![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Banneling
|
![]() Ik heb een woordje bijgeleerd en dat is: vivoteren. Vivoteren kan je ook gelukkig maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#982 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat ik correct ben hoor. De generatie van mijn ouders had de keus niet om te gaan studeren. Geld was er niet, en het was ook niet de gewoonte. Hele slimme kerels die op hun 18de gingen werken in de lokale fabriek. Er werd niks van hun verwacht buiten de kost binnen te brengen en trouw te zijn aan de madam. Guess what, die mensen klommen op, kregen loonsverhogingen, ontwikkelden een mooie carriere in combinatie met een gezin. Ze schepten welvaart. En alles was een bonus. Ze konden alleen maar winnen in het leven. Flash foward, de millenials: Zij kunnen niet laag beginnen. Ze moeten twee masters halen, een traineeship doen, een managementjob bij een bekende internationale firma krijgen, de verwachtingen liggen hoog. Door hun omgeving, maar ook door zichzelf. Zij kunnen alleen maar falen. Als ze er geraken doen ze wat er verwacht was. Als ze er niet geraken, is het een grote teleurstelling. En er zijn er meer die er niet geraken dan wel. Sommigen aanvaarden dat. Sommigen sukkelen in de depressie. Ik ben er vrij zeker van dat als we terug de verwachtingen normaal leggen, dat onze kinderen gelukkiger gaan zijn. Ik ga in ieder geval mijn kinderen nooit dwingen of wijsmaken dat ze "succesvol" moeten zijn. Ze moeten gelukkig zijn. Als dat als schrijnwerker is, is dat ook goed voor mij. Liever dat als burn out, depressie en drama....een leven vol met bonussen is beter als een leven vol met teleurstellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | ||||
Minister
|
![]() Is onwetendheid een excuus?
Citaat:
Citaat:
Niemand verplicht hen twee masters te gaan halen, net zoals niemand hen verplicht met alle geweld waardeloze masters te behalen aan de unief, om och maar de student te kunnen uithangen. Niemand verplicht hen traineeships te doen of managementjobs bij bekende internationale firma's, net zoals niemand hen verplicht alle luxe die ze gewoon waren en meer per direct na te streven wanneer ze afstuderen. Wie zich door peer pressure een depressie of een burnout op de hals haalt, die zoekt het zelf. Daar moet je geen medelijden mee hebben. Citaat:
Citaat:
Maar er is geen enkele reden om je kids niet aan te leren dat ze ook met schrijnwerkerij steeds moeten streven naar beter/het beste en dat ze vooruit moeten durven kijken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2016 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#988 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#989 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 |
Staatssecretaris
|
![]() Bekend?
![]() Beroepskennis bewijzen is een eenvoudig attest of diploma. Bedrijfsbeheer is een Boekhouder nemen. Ga je naar een vennootschap dan moet je niets aantonen want dan regelt de Boekhouder de opstart (volmacht geven om een vennootschap te starten en alles te regelen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger kon men een bouwbedrijf starten met omzeggens geen school of 5 jaar ervaring bij een baas.
Nu zijn dat allemaal modulen met verschillende diploma's. Metsers mogen geen schrijnwerk doen. Geen electriciteit...enz. Wie alle attesten of diploma's wil behalen moet 70 jaar naar school.
![]() |
#993 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die avondscholen zijn ook geen oplossingen dikwijls.
Zo wilde ik avondschool doen voor wat schrijnwerk. Dan mag je een plank ergens opslaan en dat is meegenomen . Maar dan moet je eerst meubelmaker worden. Tja en dat ligt toch ver uit de buurt van de bedoeling. + 3 jaar iets gaan leren wat je nadien niet kunt gebruiken. Maar ja..zo krijgen ze de scholen vol. Dat zal wel de bedoeling zijn.
![]() |
#995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw nonkel heeft zijn beste jaren gewoon gewerkt en gehad. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2016 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#998 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#999 |
Banneling
|
![]() Dat doodlopend straatje heeft ze toch helemaal achter de rug. Ik ben een paar jaar blijven proberen leefbaar werk te vinden puur uit financiële wanhoop, al moest ik ook niet beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Ook zonder resultaat. Rekening houdend met haar fysieke & geestestoestand is het maar best zoals het is. Ik lees haar boeken graag. Niemand van het forum kan me een vergelijkbaar plezier bezorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 |
Banneling
|
![]() Leedvermaak over de terugbetalingen van de de overbelasting op een werkende arme onder de vorm van werkloosheidsuitkeringen gedurende 16 jaar. Capiche? .
Arm en werkloos zijn was voor mij in totaal geen ellende. Moeten werken tegen mijn zin en onder de armoedegrens wel. Het was dus zonder meer een bevrijding. ![]() Straf... Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2016 om 17:09. |
![]() |
![]() |