![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3121 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
|
![]() Citaat:
Er zijn er zeker nog een tiental andere (Duits, Frans, Nederlands, ...) vbn http://www.tesla-mag.com/ Frans http://teslamag.de/ Duits [...] http://tesla-russia.com/ Russisch
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2016 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3122 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
|
![]() Sinds de start van deze draad en vandaag is het realistisch EPA-rijbereik van de Tesla S 85 (85 kWh) vergroot van 426 km naar 539 km voor de S 100D (100kWh), dit is duidelijk meer - +26,6 % - dan enkel de netto 15 kWh.
Of Bart Tommelein kan zijn nieuwe Volvo Hybride dienstwagen weer inruilen voor de 100D. ![]() Alle versies, juni 2012 - jan 2017: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...Specifications Model S features (past and current) 60 KWh [...] 85 kWh RWD (85): EPA 426 km, NEDC: 502 km 90 kWh AWD (90D): EPA 473 km, NEDC: 528 km 100 kWh AWD (100D): EPA 539 km, NEDC: 632 km (Europese testnorm) Een goede verstaander ziet dat het niet puur aan de 15 KWh meer ligt dat het rijbereik toegenomen is, maar ook aan andere verbruiksminderende optimalisaties na ~ 4,5 jaar. 85 kWh + 17,7 % = 100 kWh EPA 426 km + 26,6 % = EPA 539 km (voor het verbruik aan snelweg-120 kmh zie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=236941 ) *Het respectievelijk mogelijk rijbereik in de praktijk aan 120 kmh in goede omstandigheden, buitentemp. = 20° C: 60: 292 KM 60D: 301 KM 75: 354 KM 75D: 368 KM 90D: 406 KM 100D: 471 KM (849/669 km aan Vlaamse 70/90 kmh) P100D: 452 KM *Het resp max rijbereik in de praktijk aan 120 kmh in de winter, ttz bij 0° C: 60: 254 KM 60D: 260 KM 75: 308 KM 75D: 318 KM 90D: 353 KM 100D: 410 KM (659/555 km aan Vlaamse 70/90 kmh) P100D: 393 KM *Bron: Tesla online berekening standaard banden 19", kan minder of meer zijn: onderaan https://www.tesla.com/nl_BE/models *Het daadwerkelijke bereik van uw voertuig varieert afhankelijk van de gebruiksomstandigheden. Bekijk met ons simulatiemodel wat voor effect uw specifieke gebruiksomstandigheden op het bereik hebben. Het bereik van het voertuig is *afhankelijk van de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden. Voor de Tesla´s met een zwaar accupack (en thuis volgeladen) die lange afstanden willen reizen zal de eerste Tesla-Supercharger altijd in het buitenland liggen, en dus buitenlandse stroom... (voor diegene die zich zorgen maken dat "al die Tesla´s" het binnenlands stroomnetwerk gaan overbelasten ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2017 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3123 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3124 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() http://www.egear.be/elektrische-auto-verkoop-2016/
54% meer elektrische auto’s verkocht in 2016. Plug-in hybrides gaan +200%! Ik heb het al 100.000 keren gezegd: de plug-in hybride personenwagen zal de dienst uitmaken voor nog enkele jaren te gaan, tot de louter elektrische het kan overnemen. Voor vrachtvervoer, van iets meer dan een simpele camionette beneden 3.5 ton, zal de louter elektrische het wellicht nooit volledig kunnen overnemen. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3125 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Citaat:
dit 'groene' beleid is pure waanzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3126 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
|
![]() Citaat:
(Nederland heeft bvb al een uitdovende subsidie voor PHEV en gaat enkel nog BEV subsidieren) Ik toon je dat even aan: Wereldmarkt tem 3 kwartaal 2016: ![]() BEV aandeel langzaam gestegen van 59 naar 64 %, PHEV daalt navenant naar 36 % Bevestiging wel maar tot mei 2016: Per land is de verhouding ook naargelang de overheid premies geeft: maar wereldwijd is het dus: BEV 58/42 PHEV World average vierde balkje stand mei, volgens deze statistiek: bepaalde landen hebben een totaal andere verhouding naargelang de overheid stimuleert. ![]() USA bevoorbeeld waar Tesla populair is, tem december 2016 ! : ![]() En de grootste markt China zet vol in op de BEV: https://cleantechnica.com/2017/01/25...uropean-sales/ En kopen vooral Chinees...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2017 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3127 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
|
![]() Citaat:
er zijn mensen die zich amuseerden met het tellen van de duizenden accucellen (idem formaat 18650) van de diverse accupacks van de Teslas, hopelijk hebben ze juist geteld... Dus nuancering-verklaring van die +26,6 % meer range... alhoewel model 85 naar 100 maar 17,65 % meer is... . Blijkbaar is bij de model 100-versie deze keer de bruto kWh inhoud naar beneden afgerond, wat de +26,6 % meteen verklaard, bij de model 85-versie is het namelijk andersom, namelijk serieus naar boven afgerond... Blijkbaar en zoals vermoed zijn de typegetallen 60-70-75-85-90-100 afgeronde cijfers van de bruto kWh-energieinhoud (netto bruikbaar is het in de regel 3 �* 4 kWh minder voor de veiligheid/duurzaamheid): - de laatste P100D en onlangs (100D) model heeft bvb zelfs 102,4 kWh bruto, waarbij 98,4 kWh bruikbaar zijn (4 kWh buffer). - 85/P85/(85D)/P85D: ca. 81,5 kWh Energieinhoud, ca 77,5 kWh bruikbaar Dat verklaart meteen die verassende +26,6 % range, en dat met meer gewicht (navenant meer cellen in dezelfde ruimte, vooral door ander koelsysteem), wat rekenkundig onlogisch is. Want netto bruikbaar is het verschil dan (85)77,5 kWh + 77,5*27% = 98,425 kWh. overzicht accupacks: (c/p uit bron* en zelf in volgorde gezet naargelang bruikbare kWh) - P100D/100D: 102,4 kWh geteld, waarbij 98,4 kWh bruikbaar (4 kWh Puffer). - 90D/P90D: ca. 85,8 kWh Energiegehalt, ca. 81,8 kWh nutzbar - 85/P85/85D/P85D: ca. 81,5 kWh Energiegehalt, ca. 77,5 kWh nutzbar - 75/75D: 75 kWh Energiegehalt, ca. 72,6 kWh nutzbar - Originales 70 kWh-Akkupaket: ca. 71,2 kWh Energiegehalt, ca. 68,8 kWh nutzbar - Softwarelimitierte 70 kWh-Akkupaket: 65,9 kWh nutzbar - Softwarelimitierte 60 kWh-Akkupaket: 62,4 kWh nutzbar - Originales 60 kWh-Akkupaket: ca. 61 kWh Energiegehalt, ca. 58,5 kWh nutzbar *Bron van de telling, met foto´s van de demontage: http://teslamag.de/news/demontage-de...-102-kwh-12040 Er zijn geruchten waar men spreekt dat de Tesla S/X versie 2018 dezelfde grotere accucellen (model 2170) gaat krijgen van het model 3, dat zou wel eens het kWh-bereik naar 120-130 kWh kunnen brengen voor het volgende S/X topmodel, zelfs zonder noemenswaardige gewichtsverhoging...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3128 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() 120-130 kWh batterijen zouden de e-wagen kunnen laten doorbreken. Evenveel bereik als een gemiddelde benzinewagen op normale rijstijl.
