Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2017, 19:07   #181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja ja, interessante inzichten die Marie ons meegeeft.
Onze regering maakt geen schulden, maar profijt!

Nu nog wachten tot de kranten deze scoop overnemen....
De schulden zijn er voor de bevolking; de profijten zijn er voor de eigen zak...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 19:35   #182
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat een sossenpraat... Ik woon in Wallonië en als ik het luid gekraam van de media hier hoor doet de NVa het heel, heel goed en wat Maddens vertelt interesseert mijn geen snars.
Maddens is zowat de huisideoloog van de 'vlaamse volksbeweging', maar zijn kritiek interesseert je niet ?

Citaat:
In eerste instantie de puntjes op de i zetten en eisen dat de francofonie ook inderdaad uitvoert wat ze zelf, samen met Vlaanderen, besloten hebben, dat op zich is al een hele omwenteling in de francofone Belgische politiek waar de francofonie altijd en alleen aan zichzelf dacht en alle zogezegde toegevingen die ze gedaan hadden om Vlaanderen over de brug te krijgen en verder uit te buiten, eens de overeenkomsten gesloten stelselmatig op de lange baan schoof en niet uitvoerde...
Noem eens een concreet voorbeeld van iets wat ze nu wel doen, en vroeger niet ? Dat is heel interessant wat je daar zegt over toegevingen, daar zou ik graag wat meer over vernemen. Lieft concreet natuurlijk.

Citaat:
Ziet hoe ze kermen en kreunen...
Eindelijk kan ik weer fier zijn Vlaming te zijn en mijn enige vrees is dat de sossen, de tseven en/of de blauwen aan Vlaamse kant het weer alleen voor het zeggen gaan krijgen om Vlaanderen verder de verdoemenis in te sturen...
Ben je verhuisd naar vlaanderen ? Welkom !
Citaat:
Maar ja, onze lieve objectieve Vlaamse media kan het niet laten om verder nepberichten als de grote waarheid de ether in te sturen...

Oei... dat klinkt ernstig ? Wat gebeurde er ?

Citaat:
Het blijkt dat er een NVa'er benoemd is en ik hoop echt dat het inhoudsgehalte en het waarheidsgehalte van onze openbare omroep eindelijk een beetje recht getrokken wordt...
Kun je dit even toelichten, want ik zie niet direct het verband met dit draadje noch met de voorgaande berichten daarin ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 21:18   #183
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vergelijken kan, mag en gebeurt ook dikwijls.

Jack; ik test ook hoor.
In mijn reactie in deze draad (zie nr. 160) stelde ik een vraag.
Niemand die er op antwoord.
Ze weten hier toch alles het beste op dit forum.
Maar ik ga geen antwoord krijgen. Te moeilijk! Veel te moeilijk.
Domme vraag natuurlijk. Te wijten aan mijn beperkingen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 10:06   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er een cumulverbod??
Voor wie geldt dat dan?
Bij het cumulverbod dat bij bepaalde partijen bestaat, zijn er ruimschoots uitzonderingen en achterpoortjes voorzien. Bij de Open VLD bijvoorbeeld kan het verbod opgeheven door een simpel akkoord van de... plaatselijke partijafdeling.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 10:07   #185
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij het cumulverbod dat bij bepaalde partijen bestaat, zijn er ruimschoots uitzonderingen en achterpoortjes voorzien. Bij de Open VLD bijvoorbeeld kan het verbod opgeheven door een simpel akkoord van de... plaatselijke partijafdeling.
Ik ben pro cumul.
Ik zou dat steeds goedkeuren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 10:07   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ben je verhuisd naar vlaanderen ? Welkom !
Panda, als u omwille van professionele redenen in Moskou gaat wonen, wordt u dan plotseling een Rus?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 11:34   #187
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben pro cumul.
Ik zou dat steeds goedkeuren.

