Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 januari 2017, 18:27   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Iedere automobilist betaalt toch jaarlijks wegentaks om in héél België te mogen rondrijden met zijn of haar wagen op de wegen.
Neen, dat is totaal onjuist.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 18:44   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Iedere automobilist betaalt toch jaarlijks wegentaks om in héél België te mogen rondrijden met zijn of haar wagen op de wegen.
Heeft niets met wegen te maken, maar met het bezit van een wagen.
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersbelasting
De verkeersbelasting is in België een indirecte belasting geheven op het bezit van een motorvoertuig. [...]
BIV en jaarlijkse belasting wordt # vooral bepaald door de vervuiling van de wagen, daarom zijn bepaalde motoren volledig vrijgesteld.

Of de grootste vervuiler zou het meeste moeten betalen.

En als men (eindelijk) LEZ in stadscentra invoert gaat men logisch gezien de vervuilendste wagens bannen .

Citaat:
http://www.auto55.be/nieuws/25919-ni...-moet-je-weten 28-12-2015

*De Vlaamse (en dus niet de Waalse en Brusselse) overheid *hervormt de Belasting op Verkeersstelling en de berekening van de Verkeersbelasting vanaf 2016. De nieuwe tarieven zullen van toepassing zijn voor wie een (niet geleasede) nieuwe of tweedehandswagen in Vlaanderen inschrijft. Het reeds rijdende autopark blijft ongemoeid. Maar wie nu een nieuwe auto koopt met een wat langere levertermijn kan dus al geconfronteerd worden met de aangepaste tarieven.

Voorzichtig groener, maar veel te ingewikkeld

Er blijven speciale maatregelen voor voertuigen die een hybride, elektrische, waterstof- of aardgasaandrijving hebben. Maar de Belasting op In Verkeerstelling (BIV) gaat hoe dan ook omhoog. En vakorganistatie Febiac blijft de formule hekelen omwille van haar onbegrijpelijke complexiteit. Een plaag waar ook de huidige BIV-regeling mee kampt. De BIV wordt gebaseerd op basis van CO2-uitstoot met leeftijdscorrectie. De verkeersbelasting gebruikt de fiscale pk's, # een bonus/malus die door de euronorm wordt bepaald en een CO2-cijfer. 122g/km is neutraal in 2016. Voor elke gram meer zal het tarief met 0,3% stijgen, bij elke gram minder daalt het tarief met 0,3%. De officiële simulatietool voor een berekening vind je hier.

Nieuwe diesels ‘een veelvoud’ zwaarder belast dan nu

De Belgische automobielfederatie stipt ook aan dat de nieuwe diesels (die verplicht aan de Euro 6 emissienorm moeten voldoen en dus veel schoner zijn dan oudere diesels) erg zwaar belast worden. Voor heel wat Euro 6 diesels bedraagt de nieuwe BIV een veelvoud van de huidige tarieven. Gemiddeld gezien gaan de tarieven met een derde omhoog.

Overgangsregeling

Als u uw nieuwe auto hebt besteld voor 30 oktober 2015, maar hij wordt pas geleverd na 1 januari 2016, dan zal u nog beroep kunnen doen op de oude tarieven als overgangsmaatregel als u dat tenminste voor 15 januari 2016 hebt aangevraagd.

De verkeersbelasting voor al ingeschreven wagens verandert echter niet. De aangepaste berekening van de BIV en de VKB geldt alleen voor wie een nieuwe of tweedehandswagen inschrijft vanaf 1 januari 2016.

Elektrische auto's rijden gratis

Elektrische auto's, hybrides met een CO2-uitstoot van maximaal 50g/km en auto's op aardgas rijden gratis. Ze betalen geen BIV en evenmin verkeersbelasting tot 2020. In tegenstelling tot de andere maatregelen geldt de vrijstelling van de verkeersbelasting ook voor auto's die al ingeschreven zijn. Daarnaast gelden vanaf 2016 ook subsidies voor de aankoop van een elektrisch voertuig. De details daarover vind u hier.


Samenvatting

Enkele kenmerken van de nieuwe regeling, waarvan de punten en komma’s nog voorwerp uitmaken van onderhandeling, hebben we hier al even op een rijtje gezet.

