![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heeft onzen Hedenbouw niet vanaf de eerste dag aan de kaak gesteld dat zij daar bier en wijn gratis krijgen ?
Nu is het uitgekomen dank zij nva-er prof. Pieters. Maar het belangrijkste: ten gepaste tijde gaat in de verkiezingsstrijd in de openbaarheid gegooid worden: "Verdien jij meer dan 1700 euro per maand ? Stem dan niet op de pvda, want als zij aan de macht komen, dan zal iedereen en ook jij afgetopt worden op 1700 euro per maand." .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhofstadt voerde de kiesdrempel van 5% in, zogezegd om versplinstering tegen te gaan, maar in hoofdzaak om de kleine partijen te weren. De N-VA is, net als de PVDA, als een kleine partij begonnen. Nu komen janken over de wijze waarop dat geld wordt besteed wijst op jaloezie en afgunst. Dat een PVDA-er meer dan 2/3de van zijn parlementaire loon in de partijkas stort oogt fraai maar is géén besparing voor de staatskas vermits hij zijn volledige loon in ontvangst neemt.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe niets liever.
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die politiek volgt weet dat Herman Decroo in de jaren '90 de consumpties gratis maakte in de koffiekamer van het parlement om de oude traditie te doorbreken dat de café's in de buurt van het parlement met een bel moesten doorgeven aan hun klanten-parlementairs dat ze dringend verzocht waren naar de stemming te gaan. Dat is tientallen keren in de pers gekomen, en jij weet dat even goed als iedereen... Er is dus niets uitgekomen, dan wat show van een gefrustreerde ex senator die nog een rekening te vereffenen had. Professor Pieters, dat is die kerel die zijn win for life stilletjes probeerde te incasseren en de zeldzame eer kreeg dat hij live op de vlaamse televisie te zien een telefoontje kreeg van zijn Grote Leider dat hij direct moest stoppen met zeveren en zijn uitwinningsvergoeding als senator moest laten vallen toen hij het vrijwillig afbolde uit de senaat om in de univ van Leuven een andere leuk betaalde job op te nemen. Professor Pieters is een even grote parasiet en zakkenvuller als dat groen mormel Mie Vogels die ook haar fortuin incasseerde, terwijl ze een imago cultiveerde van met voddenkleren rond te lopen en in een wrak rond te rijden. Van zulke boer geen eieren... Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 januari 2017 om 19:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Peumans is niet alleen N-VA-er maar ook voorzitter van het Vlaams Parlement. Hij stond op de eerste rij om het alcoholgebruik in de koffiebar te laten wat het is. Op je tweede paragraaf reageer ik niet want wat je daarin uitkraamt slaat nergens op.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er geen probleem mee dat de koffie in de koffiebar van het parlement gratis is, maar geen alcohol. Alcohol hoort NERGENS thuis op het werk, dus zéker niet in het parlement. Was dat ook maar het geval in het EU-parlement, maar daar wordt er gezopen tegen de sterren op en daar bovenop in de EU-pot gegraaid dat het een lieve lust is. NIEMAND die er zelfs maar aan dénkt om korte metten te maken met de meest schandelijke misbruiken aldaar. Wat de uittredingsvergoeding voor senatoren betreft die uit eigen wil ophoepelen, ik wist niet dat Pieters door De Wever onder druk werd gezet om af te zien van zijn recht op een uittredingsvergoeding. Dat verdient een pluim. Zoals Beke een pluim verdient nadat Stefaan De Clerck aanspraak maakte op de uittredingsvergoeding van een kleine 300.000 euro, en Beke er mede voor zorgde dat een einde werd gemaakt aan dit schandelijke gegraai uit de staatsruif. Welke partijen maakten dat misbruik trouwens mogelijk?
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij ging dat aan een liefdadigheidsinstelling geven maar wou niet zeggen welke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bijna nergens krijgen de partijen zoveel belastingsgeld Laatst gewijzigd door Jakko : 30 januari 2017 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of Stefaan gecasht heeft lijkt me straffen tobback wetend dat:
Citaat:
Citaat:
Het Brussels parlement schafte een week later, als laatste, de vertrekpremie af. Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Er zijn schitterende culturele en sociale initiatieven in de streek. Ik zal daar als de tijd rijp is voorbeelden van geven. Als politieker kon ik daar op een andere manier reëel aan mee werken. Nu stap ik dus uit de nationale politiek en kan ik dat vanuit mijn maatschappelijke ingesteldheid opnieuw doen, maar dan financieel. Mijn hart klopt voor wie het beste voor heeft met deze stad en deze streek. Die mensen wil ik vooruit helpen", legt de gewezen minister van Justitie uit. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rsteunen.dhtml De hele zooi heeft gecasht, de wet werd pas later aangepast voor politici die VRIJWILLIG vertrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal zever in pakskes.
Den Hedenbouw zweeg als vermoord voor de gratis drankjes in de koffiekamer. En wie bekritiseert dat zijn flutpartijtje centen krijgt nu, die heeft ongelijk. Zelfs communisten hebben recht op hun deel, als aan de voorwaarden voldaan is. Dat het systeem van partijdotatie in het algemeen te gul is, dat is een ander paar mouwen. Daar kan over gedebateerd worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welke partijen sprongen op de kar van Peumans? Geen enkele? Ze kregen nochtans de pap in de mond. Wat graaien betreft, de VU had ook haar graaiers, zij het op een andere manier. Sauwens en Anciaux betaalden de gangbare 10% van hun wedde niet aan hun partij. Sauwens draaide daar geen doekjes om. Anciaux wel. Anciaux wilde persé naar Europa "omdat hij dood ging in de senaat". (Jaja, daar waar hij nu zit dood te gaan dankzij de SP.a) Anciaux vond dat EU-parlementairen schandalig veel verdienden en zou een deel van zijn wedde afstaan als hij verkozen werd. Maar toen hij verkozen werd voor Europa wilde hij Vlaams minister van cutluur worden. De VU veranderde haar statuten om haar toenmalige stemmenkanon zijn zin te kunnen geven. Een mens zou denken dat Anciaux die geste zou pareren door 10% van zijn ministerswedde af te staan aan zijn partij. Anciaux deed dat ook.....in de vorm van papier ter waarde van de af te dragen som. De rekening werd betaald door de econoom van het kabinet van de "Vlaamse" minister van cutluur, waarna het werd afgeleverd op het partijsecretariaat van de VU aan het Brusselse Barrikadenplein. Bruno Thuybens graaide weer op een andere manier. Citaat:
Hoorde KBC niet bij de banken die met belastinggeld werden gered? En komt KBC niet ter sprake in de Panama Papers?
![]() |
![]() |
#57 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 31 januari 2017 om 17:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het stoort me vooral dat zo een politicus zonder mandaat ,van gelijk welke partij,dat "loon" krijgt voor.....euh.....voor.......
Ja,voor WAT eigenlijk? In Kelts grote hervormingsplan krijgen politieke partijen en politici die niet tot een uitvoerend mandaat komen (de oppositie dus) geen cent van de overheid. Het zou de zaken een beetje scherper stellen en,gezien de flip-flop bewegingen van verkiezingen,een geheel ander soort politici opleveren.Geen "beroeps" meer maar mensen die gewend zijn in het leven te staan tussen de mensen en zich nu eens voor het algemeen belang engageren...(dat moet je niet langer dan 4 jaar doen,of je gaat denkene dat je zelf het algemeen belang bent) Laatst gewijzigd door kelt : 20 februari 2017 om 06:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken geen enkele loodgieter die bij mij iets komt herstellen of installeren aan de helft van de gangbare prijs voor een uurloon.
Geen enkele journalist en geen enkele voetballer. Dien Hedenbouw is dus niet goed in zijn hoofd. Voorlopig niet kwaadaardig, maar let op als hij teveel macht zou krijgen. Dat hij schandalen aan het licht brengt is natuurlijk positief. Helaas moeten we zijn gezaag er altijd bijnemen. .
![]() |
![]() |