![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() Ik ben blij om te zien dat buitenlanders lid kunnen worden van het VB.
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() Er zijn er genoeg om uit te kiezen.
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buitenlanders kunnen dan weer geen president worden in de US, zo zie je dat het VB nog zo slecht niet is.
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een illegaal dus.
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar iedere zetel die van N-VA naar VB gaat, maakt geen enkel verschil uit voor het incontournable zijn van de N-VA. Doe gerust de mathematische oefening, u zal zien dat dit klopt. CD&V kan inderdaad wel belangrijke zetels weghalen bij N-VA. U zei dat VB ervoor kan zorgen dat N-VA niet incontournable wordt. CD&V heeft met die stelling niets te maken. Het is erg simpel: er zijn 55 zetels in de gemeenteraad. Ik ga ervan uit dat er 7 partijen zetels zullen halen, nl. PVDA, Groen, sp.a, CD&V, Open VLD, N-VA en VB. Zolang aan de volgende 2 vergelijkingen voldaan is, is N-VA incontournable, vanwege het cordon sanitaire rond VB en de onwil van Open VLD en (naar alle waarschijnlijkheid) CD&V om met PVDA te regeren. (1) N-VA + VB + PVDA > 27 (op dit moment: 32 - laatste peiling: 29) (2) PVDA + Groen + sp.a < 28 (op dit moment: 20 - laatste peiling: 23)
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() U vindt de huidige koers dus goed?
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Ik kijk naar uw antwoord.
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 31 januari 2017 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met welke kandidaat ? Die opgeblazen kikker komt in zijn eigen gouw op de lijst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Speel je een rol, of meen je zulke uitspraken echt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zitten hier in subforum binnenland, niet in subforum dorpspolitiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar ben ik het volledig mee oneens. Dit neemt niet weg dat ik fan ben van een volledige vrije meningsuiting. Ik vind bvb dat Geert Wilders niet veroordeeld had mogen worden ivm de kwestie "meer of minder Marokkanen". Maar een mening kan wel zeer discriminerend zijn.
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Dat een partij als het VB in het huidige internationaal klimaat amper vooruitgang weet te boeken is een bewijs van de onkunde binnen die partij. Een paar tot op de draad versleten beroepspolitici als PhDW en Annemans, een wandelende azijnfles als Chris Janssens, een coiffeurke als voorzitter. Van waar zou de opgang moeten komen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De enige in het Vlaams Belang die nog enig charisma heeft, Filip Dewinter, werd dit najaar op een onaanvaardbare manier kaltgestellt door het partijbestuur. Doorop zijn de peilingen opnieuw beginnen te zakken. Er is dringend een sterk leider nodig ter rechterzijde, iemand met de bekwaamheid en leiderschap als de grote VNV voorzitter van weleer Staf De Clercq. Wanneer geopolitiek de situatie gunstig wordt kan zo het cordon sanitair doorbroken worden. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 31 januari 2017 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Grieken is idd een zeer zwak figuur. Ondanks die zwakheid veegde hij gisteren wel de vloer met J.Crombez in Terzake.
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() En waarom heeft het VB nu een zwak figuur als leider.
Dat is toch een legitime vraag.
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het niet met je eens. Van Grieken is de eerste voorzitter die FDW op zijn plaats zette.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 januari 2017 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laat ik het zo zeggen, t'is geen Frank Vanhecke ![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 31 januari 2017 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Sindsdien zijn de peilingen opnieuw dalende. Vlaams Belang zal nooit veel stemmen halen als ze teveel NVA imiteert en dat is zeker in deze tijden een enorm gemiste kans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |