![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb in die post een vraag gesteld, beantwoord die eens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Spijtig voor u, maar het kan dus wel degelijk. Volgens mij bent u wijs genoeg om te beseffen dat de islam een groot gevaar is voor onze Westerse samenleving én 'onze' vrijheden. Niet de vrijheden van deze destructieve ideologie moeten ten allen prijzen beschermd worden. Moet men nu echt alles klakkeloos toelaten, wetende dat de islam misschien ooit onze ondergang wordt? Goed zot, denk ik dan.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 februari 2017 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() U moet lezen wat er staat. ONZE vrijheden hebben absolute voorrang, niet die van de islam. Als er iemand van ons zich bekeert tot deze haatideologie, dan mag deze voor mijn part vertrekken naar een islamitische heilstaat. Dat is dan zijn vrijheid.
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw bericht is het mooiste voorbeeld van het aan de kant schuiven van de eigen vrijheden in naam van de strijd tegen de islam. Ik hoop dat u dat toch inziet. In naam van de vrijheid beknot u de vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout. Niemand staat boven de wet. Wie over de grenzen gaat, moet aangepakt worden. Als dat de voorbije decennia niet gebeurde, dan is het toe te wijzen aan een zwakke overheid. Niet aan onze vrijheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zwakke overheid? Inderdaad. Maar als de overheid optreedt en een aantal zaken verbiedt, zoals bijvoorbeeld de vrijheid van islamieten om hun vrouwen te discrimineren, zal men klagen dat bepaalde vrijheden worden afgenomen (zoals u). Waanzinnig, toch?
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 februari 2017 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is onze rechtsorde en dat schijnt u niet te begrijpen. U verdedigt dus niet het Westen, want u begrijpt schijnbaar niet eens onze westerse rechtsorde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet van geen "vrijheid van islamieten om hun vrouwen te discrimineren". U fantaseert erop los.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Idem dito. Slaap wel.
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? De wet is de enige referentie. Als die islamiet over wie u het hebt, de wet overtreedt wordt hij aangepakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;8376299]Juridisch hangt zoiets als los zand aan elkaar. Stel, de verantwoordelijken van een bepaalde moskee ondertekenen dat. Wat is de volgende stap? Engageren de gelovigen zich daartoe die naar de moskee komen? En moet een gelovige burger dan al een verklaring ondertekenen, maar een ongelovige niet? Mag ik als burger trouwens niet kritisch staan tegenover het EVRM? Moet ik hier een moreel engagement verklaren?[/QUOTE
Ik begrijp uw probleem. Vanuit uw religie kijkt u anders naar bindende afspraken in onze samenleving. Wat dit is wordt bepaald door politiek die democratisch verkozen is en uitgevoerd door de gerechtelijke macht. Maar uw " anders kijken" geeft u geen enkele slagkracht. Burgers ordenen de samenleving en daarbij is de andere kijk van eender welke religie niet het vertrekpunt. De rechten van de mens wel. U mag dus kritisch staan maar aan de vrijheid die kritiek te verwoorden, laat staan ernaar te handelen, bent u beperkt door wat burgers besloten hebben. En die burgers zijn anders dan pakweg 70 jaar geleden niet langer door religie geinspireerd, om te beslissen wat wel of niet kan, mag en aanvaardbaar is. En ja, burgerschap is een moreel engagement. Het staat boven je persoonlijke overtuigingen ongeacht waar deze inspiratie in vinden. Daarbij kunt u de waarheid niet claimen, die rechtmatigheid wordt niet erkend ook al denkt u ze omwille van uw Goddelijke overtuiging, wel te mogen claimen. Die grens verleggen is een belang wat u deelt met moslims. Jan, lukt dit nu eigenlijk ooit wat? |
![]() |
![]() |