Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2017, 23:18   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Het ontkennen van de holocaust, een mening dus, is nochtans een overtreding van de wet.
Ja, daarom ben ik van bij het begin een tegenstander van die wet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:20   #102
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat betekent "niet alle religies zijn vrij"?
Dat staatsgevaarlijke soms verboden worden. Dat sommige geen erkenning kregen. Een voorbeeld:
Citaat:
Austria has not granted full recognition to several newer and allegedly controversial religions such as the Church of Scientology.
Wiki

Ik heb in die post een vraag gesteld, beantwoord die eens.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:22   #103
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn wel meer beperkingen op de vrijheid van mening.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:23   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat staatsgevaarlijke soms verboden worden. Dat sommige geen erkenning kregen.
Welke staatsgevaarlijke religie werd er in België verboden? Ik weet immers van geen enkele religie die bij wet of bij rechterlijk besluit werd verboden. U wel?
Oud 17 februari 2017, 23:23   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn wel meer beperkingen op de vrijheid van mening.
Vrij recent ingevoerd.
Oud 17 februari 2017, 23:24   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat sommige geen erkenning kregen.
Welke religie werd dan wel voorgedragen voor erkenning en werd uiteindelijk op basis van die gronden niet weerhouden?
Oud 17 februari 2017, 23:57   #107
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Spijtig voor u, maar het kan dus wel degelijk. Volgens mij bent u wijs genoeg om te beseffen dat de islam een groot gevaar is voor onze Westerse samenleving én 'onze' vrijheden. Niet de vrijheden van deze destructieve ideologie moeten ten allen prijzen beschermd worden. Moet men nu echt alles klakkeloos toelaten, wetende dat de islam misschien ooit onze ondergang wordt? Goed zot, denk ik dan.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 februari 2017 om 00:00.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:58   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spijtig voor u, maar het kan dus wel degelijk.
Niet alleen spijtig voor mij, maar voor iedereen die de ware zin van vrije meningsuiting genegen is.
Oud 17 februari 2017, 23:59   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij bent u wijs genoeg om te beseffen dat de islam een groot gevaar is voor onze Westerse samenleving én 'onze' vrijheden. Moet men nu echt alles klakkeloos toelaten, wetende dat de islam misschien ooit onze ondergang wordt? Goed zot, denk ik dan.
U wil dus onze vrijheid afschaffen omwille van de strijd tegen de islam?
Oud 18 februari 2017, 00:02   #110
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U wil dus onze vrijheid afschaffen omwille van de strijd tegen de islam?
U moet lezen wat er staat. ONZE vrijheden hebben absolute voorrang, niet die van de islam. Als er iemand van ons zich bekeert tot deze haatideologie, dan mag deze voor mijn part vertrekken naar een islamitische heilstaat. Dat is dan zijn vrijheid.
Oud 18 februari 2017, 00:04   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet lezen wat er staat. ONZE vrijheden hebben absolute voorrang, niet die van de islam. Als er iemand van ons zich bekeert tot deze haatideologie, dan mag deze voor mijn part vertrekken naar een islamitische heilstaat. Dat is dan zijn vrijheid.
Wel, ONZE vrijheden laten toe dat iemand zich bekeert tot de islam en hier blijft wonen.

Uw bericht is het mooiste voorbeeld van het aan de kant schuiven van de eigen vrijheden in naam van de strijd tegen de islam. Ik hoop dat u dat toch inziet. In naam van de vrijheid beknot u de vrijheid.
Oud 18 februari 2017, 00:09   #112
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel, ONZE vrijheden laten toe dat iemand zich bekeert tot de islam en hier blijft wonen.

Uw bericht is het mooiste voorbeeld van het aan de kant schuiven van de eigen vrijheden in naam van de strijd tegen de islam. Ik hoop dat u dat toch inziet. In naam van de vrijheid beknot u de vrijheid.
In de naam van de vrijheid geeft u een gevaarlijke indoctrinatie vrij spel, een indoctrinatie die erop gebrand is ONZE vrijheden af te nemen. Dan bent u goed zot. U heeft toch al gehoord van de sharia? Zou u onder dergelijk regime willen leven? Ik alvast niet.
Oud 18 februari 2017, 00:11   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de naam van de vrijheid geeft u een gevaarlijke indoctrinatie vrij spel, een indoctrinatie die erop gebrand is ONZE vrijheden af te nemen.
Fout. Niemand staat boven de wet. Wie over de grenzen gaat, moet aangepakt worden. Als dat de voorbije decennia niet gebeurde, dan is het toe te wijzen aan een zwakke overheid. Niet aan onze vrijheden.
Oud 18 februari 2017, 00:24   #114
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Fout. Niemand staat boven de wet. Wie over de grenzen gaat, moet aangepakt worden. Als dat de voorbije decennia niet gebeurde, dan is het toe te wijzen aan een zwakke overheid. Niet aan onze vrijheden.
De islam gaat duidelijk over die grenzen: zware discriminatie en onderdrukking van vrouwen, discriminatie van andersgelovigen, homofobie, Jodenhaat, vrouwen verkrachten omdat zij geen hoofddoek dragen, criminele handelingen tegen mensen, omdat zij ongelovig zijn. De lijst is lang. Maar dat weet u ook.

