Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2017, 17:09   #121
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik kan onze Philip begrijpen. Dagelijks ben ik op toer in de omgeving, in de parken en ik het bos met de honden. Dagelijks merk ik het totale gebrek aan respect voor de natuur . Wekelijks breng ik rapport uit bij de gemeente om te melden waar zwerfvuil ligt en gelukkig wordt dat dan ook , zij niet zo regelmatig als ik zou wensen , opgeruimd. Philip heeft een schoon domein en zou dat graag zo houden zonder dat er méchouie's of BBQ's in gehouden worden en dat het als openbaar toilet gebruikt wordt door groepen die daar in de zomer zitten te waterpijpen, (of is het water te pijpen)?.
Wij hadden 'n schoon land, wij hebben ook niet te 'wensen' gehad dat dat zo zou blijven. Er werden ons ook miljoenen woestijnbarbaren opgedrongen.

Laat de koninklijke, politieke ea elite ook maar meegenieten van die 'verrijking', bruggen bouwen, muren afbreken!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 17:33   #122
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dat geldt toch ook voor De Wever.
Wij betalen die zijn lusten (4 cumuls), waarom stelt hij zijn tuin niet open voor ons?
Vraag het hem eens?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 17:34   #123
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik ben voor cumuleren maar tegen graaien!
Zijt ge consequent in jouw uitspraken?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 19:39   #124
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is onze hof.
U hebt zich tot hel Belgen-dom bekeerd ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 februari 2017 om 19:39.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 19:41   #125
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Willen de rechtse rakkertjes nu ineens in hun vrije tijd in de Koning zijne hof gaan wandelen ?
Vraag is: "Van wie is die hof?".
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 19:43   #126
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bedankt voor de link. Het blijkt dat uit dat stappenplan inderdaad dat het geadviseerd wordt dat gemeenteraadsleden in een EVA zetelen. Dat is naar mijn bescheiden mening een duidelijk teken aan de wand dat Vlaanderen aan het Walloniseren is. Het stappenplan is niet bindend. Een gemeente kan beter niet-politici afvaardigen in EVA's om belangenconflicten te vermijden. Een gemeenteraadslid die in het reine wil blijven kan het beste dergelijke postjes weigeren.
Nee, de gemeente geeft subsidies aan de EVA's, er moet dus ook een democratische controle zijn op de werking. In ons geval is de volledige infrastructuur van de gemeente.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 19:43   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dringt het eindelijk ook bij u door, u weet wel dat "dom"?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 20:32   #128
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nee, de gemeente geeft subsidies aan de EVA's, er moet dus ook een democratische controle zijn op de werking. In ons geval is de volledige infrastructuur van de gemeente.
Die democratische controle krijg je niet door gemeenteraadsleden in EVA's te laten zetelen. Kijk maar naar Wallonië. De politici vormen daar een aparte klasse die zich heeft verheven boven de arbeidersklasse.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 februari 2017 om 20:32.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 20:38   #129
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Die democratische controle krijg je niet door gemeenteraadsleden in EVA's te laten zetelen. Kijk maar naar Wallonië. De politici vormen daar een aparte klasse die zich heeft verheven boven de arbeidersklasse.
.. sjonge : erboven zowaar ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 20:48   #130
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat begrijp je niet aan het feit dat die tuin eigendom is vd belastingbetalers ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 21:12   #131
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat begrijp je niet aan het feit dat die tuin eigendom is vd belastingbetalers ???
.. ah bon ? en wat met zij die geen belastingen betalen .. vallen die weeral uit de boot ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 08:38   #132
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wereldvreemde Filip wil tuin in Laken niet delen

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170206_0...ad68bde5b6aee6

Maak van de koninklijke tuin in Laken een openbaar park: Open Vld, sp.a en N-VA pleitten er al voor, zonder succes. Een nieuwe resolutie in het Brussel Parlement kan daar nu verandering in brengen.

Ook minister Jambon gaat aan de Regie der Gebouwen vragen om het dossier te onderzoeken, maar dat blijkt een juridisch kluwen en is praktisch niet zo gemakkelijk te realiseren. De koninklijke tuin in Laken is al eeuwenlang exclusief voorbehouden aan de koninklijke familie en de veiligheid van de koning moet altijd worden gegarandeerd.
De koninklijke familie houdt de boot af. Koning Filip gebruikt het park intensief om te joggen of zijn hond uit te laten.
Het park is 186 hectare groot, of 250 voetbalvelden, bijna zo groot als het Vorstendom Monaco.

Hoe wereldvreemd kan "onze" koning eigenlijk zijn.

De belastingbetaler de lasten, hij de lusten.
Dit park kan voor veel mensen, die nu opgesloten zitten in een appartementje of in een stadswoning zonder tuin, de oplossing bieden om eens een frisse neus op te halen.