- Alternatief aangedreven wagens blijven bevoordeeld, maar over LPG wordt niet gerept

- Wijziging alleen voor nieuwe en tweedehandswagens die van eigenaar wisselen, niet voor reeds rijdende wagenpark

- De euronorm en CO2-uitstoot bepalen de berekening van BIV en verkeersbelasting (maar natuurlijk niet op dezelfde manier)

- De BIV-tarieven gaan gemiddeld met een derde omhoog om de erosie van inkomsten te compenseren die de voorbije periode werd opgetekend.

- Elektrische auto's, auto's op waterstof en aardgaswagens zijn vrijgesteld van verkeersbelasting tot 2020

- Diesel wordt gepenaliseerd. De BIV kan oplopen tot ‘een veelvoud’ van wat heden het geval is.

- Overgangsregeling voor auto's besteld voor 30 oktober 2015, maar geleverd na 1 januari 2016, voor zover de toepassing van de overgangsregeling is aangevraagd voor 15 januari 2016
Maw de decennialang gesubsidieerde dieselwagen betaald een klein beetje terug, wat natuurlijk gemakkelijk te vermijden is.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 januari 2017 om 19:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 20:23   #23
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Iedere automobilist betaalt toch jaarlijks wegentaks om in héél België te mogen rondrijden met zijn of haar wagen op de wegen.
Als u nu ergens een stad niet meer binnen kunt rijden, krijgt u dan een stukje wegentaks terug?
Dus u betaalt voor iets maar u krijgt het niet volledig.
Is dat wel wettelijk?
Dat is zoiets als u betaalt voor een volledige taart maar u krijgt maar 6/8 van die taart.
Of u betaalt voor 4 nieuwe banden in de garage maar u krijgt maar 3 banden.
Of u koopt in de winkel een paar handschoenen maar u krijgt maar 1 handschoen.
Of u betaald bij de slachter voor 100 gr préparé en u krijgt maar 80 gram.
Of u koopt een abonnement voor de NMBS geldig voor een jaar, maar 10 keer per jaar rijden er geen treinen...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 20:36   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Of u koopt een abonnement voor de NMBS geldig voor een jaar, maar 10 keer per jaar rijden er geen treinen...
Die zit.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 23:01   #25
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Of u koopt een abonnement voor de NMBS geldig voor een jaar, maar 10 keer per jaar rijden er geen treinen...
Omdat de trein altijd een beetje reizen is.
10 keer per jaar geen trein is een niemandalletje.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 23:19   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 januari 2017 om 23:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 04:46   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik nodig je dan eens uit om Aarschot te gaan bezoeken. Een voor een vallen de handelszaken en komt er leegstand. Aarschot is al een volledig dode stad. En ja je kan daar rustig op een terras iets gaan drinken. Eerst wel de wagen op de zoneparking buiten de stad parkeren en een kleine 500 meter te voet naar je terras gaan. Liefst overdag want 's avonds is het op eigen risico.

En voor oldtimers is er geen probleem met LEZ zones. Die komen daar niet meer en wijzigen hun roadbooks wel. Trouwens de meeste roadtrips gaan toch door kleine veldwegen waar de funfactor honderd maal groter is dan in een stad. Pas nog een roadbook mee in elkaar gestoken. Trip van een kleine 110 kilometer zonder ook maar een stad te moeten passeren, in uitzondering enkele grotere wegen. Verder allemaal mooie verharde veld- en plattelandswegen. Bijkomend voordeel : daar staan geen flitscamera's en is er geen trajectcontrole. En die roadtrips worden meestal op een zondag of feestdag gereden en dit met verkenningswagens voor aan. Dus kans op flitsen = nihil. Laat ze maar in alle steden en grotere dorpen LEZ zones maken, who cares? Gewoon wegblijven en opgelost!
Dat zullen ook de toeristen doen.
En dan de restaurants en hotels op hun achterste poten omdat ze geen kat meer zien.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 09:25   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Somers is begonnen bij de vu.
Ik dacht zelfs dat hij op een zeker ogenblik woordvoerder was van de partij en van de voorzitter.

