken dat het wellicht uit een vuilbak werd gevist en dan zonder veel omhaal op het forum werd gedropt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 22:55   #302
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
@ "Frankenstein":

Ooit ging het hier prat op een opvoeding in de 'Franstalige cultuur', maar als u het taalgebruik van dat ding ietwat grondiger bestudeert, zult u al snel merken dat het wellicht uit een vuilbak werd gevist en dan zonder veel omhaal op het forum werd gedropt.
Je vous invite toujours mon cher de tenir une conversation dans un français impeccable. Malheureusement j'ai demain matin très tôt un avion pour Rome �* prendre, cela sera pour une autre fois.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 23:04   #303
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
@ "Frankenstein":

Duidelijk en bedankt voor de info.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 23:20   #304
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Je vous invite toujours mon cher de tenir une conversation dans un français impeccable. Malheureusement j'ai demain matin très tôt un avion pour Rome �* prendre, cela sera pour une autre fois.
Er ontbreken - wellicht niet geheel toevallig - nogal wat 'virgules' in uw tekstje.

En de plaatsing van uw 'compléments' laat ook te wensen over.

Als gij een 'Franstalige' zijt, dan ben ik een Nepalees.

Of een Ethiopiër.

Ge moogt zelf kiezen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 december 2016 om 23:26.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 00:20   #305
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er ontbreken - wellicht niet geheel toevallig - nogal wat 'virgules' in uw tekstje.

En de plaatsing van uw 'compléments' laat ook te wensen over.

Als gij een 'Franstalige' zijt, dan ben ik een Nepalees.

Of een Ethiopiër.

Ge moogt zelf kiezen.
La classe inférieure se vautre comme d'habitude dans ses excréments faciles mais tellement confortables. Cela semble les réchauffer ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 06:51   #306
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In Bolivië is de boliviaanse strafwet van toepassing, welk oordeel wij of JB over drugs hebben is daarbij irrelevant toch ?
Voor de Boliviaanse wet wel, maar niet voor ons persoonlijk oordeel.
Overigens beschouw ik wetten ook niet als onfeilbaar.
Volgens de Saudische wet moet je onthoofd worden als je de heilige Qoran beledigt. Maar die wetten kunnen verschillen van ons persoonlijk oordeel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 06:55   #307
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De moeder van alle 'vergoelijkingen'.

"JB doet dat niet, Drugs, want hij is zo'n naieve lieve jongen, die amper weet wat Drugs zijn, hij dacht dat hij gewoon paddestoelen aan het koken was voor in de soep of als vulling voor pralines.
En als hij het toch deed, drugs verkopen, was het enkel om goed te doen en om jongeren happy te maken, niet voor het geld."

Man toch.

In diezelfde strekking kan je ook gaan verklaren dat de nazi's de joden enkel maar op kamp stuurden om hun concentratie-vermogen wat aan te scherpen, met de beste bedoelingen dus.
Ja, een dikke Godwin. Fijn he?
Ja, hoor hier gaan we weer... Hitler moest vroeg of laat toch ten tonele verschijnen niet? Het verbaasde me al dat het zo lang duurde.

Ik ben er persoonlijk zeker van dat JB er niets mee te maken heeft. Maar STEL DAT dat wel zo was zou ik hem nog altijd als een vriend beschouwen en hopen op een milde straf. Het is wel onwettig, maar geen zwaar misdrijf in mijn ogen. Net als ik vrienden hebben die weet kweken in hun garage, ja mag niet, maar is het zo erg? In sommige landen is homoskesualiteit ook strafbaar...
Oud 16 december 2016, 07:01   #308
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is omdat je teveel films ziet.
Nee, die lopen niet allemaal rond met gouden kettingen en wonen niet allemaal in kitcherige paleizen. De meeste zijn heel eenvoudig, en een ervan zat bij mij op de universiteit, organiseerde de handel vanuit z'n kot.
Maar allemaal zijn het wel cynische geldwolven die geen moment zouden aarzelen om een wanbetaler of politie informant neer te (laten) leggen.
Ik heb op een bepaald moment vrienden gehad in dat milieu (ja foute vrienden) maar heb op tijd afstand genomen.
Oud 16 december 2016, 07:06   #309
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Inderdaad. Een slimme drugstraffikant gaat zich als 50 plusser met zijn vrouw schuilhouden in het armste land van Zuid Amerika, in een sobere woning die al jaren is afbetaald. In het land met de zwaarste sancties ook, zeer slim.