Graag een discussie hierover
Ja kijk , ik denk zo beetje na hier over , ik zie dit niet zo ,eerder wel als alle privé tuinen van de mensen in ons land betreden mogen worden door de binnenkomende onwetende jungle mensen die zich misnoegd voelen omdat ze ruimte willen opeisen gaat dat hier nogal een stront zootje gaan worden, ik wil in ieder geval ook mijn eigen tuin niet zomaar open stellen klakkeloos voor iedereen gelijk welk uur van de dag of nacht .... waar gaat dit idee eindigen zou ik aan de Groene willen vragen ?? mijn fantasie slaat nu al op hol .... open grenzen open tuinen den boom in met dat idee het is een gevaarlijk idee ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 08:44   #133
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja kijk , ik denk zo beetje na hier over , ik zie dit niet zo ,eerder wel als alle privé tuinen van de mensen in ons land betreden mogen worden door de binnenkomende onwetende jungle mensen die zich misnoegd voelen omdat ze ruimte willen opeisen gaat dat hier nogal een stront zootje gaan worden, ik wil in ieder geval ook mijn eigen tuin niet zomaar open stellen klakkeloos voor iedereen gelijk welk uur van de dag of nacht .... waar gaat dit idee eindigen zou ik aan de Groene willen vragen ?? mijn fantasie slaat nu al op hol .... open grenzen open tuinen den boom in met dat idee het is een gevaarlijk idee ....
²
maar de tuin van Laken is geen éigen tuin hé, dat is t m net.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 08:54   #134
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²
maar de tuin van Laken is geen éigen tuin hé, dat is t m net.
Jaja maar het zou weeral eens mis begrepen kunnen worden door de vreemdelingen ,, de Groene listige aanbidders die beetje bij beetje beginnen aan delen met alles en iedereen principes willen binnen leuren ,eerst de tuin van de koning veroveren en dan de gewone man zijn tuin ...."zelfs de koning deelt zijn tuin gaan ze dan zeggen die Groene zijn altijd listige gluipers ... gevaarlijk zooitje nooit zijn ze te stoppen ...ze willen "onze" leven stijl altijd verder veranderen ... ik moet daarvan niets weten.
Oud 9 februari 2017, 09:10   #135
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welcome back, muyle !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 09:26   #136
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die groenen zijn rare jongens. Als burger moogt ge nergens meer in de natuur rondwandelen dankzij die groene onnozelaars. Natuurlijk zijn zij zelf de uitzondering. En dan willen ze nu de privétuinen openstellen voro het publiek om dat te compenseren.
Ik hoorde van een kennis: "enkele tientallen jaren geleden plantten wij met eigen geld, op eigen grond, bomen rond ons huis. De nieuw eigenaar mag die nu niet rooien.
Ikzelf zou nu aan die groene jongens moeten vagen of ik de bomen die ikzelf plantte in mijn eigen tuin mag omzagen.

Zijn ze nu helemaal zot geworden?

Ter info: ik heb als jongeman veel rondgewandeld in het park naast het koninklijk paleis. Enkel in de zomer waren daar wat wandelaars. Het zou mij erg verbazen als er nu zoveel bezoek zou zijn dat het nuttig is de koninklijke tuin open te stellen. Ik kan mij dan ook niet van de indruk ontdoen dat heel deze hetze louter politieke doelen dient die niks te maken hebben met een vraag van de plaatselijke bevolking.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 09:36   #137
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja maar het zou weeral eens mis begrepen kunnen worden door de vreemdelingen ,, de Groene listige aanbidders die beetje bij beetje beginnen aan delen met alles en iedereen principes willen binnen leuren ,eerst de tuin van de koning veroveren en dan de gewone man zijn tuin ...."zelfs de koning deelt zijn tuin gaan ze dan zeggen die Groene zijn altijd listige gluipers ... gevaarlijk zooitje nooit zijn ze te stoppen ...ze willen "onze" leven stijl altijd verder veranderen ... ik moet daarvan niets weten.
ach muyle, leg uw vruchtbare akker of moestuintje toch open voor hij die wil komen ploegen...integreer u wat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 16:26   #138
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wij hadden 'n schoon land, wij hebben ook niet te 'wensen' gehad dat dat zo zou blijven. Er werden ons ook miljoenen woestijnbarbaren opgedrongen.

Citaat:
Laat de koninklijke, politieke ea elite ook maar meegenieten van die 'verrijking',
bruggen bouwen, muren afbreken!
Misschien de Koninklijke tuin vol schapen steken ...om dan te slachten zonder verdoving zoals in de middeleeuwen ,Phil en Mathilde kunnen er misschien een hoog middeleeuwse feeste van maken en de koning van Marokoko uitnodigen met de nieuwe Belgen ...schapen kotelet grillen! BBQ ach mijn fantasie werkt weer overuren...
Oud 11 februari 2017, 01:19   #139
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ga gij dan t gras maar afrijden!
Dat doen wij al hoor, wij met zijn alle belastingplichtigen, wij betalen er voor.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 01:21   #140
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...iets over "bruggen bouwen, scheidingsmuren afbreken"...wie had 't daar alweer over...nog niet zo lang geleden?
Sat volkske verkoopt alleen blabla.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be