![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ontkent U een goed Christenen te zijn die de regels van de leer niet volgt?
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef trouwens al eerder dat het oordeel over personen God toekomt. Het oordeel over de leer de Kerk. Net zoals Jezus een onderscheid maakte tussen zondaar en zonde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is uw probleem besmettelijk. Sorry, ik zal me laten behandelen. Bid u voor mijn genezing? Ongeveer even nuttig als het sprenkelen van koeiepis over een eikenhouten kampvuur.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#305 |
Banneling
|
![]() Ga je straks naar de lokale politie, Jan?
Of rapporteer je rechtstreeks naar God? Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 februari 2017 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in de praktijk krijgt die patient trouwens een 'pijnpomp' zodat hij zich de fatale dosis zelf toedient eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het concept sedatie is toch gewoon gangbaar, bekend en ook wetenschappelijk beschreven dat is zelfs geen taboe en ook niet strafbaar ik ze je al staan bij de flikken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om echter in te gaan op uw opmerking: sedatie is geen euthanasie en is trouwens niet nieuw. Reeds in de jaren vijftig kwam het voor, wat de Kerk noopte erover na te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Verder wens ik alle namen van de behandelende geneesheren die hieraan meegewerkt hebben!" - "Euh, ja... meester Jan..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb de afgelopen 16 jaar in mijn directe familie (1e en 2e gr) 3 mensen palliatieve zien doorlopen ... alle drie eindigend op fatale sedatie met morfine. het enige mooie daaraan is, dat patiënt én familie voorbereid zijn op wat er komt en afscheid kunnen nemen, zelfs erbij zijn wanneer de patiënt zal komen te gaan, je krijgt immers een tijdsvenster van 12u ... dat heeft voor alle betrokken partijen 'praktisch' nut, neem ik aan. praktisch nut, gaande van persoonlijk en familiale voorbereidingen, tot fiscale, tot organisatorische voor de ziekenhuizen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met het antwoord deze vraag kan ik een stelling verder onderbouwen. Dat is nu net het hele eieren eten.
![]() |
#318 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is alleen erger daar het moord op eigen verzoek is, ergo, zelfmoord met een moordenaar. Hoe staat de Katholieke kerk tegenover moordenaars en zelfmoordenaars? Plekje in de hel voor beiden, om te starten nietwaar?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 februari 2017 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |