![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent ook fout als u denkt dat de functie van imam door iedereen kan worden waargenomen of dat de voorbidder in een gebed buiten de moskee gelijk te stellen is met de imam in de moskee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erg, nietwaar, een katholieke man die u de levieten leest... Dat moet ik meer doen, zo te zien aan uw reactie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak geen fout maar u, en dat ongelijk toegeven is voor u " not done". Als patriarch heeft u gelijk toch? U bent een man en onderwijzer, gelukkig denken niet alle mannen zoals u. Ja Jan, in Amerika lopen de meest krankzinnige gelovigen los, maar die subgroepen zijn in het geheel in Europa te verwaarlozen. Ookal groeit Jehova getuigen, nogal wat Afrikanen rekenen zichzelf tot die stroming en vestigen zich hier. Probeer eens een steekhoudend argument te verzinnen en kom van je preekstoel af? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vrouw mag trouwens nooit voorgaan in het gebed in de moskee, wat ze evenwel wel mag als een groepje vrouwen ergens elders onder elkaar bidden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herleiden we de islam dan ook alleen tot de islam van Marokko? Om welke reden moeten we doen alsof er buiten Europa geen christenen voorkomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2 Petrus 1:20 Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||
Banneling
|
![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Evange...Nag_Hammadi%29 Citaat:
In de bijbel vind je uiteraard dat vrouwen moeten zwijgen, ook in het nieuwe testament zoals 1 Korintiers 14:34 Ik heb zelfs passages gevonden waar Jezus zegt dat mensen gedood moeten worden die niet in Hem geloven. Lucas 19:27 ‘Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.’ Ik neig dan eerder naar het manuscript van zij die hem voor, tijdens en na zijn dood bijstonden. En dat waren Thomas, Magdalena en Zijn moeder Maria. Magdalena was het eerste gezicht dat Jezus zag na Zijn wederopstanding, Petrus had Hem al 3x geloochend. Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 11 februari 2017 om 15:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
www.biblegateway.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees eens Efeziërs, 1 Timottheus of 1 Petrus. Daarin worden mannen en vrouwen duidelijk een andere rol toegedicht. https://www.biblegateway.com/passage...21&version=NIV http://www.vatican.va/archive/ccc_cs...m/p1s1c2a3.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() Wat is de apocrief dan voor iemand ter dood veroordelen als deze het koningschap van Christus weigert?
Petrus zegt tegen Jezus: Stuurt Magdalena weg, want zij is een vrouw en niet waardig te leven. Toen zei Jezus "ik maak haar tot één zoals jullie!" Hoe is dat niet gelijkstellen? Ik zei U al, in de bijbel vind je inderdaad teksten die zeggen dat vrouwen moeten zwijgen. Maar dat komt omdat het Thomas evangelie en dat van Magdalena niet erkend worden. In het Thomas evangelie lezen we: Simon Petrus zei tot hem: Stuur Maria van ons weg, want vrouwen zijn het leven niet waard. Jezus zei: Zie, ik zal mij met haar verbinden en haar tot mens maken, opdat ook zij een levende geest worde, net als jullie mannen. Want ook iedere vrouw die mens wordt zal het koninkrijk der hemelen binnengaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar waarom denk je eigenlijk dat de aanwezigheid van zo'n centraal gezag of structuur automatisch leidt naar een meer 'progressieve' of 'liberale' aanpak? Het lijkt mij dat dat even goed het omgekeerde kan bewerkstelligen. In de VS gaat de grootste dynamiek uit van baptistenkerken, ook in Brazilië bv. kun je dat vaststellen. 'Liberale' kerken zoals de kerk van zweden zijn op sterven na dood. |
|
![]() |
![]() |