Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2016, 14:45   #3121
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een website voor Micele
http://www.teslarati.com/
Euh Paul uit die Engelstalige website heb ik minstens 10 keer geciteerd...

Er zijn er zeker nog een tiental andere (Duits, Frans, Nederlands, ...)
vbn
http://www.tesla-mag.com/ Frans
http://teslamag.de/ Duits
[...]
http://tesla-russia.com/ Russisch
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2016 om 14:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 11:46   #3122
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
Standaard

Sinds de start van deze draad en vandaag is het realistisch EPA-rijbereik van de Tesla S 85 (85 kWh) vergroot van 426 km naar 539 km voor de S 100D (100kWh), dit is duidelijk meer - +26,6 % - dan enkel de netto 15 kWh.

Of Bart Tommelein kan zijn nieuwe Volvo Hybride dienstwagen weer inruilen voor de 100D.

Alle versies, juni 2012 - jan 2017:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...Specifications
Model S features (past and current)
60 KWh [...]
85 kWh RWD (85): EPA 426 km, NEDC: 502 km
90 kWh AWD (90D): EPA 473 km, NEDC: 528 km
100 kWh AWD (100D): EPA 539 km, NEDC: 632 km (Europese testnorm)

Een goede verstaander ziet dat het niet puur aan de 15 KWh meer ligt dat het rijbereik toegenomen is, maar ook aan andere verbruiksminderende optimalisaties na ~ 4,5 jaar.

85 kWh + 17,7 % = 100 kWh
EPA 426 km + 26,6 % = EPA 539 km


(voor het verbruik aan snelweg-120 kmh zie:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=236941 )

*Het respectievelijk mogelijk rijbereik in de praktijk aan 120 kmh in goede omstandigheden, buitentemp. = 20° C:
60: 292 KM
60D: 301 KM
75: 354 KM
75D: 368 KM
90D: 406 KM
100D: 471 KM (849/669 km aan Vlaamse 70/90 kmh)
P100D: 452 KM 

*Het resp max rijbereik in de praktijk aan 120 kmh in de winter, ttz bij 0° C:
60: 254 KM
60D: 260 KM
75: 308 KM
75D: 318 KM
90D: 353 KM
100D: 410 KM (659/555 km aan Vlaamse 70/90 kmh)
P100D: 393 KM

*Bron: Tesla online berekening standaard banden 19", kan minder of meer zijn: onderaan https://www.tesla.com/nl_BE/models
*Het daadwerkelijke bereik van uw voertuig varieert afhankelijk van de gebruiksomstandigheden. Bekijk met ons simulatiemodel wat voor effect uw specifieke gebruiksomstandigheden op het bereik hebben. Het bereik van het voertuig is *afhankelijk van de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden.

Voor de Tesla´s met een zwaar accupack (en thuis volgeladen) die lange afstanden willen reizen zal de eerste Tesla-Supercharger altijd in het buitenland liggen, en dus buitenlandse stroom... (voor diegene die zich zorgen maken dat "al die Tesla´s" het binnenlands stroomnetwerk gaan overbelasten )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2017 om 12:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 09:17   #3123
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sinds de start van deze draad en vandaag is het realistisch EPA-rijbereik van de Tesla S 85 (85 kWh) vergroot van 426 km naar 539 km voor de S 100D
Proficiat en ik haal met mijn huidige aftandse diesel een klein 900km en dit met 50 liter diesel. In gewoon verkeer zijn we beiden even snel of staan we beiden evenveel stil. Ik zit evengoed warm en moet niet constant naar mijn rijbereik kijken. Elke paar kilometer kan ik snel tanken. En die is op minder dan 3 minuten vol getankt. En nog een leuk voordeel nu : het sneeuwt en is glad buiten, so what? Ik moet niet op een bluts of kras zien. Het is een overgangswagen om in België nog uit te doen dus hij moet nog maar enkele maanden meegaan. Dus van 426 naar 539 km = lachwekkend
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 10:31   #3124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

http://www.egear.be/elektrische-auto-verkoop-2016/

54% meer elektrische auto’s verkocht in 2016. Plug-in hybrides gaan +200%!