Zwakke overheid? Inderdaad. Maar als de overheid optreedt en een aantal zaken verbiedt, zoals bijvoorbeeld de vrijheid van islamieten om hun vrouwen te discrimineren, zal men klagen dat bepaalde vrijheden worden afgenomen (zoals u). Waanzinnig, toch?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 februari 2017 om 00:24.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 00:27   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De islam gaat duidelijk over die grenzen: zware discriminatie en onderdrukking van vrouwen, discriminatie van andersgelovigen, homofobie, Jodenhaat, vrouwen verkrachten omdat zij geen hoofddoek dragen, criminele handelingen tegen mensen, omdat zij ongelovig zijn. De lijst is lang. Maar dat weet u ook.
De islam is geen handelende persoon. De islam verkracht niemand. Mensen verkrachten andere mensen. En daar hebben we de strafwet voor. In onze wetgeving is de individuele burger verantwoordelijkheid en wordt ook op dit element aangesproken.

Dat is onze rechtsorde en dat schijnt u niet te begrijpen. U verdedigt dus niet het Westen, want u begrijpt schijnbaar niet eens onze westerse rechtsorde.
Oud 18 februari 2017, 00:28   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwakke overheid? Inderdaad. Maar als de overheid optreedt en een aantal zaken verbiedt, zoals bijvoorbeeld de vrijheid van islamieten om hun vrouwen te discrimineren, zal men klagen dat bepaalde vrijheden worden afgenomen (zoals u). Waanzinnig, toch?
Ik weet van geen "vrijheid van islamieten om hun vrouwen te discrimineren". U fantaseert erop los.
Oud 18 februari 2017, 00:31   #117
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De islam is geen handelende persoon. De islam verkracht niemand. Mensen verkrachten andere mensen. En daar hebben we de strafwet voor. In onze wetgeving is de individuele burger verantwoordelijkheid en wordt ook op dit element aangesproken.

Dat is onze rechtsorde en dat schijnt u niet te begrijpen. U verdedigt dus niet het Westen, want u begrijpt schijnbaar niet eens onze westerse rechtsorde.
U verdraait weer alles moedwillig. Islamieten handelen volgens het islamitisch gedachtengoed, dus de koran en aanverwanten. Als u dat niet begrijpt houdt het voor mij op.
Oud 18 februari 2017, 00:32   #118
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet van geen "vrijheid van islamieten om hun vrouwen te discrimineren". U fantaseert erop los.
Idem dito. Slaap wel.
Oud 18 februari 2017, 00:33   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verdraait weer alles moedwillig. Islamieten handelen volgens het islamitisch gedachtengoed, dus de koran en aanverwanten. Als u dat niet begrijpt houdt het voor mij op.
En? De wet is de enige referentie. Als die islamiet over wie u het hebt, de wet overtreedt wordt hij aangepakt.
Oud 18 februari 2017, 16:58   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Jan van den Berghe;8376299]Juridisch hangt zoiets als los zand aan elkaar. Stel, de verantwoordelijken van een bepaalde moskee ondertekenen dat. Wat is de volgende stap? Engageren de gelovigen zich daartoe die naar de moskee komen? En moet een gelovige burger dan al een verklaring ondertekenen, maar een ongelovige niet? Mag ik als burger trouwens niet kritisch staan tegenover het EVRM? Moet ik hier een moreel engagement verklaren?[/QUOTE

Ik begrijp uw probleem. Vanuit uw religie kijkt u anders naar bindende afspraken in onze samenleving. Wat dit is wordt bepaald door politiek die democratisch verkozen is en uitgevoerd door de gerechtelijke macht.

Maar uw " anders kijken" geeft u geen enkele slagkracht. Burgers ordenen de samenleving en daarbij is de andere kijk van eender welke religie niet het vertrekpunt. De rechten van de mens wel.
U mag dus kritisch staan maar aan de vrijheid die kritiek te verwoorden, laat staan ernaar te handelen, bent u beperkt door wat burgers besloten hebben.

En die burgers zijn anders dan pakweg 70 jaar geleden niet langer door religie geinspireerd, om te beslissen wat wel of niet kan, mag en aanvaardbaar is.
En ja, burgerschap is een moreel engagement. Het staat boven je persoonlijke overtuigingen ongeacht waar deze inspiratie in vinden.
Daarbij kunt u de waarheid niet claimen, die rechtmatigheid wordt niet erkend ook al denkt u ze omwille van uw Goddelijke overtuiging, wel te mogen claimen.
Die grens verleggen is een belang wat u deelt met moslims.
Jan, lukt dit nu eigenlijk ooit wat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be