Dat doet hij in feite dus nog altijd: zijn baas (de nva) achternalopen en zeggen wat hij moet zeggen van de baas.
Antwerpen naäpen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 12:29   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je doet alsof vroeger elke winkel een paar honderd parkeerplaatsen voor de deur had. Dat was nooit het geval. En om enkele honderden meter met je aankopen rond te lopen is geen enkel probleem. Daar bestaan al sinds decennia goede oplossingen voor.
taxi ?

Geef toch gewoon eens toe dat het er om te doen is de economie te kelderen en de parkings te vullen.

Wat kan het een milieu fantast schelen dat er duizend zaken verdwijnen.
Zelf werken ze toch ergens waar hun loon van belasting geld komt.
Of ze doppen...studeren eeuwig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 16:45   #30
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
taxi ?
Nee, waarom zou dat nodig zijn?

Citaat:
Geef toch gewoon eens toe dat het er om te doen is de economie te kelderen en de parkings te vullen.

Wat kan het een milieu fantast schelen dat er duizend zaken verdwijnen.
Zelf werken ze toch ergens waar hun loon van belasting geld komt.
Of ze doppen...studeren eeuwig.
Als je van een stad een economische woestijn wil maken moet je vooral de auto geen strobreed in de weg leggen.

Want de beste manier om autogebruik onmogelijk te maken is het onbeperkt toestaan. Auto's rijden zich dan wel vanzelf compleet vast.
Als je een levendige, welvarende binnenstapt wil, waar nog geleefd wordt, en waar nog wat gebeurt dan beperk je beter het autogebruik. Mensen die in de stad wonen, geven meer uit in die stad, dan mensen die van buiten komen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 17:50   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Nee, waarom zou dat nodig zijn?



Als je van een stad een economische woestijn wil maken moet je vooral de auto geen strobreed in de weg leggen.

Want de beste manier om autogebruik onmogelijk te maken is het onbeperkt toestaan. Auto's rijden zich dan wel vanzelf compleet vast.
Als je een levendige, welvarende binnenstapt wil, waar nog geleefd wordt, en waar nog wat gebeurt dan beperk je beter het autogebruik. Mensen die in de stad wonen, geven meer uit in die stad, dan mensen die van buiten komen.
In gent niet hoor.

Daar wonen alleen nog studenten en immigranten.
En beiden brengen alles mee van den buiten.

Het centrum zelf daar staat bijna alles leeg.
Wat je er nog ziet lopen zijn studenten, doppers en mensen die er ergens werken.

Klanten zie je niet veel meer.

Succes met jullie planning.
Blijf er in geloven.

Je hebt voor jullie zelf een mooie wandelzone en het enige dat nu nog irriteert is de handel.
Maar dat gaat nu wel vanzelf ook weg.

Is het te doen om daarna leegstand te kunnen opkopen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 22:09   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een kleine update.

Omwille van het feit dat de binnenstad met toenemende leegstand te maken krijgt door mobiliteits aanpassingen, gaat men nu die verminderende activiteit verhalen door extra belastingen op te heffen op winkels buiten die zones.

Het moet gezegt worden; onze politiekers verdienen een extra banaan voor hun apenstreken met ons.

Dit is recto verso handel op zijn allerslechtste manier.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 22:55   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In gent niet hoor.

Daar wonen alleen nog studenten en immigranten.
En beiden brengen alles mee van den buiten.

Het centrum zelf daar staat bijna alles leeg.
Wat je er nog ziet lopen zijn studenten, doppers en mensen die er ergens werken.

Klanten zie je niet veel meer.

Succes met jullie planning.
Blijf er in geloven.

Je hebt voor jullie zelf een mooie wandelzone en het enige dat nu nog irriteert is de handel.
Maar dat gaat nu wel vanzelf ook weg.

Is het te doen om daarna leegstand te kunnen opkopen?
Overdrijven is ook niet nodig. Op dit ogenblik zit de Gentse binnenstad met een leegstand van winkelpanden van net geen 10%. Dat is natuurlijk een flinke verhoging in vergelijking met voorgaande jaren, maar dit zomaar toewijzen aan het circulatieplan of het verkeersvrij of -luw maken van bepaalde delen getuigt van overhaast.

