Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2016, 17:34   #101
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Vooreerst, een plaats plaats op school nabij uw opvang is geen categorie beschermd onder het EVRM. Soit.

Dat dit de eerste keer is dat er kinderen betrokken zijn bij een Dublin-procedure lijkt mij sterk, dat dit de eerste keer is dat Duitsland moet nadenken over de noden van kinderen, ook.

Dat de rechter hier nog eens een extra veranda wil bouwen aan hun favoriet stuk wetgeving, lijkt me dan wel eerder aannemelijk.
Kinderen scheiden van hun ouders kan wel een schending inhouden van het EVRM, net als het niet verschaffen van onderwijs aan minderjarige kinderen.

Dus de kinderen naar een school sturen in Beieren, terwijl de moeder verblijft in Sleeswijk-Holstein zou wel degelijk een schending kunnen zijn. Moeder en kinderen wel opvangen, maar geen scholing aanbieden ook.

Dan lijkt opvang en scholing in de buurt van de opvang de enige mogelijkheid.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:34   #102
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het belachelijk maken toont enkel zwakte aan, hoor... Of slechte wil ...

Zeus heeft het antwoord reeds gevonden, en veel heeft hij daar volgens mij niet over moeten nadenken.
Het is dan ook belachelijk. Het gaat hier niet om provisies uit het Kinderrechtenverdrag, of wat dan ook. Het gaat over het feit dat men niet specifiek is gaan navragen bij Duitsland of dat de beschermingen tegen foltering, vernedering of onmenselijke behandelingen ook voor kinderen van toepassing zijn.

Zoals eerder geciteerd, als er redenen zijn om te vermoeden dat er een reeele kans bestaat dat hun rechten onder het EVRM geschonden worden, dan kan men daar de argumenten voor aandragen en kan dat gelden als reden om een uitwijzing te vernietigen.

Zijn die er? Heeft men die aanwijzingen geciteerd? Mevrouw heeft er voordien opvang gekregen, zijn haar kinderen toen gefolterd?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:34   #103
Nyquist
Minister-President

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Nyquist : 30 december 2016 om 17:34.
Oud 30 december 2016, 17:35   #104
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Misschien iets in de zin van: "Mevrouw X heeft 5 kinderen, A, B, C, D, E van leeftijd G, H, I, J, K. Mevrouw moet volgens de Dublinakkoorden terugkeren naar Duitsland, maar vooraleer haar uit te wijzen, zouden wij garantie willen vragen dat A, B, C, D, E een plaats krijgen op een school nabij plaats van opvang. "
En dat daar wifi en openbaar vervoer is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:37   #105
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb daaromtrent een andere mening gelezen.
De link verwijst althans naar een Nederlandstalig arrest...
http://www.rvv-cce.be/sites/default/...A176046.AN.pdf

Indien het om een vertaling zou gaan, mijn excuses.
Oud 30 december 2016, 17:42   #106
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Kinderen scheiden van hun ouders kan wel een schending inhouden van het EVRM, net als het niet verschaffen van onderwijs aan minderjarige kinderen.
Kinderen hebben recht op onderwijs, ja. Is er welkdanige reden om te denken dat Duitsland dat weigert?

Het gaat hier overigens enkel om Art 3, in de argumentatie van de rechter, gelieve u tot de feiten te beperken.

"De school is te ver" is geen argument. Uw voorbeeld is ook absurd. Het is mogelijk om een grondrechtenverdrag zodanig te verdunnen dat het inhoudsloos wordt, he.
Oud 30 december 2016, 17:43   #107
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
De link verwijst althans naar een Nederlandstalig arrest...
http://www.rvv-cce.be/sites/default/...A176046.AN.pdf

Indien het om een vertaling zou gaan, mijn excuses.
Neenee, het was een rechter uit de Nederlandstalige kamer.
Oud 30 december 2016, 17:43   #108
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is dan ook belachelijk. Het gaat hier niet om provisies uit het Kinderrechtenverdrag, of wat dan ook. Het gaat over het feit dat men niet specifiek is gaan navragen bij Duitsland of dat de beschermingen tegen foltering, vernedering of onmenselijke behandelingen ook voor kinderen van toepassing zijn.

Zoals eerder geciteerd, als er redenen zijn om te vermoeden dat er een reeele kans bestaat dat hun rechten onder het EVRM geschonden worden, dan kan men daar de argumenten voor aandragen en kan dat gelden als reden om een uitwijzing te vernietigen.

Zijn die er? Heeft men die aanwijzingen geciteerd? Mevrouw heeft er voordien opvang gekregen, zijn haar kinderen toen gefolterd?
Om commentaar te geven, is het altijd goed om:
- het arrest te lezen
- het arrest te begrijpen
- een juridische redenering kunnen volgen wanneer het op meerdere rechtsbronnen steunt.

Je weet wat te doen voor de volgende maanden of jaren.
Oud 30 december 2016, 17:50   #109
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om commentaar te geven, is het altijd goed om:
- het arrest te lezen
- het arrest te begrijpen
- een juridische redenering kunnen volgen wanneer het op meerdere rechtsbronnen steunt.

Je weet wat te doen voor de volgende maanden of jaren.
Haha. Ik zou maar matig geamuseerd zijn door uw poging om uit te hoogte te doen als ik mij onze vorige interacties niet herinnerde.

Hoelang heeft het toen geduurd voor ge het arrest hebt gelezen? Hebt ge het ooit gelezen? Want nadat ik de link had gepost (toen ge al 5 paginas uw mening aan het ventileren waart) viel ge precies stil.
Oud 30 december 2016, 17:52   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is die rechter van RvV een buur van Francken en is hij kwaad omdat Francken zijn hond teveel lawaai maakt.
Ik zie geen andere verklaring
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:56   #111
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha. Ik zou maar matig geamuseerd zijn door uw poging om uit te hoogte te doen als ik mij onze vorige interacties niet herinnerde.