Voor die 100 euro die maandelijks nodig is om te kunnen eten, is het uiteraard noodzakelijk dat er drugs worden geproduceerd

Niemand die zich vragen stelt bij de financiën van JB die perfect verklaard kunnen worden vanuit een legaal inkomen
Om niet te vergeten dat de Zuid-Amerikaanse drugsmaffia bij de meest beruchte en bloeddorstige ter wereld is. Iets zegt mij dat een naïeve, idealistische Belgische 50'er daar geen partij voor is... Hoogstens een goede cover...
Oud 16 december 2016, 07:12   #310
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als ik goed naar dit kind kijk; is dit een dubbelbloed Thais/Europese hoerendochter ?
idd, of een Russische, kan ook.

Die vent kan haar vader of grootvader zijn, hij doet me aan iemand denken aan wie ik liever niet herinnerd wil worden.
Oud 16 december 2016, 09:11   #311
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben er persoonlijk zeker van dat JB er niets mee te maken heeft. Maar STEL DAT dat wel zo was zou ik hem nog altijd als een vriend beschouwen en hopen op een milde straf. Het is wel onwettig, maar geen zwaar misdrijf in mijn ogen. Net als ik vrienden hebben die weet kweken in hun garage, ja mag niet, maar is het zo erg? In sommige landen is homoskesualiteit ook strafbaar...
Tsja, hoe zwaar je er zelf aan tilt speelt natuurlijk geen enkele rol. Kijk naar de Filipijnen, daar kan je simpelweg op straat worden geëxecuteerd als je gebruiker of dealer bent. Dat is imho compleet krankzinnig. De hele war on drugs is naar mijn gevoel trouwens totaal onzinnig.

Maar goed, het is in dit geval de wetgeving in Bolivië die van tel is. En je kan alleen maar hopen dat de rechters daar vrij mild zullen zijn. Maar ik vrees er eerlijk gezegd voor.

Ik ken JB niet. Als hij inderdaad alleen maar goedgelovig en naïef was, is dat zeker een trieste zaak voor hemzelf en zijn familie. En dat toont dan aan dat je in sommige landen toch wel erg op je tellen moet letten. Als hij bewust meewerkte aan drughandel of -productie dan zal hij op de blaren moeten zitten. En hopen dat hij niet kapot gaat aan het gevangenisleven daar.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:19   #312
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een aantal jaren geleden een werk van Johan gekocht, omdat ik het mooi vond.

Ik ben er nog altijd even blij mee als toen ik het in ontvangst mocht nemen.

Johan had destijds minstens het dubbele - wellicht eerder vijf keer zoveel - van de uiteindelijke verkoopprijs kunnen vragen, maar omdat-ie zo'n naïeve goedzak is heeft-ie zich eigenlijk door mij laten rollen.
Ik geloof nooit dat er genoeg djimi's zijn om een inkomen te garanderen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:20   #313
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een aantal jaren geleden een werk van Johan gekocht, omdat ik het mooi vond.

Ik ben er nog altijd even blij mee als toen ik het in ontvangst mocht nemen.

Johan had destijds minstens het dubbele - wellicht eerder vijf keer zoveel - van de uiteindelijke verkoopprijs kunnen vragen, maar omdat-ie zo'n naïeve goedzak is heeft-ie zich eigenlijk door mij laten rollen.
2x

Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 december 2016 om 11:22.
Oud 16 december 2016, 11:32   #314
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Voor de Boliviaanse wet wel, maar niet voor ons persoonlijk oordeel.
Overigens beschouw ik wetten ook niet als onfeilbaar.
Volgens de Saudische wet moet je onthoofd worden als je de heilige Qoran beledigt. Maar die wetten kunnen verschillen van ons persoonlijk oordeel.
Dat bedoel ik niet. Als je naar SA gaat weet je dat je voor beledigen van dat boek kunt eindigen op chop-chop market op vrijdag. Iemand met minimale intelligentie zal dat dan ook niet doen in dat land.
Zo is het toch ook geen nieuws dat Bolivië een keiharde repressie heeft tegen drugs ? Wat zegt dat dan over het inschattingsvermogen van iemand die daar nochtans woont ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 12:59   #315
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat zegt dat dan over het inschattingsvermogen van iemand die daar nochtans woont ?
Heet van de naald:

Ik herinner mij een conversatie op dit forum tussen mij en JB; ergens in 2008 of 2009.

Het ging over hard drugs gebruik in Latijns Amerika. Ik heb op Curaçao gewoond, het gebruik van coke gaat daar met kilo's per dag. Je herkent gebruikers aan loopneuzen of verstopte neuzen, transpireren endergelijke, bij sommigen hun onvoorspelbaar agressief gedrag, etc. Dronkaards kunnen moeilijker hun consumptie verbergen; die herken je aan hun adem.