Ik heb het al 100.000 keren gezegd: de plug-in hybride personenwagen zal de dienst uitmaken voor nog enkele jaren te gaan, tot de louter elektrische het kan overnemen.

Voor vrachtvervoer, van iets meer dan een simpele camionette beneden 3.5 ton, zal de louter elektrische het wellicht nooit volledig kunnen overnemen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 10:39   #3125
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
http://www.egear.be/elektrische-auto-verkoop-2016/

54% meer elektrische auto’s verkocht in 2016. Plug-in hybrides gaan +200%!

Ik heb het al 100.000 keren gezegd: de plug-in hybride personenwagen zal de dienst uitmaken voor nog enkele jaren te gaan, tot de louter elektrische het kan overnemen.

Voor vrachtvervoer, van iets meer dan een simpele camionette beneden 3.5 ton, zal de louter elektrische het wellicht nooit volledig kunnen overnemen.

.
dat zijn de Porche Cayennes en de Volvo SUV's Schoof, plug in uitsluitend om fiscale redenen... hoog CO² uitstoot of niet ...
dit 'groene' beleid is pure waanzin.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 12:03   #3126
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
http://www.egear.be/elektrische-auto-verkoop-2016/

54% meer elektrische auto’s verkocht in 2016. Plug-in hybrides gaan +200%!

Ik heb het al 100.000 keren gezegd: de plug-in hybride personenwagen zal de dienst uitmaken voor nog enkele jaren te gaan, tot de louter elektrische het kan overnemen.
Dat keerpunt kan zelfs al bereikt zijn, maar je moet het wel wereldwijd zien, en je niet tot enkele landen beperken waar de PHEV nog evenzo gesubidieerd worden, en-of waar sommige schrik hebben van laadpalen te vinden.
(Nederland heeft bvb al een uitdovende subsidie voor PHEV en gaat enkel nog BEV subsidieren)

Ik toon je dat even aan:
Wereldmarkt tem 3 kwartaal 2016:



BEV aandeel langzaam gestegen van 59 naar 64 %, PHEV daalt navenant naar 36 %

Bevestiging wel maar tot mei 2016:
Per land is de verhouding ook naargelang de overheid premies geeft:
maar wereldwijd is het dus: BEV 58/42 PHEV World average vierde balkje stand mei, volgens deze statistiek: bepaalde landen hebben een totaal andere verhouding naargelang de overheid stimuleert.



USA bevoorbeeld waar Tesla populair is, tem december 2016 ! :


En de grootste markt China zet vol in op de BEV:
https://cleantechnica.com/2017/01/25...uropean-sales/
En kopen vooral Chinees...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2017 om 12:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 13:17   #3127
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sinds de start van deze draad en vandaag is het realistisch EPA-rijbereik van de Tesla S 85 (85 kWh) vergroot van 426 km naar 539 km voor de S 100D (100kWh), dit is duidelijk meer - +26,6 % - dan enkel de netto 15 kWh.
Voor de techneuten die de juiste bruikbare kWh willen weten:
er zijn mensen die zich amuseerden met het tellen van de duizenden accucellen (idem formaat 18650) van de diverse accupacks van de Teslas, hopelijk hebben ze juist geteld...

Dus nuancering-verklaring van die +26,6 % meer range... alhoewel model 85 naar 100 maar 17,65 % meer is... .

Blijkbaar is bij de model 100-versie deze keer de bruto kWh inhoud naar beneden afgerond, wat de +26,6 % meteen verklaard, bij de model 85-versie is het namelijk andersom, namelijk serieus naar boven afgerond...

Blijkbaar en zoals vermoed zijn de typegetallen 60-70-75-85-90-100 afgeronde cijfers van de bruto kWh-energieinhoud (netto bruikbaar is het in de regel 3 �* 4 kWh minder voor de veiligheid/duurzaamheid):

- de laatste P100D en onlangs (100D) model heeft bvb zelfs 102,4 kWh bruto, waarbij 98,4 kWh bruikbaar zijn (4 kWh buffer).