Hoelang heeft het toen geduurd voor ge het arrest hebt gelezen? Hebt ge het ooit gelezen? Want nadat ik de link had gepost (toen ge al 5 paginas uw mening aan het ventileren waart) viel ge precies stil.
Het werd inderdaad stil omdat het arrest mij duidelijk gelijk gaf, en ik dus eigenlijk niks verder te vertellen had.

Net als hier, eigenlijk, alle antwoorden op jouw vragen staan immers in het arrest, en dus is er niks bij te voegen.
Behalve voor degenen die er een politieke lectuur van willen maken met die stoute rechters op het voorplan.
Oud 30 december 2016, 17:59   #112
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het lijkt er dus op dat het kabinet Francken "niet gereageerd" heeft met een beroepsprocedure of zo toen de ganse zaak met dat Afghaans gezin,ergens begin oktober al "behandeld" werd...

Wel ja,het is weer de schuld van Francken dus....

Die heeft ongetwijfeld niks anders te doen dan,behalve te proberen te doen zorgen voor duizenden en duizenden asielzoekers die WEL in aanmerking komen voor verblijf in Belgie ook nog eens gedetailleerd de zaken op te volgen van de,(ongetwijfeld vele tientallen per maand),tafelspringers die proberen op een of andere manier toch in te breken in de gang van zaken (in casu,een voorkeurlandje hebben om te verblijven in de EU)..

Het kabinet Francken telt geen honderden ambtenaren om dat allemaal gedetailleerd en tijdig op te volgen,ik ben ervan overtuigd dat die allemaal wel genoeg omhanden hebben.

Hopelijk ook in deze "de middenvinger".
We moeten allemaal ,ook asielzoekers,eens leren netjes in de rij te staan en onze beurt afwachten,en een oordeel te aanvaarden....van EEN chef,niet van twintig chefs waarvan er dan maar een verantwoording moet afleggen.

Zoniet gaat het allemaal om zeep.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2016 om 18:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:00   #113
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het belachelijk maken toont enkel zwakte aan, hoor... Of slechte wil ...

Zeus heeft het antwoord reeds gevonden, en veel heeft hij daar volgens mij niet over moeten nadenken.
Men kan zo altijd een reden vinden om iemand niet naar gelijk waar terug te sturen. Wereldvreemde rechters is een uitdrukking die hier wel op zijn plaats is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:01   #114
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het werd inderdaad stil omdat het arrest mij duidelijk gelijk gaf, en ik dus eigenlijk niks verder te vertellen had.

Net als hier, eigenlijk, alle antwoorden op jouw vragen staan immers in het arrest, en dus is er niks bij te voegen.
Behalve voor degenen die er een politieke lectuur van willen maken met die stoute rechters op het voorplan.
Wekl arrest geeft u gelijk?
Dat van dat gezin in Aleppo (als ze daar al zitten)?
Bij mijn weten zijn ze hier niet noch werd er een tot op heden een dwangsom betaald.
Ze komen hier niet binnen, nooit.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:03   #115
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het lijkt er dus op dat het kabinet Francken "niet gereageerd" heeft met een beroepsprocedure of zo toen de ganse zaak met dat Afghaans gezin,ergens begin oktober al "behandeld" werd...

Wel ja,het is weer de schuld van Francken dus....

Die heeft ongetwijfeld niks anders te doen dan,behalve te proberen te doen zorgen voor duizenden en duizenden asielzoekers die WEL in aanmerking komen voor verblijf in Belgie ook nog eens gedetailleerd de zaken op te volgen van de,(ongetwijfeld vele tientallen per maand),tafelspringers die proberen op een of andere manier toch in te breken in de gang van zaken (in casu,een voorkeurlandje hebben om te verblijven in de EU)..

Het kabinet Francken telt geen honderden ambtenaren om dat allemaal gedetailleerd en tijdig op te volgen,ik ben ervan overtuigd dat die allemaal wel genoeg omhanden hebben.
Dat is ook niet de taak van zijn kabinet, maar van zijn administratie, de dienst vreemdelingenzaken.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:03   #116
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Men kan zo altijd een reden vinden om iemand niet naar gelijk waar terug te sturen. Wereldvreemde rechters is een uitdrukking die hier wel op zijn plaats is.
Klopt niet. Trouwens, heeft Francken het aantal weggestuurde illegalen niet drastisch verhoogd?
Oud 30 december 2016, 18:05   #117
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt niet. Trouwens, heeft Francken het aantal weggestuurde illegalen niet drastisch verhoogd?
Het gaat wel moeilijk worden. Het is nu bewezen dat Duitsland een onveilig land is en mensen mensonwaardig behandelt.
Nederland zal wel even onveilig zijn.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 december 2016 om 18:05.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:06   #118
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wereldvreemde rechters met een enorm gevaar voor wat er nog overblijft van onze democratie...
Het was misschien altijd al een lachtertje maar nu begint het zwaar te ruiken naar dictatuur...

Meer en meer zie en begrijp ik de jaren dertig van de vorige eeuw met de zogenaamde 'anti-facisten' van vandaag als de nazies van toen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:06   #119
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal marginaal zijn.
Alleen de dommeriken dan.
Normaal smijten ze hun papieren weg.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:06   #120
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat wel moeilijk worden. Het is nu bewezen dat Duitsland een onveilig land is en mensen mensonwaardig behandelt.
Nederland zal wel even onveilig zijn.
Weet das Mädchen dat al ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be