![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ "Frankenstein":
Laat u door het construct "Gipsy" toch niet opjutten. Ooit ging het hier prat op een opvoeding in de 'Franstalige cultuur', maar als u het taalgebruik van dat ding ietwat grondiger bestudeert, zult u al snel merken dat het wellicht uit een vuilbak werd gevist en dan zonder veel omhaal op het forum werd gedropt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de plaatsing van uw 'compléments' laat ook te wensen over. Als gij een 'Franstalige' zijt, dan ben ik een Nepalees. Of een Ethiopiër. Ge moogt zelf kiezen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 december 2016 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() La classe inférieure se vautre comme d'habitude dans ses excréments faciles mais tellement confortables. Cela semble les réchauffer ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens beschouw ik wetten ook niet als onfeilbaar. Volgens de Saudische wet moet je onthoofd worden als je de heilige Qoran beledigt. Maar die wetten kunnen verschillen van ons persoonlijk oordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er persoonlijk zeker van dat JB er niets mee te maken heeft. Maar STEL DAT dat wel zo was zou ik hem nog altijd als een vriend beschouwen en hopen op een milde straf. Het is wel onwettig, maar geen zwaar misdrijf in mijn ogen. Net als ik vrienden hebben die weet kweken in hun garage, ja mag niet, maar is het zo erg? In sommige landen is homoskesualiteit ook strafbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, die lopen niet allemaal rond met gouden kettingen en wonen niet allemaal in kitcherige paleizen. De meeste zijn heel eenvoudig, en een ervan zat bij mij op de universiteit, organiseerde de handel vanuit z'n kot.
Maar allemaal zijn het wel cynische geldwolven die geen moment zouden aarzelen om een wanbetaler of politie informant neer te (laten) leggen. Ik heb op een bepaald moment vrienden gehad in dat milieu (ja foute vrienden) maar heb op tijd afstand genomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, het is in dit geval de wetgeving in Bolivië die van tel is. En je kan alleen maar hopen dat de rechters daar vrij mild zullen zijn. Maar ik vrees er eerlijk gezegd voor. Ik ken JB niet. Als hij inderdaad alleen maar goedgelovig en naïef was, is dat zeker een trieste zaak voor hemzelf en zijn familie. En dat toont dan aan dat je in sommige landen toch wel erg op je tellen moet letten. Als hij bewust meewerkte aan drughandel of -productie dan zal hij op de blaren moeten zitten. En hopen dat hij niet kapot gaat aan het gevangenisleven daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 december 2016 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het toch ook geen nieuws dat Bolivië een keiharde repressie heeft tegen drugs ? Wat zegt dat dan over het inschattingsvermogen van iemand die daar nochtans woont ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij een conversatie op dit forum tussen mij en JB; ergens in 2008 of 2009. Het ging over hard drugs gebruik in Latijns Amerika. Ik heb op Curaçao gewoond, het gebruik van coke gaat daar met kilo's per dag. Je herkent gebruikers aan loopneuzen of verstopte neuzen, transpireren endergelijke, bij sommigen hun onvoorspelbaar agressief gedrag, etc. Dronkaards kunnen moeilijker hun consumptie verbergen; die herken je aan hun adem. JB de naïeve goedzak beweerde destijds bij hoog en laag dat in Bolivia geen (tot nauwelijks) coke gebruikt wordt. Dit omdat de mensen te arm zijn om het te betalen. Coca bladeren kauwen, dat is wat de Indianen in Bolivia doen, en is legaal en cultureel geaccepteerd. Ik kon/kan mij niet voorstellen dat JB het bij het recht eind had. Ik had destijds en vermoeden dat hij zijn nieuwe vaderland met handen tand op dit forum wilde verdedigen en misschien wel propaganda geld toegestopt kreeg van de Boliviaans regering. Laten we wel wezen, als er 1 Belg is die Bolivia op een Noord Koreaans manier de hemel in prijst, dan is het JB wel. Maargoed deze mensen bestaan. Sommigen mensen willen het slechte niet zien en als je hen ermee confronteert kunnen ze heel boos worden. 'Zij' willen niet dat hun wereldbeeld wordt verstoort en zullen dat met hand en tand verdedigen. Mocht hij hij die afgesloten kamer van de Argentijn wel gezien hebben; dan lijkt het mij niet meer dan aannemelijk dat JB dacht 'een Argentijn die champions kweekt en deze braad in een koekenpan met een steak. Dit met als toetje chocola en wat van het toetje overblijft maakt hij snoepjes, zoiets... Om zich vervolgens op te winden dat zijn Boliviaanse buurman het duivelse Amerikaanse Corporate drankje Coca Cola nuttigt. Ik noem maar wat. Het kunnen ook forummers zijn die Hugo Chavez een grote zak vinden, etc. terug: Citaat:
Een niet expat die in een derde wereld land kan overleven moet op zijn minst achterdochtig zijn wil hij/zij zijn brood kunnen verdienen. Loon niet uitbetalen, opzettelijke sabotage op het werk (o.a om van de leidinggevende af te komen), stelend personeel, personeel die niet stelen maar ander stelend personeel niet verklikken, jaloezie in extreme vorm etc. Dingen die ook in Belgie gebeuren, zij het vrij marginaal zijn in landen van survival of the fittest aan de orde van de dag. Ik ben door de jaren heen door schade en schande wijs geworden in de tropen en nog steeds moet ik bijleren om achterdochtig te zijn; maar ik heb dan ook een ander beroep dan JB. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 december 2016 om 13:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is al goed voor een zaligverklaring, nog 1 mirakel erbij en we kunnen een aanvraag indienen om hem Heilig te laten verklaren. De heilige Johan Bollen, patroonheilige van de hopeloze gevallen, naieve oenen en chocolatiers wereldwijd. Looft de heer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Banneling
|
![]() Er zijn weinig kunstenaars die van hun kunst kunnen leven in ons land, laat staan in Bolvia.
Johan Bollen behoort overduidelijk niet tot die categorie. De canvascollectie heeft zijn inzendingen ooit eens met de grond gelijk gemaakt, behalve uit een paar door medelijden bevlogen rare snuiters, wil niemand die belegen pseudo-etno rommel kopen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 december 2016 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk zou ik toch ook eens een bijdrage mogen ontvangen voor al mijn bijdrages op het internet. Ik ben kunstenaar zonder loon.
Links kan mij betalen om te zwijgen. Rechts kan mij betalen om voluit te gaan zonder handrem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() Een nihilistische toxicomaan die kunst maakt?
Hebben we al gehad... Next! Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 december 2016 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Banneling
|
![]() Je zou ook nog wat verder op je Xbox kunnen gaan spelen natuurlijk...
|
![]() |
![]() |