Jack, je bent het hier weer op een hoop aan het jagen.
Zelfs met mijn beperkt analyse-vermogen heb ik dat door hoor.
Maar U weet bij ondervinding dat er hier genoeg deelnemers zijn die niets anders verlangen dan er opnieuw een guldensporenslag van te maken.
Gisterenavond op TV naar het programma over de teloorgang van de vroegere VU gekeken. Het bracht niks wat ik nog niet wist. Maar ik kan mij voorstellen dat er kijkers waren die ditmaal met open ogen () TV hebben gekeken.
En de leden van destijds? Ze stonden erbij en ze slikten.
Dat is trouwens de kerntaak van leden in Vlaanderen. Slikken!
En liefst nog zwijgen ook nog. Pas vanaf 10.000 stemmen mag je iets zeggen en ben je welkom in andere partijen. In de politiek verkoopt men alles; zelfs zichzelf
Oud 8 februari 2017, 11:58   #188
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een sossenpraat... Ik woon in Wallonië en als ik het luid gekraam van de media hier hoor doet de NVa het heel, heel goed en wat Maddens vertelt interesseert mijn geen snars.
In eerste instantie de puntjes op de i zetten en eisen dat de francofonie ook inderdaad uitvoert wat ze zelf, samen met Vlaanderen, besloten hebben, dat op zich is al een hele omwenteling in de francofone Belgische politiek waar de francofonie altijd en alleen aan zichzelf dacht en alle zogezegde toegevingen die ze gedaan hadden om Vlaanderen over de brug te krijgen en verder uit te buiten, eens de overeenkomsten gesloten stelselmatig op de lange baan schoof en niet uitvoerde...

Ziet hoe ze kermen en kreunen...
Eindelijk kan ik weer fier zijn Vlaming te zijn en mijn enige vrees is dat de sossen, de tseven en/of de blauwen aan Vlaamse kant het weer alleen voor het zeggen gaan krijgen om Vlaanderen verder de verdoemenis in te sturen...

Maar ja, onze lieve objectieve Vlaamse media kan het niet laten om verder nepberichten als de grote waarheid de ether in te sturen...

Het blijkt dat er een NVa'er benoemd is en ik hoop echt dat het inhoudsgehalte en het waarheidsgehalte van onze openbare omroep eindelijk een beetje recht getrokken wordt...
Ben je blij dat ze dan jouw waarheid gaan verkondigen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 13:56   #189
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Franstaligen die mijn waarheid gaan verkondigen???
Franstaligen die zich gaan verlagen om naar een Vlaming te luisteren???
U kent duidelijk de francofonie niet...
Oud 8 februari 2017, 14:01   #190
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
:
Citaat:
Noem eens een concreet voorbeeld van iets wat ze nu wel doen, en vroeger niet ? Dat is heel interessant wat je daar zegt over toegevingen, daar zou ik graag wat meer over vernemen. Lieft concreet natuurlijk.
Het is niet wat de francofonie nu wel doet en vroeger niet het is vooral wat de Vlamingen nu wel doen en vroeger niet en die de franstaligen dwingen zich aan hun beloftens te houden...
En wat doet dat pijn en wat zijn ze dat niet gewoon... Vroeger wat van hun neus maken en vadertje Belgique paste er wel een mouw aan..
Oud 8 februari 2017, 14:26   #191
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Iedereen heeft hier zijn waarheid Subocaj.
Ik stel wel vast dat op dit forum niemand naar de VRT heeft gekeken gisterenavond waar het ging over de vroegere VU.
Het programma was tekenend om aan te tonen welke angsthazen Vlamingen zijn. De grootste hoop van de ridders te paard hebben zichzelf uitverkocht aan de meestbiedende partijen. Sauve qui peut!
Akkoord. Het ging maar over een detail in de Vlaamse ontvoogdingstrijd; een omgeslagen bladzijde in de geschiedenis van een verknecht volk.
En het gaat door. Onze internet-handel is quasi onbestaande.
Idem dito voor wat betreft "La douce France"
En niemand maakt zich hier zorgen over het feit dat de Vlamingen verder de taal van Voltaire moeten aanleren om dit land te vrijwaren van splitsing.
Terwijl het Engels toch de taal van het internet is en terwijl de Walen die taal wel mogen aanleren als tweede taal.
En desondanks zijn er hier nog idioten die eisen dat Walen het Nederlands moeten studeren. Wat zijn ze daar mee in Europa en internationaal?
Ben ik nu geen Vlaming meer omdat ik realistisch ben?
Sorry hoor. Maar mocht ik een Waal zijn studeerde ik ook Engels.
Het loopt hier verkeerd bij ons zelf. Onze leiders denken de vroegere Franssprekende aristocratie te moeten bevoordeligen tegenover boer Vlaming maar ze drijven door hun kortzichtigheid beide groepen de afgrond in. En Europa is nog erger. Europa bestaat niet. Het is een toren van Babel
van belangengroepen. Sommigen denken dat ze met iets bezig zijn. Met wat?
Europa is Noord-Amerika niet. Daar heeft men één taal. En staten die deel uitmaken van de unie maar nog tamelijk veel eigen bevoegdheden zelf behouden. Hier probeert men dit allemaal af te breken.
Kun je U Europa voorstellen waar een af andere staat nog de doodstraf zou uitvoeren? Slecht voorbeeld misschien? Maar het is wel tekenend.
Nog nooit heeft de politiek zo ver van de bevolking gestaan als in Europa.
En sommigen willen het nog erger maken.
Hun streven als democratisch bestempelen is de grofste leugen die er bestaat. Het Europese volk wordt verkocht. We zijn dus niet alleen in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door werkman : 8 februari 2017 om 14:29.
Oud 9 februari 2017, 09:46   #192
demonen
Banneling