Mochten ze goedkoop gemaakt kunnen worden.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3129 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.530
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3131 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
|
![]() Citaat:
Maar met een quasi halvering van de huidige prijs $190* per kWh -dankzij massaproductie op volle toeren GF- naar $ 100/kWh in 2020, zal dat zeker lukken. ![]() Bron Musk/Tesla/Bloomberg Finance: Citaat:
Citaat:
http://www.fool.com/investing/genera...n-you-thi.aspx Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 31 januari 2017 om 18:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3132 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Tof als ze nu al voorspellen dat tegen 2030 de elektriciteit tweemaal zo duur zal worden
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3133 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
|
![]() Citaat:
En dat wslk tegen 2030-2035 geen nieuwe fossiele wagens meer verkocht mogen worden geeft het genadeschot. Een fossiele wagen stelt sowieso al niets meer voor met die nieuwe electrische wagens -van alle merken- die tegen 2020 gaan uitkomen. Je moet toch eens een deftige krant lezen Porsche, en geen politiek bestelde praatjes. LOL. Daarbij is het nog maar 2 maand geleden dat de oppositie begon te zagen en hun spelletje "stroom wordt veel te duur" al aan ´t spelen waren: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het fijne is dat er dan helemaal geen euronormen 1 tot 7-8 en flutemissietesten meer hoeven gedaan te worden op nieuwe personenwagens, uitlaat/knalpot/roetfilter/lambdasonde/ad blue enz... watisda? Is dat zoiets zoals paardenkont in de middeleeuwen? En indien dan de stroom tweemaal duurder wordt valt daar ook niemand over, (zelf morgen niet) wie weet zijn tegen 2030 dan de electrische wagens voor de helft zuiniger dan vandaag. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 februari 2017 om 04:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3134 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Citaat:
2/ Ze mekkeren hard over een verbod op verkoop van fossiele wagens. Is zoals de kerncentrales. Die moesten toch ook al dicht zijn? De soep wordt nooit zo heet gedronken zoals ze wordt opgediend. Ik zie niet direct een verbod, ook niet tegen 2030-2035. Trouwens dat is nog op nieuwe wagens. Binnen ten vroegste 14 jaar. Lig ik dan ook niet van wakker. En in Europa of overal? Ik zie de olielanden zoals SA nog niet direct zo een verbod opleggen. Je moet eens dringend naar de olielanden op reis gaan. Tesla? E-wagens? Benzine is er spotgoedkoop. Daar rijden ze niet met E-wagens rond. Dus die hele rijke groep van mensen daar overhalen om met een E-wagen te gaan rijden? Dan zijn we 2100 en is er van ons al lang geen sprake meer ![]() 3/ Hier geef ik je wel gelijk. Een combinatie van een dikke benzinewagen gekoppeld aan extra elektrisch vermogen zijn vandaag de supercars. De La Ferrari kan je zelfs niet opladen of elektrisch laten rijden. Dit is puur prestatie gericht. De 918 spyder van Porsche kan dan wel elektrisch rijden maar wie gebruikt dat? Als ze 's morgens bezopen thuis komen en hun wederhelft niet willen wakker maken ![]() Even terzijde : als ik met een Ferrari Testarossa -oldtimer- met veel minder PK's en koppel dan een Tesla stop dan heb je tientallen bewonderaars. Die niet tegen mij klagen dat de wagen veel benzine zuipt en stinkt. Neen ze vinden het allemaal de max. Mensen kijken al langer niet meer naar de zoveelste tesla in rij. Dat is de wagen voor de groene ondernemer geworden en wordt zelfs al scheef bekeken. Want iedereen weet dat dit wagens van +100000 euro zijn en ze het enkel kopen uit fiscale overwegingen. En die stempel gaat de E-wagen krijgen : een wagen niet voor wagenliefhebbers maar voor mensen waar een wagen enkel een vervoersmiddel is om van punt A naar punt B te rijden. Een wagen voor de kuddedieren dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3135 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() Man spellchecker op GSM suckt
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 februari 2017 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3136 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3137 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3138 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Olieprijzen gaan, mits Trump geen toeren uithaalt, vrij stabiel blijven.
Ik ben dus hierop akkoord met Porsche. De reden wordt zelf aangegeven door de olieproducenten zelf (onlangs BP nog): er is overproductie: En zelfs productieverlagingen doen daar niks tot weinig aan. Reden: renewables zijn aan het exploderen en gas vervangt op grote schaal heating oil. De baas van shell heeft vandaag hetzelfde geluid laten horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3139 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
|
![]() Citaat:
Als men de stroom kan duurder maken via taksen en allerhande kan men dat ook met de fossiele brandstoffen. Men wil tenslotte de CO2 met 95 % reduceren tegen 2050, dat gaat enkel via de electrische weg. En hoe kan men de mensen meer voor een electrische wagen doen kiezen? De vervuiler veel meer dan vandaag te laten betalen, en dat zou wel eens via de prijs aan de pomp kunnen gebeuren (dus incl taksen en accijnzen). Want dat is het rechtvaardigste. Het CO2-akkoord (Parijs) is tenslotte een internationaal akkoord.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2017 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3140 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Een E-wagen kan met net zo exclusief maken dan eernderwelke oude fossiele brulwagen, en dan wil ik nog eens zien als dit ding wegzoeft: http://www.roadandtrack.com/new-cars...ds-fastest-ev/ ![]() Ferrari watte? Is dat een stinkend paard? ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2017 om 01:08. |
|||
![]() |
![]() |