- 85/P85/(85D)/P85D: ca. 81,5 kWh Energieinhoud, ca 77,5 kWh bruikbaar

Dat verklaart meteen die verassende +26,6 % range, en dat met meer gewicht (navenant meer cellen in dezelfde ruimte, vooral door ander koelsysteem), wat rekenkundig onlogisch is.

Want netto bruikbaar is het verschil dan (85)77,5 kWh + 77,5*27% = 98,425 kWh.

overzicht accupacks: (c/p uit bron* en zelf in volgorde gezet naargelang bruikbare kWh)

- P100D/100D: 102,4 kWh geteld, waarbij 98,4 kWh bruikbaar (4 kWh Puffer).

- 90D/P90D: ca. 85,8 kWh Energiegehalt, ca. 81,8 kWh nutzbar

- 85/P85/85D/P85D: ca. 81,5 kWh Energiegehalt, ca. 77,5 kWh nutzbar

- 75/75D: 75 kWh Energiegehalt, ca. 72,6 kWh nutzbar

- Originales 70 kWh-Akkupaket: ca. 71,2 kWh Energiegehalt, ca. 68,8 kWh nutzbar

- Softwarelimitierte 70 kWh-Akkupaket: 65,9 kWh nutzbar
- Softwarelimitierte 60 kWh-Akkupaket: 62,4 kWh nutzbar

- Originales 60 kWh-Akkupaket: ca. 61 kWh Energiegehalt, ca. 58,5 kWh nutzbar

*Bron van de telling, met foto´s van de demontage:
http://teslamag.de/news/demontage-de...-102-kwh-12040

Er zijn geruchten waar men spreekt dat de Tesla S/X versie 2018 dezelfde grotere accucellen (model 2170) gaat krijgen van het model 3, dat zou wel eens het kWh-bereik naar 120-130 kWh kunnen brengen voor het volgende S/X topmodel, zelfs zonder noemenswaardige gewichtsverhoging...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 16:58   #3128
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

120-130 kWh batterijen zouden de e-wagen kunnen laten doorbreken. Evenveel bereik als een gemiddelde benzinewagen op normale rijstijl.

Mochten ze goedkoop gemaakt kunnen worden....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 17:04   #3129
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
120-130 kWh batterijen zouden de e-wagen kunnen laten doorbreken. Evenveel bereik als een gemiddelde benzinewagen op normale rijstijl.

Mochten ze goedkoop gemaakt kunnen worden....
Niet te goedkoop anders lonen de investeringen niet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 17:23   #3130
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
120-130 kWh batterijen zouden de e-wagen kunnen laten doorbreken. Evenveel bereik als een gemiddelde benzinewagen op normale rijstijl.
Wat is het gewicht van zo'n 120-130 kWh batterij?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 18:14   #3131
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
120-130 kWh batterijen zouden de e-wagen kunnen laten doorbreken. Evenveel bereik als een gemiddelde benzinewagen op normale rijstijl.

Mochten ze goedkoop gemaakt kunnen worden....
Idd, men weet nooit...

Maar met een quasi halvering van de huidige prijs $190* per kWh -dankzij massaproductie op volle toeren GF- naar $ 100/kWh in 2020, zal dat zeker lukken.
Bron Musk/Tesla/Bloomberg Finance:
Citaat:
Tesla is banking on the economies of scale achieved from its massive $6 billion facility to keep production costs down. Bloomberg New Energy Finance (BNEF) estimates that it cost an average $200/kWh to manufacture lithium-ion battery packs in 2016. Tesla hopes to cut that in half to just $100/kWh by 2020, which will make the company the cheapest producer of lithium-ion batteries on the planet.

Source: Bloomberg Finance

http://www.insidermonkey.com/blog/te...actory-516583/
Citaat:
https://qz.com/745278/teslas-entire-...doubling-down/
August 3, 2016

This competition is already sending battery prices tumbling. The average lithium-ion battery pack has plunged to $150 per KWh from $1,200 per kilowatt hour in 2010, says MIT’s Keith. Musk predicted on Tuesday that the Gigafactory could reach $100 per KWh by 2020, beating industry projections by about five years. Although manufacturers’ battery prices are closely guarded secrets, Musk has said in the past that Tesla is ahead of curve: “We don’t think anyone is on a path to be even close to us.”
Deze link april 2016 bevstigd dat het accupack van Tesla reeds in 2016 bij $ 190/kWh ligt of zelfs iets minder:
http://www.fool.com/investing/genera...n-you-thi.aspx
Citaat:
How low can you go?

UBS analyst Colin Langan just hosted a conference call with Jon Bereisa, GM's former chief EV engineer and current CEO of Auto Lectrification, and Jeff Evanson, Tesla's head of investor relations, according to Street Insider. Bereisa believes that the Model 3 will be unprofitable at the $35,000 price point in part because of aluminum content and a wider range of sensors, but also because he estimates Tesla's pack costs at $260/kWh (he estimates GM pack costs at $215/kWh).

Evanson's response was that Model 3 is not predominantly aluminum like the Model S and Model X, which Tesla had unofficially disclosed at the Model 3 unveiling (a Tesla rep confirmed Model 3 would be over 50% steel). More important, Evanson added that Tesla's pack costs are already *below $190/kWh.

Both Langan and Bereisa were skeptical about the figure. Langan estimates that even at $190/kWh, Tesla's breakeven point for Model 3 would be a $45,000 to $48,000 price point. It would be quite a feat if Tesla is already at $190/kWh in pack costs, even before the Gigafactory is fully operational.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 januari 2017 om 18:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 02:17   #3132
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Tof als ze nu al voorspellen dat tegen 2030 de elektriciteit tweemaal zo duur zal worden En kom nu niet af met zonnepanelen want niet iedereen kan zomaar een dak vol met zonnepanelen leggen. Plus tegen 2020 komt er bijna zeker de kilometerheffing. Weg voordeel dan. Een kleine benzinemotor al dan niet gekoppeld aan een elektrisch systeem = veel meer voordelen en vooral je rijdt dan met een gerust hart rond en je moet niet constant naar de meter die het rijbereik aangeeft zitten loeren
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 03:43   #3133
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Tof als ze nu al voorspellen dat tegen 2030 de elektriciteit tweemaal zo duur zal worden
Maarnee ze voorspellen dat de benzine en diesel wslk 3 maal zo duur gaan zijn in 2025 (de staatskas moet gevuld worden)

En dat wslk tegen 2030-2035 geen nieuwe fossiele wagens meer verkocht mogen worden geeft het genadeschot.

Een fossiele wagen stelt sowieso al niets meer voor met die nieuwe electrische wagens -van alle merken- die tegen 2020 gaan uitkomen.

Je moet toch eens een deftige krant lezen Porsche, en geen politiek bestelde praatjes. LOL.

Daarbij is het nog maar 2 maand geleden dat de oppositie begon te zagen en hun spelletje "stroom wordt veel te duur" al aan ´t spelen waren:
Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2831083
29/11/2016 -

Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) noemt de cijfers van SP.A over de mogelijke verhoging van de stroomfactuur "voorbarig". Tommelein verwijt de partij zelfs pure "bangmakerij". Ook energieregulator VREG benadrukt dat alles nog "heel voorbarig" is.

Vlaams minister van Energie Bart Tommelein is niet opgezet met die expliciete waarschuwing. "Het is ongelooflijk cynisch dat de partij die de miljardenput van de groenestroomcertificaten heeft veroorzaakt nu mensen probeert bang te maken over een "mogelijke" stijging van de energiefactuur."
Maar dat zou wel eens waar kunnen worden, mss in BE nog niet maar wel in andere landen:
Citaat:
Tommelein geen voorstander van verbod op diesel en benzine in 2030

Vlaams Energieminister Bart Tommelein (Open VLD) is geen voorstander van een verbod op de verkoop van diesel- en benzinewagens in 2030. Dat laat hij weten na een discussie in De Zevende Dag op Eén over het voorstel van Groen. Milieuminister Joke Schauvliege (CD&V) is het idee wel genegen.
Groen stelde afgelopen week voor om in 2030 volledig uit fossiele energie te stappen.

http://www.nieuws.be/nieuws/Tommelei..._95e929e6.aspx
Namelijk autoland bij uitstek Duitsland, waar de twee grootste partijen dat willen: finito fossiel vanaf 2030, alle deelstaten waar SPD en-of CDU aan de macht zijn (quasi allemaal) zijn voorstander:
Citaat:
https://www.welt.de/wirtschaft/artic...eselautos.html

08.10.2016

AB 2030 Bundesländer für Verbot von Benzin- und Dieselautos

Keine Benzin- und Dieselautos ab 2030?

Nach dem Willen der Bundesländer sollen in 14 Jahren nur noch emissionsfreie Fahrzeuge zugelassen werden. Das fordern die SPD- und unionsregierten Länder.
Enkel emissieloze voertuigen worden nog toegelaten (nieuwe inschrijving)binnen 14 jaar, dus ook geen hybridebrol, waar je de fossiele motor+emissiebrol onnodig meesleept.

Het fijne is dat er dan helemaal geen euronormen 1 tot 7-8 en flutemissietesten meer hoeven gedaan te worden op nieuwe personenwagens, uitlaat/knalpot/roetfilter/lambdasonde/ad blue enz... watisda? Is dat zoiets zoals paardenkont in de middeleeuwen?


En indien dan de stroom tweemaal duurder wordt valt daar ook niemand over, (zelf morgen niet) wie weet zijn tegen 2030 dan de electrische wagens voor de helft zuiniger dan vandaag.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 februari 2017 om 04:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 13:17   #3134
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maarnee ze voorspellen dat de benzine en diesel wslk 3 maal zo duur gaan zijn in 2025 (de staatskas moet gevuld worden)

En dat wslk tegen 2030-2035 geen nieuwe fossiele wagens meer verkocht mogen worden geeft het genadeschot.

Een fossiele wagen stelt sowieso al niets meer voor met die nieuwe electrische wagens -van alle merken- die tegen 2020 gaan uitkomen.
1/ zo snel zal het niet gaan. De prijzen zijn al jaren vrij stabiel. En duurder maken zou een goede zaak zijn. Dan gaan ze misschien ander vervoer nemen ipv. al dat vrachtvervoer. En het plebs zal wat minder met hun wagen gaan rond cruizen.

2/ Ze mekkeren hard over een verbod op verkoop van fossiele wagens. Is zoals de kerncentrales. Die moesten toch ook al dicht zijn? De soep wordt nooit zo heet gedronken zoals ze wordt opgediend. Ik zie niet direct een verbod, ook niet tegen 2030-2035. Trouwens dat is nog op nieuwe wagens. Binnen ten vroegste 14 jaar. Lig ik dan ook niet van wakker. En in Europa of overal? Ik zie de olielanden zoals SA nog niet direct zo een verbod opleggen. Je moet eens dringend naar de olielanden op reis gaan. Tesla? E-wagens? Benzine is er spotgoedkoop. Daar rijden ze niet met E-wagens rond. Dus die hele rijke groep van mensen daar overhalen om met een E-wagen te gaan rijden? Dan zijn we 2100 en is er van ons al lang geen sprake meer

3/ Hier geef ik je wel gelijk. Een combinatie van een dikke benzinewagen gekoppeld aan extra elektrisch vermogen zijn vandaag de supercars. De La Ferrari kan je zelfs niet opladen of elektrisch laten rijden. Dit is puur prestatie gericht. De 918 spyder van Porsche kan dan wel elektrisch rijden maar wie gebruikt dat? Als ze 's morgens bezopen thuis komen en hun wederhelft niet willen wakker maken En veel E-wagens gaan een massa aan vermogen krijgen. Tesla heeft dat ook, ondanks ze constant zeggen dat ze niet naar de cijfers kijken pakken ze er wel graag mee uit. Maar dan stel ik mij bij een ander topic de vraag : wat ben je met je P100D als er een zwarte doos zal in zitten?

