![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De groene kleur heeft een religieuze betekenis in de islam en moet geweerd worden uit de publieke ruimte.
Turkse overheid verbiedt Kerstmisviering op Duitse school Istanbul. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...p-school.dhtml
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 18 december 2016 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens ik denk niet dat een schepen van feestelijkheden in een vlaams dorp echt veel religieuze bijbedoelingen heeft als hij toestemming geeft om een kerstboom op de grote markt neer te planten, met een stalletje ervoor. Bij ons op de markt staat al jaren een grote kerstboom, zonder stalletje. Of die er nu bij staan of niet zou waarschijnlijk niemand opvallen. Uiteraard zijn er geen kruistekens enz bij te bespeuren. Moest dat het geval zijn, dan zou dat een probleem vormen. Maar nu ? Ik denk het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen! (samen met de sossen) zijn DE islam-knuffelaars bij uitstek.
Dat initiatief verrast mij dus allerminst.
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel gevoelige mensen zijn dat. Misschien zijn dat dezelfden die hier niet begrijpen waar het over gaat als de christelijke waarden vernoemd worden...
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechtse massa veegt daar ook zijn kloten aan. Christelijke waarden, wie is nu anno 2016 met zoiets bezig ? Ga je nu ernstig beweren dat jij wakker ligt van 'christelijke waarden' en dat die betekenis vinden in een stal met een ezel en een paar oenen die zich druk maken over ne kleine die in een kribbe ligt ? Kerst heeft sociologisch een rol te spelen in onze maatschappij, en een groot deel van de wereld heeft dat overgenomen. Ik heb het hier een paar jaar geleden al eens gepost : in de grootste mall van Dubai staat een gigantische kerstboom. En volgens mij zal iedereen toch wel beseffen dat Dubai een soenitisch land is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerststal is folklore, zoals de kerstboom, maar het zijn verwijzingen naar de figuur van Jezus, en dus moet het allemaal verdwijnen, 'om de moslims niet te schofferen.' Dat zet kwaad bloed bij veel mensen. Ik herinner me van thuis vroeger dat er een kerststalletje onder de kerstboom stond, dat was toen traditie, ondertussen is het folklore. Aan die dingen morrelen enkel om de moslims te tonen dat we ons onderwerpen, ja, dat zet kwaad bloed bij de mensen en ik begrijp hun.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 december 2016 om 18:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen ! gedraagt zich als 16de eeuwse Jesuieten, die de penis van het seminis beeldje op het steen van Antwerpen, afhakken, terwijl dat folklore en bijgeloof was, maar geen religie meer. Hoe zwak van zogenaamde atheisten, multicullers en voorstanders van diversiteit om de lokale folklore, volksgebruiken en cultureel patrimonium te vernietigen. Sinterklaas, Pasen, Kerstmis, baankapelletjes, stoeten, een pomp met opschrift "Aan deze bron doopte Sint Amandus de eerste Christenen". Dat heeft niks meer met godsdienstige beleving te maken, maar is folklore en heeft historische waarde.
Multicul, volgens de diehard multicullers, is blijkbaar gelijk aan : lokale tradities verbieden. Lijkt me nogal tegenstrijdig.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 18 december 2016 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij zegt is volstrekt onaanvaardbaar : de westerse cultuur is helemaal niet gebaseerd op 'christelijke waarden', wat dat ook moge betekenen... Dat is nu juist de klootzakkerij die we in onze jeugd nog ingelepeld kregen in de school, maar het is onzin. Komt democratie voort uit het christendom ? Neen, het concept komt van bij de grieken en vér voordat het christendom is ontstaan. Komt de ordening van de maatschappij in een rechtstaat voort uit het christendom ? Neen. De kerstboom is GEEN verwijzing naar 'jezus'... De symboliek van het stalletje & tutti quanti hoort idd bij de christelijke mythologie. En puur principieel hoort religieuse mythologie thuis in de persoonlijke leefwereld en niet op straat en zeker niet in de openbare ruimte die de gemeente sponsort. Laat mij duideijk zijn : van mij mag dat vanuit een historisch perspectief gerust op elke markt in belgië onder de kerstboom blijven staan. Het stoort mij niet. En ik volg je zelfs in je redenering dat het fout is als (als) men vanuit cultuurrelativisme zou beslissen om het stalletje weg te moffelen omdat een mocro-moslim daar aanstoot zou aan nemen. Fuck him. Maar het zou veel beter zijn om de kerstboom terug zijn waarde te geven die hij had voor de infectie van het katholicisme heeft toegeslagen in onze contreien. Dringend tijd om het joelfeest terug de plaats te geven die het had voor die klootzakkerij uit palestina met haar verhaaltjes de boel hier infecteerde. ![]() edit : en mocht dit niet duidelijk genoeg zijn : als een moslim het hier niet mee eens is kan hij zijn mening over de kerstboom in zijn hol steken. ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 december 2016 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, de huidige 'democratie' zou door de gemiddelde oude Athener nog niet eens meer als dusdanig herkend worden. Wat mij betreft mag er voor elke nieuwe verkiezing een schervengericht gehouden worden, ik ben zeker dat onze huidige 'democratische' politici tegen gaan stemmen, vermits een schervengericht net diende om onder meer politici zoals de onze te vermijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een strijd der symbolen. Symbolen zijn de lijm van een samenleving. Als je de symbolen wegneemt valt de samenleving in elkaar.
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Groen is dus een vijand van onze cultuur en moet daarom bestreden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach op die Vlaamse "cultuur" moet je niet te veel op hameren. Op symbolen des te meer.