Er wordt tegenwoordig steeds meer langs het internet gekocht. Daarnaast is het niet altijd gemakkelijker voor een middenstander om het pad te verlaten dat ze al altijd hebben bewandeld. Eén ding is echter wel duidelijk: tegen grote ketens kan je niet concurreren als je hetzelfde aanbiedt. Vaak zit daar het probleem.

Ook in provinciesteden waar de automobilist wel nog een grotere vrijheid heeft, hebben middenstanders het moeilijk. Kijk bijvoorbeeld naar Tielt. Iets meer dan 10% leegstand. En in Tielt kan je zo goed als overal nog met de wagen naartoe. Met zelfs een grote parking (gratis dan nog) op nauwelijks 150 meter van de markt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 23:15   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Somers is begonnen bij de vu.
Ik dacht zelfs dat hij op een zeker ogenblik woordvoerder was van de partij en van de voorzitter.

Dat doet hij in feite dus nog altijd: zijn baas (de nva) achternalopen en zeggen wat hij moet zeggen van de baas.
Antwerpen naäpen.

.
Is dat familie van U ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 23:42   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Overdrijven is ook niet nodig. Op dit ogenblik zit de Gentse binnenstad met een leegstand van winkelpanden van net geen 10%. Dat is natuurlijk een flinke verhoging in vergelijking met voorgaande jaren, maar dit zomaar toewijzen aan het circulatieplan of het verkeersvrij of -luw maken van bepaalde delen getuigt van overhaast.

Er wordt tegenwoordig steeds meer langs het internet gekocht. Daarnaast is het niet altijd gemakkelijker voor een middenstander om het pad te verlaten dat ze al altijd hebben bewandeld. Eén ding is echter wel duidelijk: tegen grote ketens kan je niet concurreren als je hetzelfde aanbiedt. Vaak zit daar het probleem.

Ook in provinciesteden waar de automobilist wel nog een grotere vrijheid heeft, hebben middenstanders het moeilijk. Kijk bijvoorbeeld naar Tielt. Iets meer dan 10% leegstand. En in Tielt kan je zo goed als overal nog met de wagen naartoe. Met zelfs een grote parking (gratis dan nog) op nauwelijks 150 meter van de markt.
Uiteraard koopt men liever op internet of buiten de stad.

Het is een gegeven zo oud of de straat zelf.
Handel moet men doen op een plek die makkelijk bereikbaar is.
Net zoals zonnige kant van een winkelstraat ook beter rendeert dan de schaduwkant.
Er zijn zo nog zaken trouwens en ze kloppen allemaal.

Dus kom nu niet af van verminderde handel door de schuld van internet enkel en alleen.

Lets face it....jullie hebben het kapot gemaakt.

Geniet nu maar van jullie stadswandelingen.

Tussendoor hoop ik dat je net zoveel energie zult steken om er voor te zorgen dat baanwinkels die nu wel goed draaien niet bijkomend belast zal worden voor zone winkels waar je het voor kapot gekregen hebt.
Ik hoop oprecht dat uw inkomen daar extra op belast zal worden.
Dat ze het geld halen bij wie het veroorzaakt hebben.

Akkoord?
Nee zeker?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 januari 2017 om 23:47.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 00:21   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uiteraard koopt men liever op internet of buiten de stad.

Het is een gegeven zo oud of de straat zelf.
Handel moet men doen op een plek die makkelijk bereikbaar is.
Net zoals zonnige kant van een winkelstraat ook beter rendeert dan de schaduwkant.
Er zijn zo nog zaken trouwens en ze kloppen allemaal.

Dus kom nu niet af van verminderde handel door de schuld van internet enkel en alleen.

Lets face it....jullie hebben het kapot gemaakt.

Geniet nu maar van jullie stadswandelingen.

Tussendoor hoop ik dat je net zoveel energie zult steken om er voor te zorgen dat baanwinkels die nu wel goed draaien niet bijkomend belast zal worden voor zone winkels waar je het voor kapot gekregen hebt.
Ik hoop oprecht dat uw inkomen daar extra op belast zal worden.
Dat ze het geld halen bij wie het veroorzaakt hebben.

Akkoord?
Nee zeker?
En dit ganse betoog voor een lage emissiezone?

Ik pleit dan dat heel Vlaanderen maar een LEZ wordt, vb LEZ Roergebied (enkel autoweg/snelweg uitgezonderd).