Even terzijde : als ik met een Ferrari Testarossa -oldtimer- met veel minder PK's en koppel dan een Tesla stop dan heb je tientallen bewonderaars. Die niet tegen mij klagen dat de wagen veel benzine zuipt en stinkt. Neen ze vinden het allemaal de max. Mensen kijken al langer niet meer naar de zoveelste tesla in rij. Dat is de wagen voor de groene ondernemer geworden en wordt zelfs al scheef bekeken. Want iedereen weet dat dit wagens van +100000 euro zijn en ze het enkel kopen uit fiscale overwegingen. En die stempel gaat de E-wagen krijgen : een wagen niet voor wagenliefhebbers maar voor mensen waar een wagen enkel een vervoersmiddel is om van punt A naar punt B te rijden. Een wagen voor de kuddedieren dus
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 20:07   #3135
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
Standaard

Man spellchecker op GSM suckt

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 februari 2017 om 20:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 21:35   #3138
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Olieprijzen gaan, mits Trump geen toeren uithaalt, vrij stabiel blijven.

Ik ben dus hierop akkoord met Porsche. De reden wordt zelf aangegeven door de olieproducenten zelf (onlangs BP nog): er is overproductie: En zelfs productieverlagingen doen daar niks tot weinig aan.

Reden: renewables zijn aan het exploderen en gas vervangt op grote schaal heating oil.

De baas van shell heeft vandaag hetzelfde geluid laten horen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 00:40   #3139
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Olieprijzen gaan, mits Trump geen toeren uithaalt, vrij stabiel blijven.
Wat met de taksen en accijnzen die de overheid gaat heffen? Die kunnen toch ook verdubbelen? Dat bedoel ik namelijk.

Als men de stroom kan duurder maken via taksen en allerhande kan men dat ook met de fossiele brandstoffen. Men wil tenslotte de CO2 met 95 % reduceren tegen 2050, dat gaat enkel via de electrische weg.
En hoe kan men de mensen meer voor een electrische wagen doen kiezen?

De vervuiler veel meer dan vandaag te laten betalen, en dat zou wel eens via de prijs aan de pomp kunnen gebeuren (dus incl taksen en accijnzen). Want dat is het rechtvaardigste. Het CO2-akkoord (Parijs) is tenslotte een internationaal akkoord.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2017 om 00:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 00:47   #3140
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik zie niet direct een verbod, ook niet tegen 2030-2035. Trouwens dat is nog op nieuwe wagens. Binnen ten vroegste 14 jaar.
De Duitse Bundesrat nochtans wel in 2030 en dat is idd in 14 jaar, natuurlijk enkel voor nieuwe wagens.

Citaat:
Even terzijde : [...]
Wie het laatst lacht. lacht het best...


Citaat:
Mensen kijken al langer niet meer naar de zoveelste tesla in rij. Dat is de wagen voor de groene ondernemer geworden en wordt zelfs al scheef bekeken. Want iedereen weet dat dit wagens van +100000 euro zijn en ze het enkel kopen uit fiscale overwegingen. En die stempel gaat de E-wagen krijgen : een wagen niet voor wagenliefhebbers maar voor mensen waar een wagen enkel een vervoersmiddel is om van punt A naar punt B te rijden. Een wagen voor de kuddedieren dus
Wie kijkt er nog om naar jouw fossiele kuddedieren van de 20e eeuw, Ferrari Testeroni ?

Een E-wagen kan met net zo exclusief maken dan eernderwelke oude fossiele brulwagen, en dan wil ik nog eens zien als dit ding wegzoeft:

http://www.roadandtrack.com/new-cars...ds-fastest-ev/



Ferrari watte? Is dat een stinkend paard?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2017 om 01:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be