Standaard

Door een gat in de wetgeving konden Waalse politici jarenlang tienduizenden euro’s meer verdienen dan eigenlijk toegestaan. De Waalse regering wist dat en deed niets, schrijft Le Soir volgens De Standaard.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170209_02721126
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 11:14   #193
demonen
Banneling

Standaard

Antwerps schepen voor Financiën Koen Kennis (N-VA) bekleedt met 16 betaalde mandaten het grootste aantal van alle Belgische politici. Daarnaast bekleedt de schepen nog eens 20 onbezoldigde mandaten. Die resultaten blijken uit de cijfers die jaarlijks verplicht moeten meegedeeld worden om belangenvermenging tegen te gaan.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...ning-a2426673/
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 11:19   #194
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Antwerps schepen voor Financiën Koen Kennis (N-VA) bekleedt met 16 betaalde mandaten het grootste aantal van alle Belgische politici. Daarnaast bekleedt de schepen nog eens 20 onbezoldigde mandaten. Die resultaten blijken uit de cijfers die jaarlijks verplicht moeten meegedeeld worden om belangenvermenging tegen te gaan.

laat nu net die Marinhower 'keizer' zijn van belangenvermenging ... toch oppassen met zulke lijstjes zonder achtergrondkennis dus ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 11:26   #195
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht

Wat een geluk hebben al die andere bekende en minder bekende grote schoemelaars nu; officieel zijn ze erin geslaagd om een NVa'er, terecht of niet terecht, aan de top te zetten en nu zitten zij allemaal buiten schot...
Die vent heeft die zelfs Johan Van de Lanotte overtroffen op een ogenblik dat een partijgenoot van hem benoemd was om corruptie tegen te gaan... Maar ik geloof dat het alleen ging over de corruptie in het privé; iedereen weet dat de overheid toen niet corrumpeerde .
Oud 9 februari 2017, 11:31   #196
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een geluk hebben al die andere bekende en minder bekende grote schoemelaars nu; officieel zijn ze erin geslaagd om een NVa'er, terecht of niet terecht, aan de top te zetten en nu zitten zij allemaal buiten schot...
Die vent heeft die zelfs Johan Van de Lanotte overtroffen op een ogenblik dat een partijgenoot van hem benoemd was om corruptie tegen te gaan... Maar ik geloof dat het alleen ging over de corruptie in het privé; iedereen weet dat de overheid toen niet corrumpeerde .
Al die schoemelaars, en we kunnen er niks aan doen...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  schommelaars.jpg‎
Bekeken: 18
Grootte:  226,9 KB
ID: 105437  

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 februari 2017 om 11:32.
Oud 9 februari 2017, 11:34   #197
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Al die schoemelaars, en we kunnen er niks aan doen...
Particratie vriendje; de particratie leeft van het geschoemel...
Oud 9 februari 2017, 11:36   #198
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Particratie vriendje; de particratie leeft van het geschoemel...
Ja, nu je zegt...
Ze hebben wel particratentronies die klein mannen...
Oud 9 februari 2017, 11:39   #199
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, nu je zegt...
Ze hebben wel particratentronies die klein mannen...
die kleine mannen weten nog niet wat hen allemaal te wachten staat en wij grote mensen zijn daar verantwoordelijk voor...
Oud 9 februari 2017, 11:45   #200
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Franstaligen die mijn waarheid gaan verkondigen???
Franstaligen die zich gaan verlagen om naar een Vlaming te luisteren???
U kent duidelijk de francofonie niet...
Heb je je al eens afgevraagd of het niet aan jou en je ideeën ligt?

Waarom luisteren en praten ze met mij wel en met jou niet?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be