Het Roergbied is Europa´s grootste LEZ, of in meer dan 20 samenhangende steden een groene sticker sinds 2014:
Citaat:
http://www.hjs.com/abgasnormen/deuts...kwd=Umweltzone

Zum 01.07.2014 verschärft Europas größte Umweltzone Rhein/Ruhr ihre Richtlinien. Mehr als 20 Städte schalten auf grün, wodurch alle Umweltzonen in NRW nur noch mit grüner Plakette zu befahren sind. Davon betroffen sind nahezu alle Einkaufszentren im Ruhrgebiet.

Alle wichtigen Infos auf einem Blick:

- nur noch Autos mit grüner Plakette dürfen in die Umweltzonen fahren 80 Euro Bußgeld
- auch parkende Autos werden kontrolliert und verwarnt

- Prüfen Sie direkt wie viele Fahrzeuge in Ihrer Region nachgerüstet werden können: [...]

Prost!

En na de groene zone zal wslk binnen enkele jaren een blauwe zone komen, of geen enkele huidige diesel euro 5 mag er niet in:
http://www.autozeitung.de/blaue-plak...ne-127075.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 januari 2017 om 00:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 00:45   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uiteraard koopt men liever op internet of buiten de stad.

Het is een gegeven zo oud of de straat zelf.
Handel moet men doen op een plek die makkelijk bereikbaar is.
Net zoals zonnige kant van een winkelstraat ook beter rendeert dan de schaduwkant.
Er zijn zo nog zaken trouwens en ze kloppen allemaal.

Dus kom nu niet af van verminderde handel door de schuld van internet enkel en alleen.

Lets face it....jullie hebben het kapot gemaakt.

Geniet nu maar van jullie stadswandelingen.

Tussendoor hoop ik dat je net zoveel energie zult steken om er voor te zorgen dat baanwinkels die nu wel goed draaien niet bijkomend belast zal worden voor zone winkels waar je het voor kapot gekregen hebt.
Ik hoop oprecht dat uw inkomen daar extra op belast zal worden.
Dat ze het geld halen bij wie het veroorzaakt hebben.

Akkoord?
Nee zeker?
Mijn vergelijking tussen Gent en Tielt toont duidelijk aan dat uw redenering niet overeenkomt met de werkelijkheid. In beide gevallen ongeveer een even grote leegstand, maar waarbij de laatste stad nauwelijks autovrije straten kent, beschikt over ruime en gratis parkings. En toch heeft ook daar de middenstand het moeilijk.

Er moeten dus andere oorzaken zijn.

En daar blijft u blind voor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 09:41   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mijn vergelijking tussen Gent en Tielt toont duidelijk aan dat uw redenering niet overeenkomt met de werkelijkheid. In beide gevallen ongeveer een even grote leegstand, maar waarbij de laatste stad nauwelijks autovrije straten kent, beschikt over ruime en gratis parkings. En toch heeft ook daar de middenstand het moeilijk.

Er moeten dus andere oorzaken zijn.

En daar blijft u blind voor.
Gent en tielt vergelijken voor de leegstand te verklaren is dan ook geen vergelijk waard.

Tielt is als ronse gewoon een arme klotestad waar klootjesvolk woont.
In arme regio's is het normaal dat niks floreert.
Tielt is trouwens meer een dorp dan een stad.


Zo zijn er nog vele.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 januari 2017 om 09:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 16:55   #39
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In gent niet hoor.

Daar wonen alleen nog studenten en immigranten.
En beiden brengen alles mee van den buiten.

Het centrum zelf daar staat bijna alles leeg.
Wat je er nog ziet lopen zijn studenten, doppers en mensen die er ergens werken.
En wat heeft de bevolking weggejaagd?

In mijn wijk hier in Zwitserland heeft men een paar jaar geleden een aantal harde verkeersluwende maatregelen ingevoerd. Sindsdien is het aantal gezinnen met kinderen hier zo toegenomen dat er een school bijgebouwd moet worden. En er zijn een hoop leuke winkeltjes en restaurants bijgekomen...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 17:02   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat familie van U ?
Ik heb al voor minder gevochten hoor !

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be