JB de naïeve goedzak beweerde destijds bij hoog en laag dat in Bolivia geen (tot nauwelijks) coke gebruikt wordt. Dit omdat de mensen te arm zijn om het te betalen. Coca bladeren kauwen, dat is wat de Indianen in Bolivia doen, en is legaal en cultureel geaccepteerd.

Ik kon/kan mij niet voorstellen dat JB het bij het recht eind had. Ik had destijds en vermoeden dat hij zijn nieuwe vaderland met handen tand op dit forum wilde verdedigen en misschien wel propaganda geld toegestopt kreeg van de Boliviaans regering. Laten we wel wezen, als er 1 Belg is die Bolivia op een Noord Koreaans manier de hemel in prijst, dan is het JB wel.

Maargoed deze mensen bestaan. Sommigen mensen willen het slechte niet zien en als je hen ermee confronteert kunnen ze heel boos worden. 'Zij' willen niet dat hun wereldbeeld wordt verstoort en zullen dat met hand en tand verdedigen.

Mocht hij hij die afgesloten kamer van de Argentijn wel gezien hebben; dan lijkt het mij niet meer dan aannemelijk dat JB dacht 'een Argentijn die champions kweekt en deze braad in een koekenpan met een steak. Dit met als toetje chocola en wat van het toetje overblijft maakt hij snoepjes, zoiets...

Om zich vervolgens op te winden dat zijn Boliviaanse buurman het duivelse Amerikaanse Corporate drankje Coca Cola nuttigt. Ik noem maar wat. Het kunnen ook forummers zijn die Hugo Chavez een grote zak vinden, etc.

terug:

Citaat:
Wat zegt dat dan over het inschattingsvermogen van iemand die daar nochtans woont ?
Een hele grote goedgelovige oen. Hij kon het zich permiteren om niet achterdochtig te zijn. Ditomdat hij makkelijk aan de kost kan komen door schilderijen te maken en verkopen. Dat is is het denk ik.

Een niet expat die in een derde wereld land kan overleven moet op zijn minst achterdochtig zijn wil hij/zij zijn brood kunnen verdienen.

Loon niet uitbetalen, opzettelijke sabotage op het werk (o.a om van de leidinggevende af te komen), stelend personeel, personeel die niet stelen maar ander stelend personeel niet verklikken, jaloezie in extreme vorm etc. Dingen die ook in Belgie gebeuren, zij het vrij marginaal zijn in landen van survival of the fittest aan de orde van de dag.

Ik ben door de jaren heen door schade en schande wijs geworden in de tropen en nog steeds moet ik bijleren om achterdochtig te zijn; maar ik heb dan ook een ander beroep dan JB.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 december 2016 om 13:10.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 13:10   #316
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Een hele grote goedgelovige oen. Hij kon het zich permiteren om niet achterdochtig te zijn. Dit omdat hij makkelijk aan de kost kan komen door schilderijen te maken en verkopen. Dat is is het denk ik.

Dat is al goed voor een zaligverklaring, nog 1 mirakel erbij en we kunnen een aanvraag indienen om hem Heilig te laten verklaren.

De heilige Johan Bollen, patroonheilige van de hopeloze gevallen, naieve oenen en chocolatiers wereldwijd.
Looft de heer.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 13:10   #317
Another Jack
Banneling

Standaard

Er zijn weinig kunstenaars die van hun kunst kunnen leven in ons land, laat staan in Bolvia.
Johan Bollen behoort overduidelijk niet tot die categorie.
De canvascollectie heeft zijn inzendingen ooit eens met de grond gelijk gemaakt, behalve uit een paar door medelijden bevlogen rare snuiters, wil niemand die belegen pseudo-etno rommel kopen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 december 2016 om 13:15.
Oud 16 december 2016, 13:14   #318
Peche
Banneling

Standaard

Eigenlijk zou ik toch ook eens een bijdrage mogen ontvangen voor al mijn bijdrages op het internet. Ik ben kunstenaar zonder loon.
Links kan mij betalen om te zwijgen.
Rechts kan mij betalen om voluit te gaan zonder handrem.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 13:16   #319
Another Jack
Banneling

Standaard

Een nihilistische toxicomaan die kunst maakt?
Hebben we al gehad...

Next!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 december 2016 om 13:17.
Oud 16 december 2016, 13:17   #320
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Eigenlijk zou ik toch ook eens een bijdrage mogen ontvangen voor al mijn bijdrages op het internet. Ik ben kunstenaar zonder loon.
Links kan mij betalen om te zwijgen.
Rechts kan mij betalen om voluit te gaan zonder handrem.
Je zou ook nog wat verder op je Xbox kunnen gaan spelen natuurlijk...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be